Ads by Google X

رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل العشرون 20 - بقلم ندي علي حبيب

الصفحة الرئيسية

  رواية حين تقع في الحب بقلم ندي علي حبيب  الجزء الرابع عبر مدونة دليل الروايات

رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل العشرون 20

غسان سمع الكلمه ومبقاش قادر يتحرك من الصدمه :معلش عيدي اللي قولتيه كدا تاني ؟
نور بمرح :متلك اتصدمت كدا ليه بقولك هعمل مفجأة ليك وهبقي بكر
غسان مسك شعرها في ايده بغضب شديد :تبقي اي يا روح امك ؟ بكر ؟ عليا الطلاق بتلاته لو حصلت يا نور لكون دف نك وقتها ولا يهمني حاجه
نور بوجع وهي مسكه ايده :غسان سيب شعري هو انا قولت اي غلط انا عوزه اعملك مفجأة
غسان ساب شعرها ووقف بصوت عالي :مش عايز زفت ويوم ما تكون عوزه تعملي مفجأه ليا ترجعيلي بنت بنوت وتعملي عمليه بنت**** زي دي عند دكتور ابن**** عليا النعمه من نعمة ربي يا نور لو حصلت لكون قت لك فيها وفضل رايح جي في الشقة زي المجنون وبص عليها انتي عرفه انتي لما تروحي تعملي عمليه زي دي تبقي اي ؟ عرفه لما تكوني مجوزه وتروحي ترجعي بنت لجوزك تبقي اي ؟اظن فهمه مش محتاج ابين اكتر من كدا
نور بعياط :علي فكره كنت هعملها عند دكتوره مش دكتور وانا مكنتش هقولك كنت هعملها مفجأة ليك بس انت كل حاجه تاخدها بصوت العالي
غسان بص ليها ورفع ايده ونزلها تاني بغضب :بتعيدي الكلااااام لييي مفيش زفت حاجه هتتعمل دي مش مفجأه انتي او كنتي عملتي حاجه زي دي كنت طلقتك فيها بدم بارد يا مدام غسان الالفي
نور بغباء:لي يعني هيا فيها اي مزعلك اووي ؟
غسان مسك دراعها وقال :اللي بروح يعمل العمليه اللي زي دي بتكون وحده شمال وهتتجوز علشان تداري فضيحتها تروح تعملها بس طبعا الدكتور يدوق قبل اي حاجه طيب دي بنسبه ليها عادي علشان متعوده لكن انتي بقااا اي عوزه تكوني زيها عوزه تعملي العمليه لي انتي متجوزه سوسن بدر وعوزه تعملي ليها مفجأة بس اعرفي لو اتعملت هتكون يومها دفنتك وحاليا اخفي من قدامي خاااالص
نور اتخضت من كل كلامه وخافت لو اتكلمت كلمه يطلقها سابته وراحت علي الاوضة وقفلت الباب ووقفت وراه
نور بدموع :هو عنده حق ازاي مفكرتش ان البنات اللي مش كويسه اللي بتعمل العمليه دي ازاي اكون زيهم انا مدام نور غسان الالفي مش اي بنت من بتوع اليل علشان اعملها وسمعت رزعت باب الشقه عرفت ان خرج
غسان نزل علي تحت لقي نفسه لو قعد عن امه عينه هتفضحه لان الغضب باين عليه اووي لقي نفسه بينزل علي تحت وركب عربيته ومشي مش عارف هيروح فين
غسان بغضب :ازاااي تفكيرك يوصلك لحاجة زي دي يا نور ازاااي يعني مفكره ان انا كدا هتفاجئ وانبسط واقولك برافوو مش حاجه هتخليني افقد الثقه فيكي بعملة زي دي
……………….
الوقت اتأخر
عند نور فضلت راحه جايا في الشقه ومش عرفه تعمل اي
نور بدموع :بطني بدأت توجعني من التوتر وهو قافل فونه انا عرفه ان غلطانه بس انا مكنتش عرفه ان العمليه دي غلط مش عرفه عقلي كان فين وقتها والساعه دخله علي 11 وهو مجاش ولقت فونها برن مسكته بلهفه لقت عمر
عمر :الو ازيك يا ام عاصي اومال غسان فين قافل فونه من زمان لو عندك خلية يكلمني ضروري
نور حولت تمسك دموعها :والله يا ابو فرحه معرفش نزل راح فين وبرن عليه من ساعة ما نزل فونه خارج الخدمه
عمر بقلق:خير انشالله هيكون كويس متقلقيش وانا هنزل اشوفه يمكن يكون راح اي مكان احنا بنسهر فيه
نور بسرعه :طيب بالله لما تلاقيه طمني علطول
عمر :حاضر وقفل الفون ونور فعدت علي السرير تحاول تهدي علشان وجع بطنها زاد
……………….
في القهوه
قاسم : اي لقيته باااين السهره وردي عنده ومنزلش
عمر : تؤ نزل من زمان اللي فهمته انهم تقريبا اتخانقو وهو نزل مضايق بس راح فين مش عارف
محمد بقلق :والمشكله ان لما بيسوق وهو مضايق مبيخدش باله من سرعه الواحد بدء يقلق
قاسم بص لأسر وعاصي اللي قعدين مع صحابهم بيضحكو فصفر ليهم
عاصي بمرح :اي يا كاااابير بتنادي لي حد وجهه ليك اي كلام وانا انسفه وقتي قووول قووول متخفش
قاسم :مش وقت ضحك يا عاصي ابوك مش عرفين هو فين
عاصي :ابويااا هو صغير علشان يضيع هو كبر علي الكلام دا يا جدعان
اسر بستغراب :اتهد بقااا كدا ازاااي مش عرفين هو فين يعني مش يمكن حابب يكون لوحده
عمر :مقولناش حاجه بس راح فين يعرفنه لكن قافل فونه ومفيش اي حاجه توصلنا ليه
عاصي :ممكن يكون في فيلة القاهره مش هنخسر حاجه تعالو نشوف
محمد قام ودفع الحساب :الله يحر ق كم ضيعتو ام السهره مع الزوجه يلااا قومو
كل واحد ركب عربيته وراح علي القاهره
واول ما وصلو لقو عربيته نزلو ودخلو علي الفيلااا
غسان كان قاعد علي الشازلونج اللي قدام حمام السباحه :خير جين لييي الواحد ميعرفش يكون لوحده خااالص
عاصي راح عنده بمرح : لما تكون من عيلة الالفي معتقدش تفضل لوحدك علشان اللي اعرفه اننا عيله في الحزن والفرح مع بعض
قاسم :مدام احنا عنا كلنا رجاله احنا نقفل الفونات بتاعتنا ونقضيها عزااااااب اي رايكم
محمد وعمر بضحك :مش بطاااال الكل قفل فونه وقعدو مع بعض
غسان بضحك :طيب انا مضايق مع مراتي شويه انتو هتنكدو علي نفسكم لييه
قاسم :انت مين قالك انتا بنكون مش متنكدين واحنا معاهم
عاصي بتنثيل :نسمه بتعملي ايييي
قاسم بص وراه بسرعه الكل ضحك عليه
اسر بضحك وغمزه :عاادي عااادي كلنا رجالة برا البيت
عمر :الشيشه فييين يا شبااااب
عاصي قام جبها وولعو الشيشه وجابو شااي وفضلو يغنووو في ضحك
………………….
يمني نزلت عند نورهان وعلي ايدها سيف النايم وخبطت ونورهان فتحت
يمني بقلق :محمد قافل فونه يا نورهان
نورهان بقلق :وعمر كمان بقولك اي تعالي نروح عند نور يمكن غسان يكون عارف
يمني :تعالي يلاا وراحو علي نور علطول لقو نسمه هناك
نورهان بستغراب :انتي هنا بتعملي اي
نسمه :قاسم قافل الفون نزلت اشوف نور يمكن فسان قال ليها هما فين بس طلعو متخنقين ومتعرفش هما راحو فين
البنات دخلو عن نور اللي مموته نفسها من العياط
نورهان :انتي بتعيطي لييه دلوقتي اللي انتو مش وخدين بالكو منه ان الشباب مع بعض وقفلو الفونات بتاعتهم علشان عرفين ان اما هما يتأخرو احنا هنرن
نور بصت لنسمه ويمني : تفتكرو كدا طيب هما فين
نورهان :دي انا مش عرفاها بس انتو عرفين بقااا احنا هنعرف هما فين من مين ؟
يمني :من مين يا محقق العيله
نورهان :من بواب الفيله اللي في القاهره هو اللي هيعرفنا اذا كانو هناك ولا لاء
نور بفقدان امل :الرقم مش معايااا
نورهان ببتسامه شر :بس معاااايا ومسكت الفون ورنت وفتحت الاسبيكر الووو ازيك ياعم ابراهيم
ابراهيم :ازيك يا استاذه
نورهان :انا نورهان مرات القبطان عمر
ابراهيم :ازيك يا ست نورهان مجتيش ليه يا بنتي معاه ليكي وحشه والله
نورهان بصت للبنات ببتسامه :هاجي والله بس هو عمر لوحده عندك ولا مع الشباب
ابراهيم :لاء دا كلهم هنا
نورهان :ماشي ياعم ابراهيم متشكره اوري بيك وقفلت
نور بعياط :يعني سايبني وانا بموووت من القلق عليه وهو رايح يسهر في الفيلا في القاهره يعني دي عمايل يا بنات يعني اي الحركات دي
نسمه بنوم :احنا مدام عرفنا هما فين ننكد عليهم بكرا وخلاص ودلوقتي تصبحو علي خير علشان هموت وانام وطلعت علي شقتها
نورهان :دي عايشه في الطراوه المهم بكرا هنعمل اضراااب واللي هتكلم حد منهم هنطلعها من الحزب
يمني ونور ونورهان سلمو علي بعض بتحدي :موافقين يا مؤسس الحزب
نورهان مسكت ايد يمني :دلوقتي يلا علشان نروح علشان هموووت وانام وانتي يا نور نامي ولا تعبري ولا تزعلي نفسك
يمني نزلت مع نورهان وكل وحده طلعت شقتها ونامت
نور بقلق :طيب يا تري لسه زعلان ولا الشباب نسوه انام هنام والصباح رباح ودخلت نامت
………………….
في بيت نيرا
نيراا :يا ماما انتي مصحياني علشان تفهمي مني اي والنبي انا عوزه انام
جيهان بغضب :يعني اي عوزه تنامي تيجيلي امبارح نص اليل وتقوليلي كنت في رحله والنهارده في الرقم مبطلش رن عليكي ودلوقتي يقولك قي رساله هتجوزك بعني هتجوزك ايييه الكلام دا مش محتاج تفسير
نيرا بتنهيده :عاصي كتب كتابه علي بنت اسمها ندي والبنت دي عندها مشاكل مع اهل ابوها ابن عمها قرر يخطفها ووصي ناس تخطفها وبدل ما يخطفوها هي خطفوني انا وعاصي ايجة واخدني وجدها قال غلشان نتمم جوازه عاصي وندي هناخد نيرا لمريم اللي هو ابن عم ندي كدا فهمتي
جينهان بغضب :دااا اييه اللي هو ازاي علشان لو نتمم جوازه عاصي نيرا تتحوز جواز اي اللي بتتكلمو عنه انتي لسه في اولي ثانوي هما متخلفين ولا اي
نيرا :ما هو انا رفضت بس هو مصمم وحرام جوازة ندي تبوظ عاصي بيحبها
جيهان بغضب :وعلشان هو بيحبها اضيعيك انا ولا اي اسمعيي بقااا ياست نيرا مبقاش في مرواح الجماليه خااالص ولو عرفت انك روحتي اناي عرفه اللي هيحصلك ودلوقتي روحي علي اوضتك يلااا
نيرا دخلت علي قوضتها وقعدت علي السرير :طيب اقول اي لماما اقولها ان انا اتشديت ليه غصب عني اقولها ان عينه تسحر اقولها ان اتبسط لما قال اتجوز نيراا
…………………
في ايطاليا الحوار مترجم
واحد دخل بحترام قدام مكتب باين عليه الفخر والرقي و اتكلم وقال :السفاره المصريه معتقلين العقرب في الحبس
اللي قاعد علي المكاب قام بغضب :امتي حصل الكلام دا ازاي اصلا يعتقلوه دا اللي هيخلص بلدهم من المافيا كلها
الاول اتكلم : العقرب اعتقل ومعني كدا انهم ميعرفوش انه هو طابط من الظباط الايطاليه هما اعتقلوه علي اساس هو المافيا المصريه
التاني قال :يبقي في خلال ساعات يكون برائه
الاول :بس ازاي احنا كدا لازم ننزل مصر علشان نعرف نخرجه
التاني :هكلم وزير الدفاع ومن هناك العقرب يطلع ونخلص مهمتنا انا يما قولت ليه بلااش تنزل مصر بس هو مصر بنزل ومعرفش اي اللي شدو ليها بس العقرب منقدرش نخسره
…………………
في الصباح في فيلة القاهره
عاصي قام فتح فونه وفضل يتفحصه شويه لاقي ان في اميلات عوزه تترجم في الشركه وعقود هتتمضي وفي تأثير كلير في الشغل قام ركب عربيته وسابقهم علي البيت علشان يلبس ويروح علي الشركة
عاصي وصل البيت وكان الكل لسه نايم طاع علي شقته اخد شور وطلع مان لافف فوطه علي وسطك وندي بترن راح رد وفتح كاميرا
ندي بصت عليه بخجل وسرحت في عضلاته :عاصي ن قليل الادب بتفتح وانت قالع لي
عاصي بغيظ:انا بكلم مراتي فا عادي اكلمها بالوضع اللي يعجبني وثبت الفون وبدء يلبس هدومه
ندي :انت بتلبس ورايح فين كدا
عاصي بجديه :رايح الشركة يا ندي ورايا شغل كتير محتاجه حاجه قبل ما اروح
ندي حست انه متغير بس محبتش تتكلم :لاء شكرا مش عوزه حاجه
عاصي :تمام يلا مع السلامه وقفل ونزل ركب عربيته وراح علي الشركة
ندي :هو متغير ليه احنا اتكلمنا امبارح وكل حاجه كانت تمام في اي بقااا اللي حصل وايجة في دماغها فكره بس هي دي
…………
في الفيلاا
قاسم بستغراب :جماعه في رساله ليا من وزير الدفاع
غسان رفع راسه لقاسم وهو ماسك فونه :وانا
محمد :وانا
اسر :انا عندي تدريب في مركز القوات ولازم امشي سلام ومشي بسرعه لأنه مستعجل بس راح علي المركز علطول مروحش
غسان بتركيز :اجتماع مهم بخصوص قضيه ادهم يعني لازم نكون موجودين دلوقتي في المركز ولبس الكوتش بقولكم اي انا هسبق وانتو تعالو ورايا ومشي
اول ما غسان وصل هناك كانت الصدمه
غسان بحزم وقسوه :نعم ؟!
google-playkhamsatmostaqltradent