Ads by Google X

رواية قمر الصقر الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم رانيا حمدان

الصفحة الرئيسية

    رواية قمر الصقر كاملة بقلم رانيا حمدان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية قمر الصقر الفصل الثاني و العشرون 22

يوسف. بس في نريمان هتعرف تعمل كل حاجه واحنا هني
صوفيا. نريمان مين
يوسف. كانت السكرتاريه بتعتي
صوفيا. وهتعمل اي ده أن شاء الله
يوسف. متنسيش انك انتي السبب في ده كله بس
انا هنفذ من غير ما اقولك حاجه سلام ياقطه
فى بيت الشرقاوي
صقر قاعد جنب قمر على السرير وبيقرا فى الكتاب
قمر بملل: صقر
صقر قفل الكتاب : ايوة
قمر : ايه الملل دا ماتيجى نتكلم ف اى حاجه
صقر : ملل ايه دى الساعه ٢ المفروض حضرتك تنامي عشان وراكي كليه بكره
قمر : لا بجد الحياه ممله انا عاوزة ارجع الشغل انا كان يومى بيبقى مليان يومى بقا فاضى اوي
صقر : من يوم. .يوم واحد بقيتى حاسه الحياه ممله طيب اتعودى عليها علشان مفيش رجوع الشغل
قمر : ايوا صح حضرتك جبت مين يكون مكاني اوع تكون بنت
صقر حب يدايقها: جبت يارا وبعدين انا مبجبش اي حد يشتغل عندى لازم كلهم يبقوا برفكت ونورا ممتازة جدا فى شغلها
قمر بغيرة : اممممم قولتلى اسمها يارا اسمها وحش وهى وحشه وبردوا معفنه
صقر بضحك : هههههههه ماليش دعوة باسمها حلو ولا لاه ولاحتى شكلها انا راجل محترم ومتجوز وبحترم مراتى جدا
قمر تاهت من كلاممه وقربت منه : ياعنى انا احلى منها ياصقري
صقر بحنيه : طبعا انتى احلى من اى واحدة فى الدنيا دى كلها وبعدين اصلا مفيش وجه مقارنه مابينك وبينها وعمرك ماتحطى نفسك مع اى حد علشان انتى مش اى حد
قمر بضحك : هههههههه ايوا صح انا قمر الشرقاوي
صقر قرب منها وباسها من خدها : تعرفى ان انا بحبها اوي
قمر بصت فى عينه : هى ايه دى للى بتحبها
صقر بخفوت : ضحكتك
قمر ابتسمت اكتر
صقر : بتغرينى انتى كدا صح
قمر اتكسفت وحبت تهرب منه
قمر : شوفت اتكلمنا وضيعنا وقت ممل والنوم جه اهو يالا تصبح على خير يا …..
صقر شدها له: يا ايه
قمر برومانسيه : تصبح على خير يا صقري
صقر قرب من شفايفها وباسها بوسه رقيقه : وانتي من اهلي ياقمري
اخدها فى حضنه وأول مره يكون مرتاح كده بقا متعود تنام فى حضنه وكان مبسوط اووي وقمر مبسوطه اكتر منو
قمر. صقر
صقر. امم
قمر. انت بجد جبت بنت
صقر. نامي ياقمر ربنا يهديك نامي
صباحا
مليكه فضلت ترن على قمر ومش بترد رنت على آدم
مليكه. صباح الخير
ادم. احلى صباح ده ولا اي لحقت اوحشك ولا اي  
مليكه. بلاش استزراف على الصبح ياض
ادم. اصبحي على الصبح يابت وبعدين انتي اللي رنه مش انا ممكن اقفل عادي يعني
مليكه. اقفل هو انا هموت واكلمك يعني
ادم. انكري كده انك مش رنه عشان تسمع صوتي
مليكه. لا ابدا بس عايزك منك رقم الأستاذ صقر عشان برن على قمر مش بترد واتاخرنا على الكليه
ادم. اقفلي وانا هرن على صقر
مليكه. حاضر
ادم فضل يرن على صقر لحد ما رد
صقر. اي يازقت على الصبح عايز اي
ادم. الساعه ٧ ياشبح وانت نايم في العسل ومليكه عايزه قمر عشان الكليه وبترن عليه مش بترد هو انت عملت اي في البنت اوع تكون ماتت ولا حاجه
صقر. اقفل طب ولم اجي هوريك على كلامك ده
ادم. سلام ياعم
صقر قمر قمر قومي يلا
قمر. سيبيني ياماما تكه كمان
صقر. ماما مين ياختي قومي يابت انا صقر
قمر قمت مفزوع. مين مات
صقر بضحك على شكله. قومي تلفونك بيرن والساعه ٧ عشان كليتك
قمر. صباح الخير يامليكه
مليكه. صباح الزفت عليكي ياختي اي يا غيبوبه كل مره كده بنتاخر بسببك قومي يلا انا في الكافيه
قمر. طيب طيب سلام احم صقر
صقر كان بيلبس هدوم. اممم
قمر. انت رايح الكليه
صقر. لا في اجتماع هروح احضر وبعد كده هعدي بس ممكن اخدك في طريقه
قمر. طيب
صقر. فيك اي مالك
قمر. مفيش تعبانه شوي
صقر. طب ممكن نروح لدكتور
قمر. لا مش لازم شوي تعب عادي انا هدخل اخد دوش
صقر. اجي اسعدك طب  
قمر. انت منحرف اووي
صقر. معاكي بس على فكره
قمر. طب شكرا ياعم المنحرف هساعد نفسه
بعد واقت
في العربيه
صقر. اي حد يكلمك رنه عليه
قمر. انت سايب راجل ياعم متقلقش
صقر. انزلي يابت
قمر بحنيه. خلي بالك من نفسك يا صقري
صقر. لينا بيت يلمني ياقمري  
في تركيا
السكرتيره. كل تمام يا بيه
يوسف في نفسه بعد خروج السكرتيرة : اما نشوف بقي يا صقر الشرقاوي زي ما بتقول علي نفسك يا أنا يا أنت من انهاردة
في شركه الشرقاوي
سليم . بس ده اختفى ياادم ولو صقر عرف هتبق جنازه
صقر من ور اي في
ادم. ملف Japanese company مش موجود
صقر بعصبي للموظفين في منكم هنا حد جاسوس بيشتغل عند يوسف السيوفي هو مفكر نفسه أنه ذكي .بس مش ذكي على النمر
ليقف كل من في الشركه مرعوبا من صقر الشرقاوي فهو اسم علي مسمي
صقر وهو يشير لأحد الاشخاص : امسكوه .وهاتوه لمكتبي
ليهجم عليه أفراد الأمن ويكبلوه جيدااا
صقر وهو جالس واضع رجل فوق الأخري : انتي بقي مفكر نفسك ذكيه وهتفلت بكل بساطه لا بس خطه ذكيه تدخل الشركه وتحاول تدخل مكتبي وتعطل كاميرات المراقبه وبعدها تحاول تسرق ملفات صفقات من عندي صح انت فاكرني مش عارف
لتقف نريمان بخوف : و .والله يا صقر باشا … انا ….
صقر وهو يهمس له بعصبي : انتي هتقول علي نفسك الله يرحمك لو مقلتش مين اللي مشغلك ومين اللي فاكر نفسه هيهزم النمر
نريمان بخوف وهو يقبل يد صقر الجالس أمامه بكرياء وغرور : و …. والله العظيم يا باشا هقلك علي كل حاجه بس والنبي ما توديني السجن انا بصرف علي امي
صقر بغرور : هحاول.بس تقولي الحقيقه ….
نريمان وهي تقول مسرعا : والله هقلك الحقيقه يا باشا شركه السيوفي بعد ما حضرتك خدها يوسف كان منهار . وكل العملا كانو هيسحبو شغلهم من معاه جه امبارح وعيني يا باشا عشان اراقبك واراقب مكتبك واقوله علي كل صفقاتك انا اصلا مهندسه برمجيات
نريمان أمامه بخوف : ه….هتسجني يا باشا ….
صقر : ومين قال اني هسجنكي أو حتي اطردك .
نريمان بإستغراب : هااا تقصد ايه يا باشا .
صقر : يعني هتكمل شغل زي ما انتي جاسوسه ليه .بس هتوصله اللي انا عاوزه يوصل
نريمان : موافقه اللي تشوفه …اللي تشوفه يا باشا
صقر بنبرة تحذيريه مخيفه : بس وربنا لو عرفت انك بتلعب من ورايا نهايتك مش هتكون السجن بس نهايتك هتكون متقطع حتت ومرمي لكلاب الشوارع
نريمان بخوف : موافقه موافقه يا بيه علي كل اللي تقوله والله
صقر. غوري يلا من وش
ادم وسليم. بس اي عرفك أن نريمان
صقر……

google-playkhamsatmostaqltradent