Ads by Google X

رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم بتول عبد الرحمن

الصفحة الرئيسية

    رواية سأحبك بالتاكيد كاملة بقلم بتول عبد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات


 رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الثالث و العشرون 23

لين : الو … علي … أنا حطيت منوم لهاله واضطريت احط لماما علشان متحسش … بس الفون مش ببصمتها … ممكن تكون عاملاه ايه
علي : اكيد الفون عليه حاجات مهمه لدرجة أنها عاملاه باسورد بس … شغلي انتي دماغك اومال أنا قولتلك ليه … انتي في هندسه الكترونيات وتعرفي تفكي الرموز دي … يعني مش صعب
لين : م هو لو فتحته من غير رمز الفون هيتعمله سوفت … زي ضبط المصنع كده بالظبط
علي : اعرفي الايميل بتاعها واعملي سوفت وبعدين دخليه تاني واكيد الايميل عليه كل حاجه

لين : ولو مش على ايميلها … لازم نحط كل الاحتمالات
علي : انتي اكيد فاهمه انتي هتعملي ايه … ده شغلك اصلا
لين : خلاص ماشي أنا هتصرف
عند ميرنا
ميرنا : أنا ذنبي ايه في الماضي بتاعي علشان يقولي كده … كنت فاكره أن هو العوض اللي ربنا بعته ليا
نيره : متزعليش نفسك يا حبيبتي اكيد ميقصدش … هو برضو اللي شافه مكنش سهل ابدا
ميرنا : يعني انا اللي ادفع التمن لوحدي
نيره : وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم … اكيد خير
عند لين حاولت تفتح الفون بأكتر من طريقه وفعلا فتحته
لين : اخيرا
بدأت تدور على اي حاجه بس لقت الفون فيه حاجات عاديه جدا
لين : م اكيد مسحت كل حاجه … والله م هسيبك برضو
رجعت لين شاتات الواتس وجهات الاتصال والرسائل العاديه بتاع اخر اسبوع
بدأت تراجع الكلام ولقت مكالمات هاتفية من أرقام غريبه
رنت على زميلها
لين : عاصم … بقولك … ممكن ابعتلك مكالمات وتقولي الكلام ده ايه ضروري
عاصم : بس ده هيحتاج وقت
لين : قد ايه مثلا
عاصم : على بالليل مثلا
لين : طب هبعتلك دلوقتي الرقمين وتبعتلي بالليل تسجيلاته
عاصم : تمام
لين : شكرا مقدما
عاصم : العفو
بدأت لين تشوف حاجات اكتر على الفون ولقت رسايل كتير زي “هديكوا اللي انتوا عايزينه” و “أهم حاجه ميطقش يسمع اسمها” و حاجات تانيه
لين : يا بنت الكلـ ـب … وربنا لاوريكي
اتصدمت المره دي لما نزلت برنامج تيليكولر علشان تقدر تشوف اسماء الأشخاص اللي كانت بتكلمهم ولقت رقم منهم لشيخ “دجـ ـال ” تبع الأعمال
نقلت كل حاجه على فونها ورجعت الفون بتاعها زي م كان وكلمت علي
علي : وصلتي لايه
لين : هيا اللي عملت كده
علي : كنت متأكد
لين : ومش بس كده … معاها رقم شيخ من اللي بيعملوا اعمال
علي : عرفتي الكلام اللي بينهم
لين : بعت الارقام لواحد زميلي وهو قالي هيبعتلي الكلام بالليل
علي : طب كويس
لين : هنعمل ايه تاني
علي : اتعاملي على طبيعتك لحد م ييجي يوم المحاكمه واكيد هتكون هيا موجوده وساعتها نقول كل حاجه هناك
لين : وعمر … ده كده المفروش أنه قتـ ـل واحد
علي : مش قتـ ـل … لو أثبتنا أن عمر شافه مع ميرنا يبقي دفاع عن الشرف
لين : بصفته ايه … ده حتى لسه مخطبهاش
علي : بس قاريين فاتحه … وبعدين المحامي ده لازمته ايه
جه الليل وعاصم بعت للين المكالمات وسمعتها وعرفت الحقيقه كامله
لين : عامله عمل لميرنا بوقف حالها ودافناه
علي : المكالمات وصلت ؟
لين : اه
علي : ابعتيهالي بسرعه
لين : حاضر
جه يوم المحاكمه وكان الكل حاضر وميرنا قالت لعمها وجه معاها هو وأخوه
القاضي قعد يرغي كتير وبعد كده أمر المحامي أنه يقدم اللي عنده
المحامي قعد يرغي كتير عن قد ايه عمر مظلوم وأنه قتـ ـل دفاع عن شرف وأنه اكيد مكانش يقصد
_: ايه دليلك على الكلام ده
المحامي : يا حضرة القاضي ده فخ ليهم وانا معايا الدليل على كل حاجه
_: فين الدليل
المحامي : دي فلاشه فيها مكالمات بين الشخص اللي اتقـ ـتل وبين سيده في العشرينات بتطلب منه يعمل ايه بالظبط
_: تعرف مين السيده دي
المحامي : ايوه يا سيادة القاضي … هيا قاعده معانا هنا
الناس كلها بدأت تتكلم
القاضي : هدوء … هدوء والا هخلي القاعه
هاله كانت قاعده على أعصابها ومرعوبه
المحامي : اللي عملت كده السيده هاله محمد الدسوقي
هاله : اانت بتتقول ايه .. اانت كداب … اانا معملتش حاجه
القاضي : هدوء … ولكن ده مش دليل كافي … ممكن يكون الصوت متفبرك
المحامي شاور لعلي وعلي دخل باللي اتفق مع هاله
المحامي : ده واحد من اللي هيا اتفقت معاه … كانت متفقه مع ٢
عمر : ده اللي أنا شوفته في الشركه وقالي أن ميرنا خرجت مع واحد
الراجل : اانا هقول على كل ح حاجه … أنا مليش دعوه … هيا اللي قالتلي اوصل الاوردر واقول انها خرجت مع واحد … بس انا كنت بنفذ وخلاص … أنا حتى مكنتش اعرف اسمها … أنا بعد م وصلت الاوردر اللي حطينا فيه برشام استنيت تحت علشان أما أشوف الاستاذ عمر أقوله أن الاستاذه خرجت مع واحد … في نفس الوقت كان اللي معايا مستنيها توصل تحت البيت علشان يطلع وراها والاستاذ عمر ييجي يشوفهم … كنا بنستني منها مكالمه علشان ننفذ
المحامي : والمكالمات دي اللي أنا ادتها لحضرتك دلوقتي
هاله : دول كدابين .. بيتبلوا عليا والله العظيم بيتبلوا عليا
القاضي : هدوء والا هخليهم يمسكوكي
المحامي : مكتفتش بكده يا سيادة القاضي … بل انها راحت لما نقول عنه دجـ ـال وعملت عمل للانسه المسكينه
شاور المحامي أنهم يجيبوا الشيخ
دخل وأكد كلام المحامي
دخلوا ال ٣ قضاه يراجعوا الدلائل
خرج القاضي وقال : حكمت المحكمه على القضيه رقم (…) في يوم (….) ببراءة المتهم عمر الشعراوي وحبس المتهمه هاله محمد الدسوقي ٣ سنين والقاء القبض علي الشيخ ( ……….. ) بتهمة الدجل وايضا بالقاء القبض على ( ……… ) لمدة ٣ سنوات رفعت الجلسه
منال : ليه كده … ليه تإذي ابني … عملنالك ايه
هاله : سابني وشاف غيري … مكنش ينفع كل العز ده يروح لغيري
منال : أنا للدرجادي كنت مخدوعه فيكي … حذروني منك … اقول ايه لابوكي دلوقتي
هاله : قوليله اني مش هسيبكوا تتهنوا … لسه اللي جاي تقيل
خدوها علشان يرحلوها
نيره : مبروك يا ميرو … ارجعي بقا لعمر
بصتلها ميرنا ومردتش عليها
عمر خرج وعلي قابله
علي : هتعمل ايه
عمر : مش عارف … أنا مش هعرف حتى ابص في وش……
لاحظ واحد واقف من بعيد موجه مسدس عليهم
علي : عمر .. عمر
كان مركز مع المسدس البعيد وبص على اتجاهه ولقاه رايح ناحية ميرنا ومستني يضرب الرصاصه لما تخرج من المحكمه
عمر جري عليها ووقف قدامها وهو بيقول : ميرررناااااا … حاسبييييي….
بس الرصاصه أصابت هدفها و …

google-playkhamsatmostaqltradent