رواية ملاك الأسد كاملة بقلم بسملة مصطفي عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملاك الأسد الفصل الرابع و العشرون 24
نروح بقي لاسر اول حاجه لان في حاجه دمار هتحصله
اسر قاعد يخطط ازاي يساوم اسد وبيفكر يخطف ليان علشان يهدد اسد بيها
اسر وجاتله فكره ازاي هيخطفها
اسر كام اتنين وبعتلهم صورتها وقالهم علي المطلوب والمكان اللي هيجيبوها فيه
اسر قرر انه هيبعت ماسدج ل ليان بس رقم مجهول
اسر :لو عايزه تعربي اي السبب ان فهد يخطبك تعالي علي العنوان ده من غير حد معاك
ليان :انت مين
اسر :مش لازم تعرفي دلوقتي بس هتعرفي اكيد لما تقابليني
وده كان اول جزء من خطه اسر لبان هتروح للمكان المطلوب وناس هتخطفها من هناك وهيروحوا لاسر
ليان لبست ونزلت
مامتها شافتها خارجه نادت عليها
ريم الام :راحه فين يا لي لي
ليان :خارجه شويه هتمشي وجايه
ريم :تمام يا بنتي بس متتاخريش.
ليان :حاضر يا ماما
ليان خرجت اخجت عرببتها واتجهت للمكان المحدد عن طريق ال جي بي اس
ووصلت للمكان ملاقتش حد
بس فجأه جه حد من وراها وخدرها
واتجه بها نحو العربيه وانطلق للمكان الموجود في اسر
**** نروح بقي لملاك واسد *****
اسد شال ملاك واتجه بها الي المستشفي
اسد طلب دكتوره وجات بسرعه
وكشفت علي ملاك وقلتله
الدكتوره :الف مبروك المدام حامل وده سبب اغمائها وده ادويه كتبتها عليها تمشي عليها وتنتظم وربنا يكملها علي خير
اسد بفرحه :الله يبارك فيك يا دكتوره وشكراا
اسد شال ملاك وخرج وهوا مبسوط انه خلاص هيكون ليه ابن او بنت من ملاك
وحطها في العربيه وساق بيها
وبعد فتره وصلوا القصر
اسد اول ما دخل نادي علي مامته
اسد :يا أمي يا امي
ريم :نعم يا ابني
اسد :هتبقي جده قمر
ريم بفرحه :بجد يا ابني
اسد هز راسه
ريم اتجهت نحو ملاك واحتضنتها بسعاده
ريم :الف مبروك يا بنتي
من النهارده مفيش حركه كتير انتي تقعدي واللي انتي عايزاه يجيلك لحد عندك
اطلبي مني او من ليان او من اسد
اسد :صحيح هيا فين ليان يا امي
ريم :ليان لسه خارجه من شويه عايز حاجه
لسد افتكر الماسدج اللي اتبعتله
Flash back
اسد قاعد في المكتب بيراجع اوراق مهمه تلفونه عمل نغمه وصول رساله
اسد فتح الرساله لقاها من رقم مجهول
مضمون الرساله
(خلي بالك من مراتك واختك وبالذات اختك علشان لو وقعت تحت ايدي صذقني مش هرحمها هنتقم منك يا ابن الجوارحي في اختك وصدقني ممكن الدور بعدها يجي علي مراتك او امك فخلي بالك منهم كويس قووي)
اسد :يا تري مين الك*لب ده
وربي لاعرفك واجيبك
اسد اخد حاجته وروح البيت
Back
اسد اتعصب واخد مفاتيح عربيته وخرج
وهوا بيسوق لمكان واحد صديقه مخابرات
تليفون رن
بيفتح
اسد :الو
اسر :عامل اي يا اسد
اسد :انت مين يالا
اسر :ميهمكش دلوقتي انا مين المهم مش انا قولتلك حافظ علي اهل بيتك وبالذات اختك وانت محافظتش وطنشت استحمل بقي اللي هيجري لاختك
اسد :وربي لاجيبك يا كل*ب وساعتها مش هرحمك
اسر فصل التليفون
اسد كمل سواقته لحد ما وصل فيلا صاحبه ودخل
وقعد مع صاحبه وقالوا علي كل حاجه
تميم :طب انت ليك اعداء في الشغل او في حياتك الشخصيه
اسد :ايوا اكيد ليا لاني اكبر رجال الأعمال في الشرق الأوسط
بس في حياتي للشخصية كان واحد واسمه اسر
تميم :طب متوقعتش ان اسر ده هوا اللي عمل كده
اسد :لا ممكن اتوقع لان هوا أتقدم لاختي ورفضته لاسباب ممكن يكون بيساومني باختي
تميم :تمام احنا محتاجين دلوقتي نحدد مكان اختك
اسد افتكر الاسوره اللي كان جابهالها في عيد ميلادها وان فيها جي بي اس
اسد :هيا اختي معاها اسورة متوصله بالاسوره دي وممكن عن طريقها نعرف هيا فين
تميم :اخد الاسوره من اسد وعرف المكان فين
واخذ اسد واتجه الي عربيه اسد واتجهوا للمكان
**عند اسر **
ليان جان ومربوطه في كرسي واسر قاعد قدامها
اسر مستني تفوق
ليان فاقت واول ما فتحت عينيها برقت من الصدمه :اسررر
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية ملاك الأسد) اضغط على أسم الرواية