Ads by Google X

رواية حور العاصي الفصل التاسع و العشرون 29 - بقلم ولاء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

  رواية حور العاصي كاملة بقلم ولاء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حور العاصي الفصل التاسع و العشرون 29

(الـبُـعد غلاب جوي يابوي، وغابت شهور وفي قلبي زي المستور، مش عارف انام من شوقي ليها عايزها في حضني وكمان اداريها، وحشتني بنت القمور، بس كسرتني ومشيت ونا زي المجروح لسه بحبها ” فينك ياحور ده عاصي مظلوم وبيعترف إنه بيعشجك عشج لحبيب لـحبيبته “إتوحشتك جووي يابنت البندور) رأيكم 
ـــــــــــــــــــــــــــ
عاصي بغضب هز أركان الشركه: ازااااي ده يحصل والـب*هايم دوول كانو فين حساابكم تقل معايا اوووي ونا هعرف كل واحد مقامه.
هادي دخل وراه بهدوء: في إيه ياعاصي لـكل ده إهدي مش كده.
عاصي بغضب: اهدي إزاي عارف الملف الـ إختفي ده هنكسب كام من وراه دولارات فااهم. تقلب الشركه وكل مكان عليه فاااااهم
هادي خاف من صوته ورجع ورا: طيب ماشي هنلاقيه بس برااحه شويه علي نفسك ليه العصبيه دي كلها
عاصي نفخ بضييق وقعد علي الكرسي بغضب وشد شعره وإتنهد: إطلع بره.
هادي بحزن علي أخيه: ماعرفتش حاجه عن حور برضو
عاصي اتتفض قام بغضب: مش عايز أسمع سيرتها قداامي إنتهت من حياتي وبسس فهمت
هادي: ماتنساش إنها لسه مراتك
عاصي بعيون جحيمه: عاارف
هادي بهدوء: برغم إن بقالها سنه مختفه بس شاايف حب جواك ليها إنت لسه بتحبها ؟
عاصي: مش بحبها انا بكرها علي قد حب ليها علي قد ماكرهتها وكفايه سيره وقوم إمشي.
هادي: طب وأدهم ياعاصي بقيت بعيد اووي
عاصي إبتسم بسخريه: أد أدهم ده زي أخته كلهم أوساخ وبغضب إطلع بره وكفايه أسئلة بقاا زمان مراتك وبنتك مستنياك.
هادي: عندك حق ومشي..
,ــــــــــــ
عاصي إتنهد بألم عاشق: أاااه يااحور فينك بس، سنه مااعرفش حاجه عنك لدرجه دي بتكرهيني؟ وبغضب: ونا بكرهكك وهاافضل وراكي لحد مالقيكي ووقتها عقابك هيبقا تقيل اووي.
وإتصل علي حد
ــــــــ الوو يابيبي
. عاصي بخنقه: أنا شويه وجايلك يانورسين
ـــ نورسين بدلع: تعالي بس وناا مظبته كله هنا بحبك
عاصي بضعف: ونا كمان
وقفل….
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أدهم بيكلم نور في التليفون
ادهم بهدوء: مالك يانور بتبكي ليه بس
نور: تعالا بسرعه ياأدهم حسه بألم في بطني فظيييع
أدهم بخوووف: طب طب اهدي اهدي انا جاي حالا.
نور: بسسسسسرعه يااأدهممم.
أدهم سااق بجنون وفي خلال دقايق كان وصل البيت وشاف نور مغمي عليها الخوف تملكه شالها بس وقف لما شاف إياد بيعيط
أدهم: هتبقي كويسه ياحبيبي خليك هنا ومتفتحش لحد
إياد: ح حاضر بس طمني عليها
ـــــــــــــــــــــ
أدهم واقف متوتر قدام الدكتوره.
الدكتوره بخجل : هي هي حصلت بينكم إحمم ع
أدهم فهمها: أيوه يادكتوره واظن دي حاجة شخصيه وولا ايه.
الدكتور بجديه: بص ياأستاذ أدهم مقدره ظروفك عليها بس حمل المدام صعب في الآونه الاخيره وزي ماقولتلك قبل كده لو المدام خلفت هيحصل معاها مضاعفات وومكن لقدر الله تتوفي فـبقولك خلي بالك منها وأي غلط ممكن يروح الـ في بطنها وده هيأثر علي صحتها هي محتاجه الراحه التامه فااهمني.
أدهم مسك إيد نور وطلع: فااهمك سلاام.
ـــــــــــــــــــــــــ
أدهم: إنتي كويسه
نور: كويسه ياحبيبي وبتردد
أد ادهم انت كلمت حور.
ادههم بصلها بجموود وسكت ووو.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صعيد اخر كانت هذه الملاك نائمه بعمق شديد
حور: ملاكي القمر لسه نايم ليه.
ملاك ببراءه: ماماا
_ حبيبت بابا يااولاد
ملاك جريت ببراءه عليه وحضنته جامد: ببباب”بابا يعني’
حور: انت جيت ياعابد حمد علي سلامتك.
عابد باسها من رأسها: الله يسلمك وبمرح يلا انا جعان يناس هتأكلونا إيه
حور بسرعه: ثواني والأكل يبقا عندك
عابد خد ملاك في حصنه وقعد يناغشها
حور في المطبخ فرت دمعه منها مسحتها بسرعه. بس إتخضت لما لاقت الـ بيحضنها من ضهرها
حور وهي بتبعد: ع ع عابد انت.
عابد بعد وبص في عيونهاا جامد اووي: انتي لسه بتحبي عاصي؟؟
حور بصدمه: ووووو.

    google-playkhamsatmostaqltradent