رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات
رواية صقور الدخلية الفصل الثاني 2
حور وي نور فاضل علي طريق يوصلو سيناء بتاع ساعتين ♥️
وفضلو يهزرو ويتصورو سوي لحد ما وصلو علي سيناء وي وصلو علي خيم الي في صحراء وكان في عساكر وظباط وكل واحد لي خيمه لوحدو بعدين ورد وي حور راحو لكل وحده خيمه بتعاتها بعدين كان كلو نايم وفجاه حور كانت نايمه بعدين حست بحركه في خيمه بتاعت ورد فا حور قامت تتسحب وحده وحده لاقت واحد داخل خيمه ورد راحت حور خبط*ا في ضهرو وي ورد صحت حور بتعمل اي عند ورد يلا راح قال وانتي مال*ك جي اطمن اشوف عايزه حاجه ولا لا
حور انا مالي تب خود راحت مدياه بوك*س في وشو قال يبنت *** بتضربيني راح شده*ا من شعرها راحت ورد مسكت عسكري وضر*تو وي حور كمان لحد ما واد فضل يقولهم كفايه والله حرمت وراح هرب علي طول بعد كده خور قالت لي ورد لمسك ولا عملك حاجه ردت ورد قالت لا ملحقش. انتي قومتي بي واجب وي زياده حور واحد مش محت*رم ازاي هيحارب دا
ورد قالت دا شكلو جي واسطه دا اكيد لان لما ينجحو في مهمه دي هيتشهر وينزل علي فيس زي ناس الي بتجري ورا ترند بعدين اتنين بصو لبعض وقالو يلهوي مصيبه جريو ورا واد ومسكو تاني قالهم في اي
حور عارف لو قولت لحد أن احنا الي عملنا فيك كده عارف لسانك دا هيتق*ع يا حلو سامع
ورد عارف لو قولت لحد أننا بنعرف نقا**تل يعني دفاع عن نفس يعني مش هرحم**ك سااامع
رد واد قال سامع والله حاجه تانيه
حور وي ورد في نفس وقت يلا غور
واد جري
بعدين كل وحده راحت خيمتها وجي صبح جي شويش كل يصحا يلا
فا ورد وي حور صحيو علي صوت شويش وبقيت ممرضات وعساكر وقال كل واحد يجهز عشان مقدم مراد شافعي
ورائد ادم شافعي
هيوصلوو دلوقتي لازم كل يقف طابور
ورد وي حور قالو لبعض مين دول اول مره نسمع اسمهم راح شويش مزعق قال مش عايز كلام يلا كلو يجهز
وفعلا جهزو وكل واقف طابور ومستني ادم وي مراد يجو
كل سمع أن في عربيات جايه كل فهم انهم وصلو
نحب نعرفكو ادم شافعي
خريج كليه شرطه عندو ٢٧ سنه قمحاوي لون طويل صريم جدا وعصبي بس طيب قلب جدا
مراد شافعي اخو ادم عندو ٢٦ سنه اصغر من ادم بي سنه ابيضاني وفرفوش بس وقت جد جدا
بعدين اتنين وصلو واقفو قدام جيش بكامل وقفين زي اسد
ادم أكلم ازيكم يا شباب احنا دلوقتي في مهم صعبه ويعالم هنكون راجعين ميت*ن ولا عايشين لازم كل واحد يدافع عن الي جنبو لازم نحمي بعض مهمه هتبدا بعد ساعه لازم كلو يجهز فا مراد كان طول وقت مركز علي ورد وي ورد مطنشه
حور شكل مقدم مراد معجب فيكي باين
ورد اتلمي احنا في اي ولا في اي
حور اتلميت اهو بس شكل
رائد مغرور دا شايف نفسو اوي
ادم :سمعها بتقولي حاجه بصوت عالي
راحت سكتت عشان مش عايزه ترد عليه
راح اتعصب ازاي متردش عليه
قال مش بكلمك
راحت حور ردت قالت حضرتك بكلمني انا يا فندم قالها قمال بكلم ام*ك
راحت اتعصبت قالت احترم نفسك انت انسان مش مح*ترم
راح جيش كلو وقف مصدوم من حور ازاي تقدر تكلم رائد ادم كده دا كل بيخاف منو ازاي هي قدرت تكلم كده
راحت ورد :قرصتها قلتلها يخربي*ك هتودي نفسك في داهيه حور:مش شايفه طريقتو شايف نفسو اوي
فا ادم راح وقف لحد عندها تعالي واريا حالا راحت نعم وراك فين راح شدها من دراع*ها جامد وفضل ماشي بيها لحد خيمه كبيره بتاعتو وراح قالها انتي فكره نفسك مين اصلا عشان تكلميني كده
قلتلو انا اكلم بطريقه الي تعجبني مش هيجي واحد زي حضرتك يعلمني اكلم ازاي
راح قال واضح أن اهلك معرفوش يربوكي اصلا
حور : فجاه سكت لان اصلا حور وي ورد اتربينا في ملجاه وملناش اهل
لاقيت نفسي بدمع وقولت لي انا فعلا مليش اهل بس انت اكيد عندك أهل وعيله وعارف يعني اي تربيه لاكن انا وعيت علي دنيا ولا ليا اهل ولا سند غير ورد اختي اتربينا سوي في ملجاه وعرفنا نصرف علي نفسنا ودخلنا كليه واتخرجنا واشتغلنا كذا شغلانه لحد ما وصلنا للمكانه دي لوحدنا بدون مساعده حد
لاكن انت يهمك اي في كلام دا عايش مبسوط باين عليكي ومرتاح مش شايف غيرك بيشقي لاكن كبرت وانت حاطط عينك في سما ولا همك حد. اصلا
راحت سبتو ومشيت وكانت بتعيط
فجاه مراد دخل لي وحور راحت وقفت جمب ورد وكل جيش لسه واقف ورد قالت لي خور في اي بتعيطي لي عملك اي
حور قالت جرحني وقال إن اكيد اهلك معرفوش يربوكي
ورد فهمت وزعلت هي كمان وي وقفو زعلانين
عند مراد وي ادم
مراد اي يبني في اي بت خارجه بتعيط عملتلها اي
ادم ساكت لانو عارف يعني اي. وجع واحد يعيش من غير اب وام لانو بابا ميت ومامتو بس عايشه
فا راح رد علي مراد قالو مفيش يلا نخرج عشان نبدا نتحرك في مهمه راح مراد محبش يصر عليه وفي اي وقت هيفهم موضوع
بس يترا هيعتذر لي حور ولا لا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صقور الدخلية ) اسم الرواية