رواية حور العاصي كاملة بقلم ولاء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات
رواية حور العاصي الفصل الثلاثون 30
حور ابتسمت بـسخربه: ههه عاصي عاصي مين لاتكون مفكر ان لسه في مشاعر ليه
عابد: مااتحوليش تخبي ياحور
حور بصتله بوجع: ونا قولتلك عاصي انتهي من حياتي.
عابد مسك إيديها: ونا حياتك ياحور أوعدك هااعوضك عن كل حاجه شوفتيها.
حور شالت إيديها من إيده بتوتر: ان ان شاءلله وبعدها أردفت: كغايه بس إنك انقذتني من الشارع انا وإبني وإتجوزتني وانت حتي مش مضايق إنك ماأختدش حقوقك انت نعمه بجد وبتمني تلاقي البنت الـ تحبك بجد.
عابد بهياام: منا خلاص لاقتهاا
حور إتوترت من نظارته ورجعت تحضر الأكل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هادي: ايوه ياعاصي…… لا احنا لقينا الملف…… شويه وهتلاقيه عندك مع السكرتير…… تمام مع السلامه…
تالين حضنته: واحشتني اووي
هادي لف ليها وحضنها بحب: انا اسف ياعمري إن بعيد عنك الايام الشغل كان كتييرر أسـف…
تالين قاطعتها لما حطت إيديها علي شفايفه: هششش ماتقولش أسف دي تاني انت كل حياتي ياهدي بحبك اووي ياسندي وياعوضي من الدنيا
هادي بكل حب: ونا بعشققك يااجمل هديه ربنا ادهالي وبخبث: البت تسنيم نامت وغمزلها.
تالين بضحك ضربته علي صدره: هتفضل سـ”افل طول عمرك
هادي: ومافيش احلي من كده اثلا
تالين بصتله بتردد : هاادي
هادي: قلبه وعقله وكل حاجه حلوه.
تالين: هو هو ماتعرفوش حاجه عن حور
هادي إتنهد: لسه سنه عدت ومحدش يعرف حاجه عنها حتي حتي عاصي سكت وناا خايف من بروده ده مبقااش عاصي الـ نعرفه إتغير اتغير من بعد ماحور مشيت بس مش عارف دماغه فيها إيه؟
تالين: انا متأكده ان حور هترجع وهترجع اقوي وبعصبيه: اخوك هو الغلطان خاانها ياهادي والخيانه صعبه وده بصراحه حقها الخيانه هي نقطه ضعفها وده حق من كرامتهاا عشان الراجل الـ يجرح المرأه وبذات الخيانه بتتهان وبتتهان قووي كمان فمتستهنش بالمرأه إحنا اه ضعفاء في المشاعر بس اقويه في قلوبناا
هادي حضنها: وناا معاكي في كل كلمه وعاصي ندم بجد بس مش عارف هو عمل كده ليه. وبعدها اردف بخبث: وبعدين احنا هنفضل نتكلم كتييير تعالي اما اقولك كلمه سر
تالين بدلع: وإيه هياا كلمه السر بقاا ياسي هادي
هادي صفر: حلااااوتك يامدلع وغمزلها ماتيجي ونجيب مليجي
تالين: انت….
هادي: هششسسس ولسه راح يقرب يـ*بوسهاا اتفزع لما الباب اتفتح بسرعه وبنته دخلت.
(احييييه هو ده وقته
هنا وهي بتفرك في عينيها ببراءه: ماااماا
تالين ضحكت علي هادي وشكله وقربت من بنتها: مالك يروحي
هنا ببراءه: حلمت حلم شرير ونا خايفه
تالين شالتها: خلاص الحلو ينام معاناا تعالي يقلب أمك.
هاادي فتح بوقه: تنام مع مين لمؤاخذه؟؟
تالين وهي بتاخد هنا في حضنها وحطت الغطا عليهم: معانا ياحبيبي مش دي بنتك برضو.
هادي: لا دناا شاقطها من قدام جامع
تالين ضحكت: تصبح علي خير بقاا
هادي راحلها ونام جمبهم وخدهم في حضنه: وانتي من أهل الخير يروحي وغمزلها: هتتوعض قريب بس مااتجيش تشتكي في الـ هيحصل معاكي.
تالين بخجل: قليل الادب.
هناا بإنزعاج: عايزه انام ينااس عندي حضانه
تالين وهادي ضحكوا
هادي مع نفسه إتنهد بحب وبص لعيلته الصغيره الجميله: ربنا يدميكم في حياتي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في النايت كلب.
كان عاصي قااعد مااسك كااسه وقاعد بكل برود. ونورسين جمبه.
نورسين: مااتقوم نرقص يابيبي
عاصي ببرود: ماليش مزاج
نورسين بجرأه حطت إيديها علي صدره: طب مالكااش مزاج في حاجه تانيه خالص وباسته من خده.
عاصي مسك إيدها جامد وطلع بره.
نورسين: مالك يابيبي
عاصي مسكها من إيدها وتناه ورا ضهرها بغضب: مش هنخلص من أم اللعبه دي ولا إيه؟
نورسين بـ ألم: إيدي ياعاصي اااه
عاصي سبها بغضب: وجعك مش قد الوجع الـ في قلبي إرحمينيي بقاا اناا تعبت منك ومن أفعالك.
نورسين ببرود: اللعبه مااخلصتش وهتفضل معايا دايما حتي لو محصلش حاجه ماابيناا وبحب: افهم بقاا اناا حبيتك قبلهاا
عاصي: الحب مش بالعافيه انتي عايزه تمتلكيني وبس افهمي. ده
نورسين: لسه بتحب حور برغم إنها إتجوزت غيرك.
عاصي: انا مش بس بحبها انا بعشقهاا يانورسين نفسي ترجعلي تااني والله هااعوضها عن كل حاجه حصلت ممعاهاا حتي لما إتجوزت غيري انا متأكد إنها بتحبني وهترجعلي اناا متأكد.، انا عرفت الـ هي إتجوزت من ٦شهور كده وراقبتها فتره وكنت هظهرلها بس شوفت عنيها كان كلها حب وشوق لياا بس من الوقت ده وناا مشوفتهااش اختفت ودورت كتيير مالقتهاش بس لسه عني أمل انها هترجع لقلب عااصي.
نورسين: لـدرجه دي بتحبها طب ليه ماافكرتش إن يمكن حصل حاجه بينها وبين جوزها يمكن تكون حبته هو
عاصي قلبه دق جاامد وبعصبيه وهياااج: لاا لااا مستحيييل اناا عاارفها هي هي بتحبني انناا وبس وهترجع انا متأكد هترجع لحضني من تاني.
نورسين بأللم: وناا مستعده أسااعدك من تاني إن إحنا نلاقيهاا انا اسفه عن كل حاجه صدرت مني يااعاصي اناا السبب في بُعدك عن بعض وعملت ده كله عشان تحميهاا ولماا كل حاجه خلصت لازم ترجع وتلاقيهاا ونا معاك يااعاصي هتتجمعوا تاني هترجع لحضنك من تاني.
عاصي بدعاء ودموع: ياااااارب يااااارب وبصوت مبحوح “حووووور”
ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت قااعده ومنيمه بنتها في حضنهاا وبتلمس علي شعرها بحنان اتفاجأت لما لاقت دموعها ناازله لوحدها وقلبها دق جامد مسكت قلبهاا وقالت بوجع : عااااصي.
عاابد خبط علي الباب
عابد دخل: هي تسنيم نامت أخيرا
حور إتنهدت: الحمدلله
عابد: هننزل مصر بعد بكره عايزك تكوني جاهزه.
حور إتصدمت: ه هننزل هو هو
عابد قرب منها واخد تسنيم في حضنه ومشي بيها وبغموض : ايوه هننزل
حور بإشتييياق: معققووول هشوفك يااعاصي بعد كل ده لا لا مستحيل بس بس ليه لا هو ليه الحق في بنته لازم يعرف إن عنده بنت بس يااترا رده فعله هيكون إيه لما يعرف إن اتجوزت ” بس وهو ماله دي حياتي هو مش طلقني يبقا انا حره وناا بقاا لما ارجع هربيه من أول جديد وبشررر
“هرجعلك ياعااصيي” بس هرجع حور القويه هندمك علي كل دمعه نزلت مني هندمك علي بعدك عني كل ده ومااحولتش تدور عليا” مسحت دموعهاا واتصلت بمجهول.
حور: واااحشتينيي ياادهم اوووي
.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حور العاصي ) اسم الرواية