Ads by Google X

رواية حور العاصي الفصل الثالث و الثلاثون 33 - بقلم ولاء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية حور العاصي كاملة بقلم ولاء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حور العاصي الفصل الثالث و الثلاثون 33

#حـلـقـه_خــاصه
“حور وعـاصي”
عاصي بصدمه قرب منها وهو مش مصدق جري عليهاا وخدهاا في حضنه “حضنهاا بالشووق وحــــــــب ولـهفة وحور كانت في عالم تاني اول مااشاافته كان وااحشها جدا ماصدقت إنُ هو قرب وخدته بالحضن جامد اووي.
عاصي بعتـاااب : لييييييييه ليييييييه يااحـــور تبعدي لييييــــــه الـُبـعد ده كله لـيه.
حور ببـكاء: انت الـسبب انت الـ بعدتني عنك انت الـ خونت حبك ليك يااعـاصي
عـاصي بحزن : حـور ممكن تسمـعيني
حـور بسخريهه: أسمعك مناا ياماا سمعتك ماخدتش غير الألم والوجع منك…
عاصي بوجع: لـدرجه دي كنت وحـش
حـور بقلب مـگسور وبـكاء:
ليه بعد ده گله قرارت تبعد عني. ليه خنتني وخنتي حبي لـيه مااتتگلم. وبعتاب عمري ما عاملت حاجه وحشه معاگ عشان تعمل فيا گل ده هنت عليگ تسيبني لوحدي
هنت عليگ تشوفني بموت گل يوم وانت مش معايا
هنت عليگ تشوفني وانا في الحاله دي عشانگ
هنت عليگ وأنا گل يوم بصرخ من الوجع اللي جوايا ومفيش حد يسمعني ولا يقولگ مالگ
هنت عليگ إن خلاص مش هگون في حياتگ من تاني
ياتري هنت عليگ في حاجات گتيرر.
في قلبي گلام و وجع كتيرر
ياتري أنت كمان بتفكر فيا زي ما انا بفگر فيگ كده.
أكيد طبعاً لا عارف ليه…
لن اللي بيحب حد مش بيحب يشوفه بشكل ده.
ولأسف كل الوجع ده أنت سبب فيه..
عشان كده قرات امشي خلاص ومش أرجع تاني وأكمل حياتي بعيد عنك…. بس بس للأسف مقدرتش اگمل عارف ليه عشان انا مش زيـگ قلبي حجـر عايز كل حاجه تحت أمره.
حور وهي بتضربه في صدره: ليـــييه ليـيييه كده توجع قلبي وتبعني برخيص ليه تخنـي مااتــــرد ساااااكـت ليه إتكـللم؟
عاصي كان وااقف زي الصنم ينظر في اللاشي بـس قلبه بيتفتت من الوجع معـقول هو حقـير للدرجـه دي معقـول كان قااسـي كده…. بس بس إزاااي قولهاا هو ليه بعد.. بيحميها ايوه كان بيحميها من اي أذي..
فااق علي ضرب حور لييـه مسك إيديها وقربها منه لدرجة أنفاسهم بقت واحده…
عاصي: انا سـمعتك للاخر يااحور إسمعيني لأخر مره ولو عايزه تسبيني سبيني وإمشي ومش هاامنعك…
حور: هـ….. (قاطعها عاصي لما حط إيده علي شفايفها)
عاصي: هاتتكلم
والله يااحور بحبك من قلبي ومااحبتش ولا لامست بنت غيرك ياحور صدقيني سبت كل القرف الـ كنت فيه ورجعت ليكي نضيف والله مااخنتگ انا كنت بحميگِ ياحور
حور بصتله “بعدم فهم”
عاصي كمل: ايوه كنت بحميگ
من أول مااسبت شغل المافيا وكلفت واحد بدالِ للأسف عرفوا ووصلو ليا وكانوا عايزين يخلصو مني بس مااكنتس بديلهم فرصه عشان كده هددوني بيكي وكانو فعلاً هيقتلوكِ عشان إنتي نقطة ضعفي وعرفو كده عشان كده إستخدموها ضدي ياحور..
انا بعدت عشان كده وقولت لحد مايختفو وأقدر أقتلهم بس مااكنوش بيسبيوني في حالي لحد ماجيه الوقت المناسب وخلصت منهم كلهم بالـعداله وبعدها دورت عليكي كتيير مالتكيش كنت هموووت من غيرك يااحور صدقيني
حور ببـكاء: طب والصور ياعاصي ده كان إيه.؟؟
عاصي: هي دي الحاجه الوحيدة الـ صح بس بس والله مااقربت منها يااحور هي إتفقت معايا علي كده وعملت كل حاجه جد عشان كنت مترااقب ياحـووور.
حور بصتله بوجع: ويهوووون عليك تسبني…
عاصي: اناا يهوون عليا كل الدنيا الا انتِ ياغاليه علي قلبي.
حور حضنته بـــــــــحب مشتاااق.: واحشتييني اوووي. 
عاصي حضنها جاااامد أوووي وبعدها بشويه طلعها من حضنه وبصلها بحب ولـسه رايح يـقرب حور بعدت..
عاصي إستغرب: حـوور م ماـلك
حور بدموع: كل ده ماينفعش ياعاصي ده حراام….
عاصي إندهش: انتي مرااتي يالحور
حور ببكااء: لا مش مراتك انت طلقتني ياعاصي…
عاصي: رجعتك والله تانبي علي طوول انتي مرااتي يااحور
حور: بس بس انا متجوزه يااعاصي…
عاصي: مناا عارف وعارف إنك عندك بنت. يااحووور.
وطلع ورقه من جيبه. وقلم
حور: ده إيه
عاصي: أمضي بس… حور مسكت القلم بتوتر ومضت…
حور: بس دي ليـه وإيه ده
عاصي وهو بياخد الورقه منهاا
: دي عابد كان بعتها وطلقگ كده
حور بصدمه: طب طب إزااي وعرفت كل ده إمتي.
عاصي: قابـلت عابد من فتره وهو حكالي كل حاجه
حور: بس بس عابد ماقليش.
عاصي شدها من خصرها لحضنه وبص في عنيها بحب: وااحشتني اويي ياااحـور
حور بتبعد بضعف: عـ عـاصي اارجـوك إبعد.
عاصي بشغف: واحشتيييني
حور بصتلـه وتاهت في عيونه: وانت واحــشـتني او….
(قاطعها عاصي عندما قـ*بلها علي شـ*فتيها قبله شغـوفه مليئه بالحب والشـغف لـگن حور كانت إنصدمت في الأول بس تجـاوبت معاه من شوقها ليه وحبها إتغلب كان وااحـشها جدا وهو كمان فضلو كده لدقائق عديده “عاصي بعد لما حس بضيق نفسها”
عاصي بـشغف: بحبككگ ياحـور ياأجمل ماليا
حـوور حضنته: وناا بعشقگ
عاصي رفعها من خصرها وبفـرحه : بـــــحببببببگ
حور: نزلني ياامجنون.
عاصي نزلها وقربها منه وبـا*سها من عنقها قبله طويله.
حور: عـ عاصي
عاصي: اممممم
حور وهي بتبعد: انت…
عاصي حط إيده علي شـ*فيفها: هششششششش وخدها لعـالمه الجميل الملئ بالأحلام يعلمها قواعد العشق من جديد وحور إستسلمت له بكل كيـانها
“وسكتت شهر زاد عن الـكلام الغير مـباح”
وبكده إنتو عرفتوا ليه عاصي بعد عن حور ده كله عشان بيحميهاا من أي أذي وعمـل كل ده عشان بتوع المافيا كانو هيموتهاا عاصي إشتغلهم وعمل خطه هو ونورسين عشان العين متبقاش عليهم وبـگده حور وعاصي سوء التفاهم راح وهو عرف كل حاجه عنهـا من عـابد والـ حكي وبدأ وقال لـعاصي كل حاجه كان عابد قابـله وقاله كل حاجه. “) عـابد ده مافيش منه كتييير الأيام دي انه يتجوز واحده زي حور ومقربلهاش وإحترامها وإحترم حبها لـعاصي عشان كده قرر يرجعهم لـبعض
عارفيـن لو حد غير عابـد كان خاد من حور كل حاجه وكان عذبها وهانها وكان هيحصل حاجات كتيير بس عابد راجل والـراجل مش بيجبر واحده علي حاجه. “)
وأهم حاجه بين الزوج والزوجه الـكرامه الإحترام والتقدير والتفاهم بين أي اتنين عشان العلاقه تنجح وميتخلقش مشاكل.”)
الود والمحبه والإحترام والتقدير والتفاهم والرحمه والـكرامه أهم حاجه في الحياه وضروري أي راجل يفهم ده وكمان المرأه متستهنش بنفسها ولا تقلل من كرامتها وقيمتها عشان الـحب…)
دي كانت حلقه خاصه بين حور وعاصي ويااارب تعجبكم بجد وتقدروا وتفهموا كل حاجه.”)
حبيـت أعملكم الـحلقه دي ويارب تعجبكم ياقمرااتي
ولـسه عند وعدي مش هتأخر في الـبارت
في مكـــان آخر علي الـبحر
كان عـــابد قااعد بشـــرود
بس فـاجأه سمع صوت بيغني
لف رأسه إنصدم من الـ شـافه وووو….

    google-playkhamsatmostaqltradent