رواية غفوة قلبي كاملة بقلم ملك امير عبر مدونة دليل الروايات
رواية غفوة قلبي الفصل الثالث 3
لسه هترد لقت صوت هي عرفاه كويس بينادي
...غفرانن
في اللحظه دي غفران كان قلبها بيتخلع من كتر وجعه عمرها ما كانت تتمني ان الصدفه دي تحصل ابدا لسه بتلف وتشوف عشان تتاكد لقته هو عدي كان بيبص نظره كلها غضب لناحيته
...مين دا يغفران
=انت اي الي جابك هنا
...بقلك مين دا انطقي
لسه بيقرب منها ويدوب مسك ايدها لقي عدي بيضـ.ـربه وفي عينه نظره شـ.ـر غفران اتفاجات منها
=عدي اهدي عشان خاطري بس
عدي كان بيقرب من مازن وهو بيحاول يبعد عن غفران عشان متتا.ذيش لان الي ناوي يعمله في الي قدامه مش هين
=يعدي خلاص
عدي هنا وكان جاب اخره زقـ.ـها ونزل فيه ضـ.ـرب الدنيا كل اتجمعت وماجد نزل من فوق بسرعه كان عدي نازل في مازن ضـ.رب ومكنش يعتبر شايف قدامه من كتر العصـ.ـبيه وكتير بيحاولو يحوشو لحد ما البوكس جه وخدهم كلهم
في القسم كان عدي قاعد حاطط رجل عل رجل هو وماجد ومقعدين غفران عل جمب لان الاتنين ظباط عمليات خاصه اصلا
..انا طبعا هاخد كل الاجراءات اللازمه اتجاهه يفندم وكمان هخليه يوقع محضر عدم تعرض زي ما حضراتكم عايزين بالظبط ياريت توقعو ونخلص من كل الكلام دا
«تمام خليه هو الي يمضي مش احنا
كان لسه عدي باصص عل مازن بغضـ.ـب وتلقائي حول نظره لغفران هو مش مدايق من اي حاجه غير انه عارف ان غفران بتحبه كمان فضل بيبدل نظراته منهم لحد ما ماجد خد عدي وغفران ومشيو كل واحد راح بيته غفران رغم اليوم الي هي عاشته راحت لنرجس اول ما وصلت العماره بردو اول ما نرجس فتحت ارتمت في حضنها وابتدت تعيـ.ـط
=شوفته جه تاني ي نرجس جه تاني كان قدامي
~ششش اهدي اهدي غفران دا شخص مؤ.ذي انت دخلتي في حياتك حد غيره لازم تحترميه
=انا محترمه عدي بس هو انا اقدر اتحكم بقلبي
~غفران اسمعي كلامي المره دي وانا بقلك اهو انت اول حاحه هتعمليها انت هتقربي من عدي اكيد يعني ربنا مش هيجيبه في طريقك الا لو كان خير
فضلت غفران قاعده مع نرجس لحد ما نامت عندها وعدي اسبوع عل اليوم دا ومحصلش اي حاجه غفران بتحاول تقرب من عدي شويه شويه وابتدت تعجب بشخصيته ونرجس متخانقه مع ماجد وعدي ابتدت احباله الصوتيه ترتخي وبقي يقدر يتكلم بس مش بنفس صوته بردو وبعد كدا جت لحظه شقلبت كل الموازين
كان ماجد وعدي قاعدين عادي زي ما كل مره بيبقو قاعدين
«واد اللواء بيتصل
قال عدي بصوت ضعيف
_طب رد بسرعه
«ايوه يفندم .... بس حضرتك لسه الاجازه فاضل فيها وقت يعني احنا يدوب لسه مخلصين مهمه من اسبوع......تمام يفندم
وقفل الخط
_مهمه جديد
«اه للاسف يعم دول عالم عبيطهه بجد يعني اخر مهمه قبضنالهم عل تجار مخدرات مكنوش يحلمو انهم يقعو تحت ايدهم حتي ودلوقتي يقولو بلاش دلع قرف وحياتك
_طب يلا روح جهز نفسك وانا هجهز انا كمان ونتقابل بليل في المعسكر
«طب مش هتعرف اي المهمه
_هتكون اي
«المهم دي عمليه قبض عل حمزه
لمعت عين عدي
_انا هجهز في ساعه انت كمان تجهز يلا
كان ماجد خايف عل صاحبه لانه عارف بتاره القديم مع حمزه بس ما في ايده حيله قام روح لقي نرجس عندهم قاعده مع غفران
«غفران عايزك في حاجه بس متقوليش لبابا وماما
=وه في اي
«مفيش بس تعالي
قامت غفران وراحت معاه وهي مش فاهمه
«الظرف دا خليه معاكي ولو حصل اي حاجه ابقي افتحيه ساعتها وعايزك تعرفي انك حته من روحي وفهمي البت نرجس دي كمان ان بحبها وبحبكو كلكو ومتقوليش لحد انا طالع عمليه انهارده بس مش عايز حد يعرف غيرك وبس
=في اي يماجد
«مفيش بس حابب اقلك كدا عشان متتخضيش لو الخبر جالك فجاه
وحضن غفران
=ينفع تسكت والبت نرجس دي انت مش مكتوب كتابكو يومين وهخليها تحدد الفرح لا تقلق كلو تحت الكنترول
سكت وابستم
«يلا اطلعي عشان الحق اجهز نفسي
بعد 6 ساعات كان عدي وماجد بيراقبو ومعاهم القوه ومستنين الاشاره وعدي بعض من الوقت
_هو لازم نستني دول عمالينر يحولو السلاح ولا اكنهم بيحولو شكولاته
«لازم يصاحبي اصبر
_مش صابر
وشاور للعساكر بمعني يبدأو يضـ.ـربو النار وفعلا ابتدي ضـ.ـرب النار وكان عدي وماجد وكام عسكري بيلفو عشان يعرفو يحاصروهم وبعدين كل واحد مشي في اتجه لحد ما ماجد لاحظ ان حمزه مستخبي وبيبص نحيه عدي ولسه بيرفع سلا.حه جري ماجد عل عدي حضنه وخد الطلق مكانه ووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية غفوة قلبي ) اسم الرواية