رواية عشقت تؤام محبوبتي كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقت تؤام محبوبتي الفصل الرابع 4
تاني يوم في الشركه جاسر طلب منهم يتجمعو في مكتبه
اول متجمعو
حور: في اي
فهد: عايز اي يازفت علي الصبح
جاسر: محكتليش ليه علي اللي مراد عملو
فهد بعصبيه: مراد عمل اي
حور: وانت اي عرفك
جاسر: ريتاج كنا بنتكلم ووقعت بلسانها قدامي وخليتها حكت غصب عنها
فهد: مراد عمل اي ومحكتليش ليه احنا مش اصدقاء
حور: اهدو بس معملش حاجه هو بعتلي امبارح وبقا يكلمني بطريقه مش كويسه
فهد قام وجه يطلع من المكتب حور مسكت ايدو
حور: زي بعضو اهد لحد ما الصفقه تخلص وبعدين ابقا اعمل اللي انت عايزه
فهد: طظ في الصفقه بس ميكلمكيش كدا ابدا
جاسر: فهد كلامه صح
حور: اهدو انتو الاتنين وحياتي عندكم
جاسر: حور مينفعش نسكت المره دي عمل كدا المره الجاي مش عارفين هيعمل اي والصفقه في كتير عايزها يعني لو ده سابها هنلاقي غيرو كتير
حور: بس ده كويس وبنتعامل معاهم علطول
فهد: حور بصي الصفقه دي مش هتم معاهم يعني مش هتم وجه يطلع
حور: لا هتم ومحدش ليه دعوه بيه ها ارتاحو بقا دي حياتي انا وانت يافهد مالكش دعوه بيه
فهد بعيون حمرا وبصلها: بقا كدا اخر كلام
حور: اه يافهد انا موظفه هنا وبس محدش ليه دعوه
فهد: ماشي ياروح براحتك وسابها وطلع من المكتب وحور راحت وقعت علي الكرسي جاسر جري عليها
جاسر: ليه عملتي كدا
حور: عشان الشغل المهم ومينفعش اي حاجه تحصل نضيع الصفقه احنا تعبنا فيها كتير وكلنا فرحنا لم الوفد وافق عليها والارباح كويسه
جاسر: بس مكنش ينفع تقولي ليه كدا
حور: لازم عشان يسكت وكمان فهد مش ليا فهد لحياه يعني لازم ابعدو شوي عني عشان ارتاح شوي انا بتعب اووي لم بيكون جمبي وانا شيفه لغيري وانت عارف كل حاجه
جاسر شد الكرسي وقعد جمبها: اهدي طيب والله حاسس بيكي وهتلاقي اللي احسن منه انتي كويسه ومليون واحد يتمناكي عارفه يابت ياحور لو مش بحب البت ريتاج المجنونه كنت حبيتك انتي
ريتاج وهي داخله باب المكتب: مين اللي مجنونه دي ياستاذ جاسر وتحب مين والله اموتك فيها
جاسر بصوت واطي لحور: يالهووي لو جبنا سيرت حد غيرها مكنتش جت ادعيلي متموتنيش
حور: هههههه تستاهل
ريتاج: بتتكلمو وتضحكو علي اي
حور: ها لا ده بيكون شوفي حبيبتي بتحس بيا وجت كيف
جاسر: اه كلام حور صح تعالي اقعدي جمبنا
حور: خدي هنا بتحكي لجاسر ليه انا مش قولت مش تحكي لحد
ريتاج: والله غصب عني اسفه
حور: خلاص حصل خير
ريتاج: بس اي حصل
جاسر: اتخانقت هي وهو وبعد مكانو اصحاب وكانت بتقربه ليها شوي بعدتو خالص
ريتاج: كيف ده
حور: عادي فكك المهم جاسر قولت لفهد علي الكليه انا موافقه عادي
جاسر: اشطااا وانا كمان موافق هقول لفهد بس شوي يكون هدي من اللي انتي عملتيه
حور: ماشي اروح مكتبي انا بقا
ريتاج: خليكي
جاسر: لا خليها ياريتاج روحي ياحور
بعد ما حور مشت
ريتاج: خليتها تروح ليه
جاسر: عشان هي زعلانه سيبها لوحدها شوي وربنا يستر
فهد قاعد في المكتب ومتعصب راح مسك الكوبايه ونرمها في الحطيه وحياه كانت داخله
حياه: في اي مالك
فهد: مافيش حاجه في انتي حاجه
حياه: انا زهقانه يلا نطلع نغير جو
فهد: ماليش نفس
حياه: ليه كدا فيك حاجه حبيبي وقربت جمبه
فهد: ها لا مافيش بس ماليش مزاج اطلع النهارده ممكن تسيبيني شوي لوحدي
حياه: اسيبك وانت كدا مينفعش
فهد: معلش سيبيني يلا وراح فهد مطلعها تقفل الباب ورها
جاسر كان جي عند فهد وشاف حياه واقفه قدام الباب
جاسر: واقفه ليه كدا فهد جوه
حياه: اه هو فهد متعصب ليه
جاسر: معرفش لسه داخل اشوفه اهو
حياه: تمام ابقا عرفني
جاسر: حاضر وسابها ودخل
جاسر: فهد عايزاك في موضوع
فهد: جاسر انا مش طايق نفسي امشي دلوقتي
جاسر: ليه يعني ده كله عشان قالتلك مالكش دعوه بيها مهي عندها حق مالكش دعوه انت مين عشان تتدخل في حياتها سيبها براحتها
فهد: جاسر متعصبنيش زياده
جاسر: فهد فوق انت بتحبك اختها فاللي تتحكم فيها اختها مش هي وهي عامله علي مصلحت الشركه
فهد: جاسر ناوي تطلع ساكت من مكتبي ولا لع
جاسر: هطلع بس لم اعرف عايز اي منها
فهد: مش عايز حاجه غير ان صحبتي تكون كويسه
جاسر: صحوبيه برضو تمام يافهد المهم في عرض انك تدرس في كليه علوم ليآ انا وانت وحور وانا وهي وافقنا فاضل انت
فهد: ولا كويسين بتوافقه وتتناقشه من ورايها وانا ولا حاجه
جاسر: يووووه فهد انا ماشي وسابه وطلع
حياه: هاي الو عامل اي ياروحي
_الحمدلله بخير ياقلبي طمنيني عنك انتي
حياه: الحمدلله تمام
_اي الاخبار عندك
حياه: كان كله كويس بس مش عارفه من شوي لقيت فهد متعصب جامد وطلعني من المكتب وجاسر سالته مكنش يعرف وسيبتهم سوء
_تمام اعرفي ماله وقوليلي
حياه: ماشي ياروحي وحشني اووي مش هنتقابل بقا
_نتقابل النهارده ياقلبي عشان انتي وحشاني برضو
حياه: بحبككك اووي اووي
فهد دخل عليها وهي بتتكلم
فهد: بتحبي مين
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت تؤام محبوبتي ) اضغط على أسم الرواية