رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل الخامس 5
في فيلا امين .
كانت الصد*مه القا*تله عليهم تحل وخصوصا ذلك التي تشعر بان قلبها أوشك علي الوقف .
ادم بار*تباك و*عصبيه /ايه الي بتقوله ده ي عمي .
امين بحز*ن شديد/ادم ي ابني انا مش عم انا*ني ولا معند*يش قلب بس بجد انا محتاجاك اوي ي ابني وبنت عمك محتجالك عائشه عندها مر*ض في الر/حم الدكتور الي بيتابع حالتها قال إن مفيش قدامنا غير سنه ونص بالكتير وهيشيلوا الرحم دي اخر فرصه ليها علشان تكون ام أرجوك ي ادم ي ابني انت فرصتها الوحيده انت ابن اخويا من لحمي ود*مي محدش غيرك اقدر استمنه علي السر ده عائشه برضه من لحمك ود*مك ي ادم .
بسنت بد*موع وقه*ره وصر*اخ /ي سلام بقا معقول امين السيوفي مش قادر يجيب حد ينقذ بنته ولو حتي بالفلو*س ملقتش الا ادم دي انا*نيه ي بابا انا*نيه .
امين بحد*ه /اخر*سي ي قليله الر*بايه ده بدل متص*عب عليكي اختك والي هي فيه وتقف جنبها مش الاتنين اخواتك المفروض تفرحيلهم وتتدعي ربنا أنهم يباركلهم في جوازهم .
بسنت بدمو*ع وصر*اخ /انت ساكت ليه ي ادم انت موافق علي الجوازه دي .
امين بحد*ه /انا مش عارف انتي ايه الي مز*علك في الي بيحصل ده واكيد ابن اخويا مش هيرفضلي طلب ولا ي*كسر بخاطر بنت عمه .
ادم بحز*ن شديد وك*سره /عندك حق ي عمي انا موافق .
بسنت بو*جع وصر*اخ/ي عني ايه موافق ي ادم ي عني ايه.
امين بسعاده وهو يحتضنه /حبيب عمك ربنا يباركلكم ي حبيبي وتتهنوا هي عائشه علي وصول طبعا هي مش عارفه حاجه هي فاهمه أن كل الاد*ويه الي كانت بتاخدها للمناعه قربها منك وتمموا الجوازه في اقرب وقت .
لتسرع بسنت الي الاعلي بدمو*ع وو*جع لتلاحقها نظراته المتا*لمه من أجلها.
****************.
في قصر مراد ..
في غرفتها ….
كانت تجلس بدمو*ع وو*جع فهي من دائما تقع في ف*خ من يريدون الا*نتقام من والدها لكن الان وقعت هي في ف*خ عشق ذلك الغا*مض .
مراد وهو يمسك بيده الطعام /انتي مكالتيش حاجه من الصبح هتفضلي كده .
ندا بدمو*ع وع*صبيه /شكرا مش عايزه منك حاجه وابعد عني وجهز نفسك علشان هخرج من هنا برضاك او غص*بن عنك .
مراد وهو يحتضنها بقو*ه وثبات/مفيش حد يدخل قصر الجوكر ويطلع كده بسهوله .
ندا وهي تنظر في عيناه بد*موع /انت عايز مني ايه بالظبط ار*حمني وقولي .
مراد وهو يقبل جبينها بحنان قد شعرت به لينظر في عيناها بثقه /عايزك انتي علشان كده مبقاش الجوكر لو كلب قدر يمس منك شعر*ه واحده وانتي معايا .
ندا بعشق /بتحبني زي مانت حبيتك ولا نها*يتي معاك هتكون جر*ح يكو*ي قلبي بالنار .
مراد بابتسامه ساحره /مش هيحصل ساعتها هحر*ق قلبي انا قبل مقلبك يتو*جع بس المهم خليكي معايا احنا حياتنا خلاص ارتبطت في بعض مبقاش فيه م*فر ولا رجو*ع مستعده تهر*بي معايا لابعد الحدود .
ندا بعشق ود*مع /وانا معاك وعمري مه*قدر ابعد عنك انت اختر*قت قلبي من غير حد*ود ي مراد بس بابا مش هيقدر يتحمل بعده عني.
مراد بابتسامه ساحره/ومين قالك أنه مش هيعرف ده انا هروحله واقوله ي سياده الوزير انا خ*طفت بنتك وبقت من ممتلكاتي .
ندا بابتسامه/ي سلام وحشني اوي ي مراد .
******************.
في شركات الخليلي…
في مكتب رحمه …
كانت تجلس رحمه بغر*ور وهي تنتظر شريف كانت في قمه جمالها وأنوثتها ليسير شريف بابتسامه.
/مساء الخير ي رحمه هانم .
رحمه بابتسامه خ*بيثه /مساء النور ي شريف بيه بجد الصفقه دي وش السعد عليا اني اتعرفت علي حضرتك .
شريف بإعجاب شديد/ده وش السعد عليا انا ي هانم ده كل الاوراق المطلوبه الصفقه .
رحمه وهي تقترب منه بد*لع ود*لال/توتو علطول كده طب قولي نتغدا مع بعض ولا شاكلك مش حابب .
شريف بلهفه وابتسامه /ده كلام ي هانم هو انا اطول طبعا اتفضلي في افخم مطعم في مصر كلها .
رحمه بابتسامه انتصار ل نجاح اول مخططها /ميرسي اوي ي شريف بيه .
*************.
في شقه دياب .
كان يقف وهو يستعد لننزول الي أحدا افراح الحاره .
سميه بق*لق وار*تباك /انت فعلا بتعطف علي الست الي كانت هنا .
دياب بتجا*هل /ده مش عطف ده حقها مكنش ينفع اسكت عليه ربنا مبيرضاش بالظ*لم .
سميه بابتسامه /لدرجه دي بتحس بالناس بصراحه الي قالته عنك مكنتش مصدقاه لحد ما شوفت بعيني .
دياب ببر*ود /ساعات كتير الإنسان بيبقا اعم*ا العين والقلب .
سميه بغي*ظ شد*يد/قصدك ايه بقا أن شاء الله اني عا*ميه .
دياب وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/يمكن انا نازل الفرح الي تحت .
في الشباك ….
كانت تقف سميه وهي تنظر إليه وسط الرجال بإعجاب شديد لاول مره تلاحظ ذلك الرجوله الطاغيه التي تظهر عليه واحترام الجميع وحبهم له لتشعر بالغ*يرة الشديده من تلك الراقصه التي تتمايل عليه بد*لع ود*لال.
سميه بغ*يره وغ*يظ/طيب ي بنت ال انا نازله اور*يكي شغلك علشان تعرفي تتد*لعي عليه كويس .
*****************.
في فيلا امين ..
في غرفه ادم …
كانت يجلس وهو يضع يديه علي رأسه بد*موع وو*جع .
بسنت وهي تل*طم علي خديها بدمو*ع وصرا*خ/متتكلم ي ادم انت ساكت كده ليه هنعمل ايه في الم*صيبه دي علي جث*تي أن الجوازه دي تتم انا بمو*ت ي ادم بمو*ت .
ادم وهو يختضنها بدمو*ع وو*جع/حرام عل*يكي كفايه دمو*عك دي بتقت*لني .
بسنت بدمو*ع وقهر*ه/خلاص ي ادم انا انته*يت خسر*تك وخسرت نفسي متسبنيش ي ادم تعال نهر*ب ونتجوز بعيد عن ابويا وامي وعن الكل انا مش هقدر اتحمل الي بيحصل ده .
ادم بو*جع وكسر*ه/عمي هو الي رباني بعد مو*ت ابويا ي بسنت ابقا جا*حد ومعنديش اصل لو رفضت رجاء ليا في طلب زي ده .
بسنت بدمو*ع وصر*اخ/لا بس تقدر تتدو*س عليا انا وتر*ميني مانا خلاص بقيت ملو*ثه بعد ماخدت مني الي انت عاوزه مش كده وطبعا الست عائشه هي الخضره الشريفه مش كده هي الي هتتجوزك في النور وانا الي تن*ام معايا زي العش*يقه في الض*لمه وحياه عشقي ليك ي ادم لخليها جوازه الج*حيم عليك انت وهي .
*******************.
في فيلا مراد …..
كانت تقف ندا بابتسامه وهي ترسل رساله الي والدها تخبره باتي ياتي الي ذلك العنوان منفردا وهي بصحه جيده .
مراد وهو يضع الطعام بابتسامه /تعالي ي ست هانم الشغاله الفلبينيه حضرت العشاء .
ندا بابتسامه/احلا شيف ده ولا ايه.
مراد وهو يقبل يدها/الف هنا ي روحي .
ندا بابتسامه/حبيبي برضه مش هيحكيلي الي شايله في قلبه وساكت .
مراد بابتسامه ساحره/طبعا انا بقيت ملك ايديكي كل حاجه عني بقت كتاب مفتوح بالنسبه الي ايه ده مين الي بيخبط هاتي المسدس من جنبك .
ندا وهي تربت على يده بحنان /اطمن ي حبيبي ده بابا .
لتسرع ندا لتفتح الباب لتن*صدم من كم رجال الشرطه الذي يقت*حمون المكان .
عمار بر*عب ولهفه /حبيبه قلبي انتي كويسه ده انا هن*سفك هد*مرك .
الظابط بحد*ه /اقب*ضوا عليه .
ندا بحد*ه /تقب*ضوا علي مين ي حضره الظابط .
عمار بحد*ه /علي الك*لب ده الي خ*طفك .
ندا وهي تمسك ذراع مراد /ده مخط*فنيش ي بابا واظن ي حضره الظابط مفيش راجل بيخ*طف مرائته .
اسر بصدمه /مرائته .
الظابط بجد*يه /مكمن اشوف عقد الجواز.
ندا بجد*يه /اتفضل ي حضره الظابط.
مراد بصد*مه وهمس /انتي جبتي عقد الجواز ده منين .
ندا /……..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملحمة العشق و الكبرياء ) اسم الرواية