رواية عشقت تؤام محبوبتي كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقت تؤام محبوبتي الفصل الخامس 5
حياه: هاي الو عامل اي ياروحي
_الحمدلله بخير ياقلبي طمنيني عنك انتي
حياه: الحمدلله تمام
_اي الاخبار عندك
حياه: كان كله كويس بس مش عارفه من شوي لقيت فهد متعصب جامد وطلعني من المكتب وجاسر سالته مكنش يعرف وسيبتهم سوء
_تمام اعرفي ماله وقوليلي
حياه: ماشي ياروحي وحشني اووي مش هنتقابل بقا
_نتقابل النهارده ياقلبي عشان انتي وحشاني برضو
حياه: بحبككك اووي اووي
فهد دخل عليها وهي بتتكلم
فهد: بتحبي مين
حياه بصدمه وتوتر: ها دي ميار صحبتي
فهد: اممم تمام بقولك انا هروح مشوار هتعوزي حاجه
حياه: مشوار اي واجي معاك
فهد: لع مشوار عادي ابقا اقولك عليه لم اجي يلا باي
حياه: باي
بعد يومين
فهد واقف بيتكلم معا بنت في الجامعه وحور كانت معديه وشافتهم وكانت البنت واقفه جمب فهد ولازقه فيه حور اتعصبت وراحت عندهم
حور: ازيك يامريم
مريم: ازيك يادكتوره حور اخبارك اي
حور: الحمدلله بخير انتي عامله اي
مريم: الحمدلله بخير
حور: ممكن دقيقه يادكتور فهد
فهد: ليه في حاجه
حور: لا عادي بس دقيقه
فهد: طيب اخلص مع مريم كلام واكلمك
حور اتعصبت جامد: تمام يادكتور فهد بعد اذنك وسابته ومشت
فهد بعد ما هش مشت: ممكن نكمل بكرا وراح علي مكتبه
جاسر دخل عليه وكان فهد قاعد علي الكرسي علي مكتبه
جاسر: اي اللي عملته لحور
فهد: معملتش ليها حاجه
جاسر: كانت ماشيه زعلانه جامد ومتعصبه عملتها اي
فهد:قولت معملتش حاجه
جاسر: تمام يافهد انا ماشي خلصت
فهد: وانا كمان خلصت بس حياه جي وهنطلعلي انا وهي
جاسر: حياه طيب سلام
جاسر وهو طالع حياه كانت داخله
حياه: جاسر عامل اي جاسر سابها من غير مايرد وسابها ومشي
حياه: ماله جاسر مش بيرد ليه عليا
فهد: ملهوش ممكن ميكنش سمعك يلا نطلع
حياه: يلا ياروحي
بليل
حور قاعدها فاتحه اكونت فهد وعماله تقلب فيه وتتفرج علي صوره وامها دخلت عليها واول مدخلت عليها راحت قفلت الفون وطلعت من الصفحه
فوزيه: حبيبتي بتعمل اي
حور: ها مش بعمل حاجه
فوزيه: علي فوفه حبيبتك برضو كنتي بتتفرجي علي صوره صح
حور: اه مش قدره انسا اعمل اي وبدات تعيط
فوزيه جرت عليها وخادتها في حضنها
فوزيه: اهدي ياروحي عشان خاطري
حور: ليه دايما اي حاجه بحبها وبعوزها هي بتاخدها ودايما ربنا بيديها كل حاجه وانا لا ليه عملت اي انا
فوزيه: بس حرام تقولي كدا ربنا بيدينا كل اللي احنا عايزينه بس بيدهولنا بطريقه مختلفه بس بناخد اللي عايزينه يعني مثلا انتي كنتي حابه تدخلي علوم وتدخلي القسم بتاعها وربنا مدخلكيش ودخلتي الاعلي منها صح واتفقتي فيه وبقيت ممتاذ ومن كتر ماانتي متفوقه العميد بعتلك تدرسي في الجامعه ربنا بيدينا دايما الاحسن والخير دايما ربنا عمرو ميبعد حاجه عننا غير لو هيدينا الاحسن منها والحاجه اللي لينا فيها نصيب
حور: ياماما انا عارفه كل ده بس غصب عني احنا بشر ولم بنبقا نفسنا في حاجه وتروح مننا اكيد لازم نزعل ونقعد نقول ليه ومش ليه
فوزيه: انا عارفه كلامك ياروحي بس لازم نرضي بنصيب ربنا وفهد ربنا هيديكي اللي احسن منك لو مش من نصيبك ويمكن ميكنش من نصيبك حد عالم
حور؛ يمكن ممكن تاخديني في حضنك زي زمان ونام
فوزيه: تعالي ياروحي
بعد اسبوع
حور ماشيه في الشركه وفهد نادم عليها
فهد: حور حور
حور: اي
فهد بضحك: عايزك في موضوع بليل وغمزلها
حور: موضوع اي
فهد: بليل ابقا ابعتيلي بس ونتكلم انا وانتي متنسيش
حور: حاضر
فهد&شطورها ياقلبي سلام وغمزلها
حور مبسوطه من عمايل فهد وعندها فضول عايز منها اي بليل وفضلت تشتغل ومستنيا الوقت يعدي بسرعه عشان الليل يجي بسرعه وتكلمو
بليل
حور مسكت الفون وبعتت لفهد
حور: فهد في اي
فهد: بصي بما انك صحبتي وبحكيلك كل حاجه ف في موضوع عايز رايك في علي انك صحبتي ماشي
حور: ماشي قول
فهد: اي رايك في حياه
حور: اي السوال ده حياه اختي وكويسه بس فيها اي السوال ده
فهد: اي رايك قصدك في انها تكون مراتي
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت تؤام محبوبتي ) اضغط على أسم الرواية