Ads by Google X

رواية حب و انتقام قاصر الفصل الخامس 5 - بقلم ايات الرحمن

الصفحة الرئيسية

  رواية حب و انتقام قاصر كاملة بقلم ايات الرحمن عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حب و انتقام قاصر الفصل الخامس 5

إلياس اول ما شاف طفله بسرعه لف وشه ودموعه نزلت وقعد علي الأرض لإن ماقدرش يتمالك نفسه صوت بكاؤه كان عالي وبيبص للسما وينزل عيونه للأرض
الدكتور كان زعلان علي حالته بس مفيش بإيديه حاجه
وماقدرش يزود عليه التعب ويقول ليه ان الطفل دا هيمو”ت
قام إلياس بصع”وبه علي ماقدر يقف وخرج برا كانت والدته مستنيه واول ما شافها دموعه نزلت اكتر وانها”ر جريت عليه وحضنته صوت بكاؤه وشهقاته كانت عاليه وكإنه طفل مش شخص كبير
فضلت والدته تهدي فيه لكن مش بيهدي وفجأة اغمي عليه
الاطباء نقلوه لغرفة الكشف وسبب الإغماء ضغطه نزل وماقدرش يتحمل الموقف
طول تسع شهور وهو كان بيستني الولد مش البنت لكن حكمة ربنا ان البنت تتولد كامله بس تعبانه عندها ثقب في القلب اما الولد كان شكله غريب جدا وكإن ملامحه ملامح شخص عدي الستين كانت باهته جدا وجسمه كله شعر بيشبه شعر الأسد
كارلا بتفوق وبتسأل علي اطفالها لكن الدكتور بيمنعها تشوفهم لكن هي بتصمم تشوفهم
اطفال كارلا عكس ابن كادي كان طفل عادي سليم معافي
دخلت كارلا الحضان عشان تشوف اطفالها واول ما شافت ابنها اغمي عليها ونقلوها اوضتها تاني
عند كادي
خبطت علي الباب ووالدها هو اللي فتح
وقفت مصد”ومه لما شافته قدامها
وهو كمان كان نفس الوضع
واخيرا اتكلم
انتي ايه اللي جابك هنا مش كفايه اللي حصل بسببك
ولفت انتباهه الطفل اللي علي ايديها
اتسعت حدقة عينه وقال بعصبيه مصحوبه بكر،اهيه
اكيد دا ابنك اه وجيالي عشان اربيه ليكي
اسمعي يابت انتى انا كادي ما”تت بالنسبه للبيت ده امشي مكان ماجيتي والا. وقسماً. باللي .خلقني. وخلقك .لأكون قا”تلك او دا”فنك حيه ودخل وقفل الباب
ارجوك يا بابا افتح ارجوك افتح انا خا”يفه ياخدوا إلياس مني عشان خاطري افتح طب خده هو وخليه مع ملاك وسيبني برا عشان خاطري يا بابا

إلياس هيمو”ت من البرد والنبي يا بابا افتح
لكن الأب قلبه اتشال . واتحط مكانه حجر
مفيش فايده اكتر من ساعتين بتترجاه يفتح لكن كإن مفيش حد في البيت نزلت تمشي و كانت بتبكي والجو بيمطر والرياح عاليه وضامه طفلها
هتروح فين هى دلوقتي مفيش حاجه تعملها غير تفضل قدام البيت في المطر يمكن قلب والدها يحن
كان واقف فوق وبيبص من الشباك وشايفها واقفه في المطر وضامه صغيرها ليها
ملاك: عشان خاطري يا بابا خليها تدخل كادي غل”طت بس مش لوحدها انا كمان وحضرتك وماما
انا غل”طت عشان كنت طول الوقت سيباها لوحدها ومركزه بس في شغلي
وحضرتك طول الوقت سفر وما بتملش وناسي حقوقنا عليك وكإننا مش من د”مك
وماما كانت مسافره معاك واجازتها بتكون عند اختها او عند صحباتها وعمر اخر مازهق بقي يخرج مع صحابه ويفضل عندهم بالشهر
وماكانش فيه غيرها مفيش اصدقاء ليها
هو الوحيد اللي كلمها كويس فكرت هيعوضها عنكم لكن هو واحنا كلنا زى بعض واولنا انت وماما
وفي لحظه كان رافع ايديه وصف”عها بقوه أسقطتها أرضاً لتتناثر قطرات الد”ماء من فمها ويتحدث من بين اسنانه بكل حما”قه
اللي غل”ط مالوش مكان بينا وهى غل”طت ومستحيل ادخلها من الباب دا
اتكلمت ملاك وقالت
يبقي انا كمان هخرج منه ومش هرجع ليه غير لما تعرف معني ان انت تكون اب لأولادك وهي تكون ام
وجيت تخرج مسك شعر”ها بقوه وبدء يل”قنها ضر”بات مبرحه
ودخلها اوضتها وقفل عليها
الليل دخل والأم جهزت ليهم العشاء وقعدت هي والأب لوحدهم
وبعد ماانتهوا قعدوا يتفرجوا علي التليفزيون كإن مفيش حاجه حصلت
يأست كادي من حنان اهلها واخدت طفلها ومشيت تحت المطر لحد ماحست بتثاقل وان هي خلاص هتفقد توازنها وطفلها هيقع من ايديها قوتها ضعفت
وماحسيتش بنفسها غير وهي في أوضه مرتبه جدا وكل حاجه فيها لونها هادئ قامت مفز”وعع علي طفلها لقيته نايم علي سرير صغير بالقرب منها ولابس لبس اطفال هي كانت لفاه بلبسها وخلاص
قامت وقربت منه وحركت ايديها علي بشرته الناعمه وابتسمت
الباب خبط
ودخل منه شخص في عمر 50 سنه ومعاه زوجته
انا فين وانتوا مين
حمدا لله على سلامتك الاول
انا فين
اتطمنى انا لقيتك في طريقي وانا راجع من القاهره في مكان مقط”وع وطفلك بيبكي فجيبتك معايا هنا
هنا فين
الصعيد
اييييه معقول انا في الصعيد
بس انتوا بتتكلموا عادي
ههههههه اومال هنتكلم ازاي
لا يعني في كلام بتقولوه متغير عن كلامنا
تعالي يا حبيبتي الفطار جاهز وبعدين تعرفينا انتى مين وايه اللي عمل فيكى كدا
ارتبكت كادي شويه وبعدها هزت رأسها بموافقه ونزلت معاهم
وهنا بتقابل مروان ابنهم مروان شخص عص”بي جدا بيشتغل في شركة والده مغر”ور اوى ومستفز جدا كان عامل حا”دث ورجليه مكسو”رين وقاعد علي كرسي متحرك فترة الجبس
بتنزل كادي وهي مش واخده بالها بتقع علي رجليه
مروان بغض”ب:

google-playkhamsatmostaqltradent