Ads by Google X

رواية صقور الدخلية الفصل الخامس 5 - بقلم الكاتبة المجهولة

الصفحة الرئيسية

  رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية صقور الدخلية الفصل الخامس 5

وصلو ال مديريه وكانت حور لسه نايمه علي كتف ادم اتخنق

ادم: هي مبتشبعش نوم ولا اي

ورد : لو حضرتك كنت كبرت دماغك امبارح ومخليتهاش تعمل ١٠٠ ضغط مكانش زمانها نايمه لأنها نايمه من تعب اصلا ادم: اتغاظ اوي لان الاتنين لسانهم طويل اوي 

مراد: حب يلطف جو قال لي ادم طب يلا بقا ننزل عشان سياده لواء شريف منير هينفخنا يلا

ادم: عمال يصحي حور حور حووووووووور

حور اي في اي عربيه ولع*ت 

كلو ما*ت علي نفسو من ضحك ادم كمان ضحك بس كتم ضحكه  

حور: بصت لي ادم بي غيظ في حد يصحي حد كده  

ادم: بقالك ٦ سعات نايمه علي كتفي اي مشبعتيش  

حور انا نمت علي كتفك 

ادم:ايوه 


خور تصدق رجلك ناشفه يا اخي جبتلي صداع 

ورد & مراد: سايحين ضحك مش قادرين 

ادم:اتغاظ اوي تب يلا انزلو عشان مرتكبش جريمه دلوقتي فيكو الكل نزل صاروخ  

أنا فصلت ضحك مش قادره 

ادم: قفل عربيه ونزل وراح وراهم .

وبقيت ال عساكر لسه قاعدين في عربيات

وبقيت ال ممرضات لسه في ميكروباص مستنين امر من حد كبير يقلهم انزلو

بعدين مجهول ١ فضل مراقبب امتا هينزلو وقاعد مستني.

بعدين ورد وي حور منبهرين بي مديريه قد اي واسعه وكبيره وحاجه فخمه  

مراد & ادم لاحظو عليهم انهم اول مره يجو مكان زي كده

وفعلا دي اول مره لي ورد &حور يجو مديريه قاهره.

اربعه دخلو الي مكتب لواء شريف منير.

وال اربعه وقفو جمب بعض ٤ في فم واحد اهلا يا فندم

ادم & مراد مستغربين ازاي ورد&حور عرفو يادو تحيه مع انهم ممرضين ميعرفوش اوي عن حجات الي تخص شرطه وحجات دي

ادم: قال أنتو عرفتو ازاي تادو تحيه 

حور &ورد: اتلجلجو في كلام 

ورد :ردت بسرعه من الأفلام الي بنتفرج عليها  

مراد&ادم: قالو تمام

لواء شريف :انتم بقا حور&ورد

مراد:قال أنت عرفهم يا سياده لواء

سياده لواء: رد قال مين ميعرفهومش دول من احسن ممرضات الي في مدينه نصر  

لواء شريف: قال أنتو اربعه هيبقا ليكم احسن تكريم في مصر لانكم عملتم بجهد وانت يا آدم& مراد بجد كل مره ببقا فخور بيكم بجد. وطبعا حور& ورد مبهور منكم من انكو قدرتو تشفو معظم مصابين علي طول فخور أن مصر لسه فيها شباب ترفع راس زيكم ♥️

اربعه كانو مبسوطين جدا من كلامووو وقد اي كلامو فرحهم طبعا ادم متعود علي كلام بس يبان انو مغرور  

لواء شريف: روحو ارتاحو في مكتب ادم دلوقتي عقبال ما اشوف بقيت زمايلي عشان نعمل حفله ليكم وي طبعا نودي ال ممرضات وبقيت عساكر فنادق يرتاحو فيها لحد ما حفله تتم وطبعا ليكو لبس هديه من مديريه

طبعا ادم& مراد متعودين علي دا ديما فا منسبالهم عادي



بس بصو علي حور وي ورد الي كانو مبسوطين أنهم هيتكرمو 

مراد: فرحان عشان هيقدر يقعد مع ورد في مكتب ادم

ادم & حور كانو مش طايقين بعض خالص بعدين اربعه اتجهوا الي مكتب ادم 

مكتب فخم جدا بس اسود كلو بس في وصورتو متعلقه وره مكتبو وهو لابس بدله شرطه كان وسيم يعني من الاخر

حور: اي الاسود دا احنا في عزا ولا اي

ادم: مطلبتش راي سيادتك في اني اختار لون اي تحبي اخلي بينك  

حور بصوت دنتا تقيل بشكل

ادم: سمعها راح مطنشها لان زهق من كتر ما بيتخانقو

مراد: حب يقول ل ورد اي رايك يا ورد تشوفي مكتبي

راحت ورد بصت لي حور انها ممكن تروح  

حور :قلتلها ماشي روحي  

ادم &حور استغربوا من كميه الاحترام إلي هما بينهم بين بعض دي حاجه جميله جدا 

مراد: فرح اوي اخد ورد وي بقا ادم وي حور لوحديهم في مكتب ويبصو لبعض نظرات شر وضحكه مستفزه 

نروح لي مراد &حور

ورد: انبهرت اوي بي مكتبو كان كلو لون ابيض وجميل 

مراد: دا بقا يا ستي مكتبي انا متخرج بعد ادم بي سنه عشان كده هو مسبقني في رتبه هو لحق قبلي بقا رائد ونا أقل منو بي رتبه يعني مقدم  

ورد: ما شاء الله ديما في نجاح  

مراد: حب يفتح مواضيع معاها  

مراد: قالها انا عندي ٢٦ سنه وانتي عندك كام سنه


ورد: عندي ٢٣  

مراد: اي دا فرق بينا ٣ سنين بس 

ورد: قالت اها واختي برضو قدي لأننا توام 

مراد : توام  ماشاءالله مكنتش اعرف انكو توام والله ما شاء اللّه

ورد: سالتو هو ديما ادم كده عصبي

مراد قعد علي كرسي وقال بحزن ادم مكانش كده واحنا صغيرين كنا عندنا ١٢ سنه كنا في اوضتنا وفجاه سمعنا صوت مامتنا بتصوت  طلعنا قولنا ليها في اي يا ماما بتصوتي لي

مامتهم سعاد: ابوكم ما*ت  عمل حاد*ثه عربيه ما*ت  من ساعتها ادم بقا واحد تاني واخد كل حاجه علي ضهرو وهو كبر بيتنا كنا في. شقه عاديه وفجاه بقا وحده وحده بقينا عايشين في فيلا في مدينه نصر

وبدأت انا وهو سوي في مشوار الي احنا فيه دلوقتي دا  ورد: زعلت عليهم جدا

ورد :ربنا يرحمو ويصبركم عليه  بعدين

قالت بجد انتوساكين في فيلا ووفي مدينه نصر

مراد :ايوه بعدين سألها وانتو عايشين فين

ورد:قلتلو برضو في مدينه نصر بس في شقه مش كبيره علي قدنا انا واختي  

مراد: علي قدكو انتي واختك لي فين بابكي ومامتك

ورد: اكلمت بحزن بابا وماما اصلا منعرفش هما مين ولا عايشين ولا ميتين ومش مهم اعرف اصلا هما فين لان احنا وعينا علي دنيا واحنا في ملجا سوي  

اتعلمنا سوي خلصنا ثانوي ونجحنا ودخلنا كليه تمريض عسكري سوي وسبنا ملجا علشان كليه كان عارضين فيها شغل وكان مبلغ في شهر ١٥٠٠ فرحنا ساعتها عشان نقدر ندفع ايجار الشقه و وندفع مصاريف جامعه وكتب   وكنا حمدين ربنا ديما عشان كده وصلنا لحد مكانه دي الي وصلنالها اتخرحنا من كليه روحنا بيت تاني كان في أكتوبر كان من ٣ سنين سبننا وعشنا في مدينه نصر وقدمنا علي مستشفي مدينه نصر واتقبلنا بسبب خبرتنا وذكائنا ♥️

مراد : حزين ونفس وقت فرحان أنهم بنتين لوحدهم قدروو يتخطو كل دا لوحدهم

مراد: قالها فخور بيكم بجد وان شاء الله تلاقو اهلكم 

ورد:ردت بكل قوه مش عايزه اعرف عنهم حاجه ولا اشوفهم ابدا 

مراد اهدي طيب انا اسف 

ورد: ولا يهمك ملكش ذنب اصلا  


مراد: سألها هو انتو لي سبتو اكتوبر وجيتو مدينه نصر  ورد:اتوترت وقالت لي ال ايجار كان عالي اوي علينا في اضرينا نمشي 

مراد قالها تب مكنتو شوفو شقه تانيه ارخص

ورد: قال بتوتر ما دورنا معجبناش فا جينا هنا مدينه نصر حبينا نغير مكان

مراد: كلامها مدخلش عقلو بس طنش وقال ليها ماشي بس سوال 

ورد: في سرها خربيت رغي ام*ك  

مراد : قال ما مدينه نصر شققها غاليه يعني ايجار شقه بي ٣٠٠٠ في شهر

ورد : قللتلو ما شقه الي ماجرنها بي ٣٠٠٠ فعلا بس مرتبنا بيعلي بسبب خبرتنا في شغلنا 

مراد : قال ليها ماشي اطلبلك اكل قلتلو ماشي 

مراد :تمام 

نيجي عند ادم & حور  

حور: قاعده بتلعب علي فون و ادم قاعد علي لاب بيشوف حجات  

بيبص علي علي حور الي قاعده بتضحك علي تلفون سرح في ضحكتها 

حور بصوت عالي: اخدت بالها قالت في حاجااااا

ادم : فاق لنفسو قال لا مفيش وصوتك يبقا واطي معايا فهمه حور: قالت لا مش فاهمه 

ادم:قالها متستفزنيش احسنلك 

حور: قالت وهتعمل اي يعني  

ادم: قام من علي مكتبو وقف مقرب ليها وعمل نفسو انو هيقبلها  

حور : اتخضت راح اكلم في ودنها مرادي بس خوفتك مره جايه يا ويلك فاهمه  

حور: وقفت مصدومه من قلت ادبو قالت انت قليل ادب اصلا 

ادم: لسه هيقرب تاني

حور: بحركه سريعه من أيديها لوت دراعو وراه ضهرو وهو استغرب ازاي عرفت تعمل حركه دي الي يعرفها بس الي بيشتغلة في داخليه 

ادم : سيبي ايدي  

حور :اوعي تستخف بيا ابدا يا سياده رائد  سابت ايدو

ادم:سألها ازاي عرفتي تلوي ايدي كده  

حور بتوتر: من مسلسل كوري عجبتني حظي حلو اني عرفت اعملها

ادم : شاكك فيها لانو مش بيصدق حد بسهوله 

ادم :تمام

لسه هيكلم معاها

مراد & ورد دخلو ومعاهم الاكل قعدو

مراد :دخلنا في وقت غلط ولا اي 

ادم :مسك قلم حدفو عليه

مراد :يعم بقا ارحمني 

حور&ورد ضحكو عليه  

بداو ياكلو

حد خبط عليهم

ادم :ادخل

قالهم حضره رائد ادم

سياده لواء شريف قالي ادي لحضرتكم البس دا وكان جايب فستانين وي بدلتين

مراد: قالو سبهم هنا ياعم حسن وقام مراد إدالو بقشيش اجي ٢٠٠ جنيه عم حسن فرح وقالو تسلم يافندم والله ورد فرحت بسبب أن مراد طلع كريم  

حور خدت بالها وضحكت  

بعدين مراد:مسك لبس وشافو كان فستانين لونهم ابيض بس ستان طوال محتشمين وبدلتين سود حلوين ♥️

بعدين حور & ورد دخلو اوضه لبس لبسو وغيرو لبسهم وحطو ميك اب خفيف لأنهم قمر اصلا بدون ميك اب اوي مش بيحبو ميك اب تقيل  

طبعا هتقولو جابو ال ميك اب منين   كانو واخدينو معاهم وفي شنطه بعدين ظبطو نفسهم

وخلصو 

ادم & مراد: لبسو بدل وكانو زي قمر

الاربعه طلعو من اوضه لبس وخرجوا في نفس وقت شافوا بعض 

مراد :فضل متنح في ورد قد اي انها جميله اوي

ورد :كانت شايفه انو قمر اوي

وكانو بيبصو لبعض بنظرات جميله وجذابه ♥️

أما عن حور &

ادم : كان مفتون بي جمالها بس مداري دا

حور: انبهرت بس لسه مديقه منو كانو بصين لبعض بصه   كلهم فاقو من شرودهم

واحد جي عليهم

عامل: قال لو سمحت الحفله هتكون جمب نادي بتاع مديريه

ادم :تمام

مراد وادم عرفين مكان ونزلوا

ركبو ادم & مراد قدام

حور & ورد ورا

راحو علي طريقهم للحفله 

كان بيرقبهم المجهول ١

راح كلم مجهول ٢ الو

تمام يا باشا .

مجهول ٢:ماسك صوره بنت

هجيبك وهتبقي ملكي ومش هتضيعي من تاني زي مضيعتك مني مره 

يترا لي ورد وحور اتوترو لما اتسالو قدام ال لواء

ولي ورد اتوترت من مراد بسب اكتوبر

ولي حور اتوترت لما قالت لي ادم أن شافت حركه من تلفزيون.

google-playkhamsatmostaqltradent