رواية حكاية قمر كاملة بقلم وردة في البستان عبر مدونة دليل الروايات
رواية حكاية قمر الفصل السابع 7
قمر بتضحك : الواد القط هو والشمام اللي معاه كانوا خطفينها .. والعبد لله انقذها
ليل بتريقة : انقذتيها ازاي بقا يا سوبر وامان
قمر رفعت رجلها وبتشاور ع الشبشب : شايفة دا ولا مش مالي عينك .. تحبي تجربيه !
ليل ضحكت : لا ميرسي .. جربته كتير اوي
____________________
تونة بترقص : سيد ياسييد
سيد بيطبل : سيد ياسيد
تونة : ونبي ياعم سيد
سيد : سيد يا سيد
تونة : عاوزة حاجات ياعم سيد
سيد: سيد ياسيد
تونة : بسرعة ياعم سيد
سيد بيطبل : سيد ياسيد
تونة بترقص: عندنا ضيوف يا عم سيد
سيد : عندكم ضيوف غريبة يعني
تونة : بوظت الغنوة ونعمة ماهغني معاك تاني
سيد : خلاص ياستي متزعليش .. قوليلي بقا مين جيلكم
تونة بصيت يمين وشمال وقربت عليه : تعالي هات ودنك متخافش ..سيد قرب ودنو .
تونة : تووووووووووووووتت .. وقعدت تضحك
سيد : كدا ياتونة ماشي .. متكلمنيش تاني بقا
تونة بتضحك : خلاص خلاص آخر مرة خلاص تعالي هقولك
تونة بتبص يمين وشمال تاني
سيد : فيه ايه انتي متراقبة
تونة : ششش هات ودنك
سيد : خدي اهي وقرب عليها
تونة بتبص لودنه : انت كنت فيل وانت صغير ياعم سيد
سيد : يابت بطلي طوله لسان وانطقي
تونة وطيت صوتها خالص : اصل احنا عندنا بتوع التلااافزيوه
سيد : ايه مش سامع عالي صوتك
تونة بصوت عالي: عندنا بتوع التلاافزيوووه .. التلاافزيوووه
سيد : ايه التلفزيوه دا
تونة شاورت ع التليفزيون اللي عنده : ماهو عندك ياعم سيد التلافزيوه .. بتجيب حاجة متعرفش اسمها
سيد : اسمه تليفزيون ياتونة تليفزيون
تونة: هو تلافزيوووه .. انت اللي سمعك تقيل
سيد باستغراب : والله تصدقي فعلا ممكن اكون بسمع اسمه غلط .. المهم احكيلي ايه بقا عندكم بيعملوا ايه
تونة لميت كام شيكوتة من عنده و تفتح فيهم وتأكل : احكيلك بقا ياعم سيد عندنا بيعملوا ايه .. بس دا سر
سيد : احكي
_________________________
نور : زين مش بيرد عليا
قمر : معلش ياحبيبتي يمكن مش واخد باله جربي تاني
نور : انا خايفة اكلم بابي وهو نايم اقلقه
قمر : اكيد هو قلقان دلوقتي ومش جايله نوم طلما انتي مش موجودة
نور : انتي شايفة كدا
قمر : أيوة طبعا كلميه
نور اتصلت بأبوها
احمد بلهفة : نور انتي فين يابنتي .. قلقتيني عليكي .. موبايل مين دا اللي بتتكلمي منه
نور عيطت : انا كنت هتخطف يابابي .. بس قمر انقذتني
احمد : ايييه .. ازاي دا حصل .. انتي فين قوليلي
نور : انا مش عارفة يابابي خد قمر تقولك
احمد : قمر مين.. الو ... نور روحتي فين
قمر : اطمن يااستاذ بنتك عندي ف الحفظ والصون .. ومحدش يقدر يقربلها
احمد : انا متشكر جدا يابنتي .. قوليلي انتو فين اجي أخدها
قمر : لا شكر ع واجب .. تعرف ال **** اسأل ع الست قمر هيدلوك ع بيتي
احمد : أيوة أيوة.. مسافة السكة وهجيلكم
قمر : بالسلامة .. يلا سلام
ليل : اهدي خلاص باباكي جاي اهو
قمر : متعيطيش بقا ياحبيبتي خلاص حصل خير ... الله هو صحيح البت تونة اتأخرت ليه كدا
ليل : يمكن عم سيد قافل راحت حتة تانية
قمر : لا انا مسلمة عليه وانا نازلة وكان فاتح
__________________________
تونة ماسكة شيكولاتة وبتاكل فيها : قوم ايه بقا ياعم سيد ...
جعفر : ناولني علبة سجاير ياسيد .. ايه دا تونة انتي هنا .. ايه اللي ف وشك دا
تونة بقرف : دي شكلاطة تدوووق وبتحط الشيكولاتة ف وشها
جعفر : لا كليها انتي مش عاوز .. الا قوليلي يابت ياتونة هي اختك قمر عاملة ايه
تونة : عاملة محشي تأكل
جعفر : نفسي والله اكل محشي من ايدها
سيد بضيق: خد يمعلم طلبك .. حاجة تاني
جعفر : اه شوف تونة عاوزة ايه ع حسابي
سيد : متشيلش هم انت قمر محسباني ع طلب تونة .. خلي فلوسك
سيد : بتقطع برزقها ليه بس .. جاب شيكولاتة كبيرة وحطها قدام عين تونة زغللها .. خدي دي وسلميلي ع اختك
تونة شدتها منه : وهي كمان بتسلم عليك يامعلم غدنفر ... دي حتي مبتنمش طول الليل .. بتفكر فيك و ..
سيد بيبصلها ومبرقلها
تونة : طب روح انت ياغدنفورة وانا هبقا اجيلك .. ومشي
سيد بيبصلها ومبرقلها
تونة : ف حاجة ياعم سيد
سيد : مش عيب كدا ياتونة انتي عارفة اختك مبتطقهوش وانتي بتاخدي منه حاجة
تونة : انا ضحكت عليه وخدت الشكلاطة منه
سيد : هي يعني قمر حرماكي
قمر : يا عم سيد .. تونة فين ابعتها بالحاجة
سيد : حاضر ياقمر طالعة اهي ... خدي اهي الكيسة الي طلبتيها .
تونة : حطيت الماية المعدية
سيد : معدنية .. مانتي لو بتروحي المدرسة هتعدلي كلامك دا
تونة : ليه ماله كلامي
سيد : عامل حادثة .. خدي خدي ويلا روحي لأختك .. دانتي بهدلتي الدكانة
تونة : اهئ اهئ بتكرشني ياعم سيد ماشي ماشي
_______________________
احمد : بسرعة شوية يا سامح
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حكاية قمر ) اسم الرواية