رواية احببتها رغم عجزها كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببتها رغم عجزها الفصل السابع 7
مازن… وعد وراح مودع الاطفال هو وكيان وطلعو ركبه العربيه
كيان… علي فكرا اسفك مش هيعمل حاجه علي اللي انا سمعتو امبارح
مازن.. انتي عارفه من الاول اني بحب غيرك وكانت هي يعني مكنتش مع واحدها غيرها
كيان… انا قصدي الكدب ليه تكدب وتقولي انك عندك شغل وتكون معاها فين الشقه لوحدكم ولا وتقولها ان العاجزه متجيش جمبها حاجه مازن انا قبل خمس شهور كنت بمشي وبعمل كل حاجه وكان الف واحد يتمناني ولو مش مصدق ممكن تروح كليتي وتسال علي كيان البنهاوي
مازن… ممكن بلاش الكلام ده
كيان… حاضر مازن تلفونه رن وبيجيبه راح واقع فبيميل يجيبه
كيان…. حاسبببببب
مازن عمل فرامل بسرعه ووقف العربيه
مازن… كيان كيان انتي كويسه
كيان… اه الحمدلله وانت
مازن… الحمدلله
كيان… مش تاخد بالك وتسيبك من التلفون ادينا كنا هنموت دلوقتي ومين اللي بترن دي
مازن سكت شوي وتنهد … دي فاطمه ومعلش حقك عليا
كيان بحزن… تمام يلا نروح
مازن… يلا
فاطمه رايحه جي في الشقه وخالد قاعد
خالد… في اي يابنتي متقعدي شوي
فاطمه… الاستاذ مع فاطمه وفتح وقفل في وشي السكه ولع واي قفل التلفون خالص
خالد… هههههه فتح سمعك انها معا وقفل ولا اي
فاطمه… خالد متعصبنيش انا علي اخري
خالد… خلاص اهدي بس كدا
فاطمه… اهدا دانا هكسرها فوق دماغهم هم الاتنين وبالاخص كيان اللي بتسرق الرجاله دي
خالد… بصراحه اه هي عاجزه بس جامده وتخطف اي حد
فاطمه رمط المزهري علي خالد خالد قام جري مجتش فيه
خالد… يابنت المجنونه كنتي هتموتيني
فاطمه…. غور من وشي طيب عشان انت بتولعني اكتر
خالد… هههه طيب بمناسبه الولعه هتروحي فرح مازن وكيان بكرا
فاطمه رفعت حاجبها… هو بكرا
خالد…. اه
فاطمه… اشطااا هنروح منروحش ليه
خالد…. مش مطمنلك في اي
فاطمه… مافيش حاجه يلا روح روح انت
خالد… حاضر هروح وبكرا هتقوليلي في اي
فاطمه…. هههه ماشي باي
خالد…. باي
خالد ساب فاطمه ومشي فاطمه قعدت علي الكرسي
فاطمه… بقا بتتجاهلني يامازن ماشي وانتي ي كيان بتسرقيه مني ان مخليتكم انتو الاتنين بكرا مسخره مبقاش انا فاطمه
عند مازن وصل هو وكيان وقف العربيه ونزلها حطها علي الكرسي وبيقفل باب العربيه وبيلف
مازن… كي وبيبص لاقها مشت بالكرسي راح خابط بايدو علي العربيه
مازن…. هوف هخلص من مشكله اوقع نفسي في مشكله هعمل اي المره دي لم ادخل ورها
مازن… يعني سيبتيني ومشيتي
كيان… سيبتك يمكن عايز تروح بسرعه عشان تروحلها او هترن عليها فسيبتك علي راحتك
مازن بيئس… لا مش هروحلها ولا هرن اصلا التلفون باظ ياختي هروح بس هنام عشان اصحا بدري المهم
كيان… اي
مازن… هتروحي ل كوافير بكرا ولا هجبهملك لحد هنا
كيان… مش محتجاهم ولا هنا ولا هروح
مازن… مينفعش لازم تروحي للكوافير
كيان… مالكش فيه وكدا كدا انا منتقبه يعني محدش هيشوف وشي
مازن… براحتك وايو صح انا عمري مشوفت وشك ممكن اشوفه
كيان… متخافش وشي مش متش*وه ولا فيه حاجه
مازن بعصبيه… وانا مقولتش عشان كده ومش عايزه اشوفه سلام وسابها ومشي
فتحيه من ورها… بتزعليه ليه منك دايما كلامك زي الدبش
كيان… مش دبش هو كان عايز عشان كدا واصلا مش بيحبني عايز يشوف وشي ليه
فتحيه… عادي فيها اي ليهو بتزعليه ليله فرحكم
كيان… فكك انا داخله انام
فتحيه… ربنا يهديكم انتو الاتنين روحي تصبحي على خير
كيان… وانتي من اهل الخير
كيان دخلت غيرت ونامت ومازن روح البيت وغير ونام
الصبح الكل صحي
عند مازن باب الاوضه اتفتح والستاير اتفتحت وفتحت الشبابيك
مازن… اطفو النور واقفلو الشبابيك عايزه انام راحت نطت علي السرير
_لا لا لا لا قووووم
مازن… عايزه انام سيبيني انام
_بزعل طفولي بقا كدا ياماززيزو عايز تنام ومش هين عليك تقوم تسلم علي بوسي اختك حبيبتك
مازن شال البطانيه من علي وشه… هوف اسف اديني قومت حمدلله على السلامة ياروحي وراح حاضنها
بوسي… الله يسلمك ياقلبي يلا قوم يلا
مازن… زاحه وراح حاطط البطانيه تاني عليه بوسي سلمت عليكي يلا طيري من الاوضه سيبيني انام
بوسي… طيب مش ماشي وخليك نام وراحت جابت كوبايه الميه وكبتها عليه مازن قام يطنتت من علي السرير وبوسي طلعت تجري برضو الاوضه ومازن ورها
مازن… هو انتي هتفضلي طفله طيب مش سايبك
بوسي… والنبي اسفه سيبني بقا دانا بوسي حبيبتك
مازن… مش سايبك عشان تبطلي تعمليها تاني
بوسي لقت محمد واقف بيتكلم في التلفون استخبت ورها بابا بابا حوش مازن عني
محمد قفل التلفون.. في اي انتو الاتنين علي الصبح
مازن… الاستاذه كبت الاميه عليا وانا نايم
محمد… ليه كدا انتي بتكبري ولا بتصغري
بوسي… عماله اقوم فيه مش قايم رحت كبيت الميه عليه زاد انا لسه صغيره انا عندي 18سنه بس
مازن… والله انا مش عارف وافقه عليكي في كليه صيدله كيف
بوسي… بشطارتي طبعا ياخوي هو انا زيك فاشله
مازن… انا فاشل طيب اوع يابابا وسيبني عليها
بوسي… لا والنبي يابابا
محمد… بس انتو الاتنين يلا يامازن روح شوف هتعمل اي من التجهيزات وانتي روحي جهزي نفسك عشان هتروحي عند كيان تفضلي معاها لحد الفرح
بوسي بصوت عالي…. ها هاهاهاهاهاهاهاها هروح عند كيان
مازن… فرحانه علي اي بلا نيله
بوسي… وربنا البت كيان غلطانه لم وافقت عليك بقا ملكه الجمال دي توافق بيك ياعبدو البواب
مازن… بت انتي لمي دورك علي الصبح ومين عبدو البواب ده احنا بعتناكي بر تتعلمي ولا بعتناكي في الشارع
بوسي…. ههههه والله البت كيان اللي علمتني كل ده دي جامده اه بس جعفر والدبش بتاعها مسيطرين عليها خالص شكلك لسه مختش عليها وشوفت جعفور بتاعها
مازن… مش عايز بلا قرف انا طالع اخد دش وانزل افطر
محمد… ماشي روحي ياحبيبي
محمد مسك بوسي من الطرحه… مش تتلمي بقا يازفته انتي
بوسي… والله يابابا الواد ده خساره فيك البت دي كانت محتاج مززز من بلاد بر مش المصرين ابو كروش علي راي البت كيان
محمد… عارفه لو امك شافتك بتتكلمي كدا هتعمل فيكي اي
بوسي… هههه هتعملني رغيف حوووشي كفك ياحماده
محمد… وه وه لا انا همشي احسن انتي مين يابت
بوسي… بنتك ياراجل والله
محمد… متقعديش مع كيان تاني والنبي
بوسي … هههه دي الاربع وعشرين ساعه بكلمها
محمد… ربنا يسترها علي مازن ومتجننش زيكم
بوسي…. متخافش ياحج الاحداث معانا ان شاء الله يلا سلام بقا
محمد… سلام يامجنونه
عند كيان صحت اتوضه وصلت الصبح عشان راح عليها الفجر وطلعت عشان تفطر
فتحيه…. صباح الورد ياعروسه
كيان…. صباح الفل ياقلب عروستك عايزه افطر فين الاكل
فتحيه… مجهزهولك اهو
كيان… اشطااا هاتيه
فتحيه حطت الاكل لكيان وقعدت تاكل وهي بتاكل
_اعععععععععع جعانه وراحت قعدت تاكل
كيان بتبصلها بستغرب…. مفجوعه من يومك مش تسلملي يازفته
بوسي…من بعض ماعندكم ياخوتشي بس جعانه وراحت قامت سلمه علي كيان وقعدت تاكل
كيان… براحه انا لسه هاكل
بوسي…. والنبي ياداده حطيلها اي حاجه تاكلها عشان متصدعناش
كيان… لا والله
فتحيه… ههههه زي بعضو يابنتي مهو اتلحست منك
كيان… داده لا والله
فتحيه… يو مش قصدي يابنتي قصدي طلعالك
بوسي… ههههه انتي لسه بتخافي منها ياداده
فتحيه…. دي قلبي يابت يلا كله وانا هروح اجبلكم تاني
بوسي.. اشطااا
بوسي وكيان قعدو ياكله لحد مشبعو
كيان… ها قوليلي اي جابك
بوسي… وه وه يافتحي ماجيش كيف مش فرح اختي النهارده
كيان… قصدي مش مع اخوكي ليه
بوسي … اتخانقنا فسيبته وجيت
كيان… كبيتي ميه عليه وهو نايم تاني
بوسي… حصل فكك يلا نقوم عشان نجهز نفسنا
كيان… يلا
الكل بقا مشغول وبيجهز نفسه للفرح بليل
بليل مازن خلص ولبس البدله وراح عشان يجيب كيان من الفله بتاعتها عشان الفرح في الفله بتاعت مازن اول ما مازن وصل دخل وفتح الباب
مازن… اي ده يعني البيت هوس هوس ياداده وبيبص لاقي كيان لابسه الفستان الابيض والنقاب الابيض وقاعدها علي الكرسي وزي الملايكه وبوسي وفتحيه وقفين جمبها مازن فضل باصص في عين كيان كتير
مازن بصوت واطي… اي ده نفس العيون الرصاصي إللي بشوفها في الاوضه ممكن تكون لابسه لنزز عادي
بوسي… سرحت فين
مازن… ولا حاجه خلصتو
بوسي… اه يلا
طلعو ركبه العربيه وراحو الفرح
في الفرح بقا الكل فرحان وبيهيص بس الناس عملين يبصه لكيان ومازن انه اتجوز واحدها عاجزه
_بقا ابن محمد المصري القمر يتجوز واحدها عاجزه
_والنبي ياختي معرف دي مامته ملك وافقت كيف علي كدا
_يمكن مغصبين عليها
_معرفش ويمكن عشان غني مهي دي بنت البنهاوي الله يرحمه
_لا والله بقا دي كيان البنت الحلوه بقت عاجزه
_اه
عند بوسي وكيان
بوسي… مالك
كيان.. انتي عارفه مش بحب الاجواء دي
بوسي… استحملي ده فرحك وشوفي الواد سايبك وعمال يهزر ويتكلم ممع اصحابه
كيان… سيبيه براحته
فاطمه جت وراحت عند كيان
فاطمه… الف مبروك ياعروسه
كيان… الله يبارك فيكي
فاطمه… امال فين مازن بس خلاص شوفته بعد اذنكم وسابتهم ومشت راحت عندو
فاطمه اول ما وصلت عند مازن سلمت عليه وخدتو بالحضن والناس بتتفرج
فاطمه… الف مبروك عقبالنا ياحبيبي
مازن… ان شاء الله
فاطمه راحت مسكت ايد مازن وودته عند كيان
فاطمه… يلا ارقصه سوء
مازن… بس وبس لكيان
فاطمه… مابسش في اي
مازن… كيان
فاطمه عملت نفسها مستعبطه… اوبس معلش ياكيان نسيت ياحبيبتي انك عاجزه وراحت مسكت ايد مازن تعال نرقص احنا طيب
بوسي…. وقفي مكانك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببتها رغم عجزها ) اسم الرواية