رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات
رواية صقور الدخلية الفصل الثامن 8
يبدأ يوم جديد علي ابطالنا
ف فيلا ادم بتحديد
يصحي ادم من نوم ويغسل وشو ويفوق ثم افتكر امبارح ال مراد عملو
ادم اتجه الي غرفه مراد
ادم :كان معاه كبريت ولع*و وحطو علي رجل مراد
مراد :قام مفزوع اه اه اه
ادم : اي يا حبيبي لسعتك
مراد : اي هزار دا يا آدم
ادم : دا عقابك علي شتم*تك ليه امبارح انا حشره يلا
مراد: يعم كنت بهزر
ادم : انت عارف دا مش قصدي وقصدي انت فهمو كويس
مراد بخبث: اهااااا فهمتك
ادم : اياك اشوفك بتهزر معاها تاني سامع
مراد بخبث : مدام انت غيران عليها كده سيب ليلي واخطبها
لان ليلي دي مش لايقه خالص عليك يا آدم بصراحه
ادم : انت بتقول اي غيره اي وكلام فاضي اي انا بحب ليلي اصلا متنساش هي جايه انهارده امي عزماها علي غدا هي وعيلتها .
مراد بقله حيله : لان مش بيحب ليلي خالص لأنها شايفه نفسها .
مراد : يبقا كده انا مش هاجي بقا لاني مش بطيقها اصلا .
ادم: بص بصه ل مراد خلاه يقول
مراد : قولتي بقا هيجو ساعه كام
ادم : ٨ مساء
مراد : علي عشره هكون هنا باذن الله
ادم : مسك كتاب وحدفو عليه نزلوو يجرو وراه بعض
سعاد &ست بتساعدها :ربنا يخليهم لبعض يارب
سعاد : يارب يلا نخلص الاكل علشان يبقا كلو جاهز ويفضل تسخين بس علي بليل
ست مساعده : تمام يا ست كل
ادم &مراد: خلصو هزار ثم اتجهوا ليجهزو الي شغل .
ادم : لبس قميص ابيض و بنطلون اسود وكوتش اسود
مراد : تشيرت احمر و بنطلون اسود وكوتشي ابيض
خلصو.
ثم اتجهوا علي مديريه
نيجي عند حور&ورد .
تفيق ورد قبل حور تغسل وشها ثم تحضر فطار .
حور: فاقت ملقتش ورد جمبها عرفت انها صحيت قبلها .
حور : قامت ظبطتت سرير وغسلت وشها ودخلت الي مطبخ .
حور : احلي فطار انهارده من ايد ست بنات
ورد : اي دا شكلك فرحانه انهارده
حور : انهارده واخدين اجازه عايزني مفرحش
ورد: اها قولي كده
ثم اتجهوا الي سفره وفطرو سوي
حور : اي رايك نخرج انهارده نستغل يوم من اولو اي رايك
ورد : ماشي
حور : اتفقنا قعدو شويه يتفرجو علي تلفزيون
نسبهم بقا .
عند فيلا ليلي
ليلي : كانت لسه نايمه اوضتها مش منظمه كلعاده .
ابو ليلي : ليلي ليلييي .
ليلي :ايوه يا بابا
ابو ليلي:قومي يبنتي ظبطي اوضتك دي وكمان قومي يلا عشان ام خطيبك عزمتنا انهارده يلا .
ليلي : يو حاضر طيب .
ابو ليلي : بصلها بنظره خزلان كان نفسو بنتو تبقا كويسه مش كده .
ثم اتجه الي اوضه ابنه .
مروان : كان صاحي وبيشتغل علي لاب توت واوضتوو منظمه.عكس اختو هو بيحب نظام.
ابو ليلي : اهلا ب استاذ
مروان : جرا اي يا بابا هتفضل لحد امتا كده مش طيقني
ابو ليلي : مردش عليه قالو علي ساعه ٧ هنمشي جهز نفسك عشان مامت ادم عزمتنا انهارده.
ابو ليلي: نزل وشاف مساعد الي بيساعدهم في طبخ
ابو ليلي : جهز الفطار
ماجد : تمام يا بيه
ابو ليلي و مروان اسمو محمد
عند ادم & مراد .
وصلو مديرية
دخلو مكتب اللواء شريف
ادم & مراد : ادو تحيه صباح خير سياده اللواء
اللواء : صباح نور يا ابطال
تعالو عايزكو في موضوع
ادم : اي هي مهمه يا فندم
اللواء : ذكي طول عمرك يا آدم
ادم : ابتسم
قعدو وبدأ يتكلم اللواء: ف الهند ف تا*جر مخدرا*ت كبير هناك محدش قادر يمسك حاجه عليه وكمان هو مصري بس عايش هناك . شرطه ال ف الهند قدموا طلب للوزاره الداخليه مصريه أن . صقور الداخليه هما يقومو ب مهمه دي بس انا اقترحت علي سياده الوزير أن مقدم ادم ورائد مراد هيقوموو كمان ب مهمه دي
ادم: يعني كده هنعرف مين هما صقور الداخليه.
مراد : اخيره هنعرف مين هما صقور الداخليه من زمان ونا نفسي اعرف هما مين مش بيسييو اي دليل خالص وراهم من واضح انهم اذكياء اوي
مراد : شكلها مهمه هتبقا صعبه وممتعه
اللواء : أن شاء الله يا ابطال هتسافرو الهند بطياره خاصه انتو الاربعه
ادم : هنسافر امتا يا فندم
اللواء: بعد اسبوع أن شاء الله
مراد : تب هنشوفهم امتا يا فندم صقور الداخليه
اللواء هيجو علي مكان طياره علي طول
ادم: تب هما عارفين الموضوع ازاي بتاع مهمه ال ف الهند
اللواء : لان دي شغلتهم أنهم يعرفو اي هي مهمه قبل ما احنا نعرضها عليهم
مراد : انت شوفتهم يا فندم
اللواء بإنكار : لا لان زي ما انتو عارفين هما مقنعين
ادم : تمام يا فندم استاذنك هروح مكتبي
مراد : ونا كمان يا فندم
اللواء اتفضلو
ف مكتب ادم
ادم & مراد
مراد : مهمه دي شكلها هتبقا اصعب مهمات الي طلعناها يا آدم .
ادم : عندك حق بس احنا قد اي حد وان شاء الله هنرجع منتصرين زي كل مره غير كمان صقور الداخليه هيبقو معانا اكيد أن شاء الله هننجح
مراد: باذن الله
مراد: هروح مكتبي
ادم: تمام .
ادم حد بيتصل بي لاقا ليلي
ادم : الو ازيك يا ليلي
ليلي : الحمد لله يا آدم
ليلي : ادم اي رايك البس فستان ولا بلوزه وجينز
ادم : انتي متصله بيا عشان كده
ادم قفل سكه ف وشها
ادم بديق : معقول متتطمنش عليا حتي دنا كنت في مهمه صعبه .
ليلي بغضب: بتقفل ف وشي يا آدم ماشي
اختارت بلوزه وجينز
عند مراد
مراد : كان بيتابع علي لاب توب فا جي علي بالو يتصل ب ورد
فلاش باك ورد & مراد
كانو قاعدين جمب بسين اخد رقمها
باك
اتصل بيها
عند حور&ورد
كانو بيشوفو هيلبسوو اي عشان يخرجو .
ورد : بتلاقي فونها بيرن .
بتشوف مين لاقت مراد .
حور كانت وقفه وبتسمع هيقولها اي
ورد : الو ازيك يا مراد
مراد : قوليها تاني كده
حور : كتمت ضحكه ب عافيه
ورد : في حاجه يا مراد
مراد : حبيت اسلم عليكي بس
ورد : الله يسلمك
مراد: فكر انو يعزمها هي واختها علي فيلا برضو لان مش هيبقي طايق مروان ولا ليلي فكر يعزم حور & ورد علي غدا معاهم
ورد : الوو مراد فينك
مراد : ورد ممكن اعزمك انتي وحور علي غدا في فيلا انهارده ممكن تقبلي
ورد : سكتت شويه
مراد : متقلقيش امي وادم هيبقو موجدين
ورد بصت لحور أنهم يروحو
حور : وفقت مع انها مش بطيق ادم بس عشان متزعلش مراد ولا ورد لأنها عرفه أن مراد بدأ يحب اختها
حور : هزت براسها أنها موافقه
ورد: تمام يا مراد موافقه
مراد : تمام اوي ساعه ٦ هكون جي عندكو اجيبكوو انتو ف شغل .
ورد: لا ف بيت
مراد : ابعتيلي لوكيشن ونا جي ليكوو علي ٦ بظبط
ورد : تمام سلام
مراد : سلام
مراد : حب يعرف مامتو عشان مش بيخبي حاجه عنها اتصل بيها
سعاد : شافت فون بيبرن لاقت مراد
سعاد: الوو يا مراد في حاجه يبني
مراد : لا يا امي كلو تمام بس عايز اقولك حاجه
انا عازم اتنين غالين عندي انهارده علي غدا ف فيلا
سعاد : مين دول يبني يشرفو
مراد: هفجئك بيهم ونا جي علي غدا
سعاد: ماشي يبني ربنا يسعدك يارب
مراد :شكرا يا امي
قفل معاها .
مراد : قلقان من ادم لو عرف أن حور جايه مش هيرحمو
ف مساء
عند حور &ورد
لبسو خلاص . وجهزو نفسهم
حور : لابسه بلوزه حمره وا بنطلون ابيض وفرده شعرها الجميل وميك اب بسيط وجزمه بيضه
ورد : لابسه فستان ازرق جميل محتشم وجزمه كعب بيضه وميك اب بسيط
ظبطو نفسهم ومستنين مراد
عند مراد & ادم
ادم: خلص شغلو و دخل لمراد يلا هتروح معايا عشان نجهز
مراد: لا روح انت ونا هحصلك
ادم : عارف لو اتاخرت
مراد: هاجي والله متقلقش
ادم: نزل وركب عربيته واتجه الي فيلا وسلم علي مامتو وطلع لبس
عند مراد
ركب عربيته واتجه الي بيت حور &ورد
عند فيلا ليلي
ليلي كانت لابسه فستان عند ركبه غيرت رايها ولبست فستان لونو اسود زي ما بيحب ادم
محمد : دخل عليها زي قمر يابنتي ويهديكي يارب يلا عشان ننزل
ليلي: يلا
نزلوا و مروان نزل هو كمان وساق العربيه ومتجهين الي فيلا ادم
عند مراد وصل عند بيت ورد
رن عليها ونزلوو
مراد : شافها نزله زي الاميرات بظبط
حور : نحن هنا
مراد : ازيك يا حور
حور : الحمد لله
مراد : ازيك يا ورد
ورد بكسوف :كويسه الحمد لله
مراد يلا نركب
حور ركبت ورا فهمت خلاص
ركبو ومتجهين علي فيلا
عند ادم لبس وكان لابس قميص اسود و بنطلون اسود كان وسيم بمعني كلمه
نزل دخل لمامتو
خلصتي يا ست كل اه يا حبيبي خلاص اول ما يوصلو هنجهز علي طول بأس دماغها وخرج لاقا ليلي وصلت
ليلي وقفه زعلانه منو
ادم : سلم علي ابو ليلي ازيك يا عمي نورت
محمد : بنورك ياابني كلك ذوق مبروك علي جائزه ونصر ربنا يبارك فيك يا ابني ثم بص لابنو بعتاب وكان نفسو ابنوو يبقا زي ادم. كده
ادم : الله يبارك فيك يا عمي
ادم : ازيك يا مروان
مروان : الحمد لله يا آدم تمام
ادم : هستاذنك يا عمي هكلم ليلي الي انفراد
محمد : اتفضل يا ابني
قعد علي كنبه مروان و محمد
ادم اخد ليلي علي جنب .
ادم بغضب : اي فستان قصير دا
ليلي انت عارف اني بحب البس كده جي تعترض لي
ادم : انتي لابسه قصد عشان تديقيني صح .
ليلي : ايوه لانك قفلت ف وشي سكه صبح
ليلي عشان تخلص نفسها من موضوع .
اسفه يا آدم اني مسالتكش سامحني وهوعدك مش هلبس فستان تاني
ادم بحب : وعد يا ليلي
ليلي :وعد
ادم : مسامحك تعالي يلا نسلم علي امي
راحت معاه وسلمت علي مامتو .
سعاد : اي بنتي نسيتي تلبسي بنطلون
ادم : كتم ضحكه
ليلي بغيظ : لا يا طنط دا فستان لحد ركبه
سعاد مديقه من طريقه لبس ليلي بس بتسكت عشان ادم ميزعلش
بعدين اتجهو الي سفره كلهم ومستنين مراد
ادم : هتصل بيه اشوفو فين دا
لسه هيتصل سمع صوتو وهو داخل .
ادم اتصدم من ال شافو
حور &ورد وقفو بصدمه من ال شافو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صقور الدخلية ) اسم الرواية