Ads by Google X

رواية صقور الدخلية الفصل التاسع 9 - بقلم الكاتبة المجهولة

الصفحة الرئيسية

  رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية صقور الدخلية الفصل التاسع 9

حور & ورد: اتصدمو من ال شافو 


مروان : بص علي حور انصدم هو كمان 

ادم : مصدوم ازاي مراد يجبهم بدون ميقول ليه.

مروان: بصدمه : حور  


ليلي : حور 

ادم : مروان&ليلي انتو تعرفو حور منين .

مروان & ليلي: ساكتين مكلمشوش.

حور : افتكرت ال حصلها بسببوو زمان بدأ وشها يعرق وفجاه أغمي عليها ( 

ورد : حورررررر فوقي ونبي 

مراد : شالها ونايمها علي كنبه .

ادم :جري بسرعه علي الاوضه و جاب برفيوم.

نزل بسرعه كان هيقع من كتر سرعه جري عليها ورش شويه علي مناخيرها .

ليلي وقفه بجانب اخوها : هتموت من غيره بسبب حور ازاي ادم يجري عشانها كده  

حور : بدأت تفوق لاقت كل حواليها .

ورد : خضتيني عليكي يا حور انتي كويسه 

حور : ايوه كويسه انا عايزه امشي من هنا  

ورد: هنمشي يا حور بس تفوقي وهنمشي

مراد : عايز افهم لي لما شوفتي مروان اتخضيتي كده واغمي عليكي .

ورد : لا هي بس عشان مكالتش اوي اغمي عليها .

ادم : لا يا ورد حور اول ما دخلت وشافت مروان اتصدمت ومروان و ليلي كمان اتصدمو لازم افهم في اي .

ليلي بكذب : ادم انا و مروان انصدمنا عشان اول مره نشوفها علي حقيقه لان شوفناها علي الإنترنت بس لاكن لما شوفناها علي حقيقه انصدمنا .

ادم : كده فهمتك .

ورد : صدقتني بقا يا آدم هي مكالتش كويس بس  

ادم : عرفت خلاص 

مراد : تب قومي يا ستي بقا نتغدي عشان تفوقي  

ورد & حور : لسه هيرفضواا .

سعاد : مش عايزين تاكلو من ايدي دنا حتي هتبسط لما تاكلو من ايدي لان عرفت انكو انتو ممرضتين الي عالجو ولادي  

مراد : متكسفيش ماما يا حور وانتي يا ورد ( 

ادم : صح يا حور  يلا قومو اتغدو معانا وبعد كده هنبقا نوصلكو 

حور & ورد وفقو .عشان ميكسفوش مامت ادم و مراد .

اتجهوا علي سفره .

ادم بجانب ليلي و مروان بجانب محمد و سعاد بجانب مراد و حور و ورد بجانب بعض .

بدأ يتغدو.

حور : بتاكل ب عافيه ومش قادره تقعد علي سفره مع مروان .

ورد : نفس كلام ونفسها تضرب مروان .

مروان :قاعد بيراقب حور طول الوقت وفرحان انو شافها اخيرا .

ليلي :قاعده مديقه من حور لأنها بتكرها وشايفها هي و ورد .

ملهمش قيمه ومش أغنياء زيهم .

ادم : قاعد بيفكر حور لي لما شافت مروان أغمي عليها لازم اعرف سبب لان اكيد سبب مكانش قله الاكل .

مراد : شاف ورد &حور مش بياكلو اوي .

مراد : مش بتاكلو لي  

حور& ورد : حور ما بناكل اهو يا مراد  

حور:تسلم ايدك يا طنط ااا مش عارفه اسمها .

سعاد بابتسامته:( سعاد يا حبيتي بس قوليلي يا سوسو انتي و ورد 

حور : ماشي يا سوسو  

سعاد : طلعه منك جميله اوي يا حور بتغيظ ليلي  

مراد : لاحظ دا وفرح اوي  

ورد: فعلا يا سوسو اكلك تحفه  

سعاد: تسلمولي يا بنات  

ليلي قعده وهطق منهم .

ليلي : انا شبعت ادم تعالي نطلع فوق شويه نتكلم .

ادم : تمام تعالي .

ادم : نطلع يا عمي .

محمد : متتاخروش بس 

ليلي : عشر دقائق ونزلين يا بابا 

طلعو فوق

علي سفره كلهم خلصو .

حور & ورد قامو يساعدو مامت ادم و مراد 

سعاد: لا خليكم مرتاحين عيب انتو ضيوف 

حور & ورد : ابدا ما يحصل يا سوسو. يلا بينا علي مطبخ 

سعاد : فرحت بيهم اوي  

مروان : مبطلش انو يبص ليها .

مراد : اي مالك بتبص فين .

مروان بديق منو : لا ابدا مفيش سرحت بس .

مراد تب اتفضل ياعمي محمد . علي كنبه لحد ما يعملو شاي  

محمد : تمام يبني .

عند ليلي و ادم .

ليلي بغضب : ازاي تجيب الاتنين دول هنا يا آدم مش انت عزمني انا واهلي بس .

ادم : اهدي يا ليلي معرفش أن هما جايين ممكن مراد هو ال عزمهم بس متديقيش شويه وهيمشوو  


ليلي : اكيد مراد كان قاصد يعمل كده لان مش بيحبني انا ومروان .


ادم : اكلمي كويس البتكلمي عنو دا اخويا يعني اهم منك انتي فاهمه ولا لا ومراد اكيد مش قصدو هو حب يعزمهم مفيش حاجه لكل العصبيه دي كلها .

ليلي : ماشي يا آدم .

ليلي : استني لي جريت كده وملهوف عليها اوي وفوقتها .

ادم بتوتر : لا قلقت بس ممكن تكون حصلها حاجه مش اكتر

ليلي : تمام يا آدم ومديقه اوي من حور و ورد.

ادم : استني هدخل اجيب حاجه من اوضه البس  

ليلي وقفت شويه : بتفتح درج بتلاقي سلسه مكتوب عليها حور .

ليلي : اي جاب سلسله حور دي هنا يترا هو جيبهلها ولا اي .

ليلي خدت سلسله وحطتها ف جيب فستان .

ادم : جي ماسك ساعه بتعاتو وبيلبسها يلا ننزل تحت 

نزلو قعدو معاهم. ويحكو .

طلعو حور & ورد & سعاد من مطبخ ب عصير. مانجو ( وحطوو علي تربيزه .

حور : شافت مروان بصصلها اتخنقت وقالت يلا يا ورد نمشي .

سعاد : عشان خاطري اقعدو شويه . حبيتكو اوي  

مراد : عشان خاطر سوسو يا حور اقعدو شويه 

حور & ورد : حاضر .

ادم : تب يلا يا رجاله نقعد ف جنينه شويه  

مروان بديق : كان عايز يقعد يكلم حور علي جنب مش عارف .

شباب قامو قعدو ف جنينه و بنات اتجهوا الي بسين يقفو شويه  

سعاد & محمد قعدو يكلمو شويه  

عند حور& ورد & ليلي.

ليلي بكره : انتي بقا حور  

حور : انتي بقا اخت مروان اول مره اشوفك .

حور : بس انتي عرفتيني ازاي.اكيد مش من انترنت زي مقولتي ل ادم 

 ليلي :مروان عرفني كل حاجه بعد ما سبتو بعض .

ورد : يترا مروان قلك اي بقا عنها  

ليلي : انك سبتي وهربتي وكسرتي قلبوو عشان كده انا بكرهك يا حور انتي واختك 

حور بضحك : بجد هو معرفك كده دنتي طلعتي هبله اوي مكنتش متوقعاكي كده خالص 


ورد : مش شايفه شكلها عامل ازي شكلها مش بتهتم غير بلبسها وبس مش بتفهم حاجه .


ليلي بغضب : بقا شويه ممرضات جربا*نين زيكو يكلمو عني كده  مش عرفه لما مروان لما خطبك اصلا شاف فيكي اي  

(مروان & حور ) كانو مخطوبين وسابو بعض من ٣سنين

  هنعرف اي سبب فراقهم بارت ١٠ 

حور & ورد : انتي قولتي احنا اي .

ليلي باستفزاز : جربا*نين 

حور & ورد : لسه هيضر*بوها جرت منهم وفضلو يجرو وراها لحد ما دخلو جو ال فيلا .

وكان محمد و سعاد راحو قعدو مع شباب في جنينه  

حور فضلت تجري ورا ليلي و ورد قفلت باب عشان محدش يسمعهم .

ليلي: وهي بتجري وقعت منها سلسه حور .

حور : لسه بتوطي عشان تجيب سلسه بتاعتها.

ليلي : أدت حور برجليها في وش حور .

ورد : حووور  

حور : اتعو*رت ف فمها من قوه ضر*به رجل ليلي  

حور وهي ف الارض بتمسح بوقها من د*م وقامت بغضب وشها كلو بقا احمر من غضب  

ليلي : انا عرفه كل حقيقه عنك انتي و مروان بس قولت كده عشان اشوفك هتتطلعي ذكيه ولا لا لاكن اكتشفت انك انتي الي غبيه مش انا .

حور : افتكرت ال كان هيعملو فيها مروان زمان غضب امتلك وشها وراحت هج*مت علي ليلي وادتها بو*كس ف وشها وقعت من قوه ضر*به .

ورد : متابعه كل دا شافت أن هيحصل مصيبه فتحت باب وندهت عليهم يجو بسرعه .

الكل راحو يشوفوو في اي لاقو صدمه 

حور : رافعه ليلي بايديها وكانت هتخ*نقها .

ادم بغضب : حوووور سيبيها 

جري بسرعه وزق حور وقعت علي الأرض .

ادم : شاف ليلي وشها وارم وا بتتنفس ب عافيه .

ادم : انتي مجنونه ال انتي عملتي دا كنتي هتم*وتي حبيبتي ف ايدك  

حور : هي سبب وحده متر*بتش وقلت اد*بها عليا وضرب*تني الاول  

ادم : انتي كدابه خطيبتي متعملش كده  

حور بصدمه: خطيبتك والله دي خطيبتك واضح انكو نفس الفصيله اشبعو ببعض .  

محمد : انتي كويسه يا ليلي يابنتي وبص علي حور ال شويه وكانت هتعيط وكان عارف ان بنتو غلطانه بس مكلمش

سعاد : مصدقاكي يا حور عرفه انك مش بتكدبي 

مراد : تعالي يا حور اوصلك انتي و ورد

حور : شكرا يا طنط انك مصدقاني وياريت تعرفي ابنك مين ال بيكدب ومين صادق  

حور : ذقت مروان واتجهت الي باب عشان تمشي مروان ادايق بسبب ال حصل

و مراد ذهب عند حور

و ورد حضنت سعاد  

ورد : شكرا يا سوسو انك مصدقه حور  

سعاد: لان انا شايفه ف عين حور انها صادقه يبنتي  

ادم : اديق ازاي مامتو وقفه مع حور ومش مع ليلي ( 

ادم : اخد ليلي علي كنبه وبدأ يجيب ليها كمادات لوشها و محمد قعد معاهم .

سعاد: بصت بديق ل ادم وليلي . وطلعت فوق .

مروان واقف . مستني فرصه يكلم فيها مع حور .

عند حور : وقفه بتعيط بسبب كلام ليلي .

فلاش باك  

ليلي وهي وقعه علي الارض : ياريتو كان خل*ص عليكي من ساعتها وخلص*نا منك  

حور سمعت كلام دا واتعصبت جامد راحت وقفتها وحاولت تخن*قها 

باك 

حور : وقفه بتعيط بسبب انها مش قادره تنسي الماضي لحد دلوقتي  

مراد : من وراها حط ايدو علي دراعها  

مراد : عارف انك بتعيطي بسبب ادم بس عايز اقولك أن انتي مغلطتيش وعارف أنها استفزتك بكلام خلاكي تعملي كده وانا ليا كلام مع ادم بعتذرلك بنيابه عنو انا سبب ف كل ال حصل انهارده انا بوظت دنيا انا اسف يا حور  وقالها وهو حزين  

حور : مسحت دموعها متعتذرش يا مراد انت ملكش ذنب خالص وحكايه بعيط مش بعيط بسبب اخوك لان عرفه انو هيصدقها لاكن انا بعيط بسببها هي قالت ليا كلام وجعني  

مراد : مقدرش يشوفها بتعيط مسح دموعها 

ورد كانت وقفه علي جنب وشايفه كل دا . شافتو وهو بيمسح دموع حور .

ورد : مزعلتش لان عرفه أن حور زي اختو  

حور : شكرا ليك يا مراد انك واقف معايا  

مراد : اعتبريني من انهارده اني اخوكي  

حور ضحكت بوجع : عمري مكان ليا اخ ولما الاقي يكون انت  

مراد : دلوقتي مش عايز اختي تعيط لان مش هخلي حد يزعلها ابدا  )

مراد : فتح دراعو ليها  

حوربضحك : من اولها استعباط بقا 

مراد : ضحك  

حور : شافت ورد وقفه بعيد شويه .

حور : ورد تعالي اي موقفك بعيد كده .

ورد : اتاثرت اوي بكلامكو وفرحت أن مراد بقا يعتبر اخوكي   

مراد : ومش ناويه ابقا اخوكي انا كمان  

حور : زقت مراد بصتلو انت بتقول اي  

مراد : فهم هو قال اي اوبس  

ورد: بديق اختك  

ورد : مشت عند العربيه بديق ة:  

مراد مشي وراها وقفو برا عند العربيه  

مراد : استني انا اسف (صورة: 🥲).

ورد : لا يا حبيبي اسف اي عادي وفيها اي لما ابقا اختك  

مراد : انتي قولتي اي  

ورد : قولت اي  

مراد : قولتي حبيبي  

ورد : افتكرت هي قالت اي  

مراد : كده احنا كشفنا بعض بصي بقا بدون لف ودوران انتي عرفه اني معجب بيكي من الاول 

ورد : لسه هتتعترض وفجاه اكعبلت وهتقع مراد مسكها علي طول فضلو يبصو لبعض دقائق ورد كانت مكسوفه جدا  

مراد : ورد انا بحبك  

ورد : انت قولت اي 

مراد : بحبك يا ورد حبيتك من اول يوم شوفتك في وانتي مش بتروحي من عقلي ابدا  

ورد : مش عرفه تقول اي من كلاموو دا مكسوفه جدا .

ورد : ازاي حبتني وانت لسه عرفني يعني ملحقتش تعرفني يا مراد .

مراد : هتقدم ليكي ونتخطب وفتره خطوبه هنتعرف اكتر علي بعض 

 ورد: انت مرتب بقا كل حاجه   

مراد : صدقيني انا بحبك يا ورد  

ورد : ونا كما…. لسه هتقول افتكرت لو عرف انها صقر الداخليه هيدايق منها أنها خبت عليه ولا لا . بس هي بتحبو مش عايزه تبني علاقه علي اسرار ما بينهم .

مراد : سكتي لي  

ورد: سبني افكر شويه يا مراد  

مراد : اكيد يا ورد ونا فاهم موقفك يلا اركبي و هروح اشوف حور .

عند حور وقفه ولسه بتلف ورا لاقت مروان ف وشها  

حور : بصتلو بقرف : وجات تمشي .

مروان مسك ايديها: استني يا حور .

حور بغضب : ضر*بتو قلم  اوعي تلم*سني تاني فاهم  

مروان بغضب : انتي قد قلم دا يا حور اوعي تنسي انك لسه خطيبتي  

حور بغضب : قدو يا مروان واديك عشره زيو  ونا دلوقتي مش طفله الي كنت بتضحك عليها زمان طفله دي كبرت وعرفت انت كنت قد اي واحد زبا*له انت واختك  

وكمان انا مش خطيبتك انا رمتلك دبله ف وشك مليش علاقه بيك اوعي تخليني اشوف وشك تاني  

مروان: بس انا مش ناسي يا حور قصه حبنا زمان  

حور بدموع:  قصه حبنا دي انت سبب في كل حصلنا ومتقولش قصه حبنا لانك انت مكنتش بتحبني انت كنت ببتسلي بيا مش اكتر لان كنت طفله مكنتش اعرف اي صح من غلط

مراد : واقف وباصص ليهم وباستغراب  

حور : مراد  

مراد : في حاجه يا حور ولا اي وقفه مع مروان ليه لوحدكوو كده واي كنتي طفله متعرفيش صح من غلط ممكن افهم في اي   

حور بسرعه : لا ابدا مفيش كنت بقولو ونا اسفه علي عملتو ف ليلي حسيت ان طفله معرفش اي صح من غلط .

مراد : بس انتي مغلطيش عشان تعتذريله 

مروان : هما اتنين غلطو يا مراد لما ضر*بو بعض بس .

حور بصتلو بديق  

مراد : يلا يا حور عشان اوصللك انتي و ورد  

حور : يلا  

ومشيو سوي

مروان : هخدك ومش هخليكي تضيعي مني تاني يا حور .

افتكر لما كلم سالم دراعو اليمين وقت*لوا بسبب انوو معرفش يكمل مهمتو صح ودف*نو ف صحراء بدون ما حد يشوفوو.

  عند ادم  

خلص ضمادات ل ليلي .

وليلي بقت كويسه شويه  

ادم : كويسه دلوقتي يا ليلي  

ليلي : شويه بس لازم تخدلي حقي منها يا آدم . شوفت عملت فيا اي .

ادم : عايز افهم اي حصل وقبل كل حاجه انا شوفت ف وشها أن بوقها متعور يعني كده انتو ضر*بتو بعض يعني انتو اتنين غلطانين يا ليلي . ونا اتسرعت في غضبي عليها بس اي ال حصل .

ليلي بكذب : بكلم معاها قامت بهزار خدت كلامي جد قامت ضر*بتني انا حاولت ادافع عن نفس وادتها بو*كس ف وشها وقامت عليا زي مجنونه وخنقتن*ي زي ما شوفت .

محمد : عارف بنتو بتكدب . كسفها قدام ادم .

محمد : متصدقاهاش يا آدم : انا عارف بنتي كويس هي اكيد ال استفزتها بكلام الاول .

ليلي بصت بديق لباباها  

ادم : عارف يا عمي .

ليلي: بصدمه   اي .

ادم : لان عرفك مستفزه يا يا ليلي وعارف حور مش هت*ضرب حد غير لما يعمل ليها حاجه اكيد قولتي ليها حاجه بس انا احترمتك ومكسفتكيش قدامها واحرجتها هي قدامهم بكره . هنروح ليها نعتذر علي الحصل انهارده سامعه  

محمد : ذكي طول عمرك يابني  

ليلي : انتو وقفين ضدي ومش مصدقني خالص ونا مستحيل اعتذر ليها .

ادم : براحتك هننهي كل حاجه ما بينا دلوقتي  

ليلي :بصدمه  : انت بتقول اي ادم اعقل اي انت بتقولوو دا انت ناسي حبنا لبعض .

ادم : مش ناسي يا ليلي بس انتي مش بتشوفي نفسك غلطانه لازم تصلحي من نفسك انتي كويسه من جوا يا ليلي بس اسلوبك هو مخلي ناس تدايق منك  

ليلي: يعني انت شايف كده يا آدم 

ادم : اختاري عايزه نسيب بعض ولا تعتذري.

ليلي : نسيب بعض طبعا وعمري ما اعتذر لحد أقل مني 

ادم واقف مصدوم من ال عملتو  : لدرجادي هو مش مهم عندها ادم حس بحاجه بتكسر ف قلبو من ال سمعو . 

محمد بغضب : اي ال انت بعملي دا انتي اجننتي  

ليلي : مجننتش يا بابا وقلعت دبله ورمتها ف ارض ومشت من قدام ادم .

محمد : انا اسف يا ابني علي حصل دا  

ومشي .

ادم طلع اوضه فوق وقعد علي سريرو بحزن ازاي بعد كل حب ال بينهم دا تسيو عشان قلها اعتذري ل حور 

ادم : دمع لاول مره بعد موت وفاه بابا  

ادم : نام بحزن  

 عند فيلا ليلي ومروان  

وصلو ودخلو ليلي دخله بغضب ولسه هتطلع فوق .

محمد بغضب : ليلي استني عندك  

ليلي : بابا سبني دلوقتي لو سمحت  

محمد بغضب : ليلي اقفي قدامي حالا .

مروان كان واقف كل دا ومتابع الحوار .

ليلي : نعم يا بابا  

محمد : قولتي اي لحور عشان تضر*بك كده

ليلي بإنكار : زي مقولتلك يابابا هناك .

محمد : انتي كدابه انا عارف حور بنت متربيه مستحيل تضر*بك الا لو عملتي ليها حاجه .

ليلي بغضب : ايوه انا ال ضر*بتها الاول وقولت ليها ياريت مروان كان خلص عليكي وخلصنا منك 

محمد بغضب : اداها كف قوي  

مروان  : بابا انت عملت اي .

محمد: اخرس انت سبب ف كل دا  

محمد : انا شكلي معرفتش اربي حد منكو انا تعبت منكو ذنبها اي بنت غلبانه ال كل شويه تكسروها بشكل دا 

ليلي : انت بتضر*بني يابابا عشان حته ممرضه متسواش جنيه  

محمد : اخر*سي الي بتكلمي عنها دي دخلت كليه تمريض عسكري واتخرجت واشتغلت ف احسن مستشفي ف مدينه نصر . وكل دا لوحدها بدون مساعده أهلها لاكن انتي نجحتي بالفلوس . كنتي طول وقت خروج وصحاب ما يعلم بيها الا ربنا

كنت بتمني أنها هي تبقا بنتي بدالكو  

طلع فوق دخل اوضتو حزين  ونام .

مروان : متزعليش يا ليلي ابوكي اوفر انتي عرفه

مسك شعرها جامد .

ليلي بوجع : سيب شعري 

مروان : ضر*بتيها ليه عملتلك اي   انطقي

ليلي بغضب : لأن شوفت نظره الخوف ال في ادم لما شافها وقعه علي الارض .قومت ضر*بتها . وهي ضر*بتني بس انت شايف وش مين ال باظ دلوقتي .

مروان: ساب شعر*ها. بس غريبه ازاي عرفت تضر*بك كده وشالتك و هي بتخ*نقك .

ليلي : معرفش مش انت قولت زمان أنها ساذجه ومتعرفش حاجه عن الدنيا .

مروان : لا يا ليلي حور بقت وحده تانيه غير حور بتاعت زمان .كلمتها ف وداني ديما (الي قدامك دي مش طفله دلوقتي كبرت )

ليلي : يعني تقصد أن حور كبرت وفهمت دنيا ماشيه ازاي .

مروان : ومش كده وبس شكلها أتعلمت دفاع عن نفس و فنون قتا*ليه . لان مكنتش قدرت تضر*بك كده وترفعك بطريقه دي .

ليلي : بس انا مش هر*حمها يا مروان علي عملتو فيا.

مروان بتحذير : اياكي تعملي حاجه احسن هتلاقي نفسك تحت الارض سامعه .

ليلي بكذب : سامعه.

طلعت اوضتها . وبتتوعد ل لحور 

 عند حور &ورد& مراد 

وصلو بيت . حور نزلت و ورد نزلت هي كمان مراد اشوفكم بخير   سلام  

ورد & حور : سلام .

طلعو شقتهم ودخلو .

ورد راحت تجيب تلج لحور

حور : قاعده سرحانه بحزن بتفتكر ايام ما كانت طفله وكانت بتحب مروان.

فلاش باك 

حور : بتحبني يا مروان  

مروان بضحك عليها : اكيد طبعا يا قلب مروان  

وكانو بيهزرو وكانت مبسوطه معاه اوي 

باك 

ورد : حوووور .

حور : اي يا ورد .

ورد : سرحانه في اي في مروان صح .

حور سكتت .

ورد : انا عرفه انك كنتي بتحبي اوي بس هو طلع ندل والحمد لله عرفتي حقيقتو قبل ما يتجوزك .

حور: الحمد لله  

ورد : حطت تلجه علي مكان وجع عند حور 

ورد : قلتلك اي عشان تخنقيها بشكل دا .

حور : قالت ياريت كان مروان خل*ص عليكي وريحنا منك .

ورد : وحده زبا*له  ياريتك كنتي قولتي كنت كملت عليها .

حور : هقولك ازاي يا ورد ونعرف بقا الكل الماضي  

ورد :عندك حق خلينا دلوقتي ننام عشان شغلنا .

ورد : بس ازاي ادم طلع خاطب ليلي دي .

حور : لأنهم لايقين علي طريقه بعض اصلا ميهمنيش اساسا . اتخطب ولا اتجوز .

ورد : متزعليش يا حور سيبك منو اهم من دا كلو مراد و سوسو مصدقينك  

حور : اها قولتي مراد   

ورد : نسيت اقولك صح مراد طلب ايدي  

حور بفرحه : فرحت بجد مبروك يقلبي   

ورد : بس انا طلبت أن أفكر يا حور لان انا عايزه يعرف الاول اني صقر الداخليه اشوف طريقتو ازاي هتبقا معايا لو زي مهي هوافق  

حور : عين العقل ياورد خدي وقتك ونا واثقه أن مراد عاقل وهيفضل عند رأيو  

ورد : شكرا ليكي يا حور انك وقفه جمبي وبتساعديني  

حور : احنا اخوات ياورد مفيش شكر ابدا  

وغيرو لبسهم ونامو ولاول مره حور متحلمش الحلم تاني  

عند مراد وصل الفيلا .

اتجه الي اوضه ادم وهيكلم معاه شافو نايم .

مراد ‘: بكره لينا كلام مع بعض يا آدم  

ثم مراد نام هو كمان  

يبدأ يوم جديد علي ابطالنا 

حور & ورد . يصحو من نوم .

ورد باستغراب : هو انا الي مصحتش علي صر*يخ حور زي كل يوم   

حور : فاقت صباح الخير يا ورد .

ورد : صباح النور حور مش ملاحظه حاجه.

حور فكرت شويه : اي  

ورد بفرحه : محلمتيش حلم زي كل يوم اعععع 

حور : عندك حق فعلا  

وقعدو يرقصوو وثم فطرو ولبسو واتجهوا الي شغلهم  

 عند فيلا ادم 

ادم بيكون صاحي حزين  

ويلبس عشان شغلو . بيلاقي مامتو دخلت وهي مديقه منو .

سعاد : لاحظت أن ادم في حاجه. مالك يا آدم فيك اي  

ادم : وراها الدبله .

سعاد : يعني كده افهم انكو فشكلتو الخطوبه و الحب ال بينكو يبني . ال حصل . 

ادم:طلبت منها يا تعتذر من حور يا نسيب بعض .

سعاد : طبعا اختارت أنها تسيبك.

ادم : ساكت.

سعاد : بص يابني من الاول ونا اصلا مش بحبها لان مش شايفه دي هي زوجه صالحه ليك خالص شايف لبسها ازاي وطريقت كلامها ومش شايفه نفسها بتغلط ولا حتي همها زعلك يبني . كويس انها بعدت هتلاقي الآحسن منها بإذن الله   اخدتو فحضنها  مراد كان سامع كل دا ودخل عليهم .

مراد.: كنت جي اعاتبك بس شوفتك أن عرفت غلطك وهتعتذر لحور عن الحصل عرفت كمان أنها ليلي دي من الاول مش ليك يا آدم احسن أنها جات من عندها  

ومناسبة دي انا بحب ورد وعايز اتقدملها بس هي لسه موافقتش

سعاد: بنت وجميله وتستاهللك يبني ربنا يوفقك يارب يبني  

سعاد & مراد بخبث : عقبال حور بقا  

ادم: فهمهم . مش هيحصل ال ف بالكو 

سعاد : هنشوف  

مراد: يلا نروح ليهم ونفجئهم  

ادم : يلا  

نزلوا واتجهوا الي مستشفي  

عند ليلي بكلم حد من تلفون

ليلي بصوت واطي اول ما تتطلع فوق سطح تو*قعها سامع  

مجهول : ومقابل اي

ليلي : هتاخد ١٠٠ الف جنيه  

مجهول: تمام اعتبري أنها ما*تت  

ليلي بشر: واخيره هخل*ص منك يا حور  

 عند حور و ورد  

واحد من عمال النظافة: ال ف مستشفي . شاف حور ماشيه

ممرضه حور لو سمحت

حور : بشك طلعت معاه طيب تعالي .

حور: قلتلو ها قول بسرعه.

عامل: انتي غبيه اوي اي حد يقولك تعالي تيجي كده

حور بذكاء: مين قال اني جايه معاك لوحدي  

شرطه طلعت من علي سلم . ولسه هيقبضوو عليه

عامل : جري عشان يقع اخد حور معاه ووقع هو وحور

ورد طلعت  حوررررررررررر.

ادم &مراد : حوووووووووووور 

google-playkhamsatmostaqltradent