رواية صداقه ام حب الفصل العاشر 10 - بقلم منة محرم
رواية صداقه ام حب الفصل العاشر 10
part . 10
صداقه ام حب✨🤍
••••••••••••••••••••
سليم: سامعك
هنا: سليم انت ليه مبقتش تكلمني زي الاول سليم انا محتجالك انا بقيت وحيده يا سليم ياريت انت كمان متسبنيش
سليم بحنيه: طيب ممكن متعيطيش انا معاكي اهو وبعدين انتي مش بتنزلي شغلك ليه وليه شكلك بهتان كده وتحت عنيكي اسمر ليه كل ده كل ده علشان علي الخاين والمجرم
هنا: سليم انا بقيت بكرهه بجد وياريت متفكرنيش بيه تاني
سليم: تمام ممكن بقه تفوقي لنفسك وتنزلي شغلك
هنا: حاضر عايز حاجه
سليم: البسي
هنا: اايه اومال انا ايه مش فاهمه
سليم: خشي البسي ننزل نتعشي برا
هنا: بس انت لسه راجع من شغلك اكيد تعبان
سليم: مش عايز كلام كتير بقه هخش اغير تكوني جهزتي اشطا
هنا: حاضر
بعد شويه
سليم خرج وهنا خرجت في نفس الوقت وفضل سرحان
♡هنا كانت لابسه فستان اسود بحمالات ومفتوح من فوق وطويل وكانت حاطه روچ احمر ومش حاطه ميكب كتير ♡
سليم: اي ده
هنا بتسرع : ايه شكلي مش حلو اغير الفستان صح دقيقه ورجعالك انا عارفه اني مش ببقا حلوه في الفساتين بس قولت تغير
سليم مسك اديها:ششش اهدي انتي جميله اوي
هنا بكسوف: بجد
سليم: بجد
هنا: وانت كمان شكلك حلو
سليم: ممم ماانا عارف
هنا: يلا
سليم مسك اديها: يلا
هنا باحراج وبصت علي اديه الي ماسكه في اديها
سليم: اايه احنا اصدقاء
هنا: يلا يا سليم
في المطعم
هنا: انت هتفضل باصص عليا كده كتير
سليم باحراج: احم ها لا ها تطلبي ايه
هنا: اي حاجه علي ذوقك
سليم: تمام
بعد شويه
كندا: سوليييي عامل اااايه
سليم: كندا وحشاني اخبارك ايه
كندا: الحمد لله ايه فينك يا عم جيت القاهره ونسيتني انت والواد ميزو
سليم: عامله ايه واسكندريه عامله ايه
كندا: اه ماانت بقالك خمس سنين في القاهره
سليم: المهم انتي جيتي هنا زياره ولا اقامه
كندا: لا لسه جايه بقالي شهر انا وماما وخدنا شقه اهي قريبه من المطعم ابقا تعال ماما تشوفك
سليم: هي اخبارها ايه طمنيني عليها هاتي رقمك علشان ابقا اجلكو
كندا: اكتب ياعم ********011
سليم: حلو اوي
كندا: مراتك دي كمان اتجوزت من غير ماتقولي
هنا بكسوف: لا لا انا مش مراته احنا اصدقاء بس
كندا: ممممم اصدقاء وغمزت لسليم
سليم: لمي نفسك مافيش حاجه
كندا: لا بس عسوله
سليم: ههههه ماشي ياختي يلا سلام واه هبقا اكلمك علشان اجي اشوف طنط
كندا: هستناك
بعد شويه
سليم: ايه رايك المكرونه حلوه
هنا: ممم جميله اوي بس انا بعملها احلي
سليم: طبعا طبعا
هنا: احم هي هي مين البنت دي
سليم: انهي
بقلمي/menna moharam
هنا: الي كانت هنا من شويه وانت قولتلها وحشاني
سليم مسك اديها: انتي بتغيري
هنا بتوتر: لا لا انا بس كنت بسال عادي يعني لو مش عايز تقول عادي
سليم: دي كانت جارتي في اسكندريه ومامتها كانت صحبت مامتي واكتر من الاخوات وبعدين بعد ما ماما وبابا اتوفو روحت عشت مع صحبي مازن وبعدين نقلنا القاهره
هنا: ربنا يرحمهم
سليم: يارب
بعد شويه
هنا: الله الاغنيه دي حلوه اوي
سليم: تيجي نرقص؟
هنا: ممممم موافقه
سليم خد اديها ورقصو وهنا سندت علي كتفه وسرحو مع الاغنيه✨
♡-وأنا بين إيديك محتاجة إيه♡
♡ في حاجة أكبر من كده♡
♡ وأنا عمري كنت أحلم في يوم، أعيش حياة بالشكل ده♡
♡ وأنا بين إيديك محتاجة إيه♡
♡ في حاجة أكبر من كده♡
♡وأنا عمري كنت أحلم في يوم، أعيش حياة بالشكل ده♡
هنا: احم ممكن نمشي
سليم: يلا
هنا: سليم انا مش عايزه اركب العربيه تعال نتمشي
سليم: بس كده عيني
هنا ببتسامه: شكرا
بعد شويه
هنا وهي باصه للسما: مممم قد ايه شكل السما جميل
سليم: انا بحب اتأمل فيها اوي برضوه
هنا:اه جميله اوي ومكملتش كلامها وكانت هتتكعبل
بس سليم كانت اديه اسرع ومسكها: هنا خلي بالك
هنا فضلت باصه في عينه بسرحان: عيونك حلوه
سليم: ها
هنا اتعدلت: احم انا اسفه
سليم: كنا بنقول ايه بقه
هنا: ان السما حلوه وكده
سليم: طب متبصيش ليها تاني علشان اتكعبلتي بسببها m
هنا: ههههههه
سليم: مش سقعانه
هنا: متلجه بس خلاص قربنا
سليم قلع الجاكت وحطه عليها: كده احسن
بقلمي/menna moharam
هنا: هتبرد كده
سليم: فداكي
هنا بصت في عينه بتركيز: هي عينك خضرا
سليم برقله فجاه: انتي شايفه ايه
هنا ضربته علي كتفه: يااما سليم خوفتني
سليم: حقك عليا يا ست هنا
هنا: الشارع هادي اوي تيجي نجري
سليم: لا طبعا انت ومكملش كلامه كانت هنا قلعت الجزمه وجريت
سليم وهو بيجري معاها: انتي هبله
هنا: اده انا كنت سبقاك انت لقحت
سليم: الله اكبر في عينك
هنا: نينينينيننيني
سليم: اقفي بقه انا تعبت
هنا: خدت الفرصه ان الدنيا ضلمه والشارع ساكت
بعد شويه قدام شقه هناm
هنا: كان يوم جميل اوي شكرا وكمان نفسيتي اتحسنت
سليم:طب كويس يلا تصبحي علي خير
هنا: سليم جاكتك
سليم: خليه معاكي
عند هنا
هنا وهي واخده الجاكت في حضنها: عملت فيا ايه يا سليم معرفش امتي وازاي حبيتك كده
تاني يوم
مازن بزعيق: ااااايه ازاي هرب ازايي
-والله يا باشا منعرفش كل الي نعرفه انه قال انه عايز يعمل حمام خدناه ودخل الحمام مخرجش
مازن: اقلبو عليه الدنيا لازم نلاقيه كده هيبقا في خطر علي سليم وهنا
-امرك يا باشا
بقلمي/menna moharam
عند سليم
سليم: ااايه هرب ازاي
مازن: لسه عارف الخبر المنيل ده
سليم: طيب انا في الطريق وجاي
مازن: ماشي
عند هنا
هنا: لازم اعترفلك بكل حاجه يا سليم لازم واقولك قد ايه اني بحبك
عند سليم
سليم: مازن مش عايز هنا تعرف ان الكل*ب ده هرب انا مش عايزها تضايق احنا هنلاقيه ان شاء الله
مازن: ان شاء الله بس خلي بالك كده فيه خطر علي حياتك انت وهنا
سليم: متقلقش
بليل
هنا: سليم انت رجعت
سليم: ايوه وجبتلك معايا هديه
هنا: هديه هديه ايه
سليم: غمضي عينك
هنا: مممم اهو
سليم لبسها سلسله الماظ: فتحي كده
هنا: سليم انت بتهزر
سليم: تؤ
هنا: سليم بجد بتهزر
سليم: لا خالص مبهزرش وبعدين مش احنا اصدقاء
هنا بحزن: ها اه طبعا اصدقاء
سليم: يلا انا هخش انام
هنا: تصبح علي خير
سليم: وانتي من اهله هناا
هنا: ايوه
سليم: خلي بالك من نفسك
هنا: حاضر m
سليم: واي حد يخبط متفتحيش الباب واه الصيدليه متنزليش غير مااقولك تنزليها
هنا: في ايه يا سليم
سليم: م مافيش بس علشان خاطري متنزليش من غير ما تقوليلي
هنا: حاضر يا سيدي ودخلت وقفلت الباب
هنا: بقه انا الي كنت هقولك بحبك تقوم قايلي اصدقاء ماشي يا سي سليم
تاني يوم
هنا بزهق: ياربي زهقانه وبعدين ليه منزلش يعني والله لاهنزل وقامت لبست ونزلت
بعد شويه
هنا: عاااا انتو مين سبوني
-اخرسي وضربها علي راسها
هنا بوجع: ااه وفقدت الوعي
عند سليم
مازن: اخبار هنا ايه
سليم بغيره: كويسه وانت بتسال عليها ليه
مازن: بتحبك ولا لسه معتبراك صديق
سليم: لسه يا خويا
مازن: هههههه حد ميحبش سليم المصري الشاب المز الرياضي ابو عيون خضرا
سليم: مممم هتحبني وانا متاكد وهفضل وراها لحد ما اوقع قلبها زي ما وقعت قلبي
مازن: هههههه ماشي يا حنين
سليم: صحيح شوفت كندا
مازن: احم بجد
سليم: ااه بجد مالك وشك احمر ليه كده
مازن: احم كنت بحبها واحنا صغيرين
سليم: طب ودلوقتي مش بتحبها
مازن: اعترفتلها من خمس سنين وقالت ساعتها انها بتحب حد تاني فا خلاص شلتها من قلبي يلا انا هروح اشوف شغلي m
سليم: بس باين مافيش حد في حياتها مكنش في دبله في اديها ولا حاجه
مازن: فكك منها بقه المهم انت خلي بالك من نفسك انت وهنا
سليم: هكلمها اهو اطمن عليها
مازن: طيب وانا رايح مكتبي
سليم: تمام
بعد شويه
بقلمي/menna moharam
سليم بقلق: مبتردش ليه دي
مازن: سليم انت رايح فين
سليم: هنا هنا يا مازن مبتردش
مازن: انت اخر مره شايفها امتي
سليم: امبارح ومخبطتش عليها انهارده علشان كنت مستعجل
مازن: طيب اهدا هتلاقيها
سليم: انا ماشي
بعد شويه
سليم: هنا افتحي هناا ومسمعش رد منها فا قلق اكتر وكسر الباب
سليم: هناااا انتي فين هناااا ونزل يشوفها في الصيدليه
في الصيدليه
سليم: هنا هناا
مني: حضرتك عايز مين
سليم: هنا الي كانت بتشتغل مع حضرتك
مني: لا والله مجتش
سليم بخوف: يترا انتي فين ياهنا
هنا بصريخ: طلعوني من هناااا حرام عليكووو سبوني انتو مين انا معملتش حاجه
علي شال من علي عنيها الرباط: ششش متخفيش يا هنايا انا علي جوزك
هنا: انتت انت مش كنت في السجن
علي: هنا حبيبتي انا جوزك وانتي مراتي تعالي نرجع بيتنا وننسا الي فات ها ايه رايك
هنا بضحك: انت خلاص صفحه وانتهت ومبقتش جوزي ايه ناسي انك طلقتني
علي: هتجوزك تاني يا هنا وهتبقي مراتي
هنا: ده علي جثتي
سليم: الو يا مازن انا عرفت مكان هنا ومكان علي
•يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية