رواية الحب الروحاني كاملة بقلم يارا عبد السلام عبر مدونة دليل الروايات
رواية الحب الروحاني الفصل العاشر 10
_نور أنا بحبك
_انا بحب يحىى
يوسف كان مصدوم من اللى قالته وهى كمان كانت لا تقل صدمة عنه …
_انت انت قولت اي
يوسف غمض عينيه واتنهد:لى يا نور
نور باستغراب:لي اي
_لى محبتنيش لى حبتيه هوا مع انك عارفه كويس أنه مش بيحبك وفي اي ظروف ممكن يرجعوا لبعض لى عملتى كدا لى كسرتى قلبي..
_يوسف أنا أنا
_انتى اي يا نور أنا حبيتك يا نور من اول يوم شوفتك فيه خطفتى قلبي حاولت اقرب منك كتير بس مكنتش عارف لى كنتي بتبعدى لكن دلوقتي عرفت السبب للاسف قولت اصارحك بمشاعري ناحيتك يمكن يمكن تكونى انتى كمان بتبادليني نفس الشعور أو يمكن تحسي بيا وتبداي تحبيني اتاريكي اتاريكي بتحبي واحد تاني ويبقى للاسف اخويا…
_مش بايدي صدقني والله مش بايدي مش عارفه ازاي ولا امتى بس بس لقيت نفسي بحبه وعلشان بعتبرك صديق ليا قولت اقولك يمكن تساعدنى لكن.مكنتش اعرف انك …
_انى بحبك يا نور للاسف عارفه يا نور لو كان الشخص دا حد غير اخويا كنت قتلته علشان تكونى ملكى لكن أنا عمري ما اعمل كدا وانا وانا هفضل معاكى وهنفضل صحاب وهحاول أتجاوز الموضوع دا يمكن اقدر..
_يوسف..
_خلاص يا نور كفايه كلام في الموضوع دا متوجعيش قلبي اكتر من كدا يلا علشان اروحك
_ماشي..
روحها البيت وهى طلعت من غير ما تكلمه حست نفسها قاسيه اووي هي عارفه أن يحيي مش بيحبها ولا هيحبها بس هى بتحبه تعمل اي في قلبها!!
اتصلت بمريم..
_مريم الحقيني..
_مالك يا نور في اي يا حبيبتي ..
بدأت تحكيلها كل حاجه ومريم بتهدي فيها مع انها عارفه أن نور اللي عملته دا غلط
_لي كدا يا نور لى تكسريه لى تحطي نفسك في خانه مش بتاعتك وانتى عارفه أن يحيي مش بيحبك لي يا حبيبتي تعملى فيه وفي نفسك كدا
_مش عارفه يا مريم أنا لقيت نفسي بقوله انى بحب يحيي وفي نفس الوقت اتصدمت من كلامه هوا أنا لى بيحصل فيا كدا لى بحب واحد مش بيحبنى ولى محبش اللي يحبني !!
_علشان غبيه ويوسف الف واحده تتمناه وانتى للاسف ضيعتيه من ايدك بغباءك وقولتلك قبل كدا هتندمى يا نور لما تشوفي يحيي مع واحده تانيه ويوسف يحب غيرك هتفوقي بجد..
_هوا أنا بكلمك علشان تشيليني الهم
_لا أنا صحبتك وواجبي انى افوقك عن كل اللى بتعمليه دا وعوزاكى تفوقي قبل فوات الاوان قبل ما يوسف يضيع منك
_ماشي يا مريم أن شاء الله
_للاسف مفيش فايده سلام يا نور
_سلام
قفلت معاها ودفنت راسها في المخده وبدأت تعيط بحرقه زي كل يوم لحد ما نامت..
دخل البيت وهوا زعلان ومش شايف قدامه من الغضب اللي جواه..
دخل على الأوضه بتاعته من غير ما يتكلم مع حد …
الام:اخوك ماله يوسف اول مره اشوفه كدا..
يحيي قام يدخل وراه:متقلقيش يا ماما أنا هشوفه…
_ماشي يا حبيبي طمني..
دخل وراه وكان يوسف قاعد وحاطط رأسه بين ايديه..
_ها سبع ولا ضبع عملت اي مع نور..
يوسف بتعب:ارجوك يا يحيي مش عاوز اتكلم في الموضوع دا
_لا انت تفهمني يا اما اتصل بنور واعرف الموضوع ..
_قولتلك ابعد عنى دلوقتي يا يحيي وبعدين هقولك
_لا أنا مش هسيبك قولتلها؟؟؟
_اه
_طب واي رد فعلها
_مفيش رد فعل مفيش
_ازاي يعنى طلعت بتحب حد تاني..
بصله وضحك بسخريه:للاسف عارف لو كان حد معرفهوش وغريب عنى كنت كنت خدتها غصب عنها وعنه لكن ..
_لكن اي اي مانعك انك تخطفها وتبقى بتاعتك فعلا لى متحاربش..
الدموع اتجمعت في عينيه لاول مره:علشان نور بتحبك يا يحيي..
_اي!!
_اه بتحبك انت..
وبدأ يحكيله كل حاجه..
_شوفت انها بتحبك ..
_انا أنا آسف يا يوسف مش عارف اقولك اي بس عاوز اقولك انها غبيه اووي علشان مخدتش بالها من حبك ليها وضيعت من ايديها اكتر واحد بيحبها..
_عادي بقى يا يحيي أنا بس كان نفسي انها تكون عالاقل مديه مساحه لنفسها انها تحبني
_صدقني هى متعرفش انها بتحب الشخص الغلط لأن قلبي عمره ما حب حد غيرها وبتمنى انها تكون مظلومه ولو مش مظلومه مقرر انى هسافر وابعد بعيد نهائي عن هنا علشان مش ناوي ادي قلبي لاي حد تاني علشان كدا بقولك حارب حارب علشان حبك يا يوسف حارب ومتخافش وانا متأكد انها هتحبك علشان انت تتحب .
يوسف حضنه:أنا بحبك اووي ومش عاوز اي حاجه تفرقنا
_صدقني مش هسمح بكدا..
يلا قوم اقعد معانا برا علشان امك قلقانه عليك..
_مش قادر يا يحيي قولها تعبانه
_قوم ياض بقى متعصبنيش
_خلاص متزقش..
قام وفضلوا يضحكوا وخرجوا وقعدوا سوا مع والدتهم في جو عائلي هادى..
نور تاني يوم راحت الشركه..
السكرتيره مكنتش موجوده فخبطت الباب على جمال فسمحلها بالدخول..
_اهلا بالحلوة تعالى اقعدي..
قربت منه وقعدت قدامه
_امممم فكرتى..
_اه وموافقه بس بشرط
_مبحبش حد يتشرط عليا بس ماشي..قولى
_نتجوز
_اي انتى بتقولى اي لا طبعا
_خلاص اسفه مش هقدر انفذ طلباتك واعتبرنى مستقيله سلام..
_عشره مليون جنيه
وقفت مكانها وبصتله:مش فاهمه..
ابتسم بخبث:ليلة بعشره مليون جنيه اي رايك..
_مش موافقه من غير جواز..
_عرفي
_اسفه أنا مش زي الزباله اللي تعرفهم يا جمال بيه
_طب متندميش على اللي هعمله يا نور وانتى لسه متعرفنيش أنا لما بحط حاجه في دماغى باخدها غصب عن اي حد..
بصتله بغضب:اعلى ما في خيلك اركبه يا باشا..
وسابته ومشيت..
هى عارفه انها بتلعب في عداد عمرها بس لازم تقف قدامه حست بالخوف خرجت برا الشركه …
مسكت تليفونها ولاول مره لقت نفسها بتتصل على يوسف وهى ماشيه في الطريق بتدور على تاكسي..
يوسف رد
_اي يا نور في حاجه.
نور بدموع:يوسف أنا خايفه حاسه ان جمال مش ناوي على خير..
_نور أنا سمعت كل حاجه وانتى دلوقتي لازم تختفى من قدام الشركه
نور بدموع:حاضر حاضر
بدأت تجري بعيد عن الشركه.. وفجأه لقت عربيه سودا وخرج منها ناس وشدوها وهي بتصوت :يوسف الحقنىىىى
والخط قطع…
مريم كانت قاعده في الجامعه لوحدها وهى مفتقده نور ..
يحيي اتصل بيها
_الو
_مريم أنا يحيي كنت عاوز اقابلك علشان نتكلم في موضوع يوسف ونور
_انت عارف
_اه للاسف..
_طيب هنتقابل فين؟
_انا مع ماما في النادي بتعمل علاج طبيعي ممكن نتقابل هناك
_تمام ممكن العنوان
_اه ******
كانت قاعده في النادي مع ابنها اللي كان بيتدرب سباحه قدامها كان اول حصه ليه بعد ما اقنعت جمال بالعافيه انها تشترك في النادى…
وهى ماشيه خبطت في حد ..
يحيي لف وبصلها وهى اتصدمت وبدأت تتوتر ..
كان باصص في عينيها بعمق حاسس أنه يعرفها وشاف العيون دي قبل كدا لا لا دى عيون مكنتش بتفارقه حتى في خياله…
_سارة!!
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الحب الروحاني ) اسم الرواية