رواية قدري الفصل الحادي عشر 11 - بقلم حبيبة عيد
رواية قدري الفصل الحادي عشر 11
البارت 11❤️🔥
عمر.ماما انا اتجوزت
فريده بصدمه .اتجوزت ؟اتجوزت أمته وازاي ومن غير ما تقولي . وبعدين من وريا
عمر بيمسك اديها.ماما صدقيني كل حاجه جات بسرعه
فريده.جات بسرعه ازاي.طب طب مين البنت دي أهلها مين
عمر.ماما اهدي الموضوع جه بسرعه والله وانا بصراحه اللي أجبرتها على كده
فريده باستغراب.اجبرتها ؟اجبرتها ليه
عمر . هي طلبت فلوس كانت محتجاها وانا طلبت منها اننا نتجوز مقابل الفلوس دي
فريده بزعل .بقي ياعمر تعمل كده بسبب احتياجها لحاجه تعمل كده طب قدر أهلها دلوقتي لما يعرفوا حاجه زي دي بنتهم راحت اتجوزت من وراهم
عمر.والله يا ماما انا حبتها وكنت خايف اخسرها
فريده بطيبه وبتحط اديها على خده .يا حبيبي تروح تتقدملها مش تعمل كده
عمر بدموع.انا عارف اني غلط لما استغليت احتيجها
فريده بحنان.وعشان كده هنروح نتقدملها
عمر بابتسامة.شكرا يا ماما وبيحضنها
بسمه بمزاح.طب مش هتخدوني معاكم في جو الحنان ده
فريده وعمر ضحكوا وراحت حضنتهم
عند حبيبه
حبيبه بدموع.انا اتجوزت
محمد بيقوم يقف.نعم اتجوزتي ازاي حبيبه انتي بتهزري صح دا مقلب
حبيبه بتبصله .لاء مش مقلب انا اتجوزت فعلا
هبه بهدوء .مين ده
حبيبه بدموع.عمر الصياد
محمد.مش هوا ده صاحب الشركه اللي بتشتغلي فيها بردو
حبيبه هزت راسها.ايوا هوا
محمد يمسكها جامد من درعها وأكمل بزعيق .طب ليه ها اتكلمي قصرنا في أي عشان تروحي تتجوزي من ورانا
حبيبه قعدت على الأرض بانهيار وقعدت تزعق .عايز اقعد اشوف ماما وهي بتموت ومعرفش اعمل ليها حاجه والعمليه اللي كانت المفروض تتعمل في اسرع وقت وانت اساسا كنت مسافر اعمل اي انا تعبت اوي ومكنش في أيدي حاجه اعملها غير كده ودا كان شرطه عشان يديني الفلوس عرفت اتجوزت ليه ثم انهارت في بكاء مرير
هبه دموعها نزلت.كل ده وماما متعرفش.ونزلت سندت حبيبه وقعدتها وخدتها في حضنها حبيبه قعدت تعيط جامد
حبيبه بانهيار . والله يا ماما عملت كده عشان فلوس العمليه عشان كنت عايزاكي جمبي ان .انا مش هقدر اعيش من غيرك
هبه شددت من احتضانها ومحمد سبهم وخرج
حبيبه نامت في حضن مامتها من التعب وهبه قعدت تمسد على شعرها وتدعلها .
بيمر الليل على ابطلنا بسلام
(جماعه انا كنت هكتبها غير كده وكان هيبقي فيها زعل شويه بس محبتش ازعلكوا ❤️🌚)
في الصباح الباكر
حبيبه قامت اتوضت وصلت فرضها ولبست دريس فيروزي مع خمار فيروزي وكانت قمر ❤️
وخدت كتبها عشان تروح الجامعة وقررت متروحش الشركه تاني
حبيبه.صباح الخير
هبه . صباح النور يا حبيبتي تعالى افطري
محمد.مردش ودخل اوضته
حبيبه زعلت اوي
حبيبه.شكرا يا ماما انا هروح الجامعه
هبه .ماشي يا روحي
حبيبه بتروح وهي عنيها مدمعه
عند عمر
عمر.يا بنتي قوليلي اعمل اي بس انا مش عارفه اعمل اي ولا ابدا منين
بسمه .انا هروح الكليه وأشوف الاخبار كده واعرفك
عمر.اشطا تمام لما نشوف اخرتها
بسمه .خير انشاء الله
عمر . إنشاء الله
بسمه بتمشي تروح الكليه بتقابل حبيبه هناك ف بتسلم عليها
بسمه .مالك يا حب حسه انك زعلانه
حبيبه لا أبدا مش زعلانه
بسمه بخبث .مروحتش الشركة انهارده يعني
حبيبه.ومش هروح تاني
بسمه .ليه بس
حبيبه بتقوم .يلا المحاضره هتبدأ
بسمه .طيب تمام انا هروح الحمام وجيه
حبيبه.تمام وبتمشي
بسمه بطلع الفون وتكلم عمر
بسمه .الحق يا عمر حبيبه مش هتيجي الشركه تاني
عمر بخضه .ليه
بسمه .شكلها زعلانه اوي يا برنس.شوف بقي هتعمل اي
عمر بخبث .لقتها
بسمه .اي تعمل اي
عمر .هقولك بعدين سلام
في شركة الصياد
عمر . احمد تعالي المكتب بتاعي فورا
احمد . تمام يا عمر بيه
الباب بيخبط
عمر .ادخل يا احمد
احمد.تمام يا فندم حضرتك طلبتني
عمر .كلية هندسه كانت طلبتني معيد كلمهم وعرفهم اني وفقت
احمد بعمليه . تمام يا عمر بيه بعد ازنك
عمر . اتفضل
عمر بهمس.هعمل اي حاجه عشان ارجعك ليا يا حبي
عند حبيبه كانت في المحاضره
الدكتور . انهارده في خبر حابب اقوله لكم
احد الطلاب.خير يا دكتور
الدكتور.خير بأذن الله.في دكتور هيدرس لكم غير بأذن الله من بكره وباقي اليوم لكم فري
حبيبه خرجت لقت محمد مستنيها .خرجت هي وامل
حبيبه راحت له
حبيبه.مستني عندك ليه
محمد بزعل .جاي اخد امل
حبيبه زعلت ودمعت
حبيبه.تمام انا هروح ومشيت شويه
محمد راح حضنها من ضهرها
حبيبه التفت له وحضنته وقعدت تعيط
حبيبه ببكاء.والله كان غصب عني كنت زعلانه عشان ماما ومكونتش عارفه اعمل اي
محمد حاول يهديها . طيب خلاص اهدي حصل خير
حبيبه بدموع.يعني مش زعلان مني
محمد بابتسامة وبيمسحح دموعها.لاء يا روحي مش زعلان
امل .احم احم نحن هنا
محمد وحبيبه ضحكوا
محمد اخد حبيبه وامل وراحوا البيت ومحمد جاب لحبيبه شوكولاته كتير
الأمور في البيت بقت كويسه
في فيلا الصياد
فريده.بسمه انتي ماشيه راحه الشركه
بسمه .ايوا يا ماما
فريده طيب يا روحي عرفي عمر عشان نروح لاهل مراته
بسمه .حاضر يا ماما سلام
فريده.سلام يا حبيبتي
بسمه راحت الشركه لعمر
بسمه وهي ماشيه اتخبطت في في حد
بسمه .ااااه انا اسفه بجد مش قصدي
سليم .حصل خير اهدي
بسمه .انت
سليم بابتسامة.اه انا
بسمه .اممممم تمام بعد ازنك
سليم شكرا
بسمه التفت له . على اي
سليم .لولا كي كنت هبقي عايش في وهم انا أكتشفت اني فعلا محبتش حبيبه
بسمه بابتسامة . عادي انا معملتش حاجه
سليم.اسف على سوء الفهم اللي حصل بنا
بسمه.بابتسامه .حصل خير .بعد ازنك
سليم . تمام اتفضلي
بسمه مشيت وهي علي وشها ابتسامه
عند عمر الباب خبط
عمر وهوا بيشتغل ع الاب اتفضل
بسمه بتدخل
بسمه .عمر ماما بتقولك أن احنا هنروح لحبيبه بليل
عمر بابتسامة.تمام وانا هخلص شغل بدري و اجي نروح
بسمه بابتسامة.ماشي يا عريس انا همشي بأي
عمر .بأي .ثم أكمل عمله
عند امل
ابراهيم.امل في عريس متقدملك بكره وانا موافق عليه
امل بدموع.بس انا مش عايزه اتجوز دلوقتي
ابرهيم .انا قولت كلمه خلاص الموضوع انتهي
امل . قعدت تعيط جامد ودخلت اوضتها .بتمسك الفون وبتكلم محمد
امل ببكاء . محمد الحقني في حد جي متقدملي وبابا موافق عليه
محمد ببرود .وانتي عايزاني اعملك اي يعني
امل .انت بتتكلم كده ليه انت مش هتتقدملي
محمد ببرود .امل انا مش فضيلك وراح قافل في وشها
امل قعدت تعيط جامد
وبعد ما تعبت راحت لباباها
امل.بابا انا موافقة
ابرهيم . تمام يا حبيبتي انا هقولهم يجوا بكره
امل بتعب.تمام يا بابا
امل سبته ودخلت نامت من كتر التعب وصدمتها في محمد
في فيلا الصياد
فريده.يلا يا بسمه انتي وعمر
عمر . تمام يا ماما انا جهزت
بسمه من ع السلم وانا كمان
فريده.طيب يلا
عمر اخدهم وراح بيت حبيبه
عند حبيبه الباب خبطت
حبيبه.ايوااا جايه اهو
حبيبه بتفتح الباب واتصدمت لما لقت عمر
•تابع فصول الرواية "رواية قدري" اضغط على اسم الرواية