رواية احببت قاصرا الفصل الحادي عشر 11 - بقلم شيماء الديب
رواية احببت قاصرا الفصل الحادي عشر 11
متخافيش مني ياملك احنا هنفتح صفحه جديده
ملك // اصل انت ياابيه سيف علي طول تزعقلي وكل ماتشوفني تتعصب عليا وانا بصراحه بخاف منك
سيف بابتسامه // انا بتعصب عليكي عشان بخاف عليكي اوي ياملك بس خلاص وعد ياستي من انهارده مفيش تعصيب
ملك // بجد ياابيه سيف
سيف // بجد ياست ملك يلا بقي كلي وسبيني اكل عشان الاكل زمانه برد
ملك بقت تاكل بنفس مفتوحه اوي وهو كمان لاول مره ياكل ويحس بحلاوة الاكل كده
اثناء طلوع سيف لشقة عمه شافته اخته سمر وراقبته لحد مادخل عند ملك ونزلت جري علي امها عشان تقولها
سمر // مامتي مامتي تعالي لما اقولك سر
هاله // خير ياسوسه جايه تفتني علي مين المره دي
سمر // عارفه الواد سيف اخويا فين
هاله // عارفه في الكليه يااختي قولي حاجه جديده
سمر // لا ياست ماما ده جه من بدري وطلع شقة عمي احمد
أسعد طلع من اوضته وهو متعصب // جرا ايه ياست هاله انتي مش هتبطلي العاده الزفت دي حتي بنتك بقت زيك
هاله // جرا ايه ياخويا مالك البت معملتش حاجه غلط وبعدين فيها ايه لما بنتي تطلع شبهي ايه المشكله
اسعد // ده من نصيبي الاسود ان البت فعلا طلعت شبهك وراح باعدها من قدامه // اوعي كده خليني انزل
هاله // وانت نازل رايح فين يااستاذ أسعد
اسعد // رايح اصلي العشاء وادعي ربنا يفكني منك وهطلع ابص علي بنت اخويا عاوزه تعرفي حاجه تاني ياست هاله عشان متبعتيش بنتك تتجسس عليا انا كمان
هال بصوت عالي // جرالكم ايه انت وابنك هي الوليه دي عملالكو عمل ولا سحرالكو فيكو ايه
أسعد // لا الست دي لا بتعمل عمل ولا بتسحر بس عارفه تربي بنتها وتحتوي جوزها
اوعي من وشي اوعي بلاش قرف
هاله // ماشي يااسعد اما وريتك مبقاش هاله
بت ياسمر هو اخوكي بقاله كتير فوق
سمر بلؤم // يوووه كتير اوي
هاله // ناوليني الطرحه يابت
سمر / اتفضلي اتفضلي يامامتي
هاله نتشت الطرحه من ايديها وطلعت تلبسها علي السلم وصلت قدام الشقه ورنت الجرس
مني // ايوه حاضر وراحت فتحت لقيتها في وشها اتفضلي ياام سيف
هاله // يزيد فضلك ياختي
ازيك ياعمي ازيك ياابو ملك
خالد بص ومردش
احمد // اهلا ياام سيف اتفضلي اقعدي
مني // كنت جايه اتطمن علي ملوكه القمر وراحت رايحه علي الاوضه لقت سيف وملك بياكلو
اي ده انت هنا ياعين امك وكمان بتاكل طب والله عال
مني // فيها ايه بس ياام سيف لما ياكل مش ده بيت عمه
هاله // اااه نسيت انه بيت عمه واصل احنا اكلنا مش بيعجبه
سيف ساب الاكل من ايده // خير ياامي اديني سبت الاكل ارتحتي دلوقتي
خالد // سيف كمل اكلك واللي مش عاجبه يمشي
سيف // خلاص ياجدي نفسي اتسدت
هاله بمسكنه // هو انا ليه دايما كلامي واقف علي قلبكم كده وانت ياعمي هو انت ليه دايما كارهني مع اني انا بنت اخوك
خالد // من عمايلك يابت اخويا وعشان عارفك علي حقيقتك
مني // خلاص يابابا اهدا مفيش حاجه مستاهله لكل ده
وانتي يام سيف اتفضلي اقعدي واهدي
هاله بعصبيه // ايوه ياحبيبتي اعمليهم عليا واتمسكني
مني // اتمسكن ; طب الله يسامحك
سيف // اظن ياماما كفايا كده ويلا ننزل
سمع اسعد صوت عالي من شقة اخوه وهو راجع من صلاة العشاء طلع جري علي فوق ورن الجرس فتح احمد
اسعد // خير يااحمد ومكملش الجمله بص لقي مراته فوق
خير صوتكم عالي ليه
احمد // والله مانا عارف يااسعد اسأل مراتك
هاله // هو انا عملت ايه ان شاءالله
خالد بص لاسعد ابنه // المشكله ان مراتك مبتعملش حاجه يابني
اسعد // قولي ياحاج بس هي عملت ايه وانا هتصرف معاها
خالد // من ساعة مادخلت علينا واحنا قاعدين في امان الله وهي داخله بزعابيبها
ليه وليه عشان لقيت سيف بياكل مع بت عمه
اسعد // طب وفيها ايه دا بيت عمه وبعدين سيف راجل وعارف هو بيعمل ايه مش لسه صغير ياهاله وتجري وراه
هاله // ونبي ياخويا ماقولت حاجه ياابوسيف انت عارف عمي بيكبر المواضيع بس
اسعد // هااااله انزلي قدامي علي شقتنا
هاله نزلت علي طول من غير ماتطول في الكلام لانها عارفه النتيجه قدام عمها مش هتكسب
خالد // متزعليش يامني يابنتي انتي عارفه ام سيف لسانه طويل حبتين
سيف // حقك علي يامرات عمي ; حقكم عليا كلكم هي امي بس عصبيه شويه
خالد // دي ابتلاء يابني ربنا يصبرنا عليها
اسعد // اومال انا اعمل ايه ياحاج مش دي شورتك
يلا ربنا يعيني
احمد // كنت عاوز اتكلم معاك يااسعد انا والحاج شويه
اسعد // وماله ياخويا وادي قاعده كمان
خالد// اعمللنا ياام ملك كوبايتين شاي حلوين من ايدك
مني // حاضر يابابا حالا هيكونوا جاهزين وبالفعل راحت علي المطبخ
ملك // ابيه سيف هنبدأ المذاكره امتي
سيف بابتسامه // من الصبح ياست ملك بس جهزولي الفطار واتصلي بيا صحيني
ملك وهي فرحانه اوووي /// اكييييد حاضر يا ابيه
ونزل سيف علي شقتهم واول مافتح ودخل لقي امه قاعده وحاطه ايديها علي خدها وبتعيط راح عليها وحاول يراضيها عشان مهما كانت دي امه
سيف قعد علي التربيزه اللي قدامه ومسك ايديها // مالك ياست الكل خلاص متزعليش بقي
هاله بزعل مصتطنع // اوعي كده ابعد عني ولسانك ميخاطبش لساني
سيف // طب ياستي ادي راسك اهي وقام باس علي راسها بلاش تزعلي بقي وماهو انتي كمان بتتعاملي معايا قدام الكل اني طفل
هاله // انت مهما كبرت مش هتكبر عليا وبعدين نفسي افهم انت بتحب ملك وامها دي ازاي دا انا مش بطيقهم
سيف // والله مرات عمي دي حتة سكر وبنتها حتة عسليه كده بس انتي اللي مش عاوزه تقربي منهم وتحبيهم وعلي فكره طنط مني بتحبك وعلي طول بتتكلم عليكي بطريقه حلوه
هاله // اه بتحبني اوي يلا ماعلينا هتتعشي ولا اه نسيت انت اكلت خلاص
سيف // لا ياستي انا جعان وعاوز اكل بقي عاللنا اكل ايه
هاله // محشي وبط
سيف // الله واكبر طب يلا حضريلي عقبال مااغير هدومي وارجعلك
أسعد // خير ياحاج مالك
خالد // بصراحه يابني بنتك مش عاجبني تربيتها
اسعد // ليه بس عملت ايه سمر
احمد // هتتكلم انت ياحاج ولا اتكلم انا
اسعد // في ايه ياجماعه ماحد يتكلم
خالد // بصراحه يابني بنتك سمر عامله زي امها نفس الحقد والغل وهي السبب في اللي جرا لبنت عمها
اسعد // بتقول ايه ياحاج دا ازاي يعني فهموني
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت قاصرا ) اسم الرواية