رواية غلطة عمري كاملة بقلم نورة عيد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات
رواية غلطة عمري الفصل الثاني عشر 12
فتح الباب بسرعه وعيناه تبحثان عنها ليجدها..تجلس على الارض تحتضن ساقيها..تدفن راسها على ركبتها وشهقاتها تتعلى..تقدم اليها بخطوت قلقه..وضع يده على شعرها لتنتفض الاخرى ..
كرم متخفيش د…
لم يكمل كلماته لترتمي باحضانه تبكي بقهر وألم..ربت على كتفيها ولا يعلم لما يشعر بغصة بصدره..وبعد لحظات شعر بشهقاتها تهدأ..اخرجها من بين احضانه وازاح شعرها لينظر اليها كانت شفتيها تنزف..وعينيها مليئتان بالدموع..
كرم مسح دموعها…بحنو..ليسمع صوتها المبحوح عبد الرحمن.^^لم يعلم لما شعربقلبه يعصتر فور سماعه لأسمه^^..لتكمل الاخرى بشهقات عبد.الرحمن ..طلع عايش ياكرم..طلع عايش..لتقول ببكاء وهاستريا ..ضربني ..ضربني..قالي بعتيني ورحتي اتجوزتي..قالي اني خاينه..لتمسك يده وتقول انا خاينه ياكرم ..قولي انا خاينه انطق رد عليا..
توقف عن الكلام وهو يراها تتحدث بانهيار..
راما .هو هو.بابا ..بابا جوزني..جبرني عالجواز.. قالي لازم تتجوزي….وانت ..انت اجوزتني …. هو ..كان …كان ميت مش كده..هو هو ازاي طلع ..عايش..كان..كان… فين ..كل ..ده ..قولي ياكرم ارجوك..انطق لتضربه على صدره ارجوك قولي اني مش خاينه ارجوك ..امسك يديها ليثبتها على صدره اغمض عينيه يستشعر بألمها..شهقاتها تعالت..وهي تكرر انا مش خاينه مش..خاينه..احضتن وجهها بهدوء..مسح الدماء على شفتيها..ودون وعى منه ولا يعلم لم اراد بتلك اللحظه تقبيلها ليطبع قبلة على شفتيها والاخرى صدمت من فعلته..حاولت الافلات منه..وابعاده لكنه ثبتها بقوة…ابتعد عنها بعد لحظات.دفعته بقوة.انت.انت..مش فوعيك..انت..انت.. اكيد شارب حاجه..
التفت الى الجهة الاخرى محاولا تمالك نفسه من هول المشاعر التي اجتاحته ليقول ببرود …عكس مايحتاجه الموقف.. اتأخرنا على اخوكي.. هستناكي برااا
صدمت وهي تراقبه يغادر مسرعا دون النظر اليها حتى.
ماهذا البرود الا يشعر بها الا يعلم مالذي حل بفؤادها لقد تمزق..طوال تلك الفتره لقد اعجبت به ..كان دائما يتهرب منها..لما…لما الان وفي هذه اللحظه فعل هذا..هذا ماكان يدور بعقلها
لتأتيها مكالمة من والدتها تستعجلها بالقدوم..
بقلب ينزف.. عيونا تحترق ..عقل مشوش.. اغتسلت وتجهزت ونزلت لتجده ينتظرها صعدت بجانبه..ودون اي كلام حرك السياره لينطلق بها الى منزل والدها.
(هو حائر مالذي سيحدث..بعد ان ظهر عبد الرحمن من جديد.هل ستذهب اليه..فهو حبها الوحيد الذي قدمت له كل شيء..دون ان تخاف من احد…))
((هي مشوشه لم تستوعب ظهور عبد الرحمن فجأه..حائرة وخائفة من القادم..)).
تعرف كرم على اسر واستقبله الجميع بالترحيب.. لتنهار راما فور رؤيتها لاخيها وتحتضنه وتبكي..
آسر بقلق مالك ياحبيبتي بتعيطي..ليه.
راما..بشهقات وحشتني ..وحشتني جدا..ماتسفرش تاني ياأسر.عشان خاطري..
ابتسم واحتضنها بحنوا خلاص ياحبيبتي وانتي والله وحشتيني…بس بلاش تعيطي.
ليهدر كرم متداركا الامر ايه هو انتي هتفضلي في حضنه اخوكي كده ..انا بدأت اغير..
ليبتسم اسر سيب حبيبت اخوها برحتها ..
كرم انت طلعتلي منيني يا اسر..
اسر وهو يحضتن اخته..الا راما متفكرش تبعدها عني..
كرم ببتسامه عكس مابداخله وانا اقدر برضو..ربنا يخليكوا لبعض.
ليمضي اليوم بسعاده على الجميع باستثناء..كرم وراما…
..كرم اراد المغادره وهو قلق بان راما لن تعود معه
كرم مش يلاا ياحبيبتي الوقت اتأخر..
والدت راما لسه بدري يابني..
كرم وهو يراقبها معلش ياماما الصبح بدري عندي شغل..
راما ….
آسر متسيبها النهارده تبات عندنا لحسن راما وحشاني اوي..
كرم..هبقى اجيبها بكرى تقضي اليوم معاكم..مش يلاا ياراما..
..نهضت بهدوء ليشعر كرم بارتياح ..ودعت عائلتها وغادرت معه..
______
عند تمار….
كانت تجلس مع الخادمه التي تساعدها..لتسمع رنين الهاتف..
تلمست الهاتفه بجانبها لترفع السماعه وتجيب.
تمارا ايوا..
…… وحشتيني..
سقطت السماعه من يدها ..جسدها بدأ يرتجف ووووو
_____
فور وصولهما المنزل..
اسرعت راما الى غرفتها ولا تعلم مالذي ينتظرها بعد اليوم..و لم تكن جاهزه لأي نقاش مع كرم..
اما كرم فلم يرغب بازعاجها وقرر الحديث معها في الصباح ليستلقى على الاريكة بتعب يسترجع ما رأه في تصوير الكامير..
فلاش باك
عبد الرحمن بعد ان ضربها واهانها ..حاصرها..
بالزاويه ليقول بهدوء بحبك ..ووحشتيني..انا اسف اني ضربتك بس مقدرتش أتحمل اشوفك مرات حد تاني…انت لسه بتحبييني مش كده…انا بحبك ياراما بحبك..قولي انك لسه بتحبيني..
راما ببكاء وشهقات وضعف وألم بحبك..ياعبد الرحمن
اقترب منها اكثر ليهمس امام شفتيها وحشتيني ووووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية غلطة عمري ) اسم الرواية