رواية الملاك الحزين الفصل الثالث عشر والاخير 13 - بقلم منة سامح
رواية الملاك الحزين الفصل الثالث عشر والاخير 13
"البارت الثالث عشر والاخير"
نادية بصدمة : ب بنتي ووقعت علي الارض
مازن جري عليها بحزن
دكتور بسرعة:بسرعة دخلها هنا
مازن فعلا شالها ودخلها
الدكتور بحزن واسي:لا اله الله البقاء لله يابني
مازن بصلها بحزن وخرج لملاك وحسام
ملاك بدموع:فيها اي
مازن بهدوء وحزن :ما"تت
ملاك بصتله وعياطها زاد بحزن
مازن خدها في حضنه يهديها :سامحي ميار ياملاك سامحيها
ملاك بدموع :مسمحاها بس مش هقدر انسي ياارب ارحمهم .....وخرجت من حضنه بحزن :هنقول اي لتيتا
حسام اخد نفس بحزن :لازم تعرف كل حاجة ياملاك
ملاك بصتلهم وسكتت
______________________________________________
بعد شهرين
ملاك قاعدة في أوضتها بس خبط الباب
ملاك وهي باصة في الفون :ادخل
دخل كريم وقعد جنبها بسكات
ملاك بصتله بلا مبالاة وكملت تقليب في الفون
كريم بغيظ:اييي شفاف انا
ملاك بصتله ببرود :نعم عايز اي
كريم بحب:مش ناوية تحني ولا اي
ملاك رجعت بصت الفون تاني:لا
كريم شد الفون منها بغيظ
ملاك بعصبية :انت بتاخد الفوووون لي هااتو
كريم باستفزاز :لا مش هدهولك ...وأكمل بهدوء:غير لما تسمعيني الاول
ملاك بصتله وسكتت
كريم قعد بهدوء :انا لما سبتك وسافرت زمان لانو اكتشفت اني عندي كانسر ياملاك مسبتكيش بمزاجي
ملاك بصتله بصدمة
اكمل كريم وهو بيتنهد بحزن:كنت خايف عليكي علشان لو حصلي حاجة متزعليش من بعدي واموت وانا مرتاح وفعلا سبتك بطريقة دي علشان تكرهيني كنت فاكر اني مش هرجع تاني ..سافرت وبدأت اني اخد الجلسات كانت حالتي بتدهور اكتر مش بتتحسن وده الي اكدلي اني نهايتي قربت بس القدر كان لي رأي تاني ..وعملت أشعة لقيته قل وهو ده الي اداني الامل قعدت تلت سنين اعاني منه واول ماخفيت وخلاص قررت ارجع وانا مطمن ...وبدات عنيه تجمع فيها الدموع الكسرة:بابا وماما عملوا حادثة وماتوا جالي صدمة وقعدت قافل على نفسي ولوحدي لمدة سنة كنت بعرف كل اخباركوا بس مكنش بايدي حاجة اعملها كنت تعبان اوي كنت خايف اواجهك أو أواجه اي حاجة اخترت اني اقعد اريح نفسي وابني نفسي من تاني وبعدين ارجع وفعلا ده الي حصل
ملاك بدموع :كل ده مريت فيه لوحدك ..وسكتت شوية وقالت بحزن ودموع وهي بتمسك ايدوا:قدرنا زي بعض احنا الاتنين عنينا من نفس الشخص وبنفس الطرق ...انا اسفة ياكريم لو جرحتك مني
كريم بابتسامة خفيفة:انا الي اسف ...ملاك ا انا بحبك اوي
ملاك سكتت بكسوف
حسام وهو بيسقف بتاثر:الله فنانين بجد برااافوا
ملاك حدفته بالمخدة بغيظ:بااارد
حسام وهو بيدخل بغرور:عارف
ملاك جزت علي سنانها بغيظ وقالت:حسااااااام
حسام بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم يخربيت حنجرتك ياشيخةة...ربنا يصبرك ياكريم
كريم قعد يضحك جامد
ملاك بصتله بصة رعبته فبيحاول يكتم ضحكته
كارما وهي داخلة :ايي صوتك جايب اخر الشارع
حسام :قوليلها
ملاك بصتله:والله
حسام بتوتر :لا ياكارما مش عندك حق ده حتي صوتها رقيق اوي وصغير كدة ميتسمعش
ملاك بغرور:ناس متجيش غير بالعين الحمرا صحيح
كريم بغيرة :طب خلاص كفاية هزار
حسام بضحك:اووووه بيغير بقي وهيقرفنا
كريم بغيظ وهو بيحدفه بالمخدة:انت مالك ياحشري انت ...وأكمل بخبث:الا قوليلي ياكوكو في عريس متقدملك
حسام بغضب:نعممممم
كريم بصله ببرود:واحد صاحبي محترم جدا ياكارما و...
حسام بمقاطعة بغضب وغيرة:كريممم اخرس ...وبس لكارما الي واقفة كاتمة ضحكها :فرحانة ها
كارما بضحك:اووومال مش هلبس فستان بقي يبقي اكيد لازم افرح
حسام بصلها :يعني انتي موافقة
كارما بصاله بضحك :موافقة علي أي يابني الواد بيهزر قدامك مش باين
حسام بضيق:مبحبش الهزار ده فنهدي
كارما بخبث:لي
حسام بانفعال وحب:علشان بتنيل بحبك
كارما ضحكت بحب :وانا بردوا
حسام بصدمة :بردوا اي
كارما:بتنيل بحبك
حسام بضحك :باااردة ...وأكمل بحب :وانا بموت فيكي
ملاك بتأثير مصطنع:الله برااافوا علي محن الكلاب الي حصل ده براافوا
حسام بغيظ:سكتها لحسن اجي اسكتها بنفسي
كريم بصله وضحك وكارما ضحكت وكلهم ضحكوا عل شكله
______________________________________________
بعد خمس سنين
ملاك قاعدة قدام قبر بحزن :النهاردة الذكري السنوية الأولي ليكي ياست الكل سبتني انتي كمان ياتيتا مديونة ليكي بكتير اوي انتي الي كنتي جمبي في كل اوقاتي الصعبة انتي الي كنتي واقفة جنبي دائما كنتي بتقويني كل مااقع وكتير اوي مهما اتكلمت عنك عمري ماهوفي حقك ياست الكل عمري ..بقي عندك أحفاد معاذ وسيليا تعرفي سيليا شبهك اوي كل اما ابص عليها افتكرك الحمد لله ..بحبك اوي ياتيتا اوي .
وكارما بقي عندها مكة وومليكة ومازن بقي عندوا مراد ونور .
.............................................................................
وتمت """"""
"الملاك الحزين"
بقلمي"mena"
رايكوااا يهمني بجد "
•يتبع الفصل التالي (رواية الملاك الحزين) اضغط على اسم الرواية