رواية قسوة الادهم الفصل الثالث عشر
رواية قسوة الادهم الفصل الثالث عشر 13
•بارت 13
تارا بخوف : أدهم دول بيضربو نا*ر علينا مين دول
أدهم: معرفش معرفش
كان أدهم يقود بسرعة كبيرة إلي أن مراد خرج من شارع وقاد ف اتجاه أدهم فا كانت السيارتين بجانب بعض
أدهم: تارا متخافيش انا معاكي حاولي تاخدي المسدس من مراد بسرعة
تارا: ح حاضر
أدهم: خديه بسرعة وانزلي مكانك
تارا رفعت نفسها وطلعت ايديها علشان تاخد المسدس من مراد اقترب مراد من سيارة أدهم واعطاها المسدس
أدهم: انزلي زي ما كنتي وحطي شنطتك علي رأسك ....جهز أدهم المسدس وبص لمراد وقال
أدهم: عايزك تضرب علي عجلات العربية
مراد: تمم .... قامو بأطلاق النا*ر علي السيارات إلي أن تمكنوا من إيقاف سيارتين ولم يتبقي سوي سيارة
خرج شخص من السيارة وقام بأطلاق النا*ر علي سيارة أدهم حتي كسر زجاج السيارة الخلفي
تارا بصريخ: اااه
ثم قام بأطلاق النا*ر مرة أخري إلي أن اخترقت الرصاصة كتف أدهم
أدهم: ااااه
تارا: اااادهم
قامت تارا واقتربت منه وحاولت أن تتحكم ف السيارة
تارا ببكاء : أدهم انت كويس
أدهم بوجع: ت تمام
تارا : طب تعال مكاني هسوق مكانك
أدهم: لا
تارا قامت وجلست ع رجل أدهم وقامت بقياده السيارة
تارا: انا هحاول ابعد عنهم
أدهم كان اغمي عليه بسبب النزيف
تارا: أدهم انت معايا .... نظرت ف المرأة وجدته اغلق عينيه
تارا ببكاء : أدهم فتح عيونك بالله عليك
مراد غلي الدم ف عروقه : يولاد ال*ك*ب قاد السيارة بسرعة حتي سابقهم بمسافة كبيرة ثم ادار السيارة واصبح عكسهم قاد السيارة الي ان جاء واقترب منها وقام بأطلاق النا*ر علي عجلات العربية ثم ع فتحة البنزين وفي ثواني كان السيارة مشتعلة
اقترب مراد من سيارة أدهم وقال: تارا وقفي العربية
تارا: حاضر حاضر
قامت ب إيقاف السيارة وخرج مراد من سيارته واتجه إليهم وقام بأخراج أدهم ليصله إلي المشفي
بعد وقت ليس بطويل وصل مراد إلي المشفي انزل أدهم من السيارة وشاله
مراد: عايز دكتور بسرعة
جاء الدكتور ونادي علي الممرضين ليأخذو أدهم إلي العمليات
تارا ببكاء: هو هيكون كويس صح
مراد بخوف: اه اكيد أدهم هيكون كويس ومش هتحصله حاجة إن شاء الله
تارا: يارب ..طب هو مين الي عمل كده
مراد: مش عارف
تارا: معقول تكون رنا
مراد بعصبية : لو هي موتها هيكون علي إيدي
تارا أخرجت الهاتف للتصل ب رنا
عند رنا
أحمد: اي متصلة ليه
رنا: اعرف ردك معايا ولا لا
أحمد: لسه مقررتش
رنا : نعم احنا هنستعبط ولا ايه
أحمد: اتكلمي عدل
رنا كانت سترد عليه إلي أن وجدت تارا تتصل بها
رنا: ثواني تارا بتتصل
أحمد: طيب
رنا : يا نعم
تارا: إنتي الي عملتي كده صح كنتي عايزة تموتي أدهم مش كده
رنا: اموت أدهم ايه انا مش فاهمة حاجة
تارا : إنتي هتعملي عبيطة أدهم ف المستشفى بسبب الناس الي باعتهم يضربو عليه نا*ر
رنا: ناس مين انا مبعتش حد ومستحيل اعمل كده ف أدهم
تارا: لا والله علي العموم هنعمل محضر ولو كنتي إنتي هأذيكي زي ما اذيتي أدهم سامعة
رنا:لا ي شيخة بصي بقي انا لو هأذي فا هأذيكي إنتي مش أدهم
تارا: إنتي زبالة ...ثم قامت بأغلاق الخط ف وجهها
تارا: قالت مش هي الي عملت كده
مراد: ممكن لأن هي بتحب أدهم مش هتأذيه الشخص الي باعت الناس دي مصرين علي أدهم رغم انا كنت معاكم بس هما مركزين علي أدهم أكتر
تارا: يارب يكون بخير بس مش عايزة حاجة تاني
مراد: يارب
رنا بخوف علي أدهم: أحمد في ناس ضربت ع أدهم نا*ر
أحمد: بجد
رنا: اه تارا لسه بتقولي مفكره إن انا الي عملت كده أنا لازم اروحله
أحمد: طيب هو ف مستشفي ايه
رنا: مش عارفة أكيد المستشفى الخاص
أحمد: طيب هعدي عليكي ونروح
رنا: بسرعة ي أحمد
أحمد: انا اهو نازل اجهزي انتي لحد ما اجيلك
رنا: حاضر
عند رانيا
فريدة: ماله مراد خرج مستعجل ليه
رانيا: مش عارفة
فريدة: أدهم اتأخر
رانيا: ايوة انا هتصل ب مراد واشوفه فين
فريدة : ياريت انا قلبي وجعاني عليهم مش عارفة ليه
محمد: ايه مالكم
فريدة: جيت مراد ف الشركة ولا لا
محمد: لا خرج بدري النهاردة
رانيا: طب مرجعش تاني
محمد: لا في حاجة ولا ايه
فريدة: كان معانا وجاله تلفون وخرج بسرعة
رانيا : الو ي مراد
مراد : اه ي رانيا في حاجة معاكم
رانيا: لا ي حبيبي انت بخير طلعت بسرعة ف حاجة معاك
مراد : حد جمبك
رانيا : اه
مراد: حاولي تبعدي ومتبينيش حاجة
رانيا بأستغراب : حاضر .... تحركت رانيا وكانت ستخرج من الغرفة الي اوقفها صوت فريدة
فريدة: رايحة فين
رانيا: مفيش مراد عايز ملف هروح اشوف ف الاوضة ولا لا
فريدة : طيب
صعدت رانيا الغرفة بسرعة
رانيا: ها في ايه قلقتني
مراد : أدهم اتضرب بالنا*ر
رانيا بصدمة: انت بتقول ايه اتضرب بالنا*ر ازاي
مراد:إلي حصل مش عارف أعمل إيه حاسس اني عاجز معرفتش احميه
رانيا ببكاء: هيكون كويس متقلقش مش حتحصله حاجة اكيد
مراد: يارب
رانيا: طب الرصاصة جت فين
مراد: مش عارف مكنتش مركز انا كان همي إني الحقه
رانيا: هيكون بخير إن شاء الله
مراد: يارب هقفل انا ماشي
رانيا: ماشي خلي بالك من نفسك وطمني ع أدهم
ميار من خلف رانيا: أدهم اتضرب بالرصاص ازاي
رانيا: ميار اهدي هيكون بخير
ميار ببكاء: لازم نروح نقف معاه لا
نزلت ميار الي والدتها و والدها وقالت ما سمعته
فريدة ببكاء: ابني انا كنت حاسه إن ف حاجة
رانيا ببكاء: اهدي ي ماما هيكون كويس ادعيله انتي بس
فريدة : كنتي هتخبي عليا ي رانيا
رانيا: ابدا والله
محمد: انا هروحله والي عمل كده ف ابني مش هرحمه
فريدة ببكاء شديد: خدني معاك وديني ل ابني
محمد: طيب تعالي
محمد : وانتو كان يشير الي رانيا وميار يلا تعالو مش هسيبكم هنا لوحدكم يلا
بعد ما قفل مراد مع رانيا اتجه إلي تارا وقال: اجبلك أكل
تارا: لا هأكل مع أدهم
قاطعهم خروج الدكتور من الغرفة وقال : عملنا اللازم و ....
🧡
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قسوة الادهم ) اسم الرواية