Ads by Google X

رواية زوج طفلة الفصل الرابع عشر 14 - بقلم صاحبة السعادة

الصفحة الرئيسية

    رواية زوج طفلة كاملة بقلم صاحبة السعادة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية زوج طفلة الفصل الرابع عشر 14

 وفى قصر الديب
هاله تدخل عند الديب عشان يقوم يفطر
وتشوف الفون برن وتقول
هاله:ياحاج الفون بيرن
يقوم الديب بسرعه ويشوف الفون ويعرف
انها المكالمه المنتظره من الامس ليفتح
مسرعا
الديب: عملت ايه
مجهول:كله تمام
الديب:انتم فين
مجهول: فى مخزن الكبير
الديب: طيب ساعه وجلكم
مجهول:بس فى مشكله
الديب:فى ايه
المجهول: لم تيجى تشوف بنفسك
الديب:خلاص انا جاي دلوقتي
ويغلق الفون
ويقوم ياخد شاور وتخرج هاله عشان تشوف ادم
بينما الديب يرن فونه
ويكون المتصل الدكتوره منال
يفتح الديب قائلا
الديب:ألو
منال:الحق يا حاج تعالي بسرعه.
الديب:فى ايه يا منال
منال: ام انجى و ابوها هنا
وبتخنقوا وعاوزين يدخلوا عند انجى
الديب: وهو عرف منين
منال :معرفش بس تعالي بسرعه
احسن الأمن هياخدهم للقسم الشرطه
لانهم كسروا حاجات كتير فى المستشفى
الديب:هو يوم بين من أوله انا جاي يا منال
ويغلق الديب الفون ويقوم من علي السرير
وبصوت جحورى
الديب:نعمات انتى يا بت يا نعمات
تاتى نعمات مسرعه قائله
نعمات:نعم يا حاج
الديب: اسم النبي حرصه ادم
بيه صحى
نعمات:لا يحاج لسه بس الست
هاله دخلت تصحى
من شويه بس هو لسه نائم
الديب بغضب:طب غورى انتى
حضري أى سم
الواحد يتسماموا
نعمات:الفطار جاهز من بدرى ياحاج
وتمشي نعمات ويقوم الديب ياخد شاور
ويلبس هدومه ويخرج من الاوضه متاجه
ال اوضه ادم ويدخل غرفت وينظر فى الارض
يره شال حريمى احمر يمسكه قائلا
مفيش فايده ديل ال كلب مش يتعدل
ويمسك كوب ميه اللي كان جنب السرير
وينزله علي دماغ ادم الذى قام مفجع
من نومه وينظر لابيه بغضب وهو لم
يقدر أن يفتح عينه
قائلا
ادم:فى ايه يا حاج هو فى حد بصحى حد كده
الديب: فى مصائب علي الصبح من تحت دماغك
كل اللي بيحصل ده انت سبب في ومشيك الغلط هو اللي وصلنا لكده
ادم:مصيب ايه علي صبح هى انجى فيها
حاجه
الديب:لا بس ابو انجى عامل مصائب فى
المستشفى
وكمان الرجاله مسكوا النمس وخدوا علي
المخزن الكبير
وانت لسه نائم قوم يا حيله كان يوم
اسود يوم ما خلفتك وجبتك لدنيا
آدم ببرود: هو احمد عرف ازاى
الديبب:معرفش يمكن كان عاوز يدخل القصر و الحرص بلغوا ما انا مشغل بها*يم
ادم: انا نزل وراك دلوقتي أخد شاور عشان افوق
الديب يستدير ليخرج ثم يتذكر الشال ليستدير
قائلا
الديب: مش هنبه عليك تانى لم نفسك يا ادم
وبطل القرف اللي بتعملوا ده انت دلوقتي متجوز
انا مش عارف انت ليك نفسي ازاى ده انت ج*بله ويمشي الديب وينزل تحت بينما ادم لم يفكر حتى فى كلام ابيه ويدخل ياخد شاور سريع ويلبس ملابسه
وينزل تحت يره الجميع علي طاوله طعام يتناولون الفطار ويحرك الكرسي ل يجلس ليقطعوا الديب
الديب:انت لسه تقعد قوم يا خويا عشان نشوف المصائب اللي مستني
يترك ادم الكرسي ويذهب مع الديب
وفى المستشفى
يسور احمد ويضرب أى حد امامه ولكن الامن يمسكوا
ويهدى ويقولها
الامن اهدا عشان اللي انت بتعملوا ده ضد مصلحت بنتك الدكاتره بيقولوا علي الليل اتكون كويسه
احمد:انت مش سامع بيقولوا ايه
بنتى انا تم الاعتداء عليها ليه انا جوزتها ولا رميتها فى الشارع بس لم شوف ادم الك*لب
الامن: الحمدلله انه بخير وكلها ساعات وتكون كويس ولحد دلوقتي الحاله مستقره
وتاتى منال وتقطع كلام الامن قائله
منال: اهداء لو سمحت الحمدلله انه جات علي قد كده
وهى دلوقتي كويسة

وكمان انت مشفتش جوزها كان عامل ازاى امبارح
ده كان بيكسر في القصر بسبب اللي حصل
احمد بغضب : هو السبب تلقي اللي عمل كده واحد عاوز ينتقم منه مش من بنتي
ويستدير احمد ويره ادم والديب ياتوا
ليسرع بغضب يلكم ادم لكما تلوا الاخر
وهو يقول له
احمد:انت سبب يا كلب انت السبب
بينا الديب يمسك يد احمد قائلا
الديب:بصوت رجولي غاضب اهدا يا احمد اهدا البنت كويسه واحنا جبنا اللي عمل كده وياخد جازوا وزياده
ولامن يمسك احمد ويطلب منهم االهدوء
وفجاه تاتى الممرضه قائله
الممرضه:الحقي ياكتوره منال الحاله فاقت تعالي شوفيها عشان….. وتقطعها منال قائله
منال:تعالي ورايا بسرعه
وتدخل منال وتشوف انجى وهى
بتصرخ وفى حاله تشنج وتهديها
منال وكان معاها دكتور المعالج
والذي اعجب بجمال انجى منذوا
رؤيته ويطلب من الممرضه أن
تعطيها حقنه مهداءه
وبعدها نامت انجى وتخرج منال
والدكتور لكى يتحدث مع ادم والديب
ويقول لهم
الدكتور:حاله الحمد لله كويسه
بس الحاله النفسيه اللى فيها المريضه
دلوقتي مش كويسه بسبب اللي
تعرضت له بس مع العلاج هتكون احسن
ادم:ممكن اشوفها يقطعوا احمد
احمد:ولا هتشوف ضفرها
يرد الدكتور :ممكن تدخل تشوفه
بس عشر دقائق مش اكتر
احمد: لا….
لا يسمع منه ادم ويمشي يدخل عند انجى
بينما الديب الذي قطعه قائلا
الديب: فى ايه يا احمد انا مش
هاحسبك علي ايدك اللي تمدت
علي ابنى وسيبتك بمزاجى
لكن مش ابن
الديب اللي تهدد واللي عندك
اعملوا دى مراته
وعر*ضه وانت دلوقتي اتعديت
حدودك فلازم حدودك احسنلك يا احمد
عند ادم وانجى
ادم يمسك يد انجى ببكاء
قائله:حقك عليا يا انجى انا اللي
معرفتش احميكى انا السبب انا مش
عارف انا معاكى بتحول ليه
كده انتى حركتى فيا مشاعر ملكات
الجمال مقدرتش تحركها انا انا بحبك
يا انجى ويشعر ادم بيد انجى وهى
تضم يده وتبدا فى فتح عينيه
قائله…………
google-playkhamsatmostaqltradent