رواية عشقت ابنت اختي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم الاء محمد
رواية عشقت ابنت اختي الفصل الرابع عشر 14
البارت الرابع عشر
بقلم الاء محمد
“نبكي لأننا نستحق أشياءًا تليق بنا نبكي شفقةً علي أنفسنا."🖤
علي الناحيه التانيه فريد اول ما سمع همس اسيل بـ اسمه راح ماسح الفون من عمر
فريد بلهفه .. اسييل حبيبتي
اسيل بحب .. فريد
فريد بجنون .. انتي كويسه انا هاجي اخدك و نمشي من عندك محدش ليه الحق أن هو يحرمني منك ولا يبعدني عنك يا اسيل انا كنت هموت وانا شايفك قدامي تعبانه ومش قادر اخدك في حضني
اسيل بقلق .. فريد عشاني بلاش تعمل كدا
فريد بجنون .. ازاي تقولي كدا بعد كل اللي حصل ده ازاي عوزاني اقف اتفرج علي ناس بتتحكم في حياتي انا و انتي لمجرد أن هما افتكرو أن ليهم بنت اخ او اخت ظهرت فجاء ومش بس كدا لا بيتحكمو في مصرها و عوزين يبعدوها عن اكتر واحد بيحبها
اسيل بدموع .. خايفه يا فريد خايفه حكايه ماما و بابا تتكرر تاني و يبعدونا عن بعض
فريد بجنون .. تخافي من ايه و تخافي لي اصلا طول ما ايدي في ايديك متخافيش و اعرفي كويس ان انا وراكي و في ضهرك يا حبيبتي
اسيل .. عمي منصور مش هيقبل أن احنا نتجوز ولا خالي كمان هيوافق مش عارفه هما هيفكرو ازاي بس من و جهة نظرهم هتكون صح
فريد بعدم تصديق .. يعني ايه يا اسيل هتبعدي عني من قبل ما نقرب من بعض اصلا
اسيل بخوف و دموع .. مش عارفه اعمل ايه يا فريد لو قربت منك هدي فرصه لـ عمتي منال أن هي تسمم تفكير عمي عليا و لو بعت عنك
فريد اول ما سمع كلام اسيل بقا واقف مكانه مصدوم ومش مصدق أن بعد كل ده تختار حد تاني مهما كانت صلت القرابه بنهم بس الاكيد أن هي متعرفهمش اكتر منه هو حتي لو خايفه من حد هو هيكون موجود معاها مش هيبعد عنها
فريد .. تمام يا اسيل اللي انتي عوزه اعملي ولو وجودي جنبك ومعاكي هيضرك اوعدك مش هتشوفي وشي تاني
فريد خلص كلامه و سط صدمة اسيل اللي راحت قاعده علي الكرسي بصدمه وهي مش مستوعبه أن فريد قال كلامه كدا راحت بقت تبص علي الفون بصدمه
فرح بستغراب .. مالك يا اسيل وشك قلب كدا لي فريد قالك ايه
اسيل بصدمه .. فريد هيبعد عني يا فرح فهم خوفي أن انا مش عاوزه
فرح بتفهم .. صراحه يا اسيل هو معا حق بقا هو يقف قدام بابا و يطلبك منه وانتي دلوقتي تقولي عمتك و عمي وانتي اكتر واحده تقدري تحكمي عليه بحكم انك اكتر واحده تعرفيه فينا حتي لو بابا مش متقبل علاقتكم أو عمتي منال هتقول اي حاجه بس هو هيواجه كل حاجه معاكي
اسيل بدموع .. مش عارفه يا فرح انا خوفت و خوفي نساني أن انا اعرف فريد و عارفه أن هو قد كلامه و مش ممكن يتخلي عني من بعد ما قالي أن هو بيحبني
فرح بهدوء .. طيب اهدي دلوقتي انتي لسه تعبانه ارتاحي و سيبي كل حاجه علي بكره لحد ما نشوف هنعمل ايه بس كل اللي اقدر اقولك عليه فكري كويس يا اسيل و شوفي انتي هتقدري تبعدي عن فريد ولا لا و الاهم انتي واثقه فيه ولا لا
علي الناحيه التانيه كان فريد واقف وهو مش طايق نفسه راح بقا يمشي وهو بيفكر في كلام اسيل اللي مكنش متخيل أن خوفها يوصل أن هي تبعد عنه من بعد ما اعترفت هي كمان بحبه ليه راح بقا يضرب الأرض برجله
فريد .. مكنتش أتخيل أن خوفك يوصل لكدا يا اسيل بس انا مش هسيبك ولا هخلي حد يفرق بينا انتي ليا زي ما انا كمان مش لحد غير ليكي
صباح يوم جديد في الفندق اللي قاعد فيه امجد هو و مروان بيفطرو
مروان .. هتعمل ايه يا بابا النهارده
امجد .. هعمل ايه هروح عند منصور عشان اخد اسيل و نرجع القاهره عشان تجهزو للامتحانات
مروان .. طيب و عمها هيوافق ولا ممكن يعترض
امجد .. هو شغل عيال عشان يعترض احنا قاعدنا و اتفقنا و اسيل قالت هترجع معايا
مروان .. تمام يا بابا علي العموم انا هاجي معاك
امجد .. تمام يلا خلص فطارك عشان نتحرك
عند فرح كانت بتلبس في اوضتها لقيت الفون بتاعها رن راحت ماسكه الفون و اول ما شافت الاسم ابتسمت وراحت ردت بسرعه
فرح بابتسامه .. صباح الخير
عمر .. صباح الورد صاحيه ولا قلقتك
فرح .. لا صاحيه
عمر .. هتعملي ايه النهارده
فرح .. هروح العياده بتسئل لي
عمر .. ابدا عاوز اشوفك امبارح معرفتش اكلمك بسبب فريد
فرح .. اه صحيح هو فريد عامل ايه
عمر .. فريد تمام بتسئلي لي
فرح .. عادي هو عندك مش كدا
عمر .. ايوا عندي احنا في الاسطبل بتاعي
فرح .. وااو اسطبل مكنتش اعرف إن عندك اسطبل
عمر بغموض .. في حاجات كتير انتي متعرفهاش عني
فرح بستغراب .. حاجات ايه دي
عمر .. مع الوقت هتعرفي المهم هشوفك ولا لا
فرح .. اوكي ابعت لوكيشن وانا هعدي عليك قبل ما اروح العياده
عمر .. تمام هستناكي
قفل عمر مع فرح و راح باعت ليها لوكيشن بتاع الاسطبل وراح ماسك الفون وبقا يبص قدامه
عمر .. هتعرفي كل حاجه بس مش دلوقتي يا فرح منصور الهواري هتعرفي في الوقت اللي انا احدده
خلصت فرح لبس وراحت طالعه من اوضتها ودخلت اوضه اسيل لقيتها زي ما سبتها امبارح قاعده علي الكرسي وهي بتفكر لدرجه ان هي محستش بدخلها الاوضه راحت فرح قربت منها
فرح .. كنت عارفه اني هلاقيكي زي ما انتي
اسيل بصوت مجهد .. فرح في حاجه حصلت
فرح .. هو في حاجات هتحصل بس الاول قومي معايا
اسيل .. فرح وحياتك سبيني لوحدي انا مش عوزه اقعد مع حد
فرح بتصميم .. لا مش هسيبك قومي معايا هنروح مشوار الاول وبعد كدا ابقي اعملي اللي انتي عوزه
قامت اسيل بالعافيه من بعد تصميم فرح وبعد وقت كانو نزلين علي السلم
اسيل .. فرح انا مش عوزه اطلع برا سبيني لوحدي
فرح .. هسيبك بس مش دلوقتي
فرح وهي بتكلم اسيل لقيت اللي واقف وبقا يتكلم بصوت عالي
منصور .. علي فين انتي وهي علي الصبح كدا
فرح بابتسامه .. صباح الخير يا بابا
منصور بجديه .. صباح النور علي فين انتي و هي
اسيل لسه هتتكلم لقيت فرح سبقتها
فرح بتمثيل .. اسيل تعبت ولازم اكشف عليها بس في العياده عشان في اجهزه مش معايا هاخدها أطمن عليها و نرجع مع بعض
منصور بقلق بيدريه .. طيب خدي عبدالرحمن اخوكي معاكي عشان ياسر مش هنا
فرح بقلق .. عبدالرحمن نايم انا لسه سئله فاطمه عليه قالتي أن هو نايم رجع بليل متأخر حرام يا بابا اصحي وبعدين انت مش واثق في بنتك ولا ايه
منصور .. مش القصد طيب روحي بس متأخروش
فرح .. حاضر يا احلا بابا
فرح بقت تجري بفرحه علي برا و اسيل كانت ماشيه وراها بتعب و بهدوء
منصور .. ابقي طمنيني عنك يا اسيل
اسيل بصت علي عمها وراحت ابتسمت ابتسامه بهته وراحت مكمله ماشي لحد ما ركبت العربيه مع فرح اللي اول ما اسيل ركبت راحت بقت تسوق وبعد وقت كانت واقفه في مكان واسع وكله خضره راحت دخله من البوابه الكبيره وسط استغراب اسيل اللي كانت بتتلفت حوليها
اسيل .. هو اي المكان ده هي عياتك هنا يا فرح
فرح بضحكه .. لا مش عياتي اللي هنا ده الدواء اللي هيعدل مودك من اللي حصل
اسيل .. حضرتك بتهزري
فرح .. لا مش بهزر انزلي وانتي تفهمي
نزلت فرح وكانت متابعه عمر بالرسايل و اسيل ماشيه وراها لحد ما لقيت واحد جي عليهم و اول ما شاف اسيل استغرب وجودها هنا عشان اخر اول مره كان شايفها في القاهره
عمر بابتسامه .. كويس عرفتي تيجي لوحدك قولت انك هتوهي
فرح بضحكه .. لا مش اووي كدا انا برضو من البلد
عمر بابتسامه .. عامله اي
فرح .. تمام اعرفك علي اسيل بنت عمي
عمر اول ما سمع اسم اسيل عرف علي طول أن هي دي اللي فريد كان بيحكي عنها
عمر بهزت راس .. اهلا انا عمر
اسيل هي كمان هزت راسها لي وسط نظرات الاستغراب و فضولها
فرح بغمزه .. امال هو فين
عمر بتفهم .. موجود تعالي
عمر راح مشاور لـ فرح علي مكان وجود فريد من غير ما اسيل ما تاخد بالها و فرح فهمت
فرح .. اسيل روحي استني هناك في المكان ده علي ما اجي
عند فريد كان قاعد مستني عمر و في نفس الوقت بيفكر في اسيل و ازاي هيقدر يقنع عمها عشان يوافق علي علاقتهم بس كل تفكيره ازاي يخلي اسيل تبقا اقوي من كدا و شخصيتها قويه تقدر تواجه معا عشان يكونو مع بعض في الاخر فجاء حس بحد بيتحرك وراء راح قايم وهو بيتكلم
فريد .. كل ده يا عمر بتعمل ايه
اسيل بصدمه .. فريد
فريد بتفاجأ .. اسيل انتي بتعملي ايه هنا
اسيل .. انا جيت مع فرح انت بتعمل ايه هنا
فريد .. دي مزرعه عمر صاحبي
اسيل افتكرت كلام فرح ليها و عرفت أن فرح كان قصدها علي فريد راح فريد قرب من اسيل
فريد .. عامله ايه دلوقتي احسن
اسيل .. الحمدلله انت عامل ايه و ماما نجوي فين
فريد .. ماما نجوي انا بعتها عن سلوي اختي
اسيل هزت راسها وبعدين رافعت راسها ب ارتباك
اسيل .. انت عامل ايه
فريد بعتاب .. يهمك اوي تعرفي عامل ايه
اسيل بحزن .. اكيد يهمني يا فريد
فريد بحب وهو بيقرب .. طيب مدام يهمك بتبعديني عنك لي يا اسيل
اسيل بتعب .. خايفه عليك يا اسيل انا لسه معرفش عمي اووي و لا اعرف غضبو ممكن يوصل لي ايه يا فريد
فريد بتشجيع .. هتفضلي لحد امتي خوفك يتحكم فيكي لازم تواجهي ومتخفيش انا معاكي ولا انت مش واثقه فيا يا اسيل
اسيل فضلت ساكته تفكر في كلام فريد وسط نظرات عيون فريد ليها اللي فهم سكوتها غلط
فريد بخيبت امل .. معقول يا اسيل بعد كل ده معندكيش ثقه فيا يا اسيل
اسيل راحت مقربه من فريد بتردد لحد ما وقفت قدامه و عيون فريد كلها حزن بسبب خوفها و عدم ثقتها في راحت اسيل ماسكه ايد فريد و بقت تتكلم
اسيل .. انا مش بثق في حد غيرك يا فريد و مش هخاف بعد كدا طول ما ايدي في ايدك
اسيل سكتت شويا و عيون فريد علي ملامحها مش مصدق كلامها راحت اسيل قربت من فريد بكل حب
اسيل بحب .. انا بحبك يا فريد ومش هكون غير ليك انت و بس
اسيل خلصت كلامها وراحت مقربه من خد فريد وراحت بسته وسط صدمة فريد اللي اول ما اسيل قربت منه راح لف أيده علي وسطها بتملك وبقا يتكلم وهو مغمض عيونه
فريد .. وانا اوعدك انتي مش هتكوني غير ليا انا وبس يا قلب فريد ❤️
ايه رئيكم في رد اسيل علي كلام فريد
تفتكرو امجد هيكون ايه رد فعله علي علاقه اسيل و فريد
و فرح و عمر ايه اللي هيحصل بينهم
و عمر ايه سبب تقربه من فرح
•يتبع الفصل التالي "رواية عشقت ابنت اختي" اضغط على اسم الرواية