رواية بنت فوق الثلاثين كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات
رواية بنت فوق الثلاثين الفصل الرابع عشر و الاخير 14
حاولت اشوف برؤية اوضح
لقيت عمار بيرب…..طها بالحبال وبيعلقها على عقلة موجودة بالحيطة
ومسك كرب…….اج وهي شبه عاري…..ة
بس هو بهدومه
وفضل يضر…….بها وهي مستمتعة جدا وبعدها لف ناحية الشباك خوفت يشوفني
استخبيت لقيته قرب من الشباك انا شايفة خياله ووقف شوية يلعب بالفون
وبعدها رجعلها تاني كان بيصورها وهو بيض…..ربها تاني
وبعدها بدأ يفكها نزلت تبوس جزمته وهو بيبعدها بجزمته ترجع تاني
كل دة انا بصور وماسكة دموعي وبحاول اتحكم باعصابي
الست قامت بعد كدة عشان تقلعه القميص
رفض ووقف ضر…..بها بالاقلام
وبعدها قالها بعصبية ؛ انا ماشي
جريت وراه باسته حضنها وقالها دة اخرك معايا انتي كان ليكي عندي خدمة واخدتيها
كفاية لحد كدة مش هقدر اشوفك تاني الي بيننا انتهى
جريت على عربيتي
واستخبيت فيها لحد مامشي بعربيته
استنيت شوية ومشيت انا سايقة العربية وعقلي مش فيا
اواجهه اقتله اسيبه طيب اعمل ايه يارب الهمني حسن التصرف انا تعبانة
اللهم اني وكلتك امري وانت لي خير وكيل
ودبرلي امري فاني لا احسن التدبير
وصلت قبل منه الظاهر انه راح مشوار تاني
قلت كدة احسن دخلت عربيتي بالراحة ونزلت طلعت عند ماما لحسن حظي كانت نايمة
دخلت اوضتي انا عاوزة انفرد بنفسي
عاوزة افكر بهدوء
منعت دموعي وسبحان من اعطاني القوة
وفضلت افكر وافكر وافكر قفلت تليفوني وصليت ركعتين واستسلمت للنوم
صحيت الصبح على أمي بتصحيني ومستغربة
وبتقول ان عمار صحاها تشوفني الفون مقفول ليه
قلتلها عمار راح شغل مهم بالليل قلت انام هنا القيللا فاضية حتى الحارس اجازة من يومين راح بلده وفوني فاصل شحن
امال فين زياد ؟
قالت :راح شغله ياللا تعالي افطري معايا
قمت وفطرنا سوا قالتلي :حاسة ان فيكي حاجة
ابتسمت وقلت لها :متشغليش بالك ادعيلي بس
قالتلي طول عمرك مش بتحبي تشيليني همك
بوست راسها وسيبتها مع الست الي بتراعيها ومشيت
افتكرت وانا نازلة ان فوني فصل فتحته لقيت سيل رسايل ورنات من عمار
وصلت الفيللا وهو عمال يتصل وقاعد في الجنينة لقاني قدامه
قام جري قالي : في ايه كدة تقلقيني انا كنت هاطلعلك حالا بس قلت اخلص تمرين وانا بابصله وساكتة
مالك يازينة
كنت باحاول امسك نفسي وبابصله بقرف
حاولت اتمالك اعصابي
بس عقلي مش بيبطل ولا بيفصل
انت ياعمار تخوني عشان ترضي شهواتك تغضب ربنا
طيب والدكتور والجلسات ووقوفي جنبك وحبك ليا كله كان تمثيل عاوز تورث وبس
انا بالنسبالك ايه بتعوضني عن الي عملته فيا
عشان تريح ضميرك
كل دة جوايا بس نطقت وقلتله:مفيش حاجة الفون فصل ونمت من الارهاق
قالي بجد ولا في حاجة انا حاسس انك متغيرة
قلتله لا خالص متهيئلك
وسيبته وطلعت الاوضة
شوية ونزلت قررت انزل الچاكوزي اهدي اعصابي جوا الچيم
دخلت لقيته بيتمرن بالجيم
متكلمتش معاه ونزلت حطيت سماعات في ودني وغمضت عنيا
شوية وجه شال السماعات وقرب مني ونزل معايا وفضل حاضنني
قالي مالك ياحبيبتي
قلتله مفيش عاوزة اقعد بهدوء ولوحدي
قالي مين مزعلك
قلت بعصبية يووووه انا ماشية وسيبهالك
وسيبته وقومت رجعت اوضتي
وقفت بالڤراندة اشرب عصير
جه غير هدومه حاول يكلمني ماردتش عليه ومشي لحد ماركب عربيته بيبص عليا وانا متجاهلاه تماما
قررت اكمل معاه كدة كلام قليل حاولت اعتبره صفقة وهتخلص انا مجروحة بجد
عدى شهر وانا معاه زي ماانا بقى يتمنالي الرضا
مش بيخرج بيحاول يبسطني
قلبي بدأ يحن بس مش قادرة اسامحه
الايام بتعدي بسرعة
فاضل شهرين والسنة تخلص
الدكتور الي بيتابع حالته طلبني اروح مع عمار المرة الجاية
روحت معاه الدكتور كلمني انه تقريبا بقى كويس وبعدها طلب من عمار يخرج ويكلمني انا لوحدي
عمار وافق على مضض لانه بيغير جدا
المهم الدكتور قالي ان عمار اتحسن وشبه قرب يخلص علاج وانه يمارس حياته بشكل عادي
يعني باختصار تقدروا تقربو من بعض
شكرت الدكتور ومشينا اول ماروحنا وطلعنا عمار حاول يقرب مني
رفضت اتحججت اني مصدعة
قالي زينة انا صابر عليكي بقالي كتير وبقول
اعصابها تعبانه بسبب الي حصل مني
وانك مش قادرة تتخطيه
الدكتور كان بيمنعني اقربلك عشان لما اتعالج اكون مشتاق ليكي كشخص طبيعي
واول ماطلبك عشان يفهمك توقعت انك هاتفرحي
قلتله :يااه دة انت شايل مني كتير اوي
قالي مقدرش اشيل منك لانك جوة قلبي
:عمار انا فعلا مصدعة واعصابي تعبانة
بلاش تخليني اقولك السبب الحقيقي
خلينا نسيب لبعض ذكريات حلوة لما الوقت يخلص
اتصدم :زينة انتي عاوزة تسيبيني
: مش دة اتفاقنا
_ للدرجادي صعب تسامحيني وتكملي معايا
: اه انت لاتؤتمن
_انا اتعالجت عشانك
:كداب انت اتعالجت لنفسك خوفت لتأذيني او تأذي غيري لانك انت الي هتتعاقب دة لو كنت اتعالجت بجد
_ زينة انا محتاجلك وبحبك ومستعد عمري كله احاول اعوضك
عيطت وانهرت الي شيلاه جوايا شهور خرج
حاولت اعاقبه بقسوة كلامي واجرحه
بس هو كان بيمتص وجع كلامي ويطبطب على قلبي
قعد جنبي حضني وفضل يقولي :عاوزة ايه وانا اعمله
هعمل الي تقولي عليه بس مش هاتحمل دموعك
هعوضك بدستة عيال
قلتله بعصبيه :وخيانتك الي شوفتها بعنيا
هاتعوضني عنها ازاي
اتصدم تاني
فتحتله الفيديوهات شافها وهو مصدوم
حكيتله كل الي حصل وكل الي جوايا وازاي معنى كلامك معاها بيدل ان كان في بينكم علاقة مستمرة
خلصت قام وقف بالڤراندة شوية ورجع
قعد قدامي على ركبته وقالي سامحيني
وحياتك عندي كانت انتكاسة مش هاتتكرر
دي كانت غلطة قديمة وانا خلصت منها بس دي قابلتها في امريكا مامتها امريكيه والدها مصري
كانت من ضمن البنات الي قلتلك اني كنت باأجرهم زمان ومرة حصلي تسمم وتعبت وهي الي لحقتني قبل ماارجع مصر وقلتلها ان ليها عندي جميل وادتها ارقام تليفوناتي ولما نزلت مصر بعد.كل السنين دي طلبت تشوفني
كان لازم ارد جميلها واشوف انا اتغيرت من جوايا بصورة عملية ولا لأ
بس لقيت اني مش مستمتع وقرفان
اسف اني خبيت عنك خوفت اجرحك
سكتت شوية وفعلا قصته مقنعة وهو عمره ماكدب
فتح الفون خلاني قريت رسائلهم هي صورتها فعلا وكلامهم سوا بيإكد ان كلامه صح
حضني وفضل يحلف انه بيحبني وطلب اسامحه
قلتله :سيبني افكر ونام بعيد عني لحد مااشوف هاعمل ايه
ونمنا كل واحد بمكان عدا اسبوع وهو كل يوم يبوس دماغي وايديا ويقولي انه هايستنى العمر كله
بدأت أحس انه فعلا ندمان وبيتغير وبيحكيلي عن كل احداث يومه حتى لو كلم مرات البواب
وانا بسمع واسكت واوقات ارد خفيف
جه يوم عيد ميلادي
اتفاجئت بانه عامل حفلة كبيرة وجايب اهلي وحبايبي حتي الفستان جابهولي لحد عندي
حسيت اني خلاص مسمحاه من افعاله كل يوم باحبه اكتر مقدرتش اكرهه مهما عمل
ولما خلصت الحفلة خدني من ايديا وقالي هديتك اهي طلع علبه قطيفة فتحتها لقيت مفتاح
قلتله ايه ده
كان عارف انه حلم حياتي
بعد كل دة ينفع ماسامحش الانسان دة
سامحته وعشنا مع بعض احلى ايام وعدت السنة واخد ورثه وبعد مارجع من البنك
فاجئته بأحلي هدية
انا حامل
سجد شكر لله وحمده على العوض
وبعد ٩ شهور كان عندنا احلى هدية من ربنا توأم تاليا و ياسين
بالنسبة لباقي الشخصيات
ايمان وصلاح ربنا كرمهم بالبيبي ولد اسمه سليم وحاجزين تاليا عروسة عشانه بس بعينهم
هنا حامل وسافرت مع جوزها امريكا عاوزة تولد البيبي هناك
اخويا اتجوز بنت جارتنا من السكن القديم وعاش في شقة جنب ماما عمار هداه بيها والبنت بتحب ماما وبتراعيها جدا وحاليا ماما بتحج عقبالكم
عمار بقى ماشي زي الفل الس….ادية نسيها تماما وبقى إنسان طبيعي رب أسرة وزوج ممتاز
وتستمر الحياة
تمت بحمد الله
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية بنت فوق الثلاثين ) اسم الرواية