رواية بريئة في عالم المافيا كاملة بقلم ملك شكري عبر مدونة دليل الروايات
رواية بريئة في عالم المافيا الفصل الخامس عشر 15
ادهم ورعد المنظر نزل عليهم زي الصاعقه حرفيا صاحب عمرهم العربيه اتقلبت بيه نزل رعد وادهم بسرعه واتجمدو مكانهم لما لقو مكان البنزين اتخرم والبنزين ابتدا ينزل على الارض معنى كده ان العربيه هتنفجر خلال دقايق
رعد صرخ: فوووق يا ادهم لازم نلحقو
جريو على العربيه وحاولو بقدر الامكان انهم يطلعو حمزه ولكن الباب كان مقفول من جوا العربيه حاولو يفتحو
ادهم جري بسرعه على عربيه رعد طلع منها المس*دس وجري ع العربيه بتاعه حمزه تاني وابتدا بضهر المس*دس يكسر ازاز العربيه بكل قوته لحد ما اتكسر ومد ايده من جوا العربيه وفك الوك(الترباس) بتاع الباب
وفعلا بأسرع حاجه عندهم طلعو حمزه وبيجرو العربيه انفجرت وكأن ربنا كان بيساعدهم وبعد ما طلعو حمزه على طول العربيه انفجرت جريو بسرعه والانفجار خلاهم يقعو وحصلهم اصابات خفيفه ولكن حمزه ربنا يكون ف عونه شالو بسرعه ع العربيه وطلعو بسرعه البرق على المستشفى
وصلو المستشفى خلال دقايق ورعد صرخ بكل قوته: دكتور يابهاايم هيموووت
جم ممرضين ودكتور حطو حمزه على الترولي ودخلو بيه اوضه العمليات
ادهم: رعد
رعد رد بحزن: ها
ادهم: هتتصل تعرفهم
رعد: معرفش بس مش عايزهم يتخضو
ادهم: ومينفعش منقولهمش
رعد: انا هتصل ب ملاك واقولها
ادهم:ما بلاش ملاك انت عارف هي متعلقه ب حمزه قد اي والله اعلم هيحصلها اي لما تعرف
رعد: بعد الشر كده كده هتعرف يا ادهم
اتصل ب ملاك
عند ملاك كانت قاعده مع زينه وليان وخديجه وبيضحكو بهستيريه على مواقف ملاك وليان الي زي القط والفار
ملاك لقت فونها بيرن ب اسم رعد ردت ب فرحه: الو يارعد
ليان بمناقره وبتقلد ملاك: الو يارعد شوفي البت
ملاك حدفتها بالمخده وبتكلم رعد: اي ياحبيبي انتو فين واتأخرتو كده ليه
رعد:___________
ملاك ودموعها نزلت زي الشلال: ح حمزه ا انت بتقول اي ل لا هو ك كويس
زينه وخديجه قلبهم وقع وكذلك ليان
خديجه بسرعه: ف في اي ياملاك مالو حمزه
ملاك بدموع: طب طب احنا جايين حالا س س سلام
قفلت وحكتلهم كل حاجه وكل ده ودموعها نازله على اخوها
زينه ببكاء: ط. طب يلا نروحلهم
قامو غيرو هدومهم بسرعه وراحو المستشفى
السواق وصلهم على المستشفى بسرعه وجريو على جوا
ملاك ببكاء: ح حمزه ف فين المريض الي لسه جاي بحدثه عربيه
الأستقبال: ف العمليات اطلعي الدور الي فوق الطرقه الي ع اليمين
طلعو كلهم بسرعه فوق لقو رعد قاعد بحزن وخوف وادهم نفس الكلام
ملاك جريت على رعد حضنته ب اقوى ما عندها
رعد بهدوء حزين: اهدي ياحبيبتي ان شاء الله هيبقا كويس وزي الفل
ملاك متكلمتش بس شددت من حضنها ليه وليان بتبص على ادهم بحزن
راحت ناحيته: ان شاء الله هيبقا كويس
ادهم بحزن: ياارب ياليان يارب
ليان بتردد طبطبت عليه
ادهم بصلها وابتسم ابتسامه جميله
اما زينه ف خديجه حضناها وبيعيطو رعد بصلهم: متعيطوش يابنات حمزه هيبقا كويس والله ان شاء الله مش هيسيب كل الي بيحبو
بعد وقت مش كتير خرج الدكتور وباين على ملامحه التعب: المريض محتاج متبرع بالدم حالا وف اسرع وقت والا هيبقا في خطر على حياته
خديجه بيأس ودموعها نزلت: ا انا مش نفس فصيله حمزه اههه
زينه بسرعه ودموعها نازله: اسحبو مني اسحبو مني
الدكتور: لازم نشوف هل متطابقه معاه ولا لأ
خدتها الممرضه على اوضه سحب الدم وسحبت دم وطلعت نفس فصيله حمزه خدو الدم ودخل الدكتور العمليات تاني
حست زينه بدوخه مكان سحب الدك بس مهتمتش كل الي شاغلها حمزه
بعد وقت وكلهم قاعدين على اعصابهم خرج الدكتور وعلى ملامحه ارهاق شديد
كلهم جريو عليه بسرعه
زينه بأمل: طمنا يادكتور
ولكن للأسف كل شيئ بأيد ربنا …..
(معلش معلش حبيت اخرجكو من المود شويه بس يلا نكمل )
الدكتور محبش يقلقهم اكتر ابتسم وقال: الحمدالله تجاوزنا مرحله الخطر لان لما العربيه اتقلبت كان ممكن يحصله ارتجاج بس الحمدالله جت سليمه شويه وهيفوق وتبتدو تطمنو عليه حمدالله على سلامتو
كلهم فرحو ورعد حضن ملاك بفرحه كبيره وادهم بص ل ليان بفرحه
اما زينه ف فضلت تحمد ربنا كذا مره انه بقا كويس ومتأذاش
بعد نص ساعه تقريبا ابتدا يفوق خرجت الممرضه ليهم: المريض ابتدا يفوق بس كل شويه يهلوس ب اسم زينه
كلهم بصو ناحيه زينه بسرعه
زينه…………..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية بريئة في عالم المافيا ) اسم الرواية