رواية صعيدية خطفتني الفصل الخامس عشر 15 - بقلم هاجر سلامة
رواية صعيدية خطفتني الفصل الخامس عشر 15 - بقلم هاجر سلامة
روايـة صعـيديـة خطفـتني.
البارت ال 15.
بقـلم هـاجـر سـلامـة.
جناات..بتعـمل اي بتحـضـر الاكـل زيها زي زينـب عـادي يعني.
صهـيب..وتقي هـانـم زيـهـا زي حياة هـانـم وخد الاكـل من تقي وقالها متعمليش حـاجـة غير برضاكي.
حناات بغضب..يعني اي.
تقي..مفيش حـاجـة عادي لو ساعد زينب.
صهـيب..ساعديها بمزاجك مش حد قـالك.
تقي اسكت.
حناات..انا قـولـت دي عملتلك عمل مش طبيـعي وقـامـت طلعت ع أوضتها.
زينب..والأكـل ياهـانـم.
حناات..مش عـايـزة اكـل وكملت وطلعت علي اوضتها.
صهيب..هاتي الاكـل هطلع انا .
زينب..حاضر
متـنسوش تصـلوا على النـبي😍.
في اوضه حناات.
صهـيب خبط.
حناات..دخل.
صهـيب دخل.
حناات شـوفته لفت وشها بزعل.
صهـيب راح عندها وقالها تعالي ياحبيتي اقعدي.
حناات..مش عـايـزة انزل الامراتك.
صهـيب..طيب هتـواقـفي ف الشباك كد يعني.
حناات..اها.
صهـيب ياماما بقا تعالي بس وخدها واقعدها وقالها حـقـك عليا وعلي دمـاغـي ياست الكل.
حناات..كده كده ياصهـيب بتزعق اللي امك علشان حته بتاعه.
صهيب..ماما اسمها تقي طيب بصي حطي حياة مكان تقي هتقبلي يحصل معاها كد.
حناات..لا طبعا كنت هقطعها باسناني .
صهيب..اهو وتقي بقا معندهاش ام مالهاش حد غيري انا وابوها.
حناات..ازاي واختها دي.
صهيب..أختها كـريمة ربنا يهديها بتغير منهل ومش سيبها ف حالها خالص.
حناات صعبت عليها تقي بس مبينتش وقالت ببرود مليش دعوة بـكـل دا انت مينفعش تزعقلي مهما حصل.
صهـيب..حاضر ياست الكل.
حناات..انا اصلا مش راضية عنها الانك تجوزتها من غير ماعـرف ومش من تختاري.
صهيب..يعني كنت عـايـزني اتجوز شاهيناز الطماعة ماما انتي مش شايفة اللي انا شايفاه ليهه.
حناات..انت اللي متعرفش شاهيناز دي طيبة وبتحبك.
صهيب..بتحبني اي ياماما دي بتحب فلوس جربي كد تقوليلها اني اكتبت كل حاجة باسم حياة شوفي رد فعلها اي هتعرفي اني معايا حق المهم متزعلش مني وياريت تعاملي تقي كويسة ياماما علشان خاطري.
حناات..انشالله روح بقا عايزة انام.
صهـيب..مش هتاكلي.
حناات..لا مش دلوقتي شوية كد هنام بس.
صهـيب..ماشي ياحبيتي نامي تصبحي على خير.
حناات..وانت من اهل الجنه.
صهـيب طلع
متـنسوش تصـلوا على النـبي😍
صهيب نزل لاقي تقي قاعدة علي الكرسي وسرحانة وباين عليها الزعل قرر يخضها راح عندها وقال اعووووووووو.
تقي قامت من مكـانها من الخضة وقالت احيييه.
صهيب قعد يضحك.
تقي كشرت وقالت انت بتضحك ع اي وازاي تعمل كد انا اتخضيت.
صهـيب.. سلامتك حقك عليا ياحبيتيي .
تقي لفت وشها بزعل وقعدت ع الكرسي.
صهـيب بضحك وراح عندها وقال طفلة زعلانة حقك عليا متزعلش.
تقي بطفولة..ماشي بس مش تعمل كد تاني.
صهـيب بضحك..حاضر ممكن ناكل بقا.
تقي..يلا بسم الله
واكلوا.
نزلت حياة وقالت اخص اخص بتكلوا من غيري هي دي صحاب الواطية.
تقي بطفولة..لا متزعلش تغالي اكلي.
حياة..يختي حلو يختي والله ماعرفة ازاي بسكوتة زيك متجوزة داا وبصيت الاخوها.
صهـيب..بتقولي حاجة ياحياة.
حياة..لا ياخويا بقولك الف هنا.
صهيب..طيب تعالي اكلي.
حياة..حاضر اباشا.
واكلوا وخلصوا حياة راحت كلية وتقي راحت اوضتها تاكل الشيكولاته والبيبسي.
وصهـيب راح يكلم محمود.
متـنسوش تصـلوا على النـبي😍
في أوضة الجيم بتعت صهيب.
صهـيب قاعد بيكلم محمود ع فون.
صهـيب..ازاي يابني حبيتها انت غبي لا مجنون صح ازاي بتحبها.
محمود..مش عارف والله انا حسيت اني بحبها وبحب اشوفها واشوف ضحكتها.
صهـيب..قول والله هي بتضحك بجد.
محمود بضحك..ف اي ياعم مش كد.
صهـيب..بلا عم بلا بتع قولي هتعمل اي.
محمود..ممكن تكلم معاها ونشوف.
صهـيب..هتقولها اي.
محمود..مش عارف اقول انت كد.
صهـيب..اقولها انا حبيتك صدفة مش عارفة ازاي بس حبيتك وعايز تجوزك شوفلي معاد مع ابوكي وفجأة لاقي حاجة بتوقع ف الارض
صهـيب ببص وراه تصدم..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صعيدية خطفتني ) اسم الرواية