رواية غلطة عمري كاملة بقلم نورة عيد الرحمن عبر مدونة دليل الروايات
رواية غلطة عمري الفصل السادس عشر 16
اسر بصدمه انت تعرف تمارا منين.
كرم بارتباك بنت خالتي..ليردف بكذب انت تعرفها منين..
اسر ..تمار دي حياتي كلها ليخبره بكل شيء..
كرم بصدمه انت متأكد مش انت اللي عملت فيها كده..
آسر انا انا اعمل بتمار كده ..انا لو بأيدي اخبيها بقلبي..عشان محدش يجرحها..بكلمه فما بالك بكل اللي حصل معاها..
كرم شعر بقبضه في صدره ..فمن دفع ثمن هذا كله هي راما….
وبعد فتره..
وقف الجميع مذهولين من رؤية ذاك المعلق من يديه وجهه مليئ بالكدمات..يأن بصوت مهزوز وهو لا يشعر بشيء.حوله..
تمارا لا ترى شيء فقط تسمع صوت انين..
اقترب منها اسر ليقف أمامه رؤوف بجمود عايز منها ايه ..
اسر بصوت مرتفع عاوز اعرف تمارا الحقيقه..
رؤوف بسخريه حقيقة ايه مش كلنا عارفين الحقيقه واللي عملته بتمارا ..رجعت ليه بعد ده كله..
آسر انا ماليش كلام مع حد معرفوش انا كلامي مع تمارا اللي المفروض تعرفني اكثر من روحها ..احنا قضينا سنين مع بعض..بنتكلم ليل نهار ..ولا مره حاولت اني اقل ادبي معاها بكلمه فما بالك باللي حصل لها..ليرفع صوته عاليا بغصه لتنتفض الاخرى منه انتي مصدقه اني اعمل كده …
تمارا….
رؤوف سيبك من تمارا واتكلم معايا انا..
اسر ماليش كلام معاك انا عايزها تسمع كل حاجه وتحكم بنفسها ليتجه الى الرجل المربوط رش عليه سطل ماء ليشهق الأخرى..
امسك شعره ليقول بصوت ارعبه اتكلم ياخالد اتكلم يا صاحب عمري..عملت كده ليه..هااا ليهه
خالد بألم من شدة التعذيب الذي تعرض له..
خالد انا حبيتها ..حبيتها جداً. بس هي رفضتني خلتني مسخره لكل الكليه..حاولت معاها مره واتنين وتلاته بس هي كانت ترفضني وتصدني ..وفضلت اسر عليا ..حسيت بكسره ..وخلت الكل يشمت فيا خلتني اكرهها اكتر..مقدرتش ..كان لازم انتقم لكرامتي..واخد حقي منها..
ضربه اسر بغصه مش انت اول واحد باركلي لما قررنا نتخطب..بعد.مارجع من السفر ..فين كلامك عن الصوحبيه ..في حد يعمل بصاحبه كده ..واخذ يضربه اكثر..ليهجم عليه رؤوف وعبد الرحمن واخذا بيضربانه..بغل وقهر..اما كرم..فقد اسرع الى تمارا التي جلست على الارض تبكي محاولا تهدئتها..
لياتيهم صوت فتاه مهزوز وشهقات عاليه ..ليه…ليه عملت كده..
كانت الفتاه حامل بطنها امامها ^^زوجة خالد^^
خالد بصدمه فريال..
فريال عملت كده ليه ياخالد ابنك هيجي عالدنيا ويعرف ان ابوه مغتصب ..ومجرم ليه ..ليه هما بنات الناس لعبه فأديك مقدرتش توصلها ..تاخدها بالعافيه….ليه دخلت حياتي …ليه دمرتها وانت بالقذاره دي ليه ..ربنا ينتقم منك يياخالد حسبي الله ونعم الوكيل مش مسمحاك..مش مسمحاك..
خالد برجاء فريال اجوك اسمعيني كنت طايش وقتها ومكنتش فوعيي ارجوكي..
فريال اسمعك ايه كفايه يااخي حرام عليك ..انت هتطلقني وهربي ابني وحدي بعيد عن قرفك وذنوبك ..ابني بريئ منك ياخالد ومن عمايلك..لتتركه وتغادر وسط صراخه ورجائه..
حتى اخرج رؤووف مسدسه..هادراً..متعيطش يا روح امك انا اللي هريحك خالص ومش هتحس بحاجه…عشان تعرف اللي يقرب من أهلي لسه متخلقش..
اوقفه كرم ووقف بوجهه متعملش كده يا رؤوف اهدى متضيعش نفسك..
رؤوف بغضب ابعد عن طريقي ياكرم عايز ابرد ناري..
كرم لا مش هسمحلك تعمل كده..
اسر بغل وكره انا اللي هقتله ..انت مالكش حق عنده انا اللي ضيع مني تمارا حب حياتي ..البنت الوحيده اللي حبيتها وحافظت عليها طول عمري ..عشان تبقى ليا..
اقترب منه اسر وكرم يحاول ابعادهما..حتى اتاهم .صوت تمارا..خلاص كفايه ارجوكم كفايه…مش عايزه انتقام تاني..احنا خسرنا كتير بالحكايه دي..كفايه كره وانتقام…كفايه..عبد الرحمن خسر وانا خسرت. ..حتى كرم اللي مالوش بالحكايه دي..خسر بسببي..ارجوكم خلوه يغور منه لله..لتنهار باكيه وتردف بغصه..حتى البنت اللي مالهاش ذنب خسرت..ليسرع اليها اخوتها..يحاولون تهدئتها..
اسر بعناد مش هيروح مكان قبل ماخد حقك منه..
كرم ببرود محدش يقدر يقرب منه عارفين ليه..عشان……
ليصدم الجميع …..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية غلطة عمري ) اسم الرواية