رواية صداقه ام حب الفصل السادس عشر 16 - بقلم منة محرم
رواية صداقه ام حب الفصل السادس عشر 16
part 16
صداقه ام حب ♡
••••••••••••••••••
بعد شويه
هنا وبدات تنزل الطلبات علي طربيزه سليم تحت صدمه مالك
مالك: م مامي انتي رجعتي من السفر
هنا بصتله وساعتها مسكت راسها بوجع: م مامي
مالك: رجعتي امتي يا مامي
هنا: احم لا انت فاهم غلط يا حبيبي انا مليكه وشغاله هنا انا مش مامي عن اذنك يا عسول
مالك بدموع: لا انتي مامي
هنا سابته ومشيت وهي مش فاهمه ايه الي بيحصلها
ندي: مالك m
(ندي صحبت هنا اتعرفو علي بعض في المطعم)
هنا: ها مافيش صداع هيموتني
ندي: طب روحي انتي شكلك تعبان اوي
هنا: ايوه محتاجه اروح انا حاسه اني هيغمي عليا انا همشي
ندي: ماشي ابقي طمنيني عليكي
عند سليم
سليم: حبيبي مالك بتعيط ليه انا متاخرتش وبعدين مكلتش ليه
مالك حضنه: بابي انا شوفت مامي وقولتلها انها مامي بس قالتلي لا ومشيت وسابتني
سليم بصدمه: هنا
مالك: اه يابابي
سليم: طيب يا حبيبي اهدا وقولي شفتها ازاي
مالك: هي الي جابتلي البيتزا
سليم: طب خليك هنا هسال عليها
مالك: ماشي
بعد شويه
سليم: لو سمحت فين مدير المطعم
-حضرتك الاكل فيه مشكله احنا ممكن نغيره
سليم: لا انا بس بسال عن بنت بتشتغل هنا اسمها هنا احمد
-لا حضرتك معندناش بنت بتشتغل هنا بلاسم ده
سليم في باله: اكيد مالك بيتخيل هنا علشان انهارده عيد ميلاده واول مره هنا متبقاش معاه اكيد بيتخيل
مالك: مالك يا بابي
سليم: ها مش هنا يا مالك وبعدين هنا هتيجي ازاي وهي مسافره برا
مالك: طب ليه مش بتخليني اكلمها فديو يا بابي اطمن عليها
سليم: قريب نبقا نكلمها
مالك بحزن: يووووه كل يوم تقولي قريب قريب
سليم حاول يغير الموضوع: يلا ناكل البيتزا قبل ما تبرد
مالك: ماشي
عند هنا
هاله: مالك يا بنتي سرحانه في ايه
هنا: ها مافيش يا ماما هو احنا ملناش عيله
هاله: ها لا يا حبيبتي مافيش غيري انا وانتي وبابا
هنا: تمام بابا فين
هاله: في الشغل
هنا: لسه العربيه مش بتجيب فلوس
هاله: اهو عادي الحمدلله اننا بناكل ونشرب مكنتش حابه انك تشتغلي
هنا:يا ماما انا كبيره ولازم اساعدكو وبعدين هفضل قاعده في البيت
هاله: ماشي يا حبيبتي
هنا: طيب انا هخش ارتاح
بقلمي/menna moharam
هاله: طيب
هاله: انا حبيتك اوي ونفسي تفضلي معانا ربنا عوضنا بيكي انتي يا بنتي بس انا انانيه اوي واكيد لو رجعتلك الذاكره مش هتسامحيني بس غصب عني m
بعد شويه
هنا: يلا جهزتلكو الاكل
هاله: تسلم ايدك يا بنتي تعرفي انك من ساعت ما ظهرتي في حياتنا وانتي ماليه علينا البيت
هنا: ظهرت
هاله: ها قصدي لما جيتي علي الدنيا يعني معرفش لما تتجوزي هنعمل ايه
هنا: لا مش هتجوز واسيبكو
هاله: ربنا يخليكي لياا ياحبيبتي اوعي تزعلي مني في يوم من الايام يا مليكه مهما حصل
هنا: مقدرش ازعل منك يا حبيبتي
هاله: طيب تلاقي كامل هو الي بيخبط هفتحله
هنا: ماشي
كامل: مساء الخير
هنا: مساء الخير يا بابا عامل ايه
كامل: احم الحمدلله
هنا: بابا هو انت ليه متغير معايا يعني مش بتتكلم معايا ولا بتاخدني في حضنك زي كل اب وبنته هو انا مش بنتك
هاله: ههههه ايه بس الي بتقوليه ده يابنتي احم لا طبعا يلا ناكل الاكل هيبرد
هنا وهي باصه لكامل: يلا
عند سليم
مازن: الو ياسطا وحشتني اوي
سليم: انت اكتر وبعدين انا لسه جاي لحقت اوحشك
مازن: ياعم اه وحشتني قولي اسكندريه اخبارها ايه
سليم: الحمدلله
مازن: ومالك
سليم: نايم اهو قالي انهارده انه شاف هنا
مازن: ايه
سليم: معرفش كنا في مطعم وقالي انه شاف هنا
مازن: طب وانت شوفتها
سليم: لا ودخلت سالت عليها مكنش فيه حد بلاسم ده
مازن: طيب خلو بالكو من نفسكو
سليم: ماشي يا حبيبي عايز حاجه m
مازن: لا سلامتك
يترا الي شوفتها دي يا مالك هي هنا فعلا ولا كنت بتتخيل يارب تكون هي هنا يا مالك فعلا ومتكونش بتتخيل
•يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية