Ads by Google X

رواية صداقه ام حب الفصل الثامن عشر 18 - بقلم منة محرم

الصفحة الرئيسية

 رواية صداقه ام حب الفصل الثامن عشر 18 - بقلم منة محرم


رواية صداقه ام حب الفصل الثامن عشر 18

part 18

صداقه ام حب 🤎

••••••••••••••••••


هنا: صدقني انا مليكه 


سليم: لا انتي هنااا مش مليكه افهمي بقه ليه بتقولي كده انتي هناااا هناااا مراتي وام مالك 


هنا: لا اكيد فاهم غلط انا مليكه 


سليم: ازاي تنسي اللحظات الحلوه الي عشناها سوا ازاي مش فاكره اليوم الي خرجنا فيه ورقصنا سلو علي اغنيتك المفضله 

بقلمي/menna moharam

هنا بدوخه: كفايهه حرام عليك كفايه بس 


سليم: هنا استني 


( كان لازم امشي مش فاهمه ايه الي بيحصلي ليه بيحصل فيا كده ليه مش قادرين يفهمو اني مليكه ومش هنا لييه 


بعد شويه


هاله: مالك يابنتي 


هنا: ماففيش هخش انام شويه 


هاله: طيب 


هنا: ماما هي بطاقتي فين 


هاله: بطاقتك


هنا: اه 


هاله: اتحرقت مع الحاجات الي في شقتنا القديمه


هنا: ممم تمام 


هاله في بالها: تصدقي مجاش في بالي حكايه بطاقتك بس لما لقناكي كنت من غير بطايق ولا حته فلوس شكلك مقطوعه من شجره يا حبيبتي 


تاني يوم 


هنا: يووووه يا ماما ايه صوت الشنيور ده 


هاله: ده الساكن الجديد 


هنا: والله حرام كده مش عارفه انام انا هروح اخبط عليه اهزقه 


بعد شويه


هنا: انتتت تاني 


سليم: افندم عايزه حاجه 


هنا: لو سمحت ممكن تهدي صوت الشنيور ده شويه 


سليم: ودي اعملها ازاي وبعدين كلها مسأله وقت وانا اصلا ما صدقت الاقي شقه زي دي 


هنا: انا ليه حاسه ان الكلام ده اتقال قبل كده 


سليم في باله: ههههه وراكي وهفكرك بكل حاجه واحده واحده 


سليم: ايه روحتي فين 


هنا: ها عن اذنك 


سليم قفل الباب وابتسم: هيح 


مالك: ها يا بابي اقفل الشنيور 


سليم: ايوه 


مالك: افتكرت حاجه 


سليم: مش عارف يلا بينا علي الخطه التانيه 


فلاش باااك 


سليم: شوفتها يا مازن بس م فكراني بس انا متاكد انها هنا 


مازن: مايمكن هنا فعلا بس فاقده الذاكره حاجه زي كده 


سليم: اده معقول


مازن: ايوه طبعا 


سليم: بص هي اما شافتني معرفش بس حسيت انها مش طبيعيه


مازن: ولسه مش متاكد يابني هي كده بتحاول تفتكر الماضي لما شافتك انت حاول تفكرها بلماضي بس متغطش عليها سبها تفتكر لوحدها لان بيبقا كده اعتقد خطر علي المريض الي فاقد الذاكره 


سليم: لا لازم اتاكد برضوه يمكن واحده تكون شبها مثلا 


مازن: ماشي ياحبيبي


بااااك


مالك: يلا بينا 


بعد شويه


مالك وهو بيخبط علي هنا جامد


هنا: حاضر حاضرر 


مالك: الحقيني بسرعه بابا عمل اكل وولع في المطبخ 


هنا: يالهوي 


مالك: الحقيني 


هنا: يالهوي ايه الحريقه دي m


سليم: معرفش عندك طفايهه 


هنا: اااه اه ثواني 


بعد شويه


هنا: خدد بسرعه 


سليم: مجبتيش ليه طفايه السجاير 


هنا: افندم 


سليم: ها لا مافيش 


بعد شويه


سليم: شكرا جدا يا انسه مليكه 


هنا: مبسوطه انك مقولتش ياهنا اخيرا اقتنعت 


مالك: اده بابي اديك محروقه 


هنا بخضه ومسكت ايده: انت غبي ازاي اتحرقت كده انت مش بتعرف تطبخ دخلت المطبخ ليه من الاول ها 


سليم: خايفه علياا ليه 


صدقني مش عارفه ليه خايفه عليك كده معرفش ايه العلاقه الي بتربطني بيكو معرفش ومش فاكره اي حاجه 


سليم: هنا 


هنا: يوووه تاني هنا 


سليم: خلاص خلاص مليكه 


هنا: خليك هنا هجبلك مرهم للحروق واجي


سليم: تمام 


بعد شويه

بقلمي/menna moharam

سليم بوجع: اااه 


هنا بخضه: اسفه اسفه هي هتحرق شويه 


سليم: ماشي 


مالك بدموع: بابي انت كويس


سليم: اه ياحبيبي 


هنا: خلصت وااه انا بطبخ حلو جدا ممكن ابقا اعملكو اكل واجبهلكو 


سليم: ماشي 


هنا: هو ايه الي بيحصلي ايه الي قولته ده وليه حاسه اني قولته للمره التانيه يوووه بقه 


مالك: بجد انا عايز مكرونه بشاميل وفراخ 


هنا ببتسامه: حاضر 


سليم: احم لو هنتعبك بلاش 


هنا: لا عادي 


سليم: بس انا مش عندي اي حاجه في التلاجه انتي عارفه اني ساكن جديد 


هنا: خلاص انا نازله السوبر ماركت ممكن نشتري سوا طلبات البيت 


هنا في بالها: لا كده كتير انا متاكده اني قولت الكلام ده قبل كده عاااااا


سليم في باله: حنيتك وقلبك الابيض لسه زي ما هما كل مره بتاكد انك هنا فعلا 


هنا: ثواني اروح بس اقول لماما اني هنزل واجيب شنطتي 


بعد شويه


هاله: حاضر حاضر 


هنا: اعرفك يا ماما ده ابو مالك الساكن الجديد ودي ماما دقيقه اجيب شنتطي من جوا 


سليم بشك: انتي مامتها 


هاله بتوتر: ااه اه 


سليم: ومالك متوتره ليه 


هاله: انا لا مافيش عن اذنك 


بعد شويه في السوبر ماركت 


هنا بجنون: الله هههه بحب العب بلعربيه اوييي تعال يا ملوكه اقعد فيها نلعب انا وانت 


سليم بضحك: تاني يا هنا ههههه


هنا: يووووووه بقه هنا تاني والله همشي واسيبك انا مليكه مليكه 


سليم: حقك عليا خلاص اسف يا مليكه m


هنا: وييييييي هوباااا


-كنت ممكن اقول فعلا يخلق من الشبه اربعين وانك مش هنا بس انا اتاكدت انك هنا والتوتر الي بان علي الست الي بتقول انها امك باين انها كدابه ووراها حاجه لازم اعرف مين دي وليه بتكدب 

بقلمي/menna moharam

هنا: يا كابتن يا سرحان انت


سليم: سليم 


هنا: سرحان في ايه يلا


سليم: يلا 


في العربيه


سليم: احم مليكه انا جبتلك الشوكلاته دي ممكن نبقا صحاب 


هنا:اده وانا كمان جبتلك شوكلاته 


سليم في باله: دي الي هتاكدلي انتي هنا ولا مش هنا رغم اني متاكد بس لازم اتاكد اكتر 


هنا: خد يا مالك دي ليك 


مالك: شكرا يا مامي احم يا مليكه 


هنا: تمام احنا دلوقتي بقينا صحاب اتفقنا يلا ناكل الشوكلاته بقه قبل ما تسيح 


سليم: مليكه استني


هنا: ايه


سليم: انتي عندك حساسيه منها 


هنا: لا مش عندي مين قالك 


سليم في باله: معقول تكون مش هنا بس قلبي حاسس انها حبيبتي 


بعد شويه


هنا بعطس: اااه الحمد لله معرفش بعطس كتير اوي لما باكل شوكلاته 


سليم:الحمدلله ظهر الحق


هنا بعطسه: انت مبسوط اني بعطس


سليم: ها لا ولا حاجه تعرفي انا عندي كمان حساسيه 


هنا: بجد هههه طب كويس انك مكلتهاش


سليم: انتي مش هتروحي الشغل انهارده ولا ايه 


هنا: لا حضرتك بعد الي انت عملته مكسوفه ارجع تاني 


سليم: انا بجد اسف حقك عليا بس انتي شبه هنا اوي 


هنا: ولا يهمك m


بعد شويه


كامل: كنتي فين ومين ده 


سليم: احم ازيك يا عمي 


كامل: انت مين يابني 


هنا: بابا ده جارنا الجديد 


كامل: ممم ماشي 


سليم: ثواني 


هنا: في حاجه 


سليم: عمي ممكن اتكلم مع حضرتك شويه


كامل: طيب اتفضل 


سليم: لا ياعمي مش هنا تعال ننزل كافيه نتكلم فيه


كامل: تمام


بعد شويه


سليم: احم هي هي مليكه تبقا بنتك 


كامل بتوتر: ها اه بنتي 


سليم: ليه اتوترت لما سالتك 


كامل: احم لا مش متوتر ولا حاجه بس تعبان من الشغل عن اذنك وشكرا علي الشاي 


سليم وحط قدامه صورته هو وهنا 


كامل بصدمه: ا اده 


سليم: مراتي بقالي سنه بدور عليها لحد ما شوفت الي بتقول عليها بنتك في المطعم 


كامل بكدب: لا مش مراتك عن ازنك 


(معرفش ليه قولت كده ليه كدبت عليه وقولت انها مش مراته ازاي عملت كده معقول حبتها وبقيت اناني وخايف تبعد عني انا ازاي بقيت كده ازززي 


سليم في باله: متاكد ان وراك حاجه انت ومراتك ومخبينها بس مش عايز اضغط علشان صحه هنا اوعدكو لما ترجعلها الذاكره هيبقا مكانكو السجن 


-تطلب حاجه تاني 


سليم: لا الحساب من فضلك


-حاضر

بقلمي/menna moharam

تاني يوم 


هاله: مليكه يا مليكه 


هنا: ايوه يا ماما 


هاله: في واحد ابن حلال متقدملك وانا الصراحه وافقت 


هنا: ااايه ياماما ماانتي عارفه اني مش عايزه


هاله: والله الولد محترم وفضل يتحايل عليا كتير وهو بيحبك 


هنا: ده مين ده 


هاله: خالد ابن طنط لمياء 


هنا: انا مش بحبها الست دي 


هاله: يابنتي هتتجوزي ابنها ايه رايك نعمل قرايه فاتحه ولو مرتحتيش خلاص 


هنا: ماشي يا ماما 


كامل: هاله يا هاله 


هاله بخضه: جايه 


كامل: ايه الي انا سمعته ده 


هاله: كنت جايه اقولك 


كامل: انتي اتجننتي شكلك نسيتي اننا مش اهلها هنجوزها بصفتنا ايههه انطقي شكلك صدقتي نفسك انك امها وعايزه تفرحي بيها 


هاله: لا هي بنتي فاهم 


كامل: مش بنتك مليكه تبقا مرات الجدع الي ساكن قصادنا وانا قررت اروحله واقوله انها فعلا مراته انا رايحله 


هنا بمقاطعه: م مش اهلي 


هاله: مليكه


هنا: طلاما انتو مش اهلي يبقو مين اهلي 


هاله: مليكه حبيبتي اهدي


هنا: شششش بس 


هاله: ياحبيبتي هفهمك كل حاجه 


هنا فتحت باب الشقه ولسه هتنزل سليم شافها ومسك اديها


سليم بخوف: هنا في ايه 


هنا: ابعدو عني ابعدو انت ازاي جوزي انا ليه مش فكراك ليييه 


سليم: فهميني في ايه 


هنا شالت ايده ونزلت ولسه بتعدي الطريق


سليم بصريخ: هناااااااااااااا 


مالك بعياط: م مامي 


هاله: بنتييي


سليم جري وحط راسها علي رجليه بدموع: هنا حبيبتي فوقي 


هنا وبتشوف شريط حياتها كله : س سليم 


سليم خدها في حضنه: لاااا متسبنيششش لااا فوقييي 


في المستشفي 


     •يتبع الفصل التالي "رواية صداقه ام حب " اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent