رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الفصل التاسع عشر 19
احمد بحزن: خالد قوم خد العلاج بسرعه
حور بعياط: والنبي ياخالد يلا بسرعه قبل مايحصلك حاجه
خالد بحب: ياحببتي اهدي انا كويس
حور بدموع: طب يلا قوم
خالد: حاضر وقام وسابهم وخرج
صقر بغضب: في اي بقا واي الي بيحصل ده
حور ببرود: اي
صقر: مين ده
نور بضحك: لا بس الواد ياخربيته قمر
ياسمين بضحك: اه والله
احمد بغيره: الواد اي ياختي
نور بتوتر: قصدي يعني
احمد بحده: اسكتي
ياسمين: كانت قالت حاجه
جاسر بضيق: ياسمين ياريت بلاش تتكلمي
حور: بت انتي وهي ماحدش ليه دعوه بخالد انا بحذركم اهو
صقر بغضب: ليه بقا ان شاءلله
احمد حب يغيظه: ياعم وانت مالك ماتعمل الي هي عوزه انت تقربلها اي انت عشان تسالها
صقر بغيظ: ولا اسكت انت
حور كانت بتحاول تقوم
نور بحنيه: استني هساعدك
خالد دخل بسرعه
خالد: حوري الشيخ مهران تحت
حور: هوا هنا
خالد: لما عرف انك هنا قال يجي يشوفك بنفسه
حور ببعض التعب: طيب
خالد ساعدها ونزلو تحت
شافو راجل كبيره وبين عليه الطيبه والوقار
مهران: كيفك ياحور وكيف صحتك
حزر باحترام: الحمدلله بس انا تعبانه من اخر جرعه
مهران: الجرعه الي بتاخديها مش قليله يابنتي واي حد مكانك كان مات من زمان
حور بحزن: بس انا كنت هإذي خالد
مهران بإبتسامة: بس خالد كويس دلوقتي
خالد بحب: ماتخفيش عايا ياحور
حزر بدموع: لو حد حصله حاجه انا ممكن اروح فيها عشان هبقا انا السبب
مهران: ماحدش بيقرب منك غير احمد وخالد صح
حور: صح
مهران: بس ركزي في هدفك وانا هاخد بالي من احمد وخالد
كل ده بيحصل وصقر واقف حاسس انه تايه وعوز يعرف الحكايه
خالد بشرود: لا حور كفايه عليها كده
حور بغضب: لا ماحدش هيجيب حقي وحق اهاي غيري
خالد بغضب اكبر: قولتلك كفايه عليكي كده انا مش عوز اخسرك
حور بدموع: بس انا مش ضعيفه
خالد اتنهد: حوري انتي مش ضعيفه انا هنا
حور بدموع: اهلي وحشوني اوي
خالد اخدها في حضنه
وحور من تعبها راحت في النوم
احمد: هاتها ياخالد اطلعها فوق
خالد بغيره: لا انا هطلعها ماحدش يجي جنبها
احمد بضحك: ياعم دنا بعمل اكتر من كده
خالد بغضب: تعرف لو ماكنتش في حضني دلوقتي كنت موتك
احمد: احم اي ياخالد دنا اخوها
خالد شال حزر وطلع من غير ولا كلمه واتاخر فوق
صقر كان هيتجنن وطلع يشوف هوا اتاخر عندها كده ليه
مهران: خالد اتاخر
احمد بضحك: شويه وهينزل
جاسر: هوا مين خالد ده
احمد بضحك: اكيد كلكم عوزين تعرفو مين هوا خالد ويعرف حزر منين
يوسف: ده لو ممكن يعني
خالد وهوا نازل: ولو مش ممكن
جاسر: بس احنا من حقنا نعرف
خالد بحده: لا مش من حقك ياحضرت الرائد
صقر بغضب: من حقي اعرف اخلاق الي بيشتغلو معايا
خالد بغضب اكبر: الزم حدودك
مهران بهدوء: ياجماعه اهدو وانتو هتعرفو كل حاجه دلوقتي
احمد: انا بعت حد بجيب جنه
خالد بلهفه: بجد
احمد بحب: ايوا هي في الطريق وهتوصل دلوقتي
وفعلٱ جنه وصلت في الوقت ده
جنه دخلت جريت علي خالد
اسر: مساء الخير
خالد وهي جنه في حضنه: دكتور اسر اي الي جابك هنا
احمد: طبعٱ ماكنتش هامن علي جنه وهي مع حد غيره
جنه وهي ماسكه في رقبه خالد: حور فين ياخالد
خالد بحب: حور نايمه فوق ياقلبي
جنه بخوف: هي تعبانه
خالد بحب: لا هي كويسه بس نامت شويه
جنه وهي بتبوسه علي خده: طيب عوزه اطلع اشوفها
خالد بإبتسامة: بس كده اميرتنا الحلوه الحلوه تأمر
واخدها وطلع
صقر: الواحد مابقاش فاهم حاجه
مهران: الكل هيفهم دلوقتي
اسر: هما اتأخرو فوق ليه
احمد: يلا نطلع نشوف في اي والكل طلع
شايفو خالد نايم وواخد حور وجنه في حضنه
اسر بغيره: هوا ازاي يحضن جنه كده
صقر بغضب: ممكن افهم اي الي بيحصل هنا
صاحيو علي صوته
حور برقه: صباح الخير
خالد باسها من خدها: صباح الورد
جنه بتذمر: طب وانا
خالد بضحك باسها من خدها: صباح الفل
احمد بضحك: طب وانا
نور بغضب: لم نفسك
احمد: حاضر
الكل ضحك عليه
مهران: يلا ياخالد الكل عوز يعرف اي الي بيحصل
خالد ببرود: طيب افوق بس واقولهم
وبص لحور وكمل: اي رايك في حضني
حور بدلع: كان وحشني اوي
خالد كان بيعمل كده قصد عشان شاف في عين صقر نظره حب لحور عشان كده بيغيظه
صقر بغيره: لا والله
خالد بص لجنه: وانتي ياجنتي
اسر بغيره: تاني بيقول جنتي دي جنتي انا اوعا بس كده وراح اخد جنه منه
جنه بخجل: اسر انت بتعمل اي
اسر بغضب: انتي مش سامعه بيقول اي
_____________
طلعت: هتعمل اي دلوقتي
صابر: هعمل اي يعني هستنا لما يظهرو واخلص عليهم
طلعت: طب والشغل هيفضل واقف كده لحد مايظهره
صابر: فيها اي
طلعت بزعيق: فيها اي في ان بيوتنا هتخرب
صابر بغضب: العين علينا دلوقتي اكتر من اي وقت تاني لو عملنا حاجه هنتكشف
طلعت: يبقا ______
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية