رواية لهفة البدايات الفصل الاول 1 - بقلم اسماء صالح
رواية لهفة البدايات الفصل الاول 1
__ندي كلمي عمر وخالته بره عايزين يسلموا عليكي
=قومت بفرحة : عمر هنااا
* عامله ايه يا ندي
=ندي:الحمدلله يا طنط،فينك كده يابني مختفي بقالك كام يوم
__عمر: اقولك تعالي في البلكونة وانا احكيلك للصبح
=ندي: هههه اشطاا تعالي يلا بينا
=ها يابني احكي بقي اتكلم بقالنا كام يوم مش بنخرج مع بعض
__عمر بتوتر : بصي يا ندي الصراحة كنت عايز اقولك إني....
=ندي مستغربة: مالك متوتر كده ليه بص بقي أنا اللي عايزة اقولك على حاجه
اخدت نفس طويل بفرحة ارتباك: عمر أنا بحب
ابتسمت وقلبي دق اول ما قالت كده لاكن...
__عمر: انتي بتحبي،بتحبيني؟!
= ندي :ههههه احبك ايه بس يا عمر انت بتهزر احبك إزاي بس في حد يحب اخوه
ابتسمتي اختفت قلبي سكت والحزن ملى قلبي اول ما قالت كده ليه بس يا ندي لييه
= ندي وهي بتندهله: عمر عمرررر اييه روحت فين أنا بكلمك
__عمر وهو بيكتم دموعه تنزل : لأ انا معاكي سامعك أنا بهزر يابنتي تحبيني ايه بس... انا عارف إنك اختي وانا...
مش قادر أقولها،،وانا اخوكي يا ندي
=ندي: أيوة طبعاً يا باشا انت اخويا الكبير كمان
__عمر :طيب انتي بتحبي مين ؟!
قعدت العب في أيدي ورجلي وانا قاعده ع الكرسي وضحكت بفرحة وقولت: انااا بحب مروان
__عمر مبرق والصدمة عليه: مروان؟ مروان ابن عمي!!؟
=ندي: أيوة ابن عمك..اصل الفترة اللي انت مكنتش فيها
كنت بشوفه وأوقات كان بيوصلني للجامعة
__عمر بزعيق : بيوصلك..بيوصلك إزاي يعني انتي اتجنـ.نتي تخليه يوصلك لوحدكم
=ندي وهى مخضوضة:عمر انت بتز*عقلي كده ليه متز*عقش فياا
__عمر وبعصبية: لأ أز*عق ميت مرة قولتلك متقربيش من مروان
وفي فرح اختك وهو بيحاول يقرب منك ويكلمك قلتلك إيه
=ندي:...................
سكتت بحزن بصتله والدموع بعينيها
__عمر: انا أقولك قلتلك وقتها متكلمهوش ده بتا.ع بنات يقر”ب من البنت وبعدين يكسر بقلبها ويسبها بلاش انتي صح ولا لا.
تشجعت وقلتله كلام كان من عقلي لاكن قلبي كان بيقول غير كده وكنت عارفة إني بوجعه بس كنت بحاول اعرفه أنه غلط واختياري صح
=ندي بزعل: صح يا عمر انت قلت كده لاكن أنا بحبه وهو اعترفلي بكده..وبيحبني اوي كمان وقريب هيجي يخطبني
__عمر:يخطبك..
تمام يا ندي براحتك دي حياتك وانتي حُرة فيها أنا مليش رأي بعد إذنك..
=ندي بلهفة : استني يا عمر
__عمر بحزن :نعم يا ندي في حاجه تاني عايزة تقوليها
=ندي : اسمعني بس ناقش معايا اتكلم
__عمر: انا اتكلمت وقولت رأيي والقرار قرارك في الآخر
=ندي: طيب قبل ما تمشي انت كنت عايز تقولي ايه من الاول
__عمر: مافيش ما خلاص انتي قلتي كل حاجه
خرج عمر من البلكونة وانا دموعي بتنزل قلبي وجعني اوي بس مش عارفه ليه في حاجه غلط في حاجه بيخبيها عني..
حاولت امسح دموعي ومبينش في حاجه خرجت وراه في الصاله قدام خالتي وماما
__عمر وهو واقف: أنا ماشي يماما علشان معايا مشوار مهم
*رايح فين يابني استني اتغدى معانا
__عمر: معلش يا خالتو أنا نازل وأهي ماما معاكي أهي وبيتنا مش بعيد إحنا في العمارة اللي قدامكم
*طيب يابني ع راحتك
*استني يا بني كنت هتقول حاجه لخالتك وندي
__عمر بوجع: مفيش ياماما..اااه افتكرت كنت هقول اني مسافر بكرة إنشاء الله بليل معايا شغل مع اصحابي في اسكندرية
قلتها بحزن وصدمة مش عارفه ليه: هتسافر؟!
بصلي وانا واقفة وراه ناحية باب البلكونة بحزن وبعدين بص ليهم.. ده معبرنيش ولا كلمني حتي...
*ربنا معاك يابني ويوفقك إنشاء الله ابقي تعالي بكرة قبل ما تمشي تسلم علينا بقي
__عمر: حاضر يا خالتو بعد اذنكم.سلام..
قفل الباب وكأن بيقفله ببطئ وهو بيبصلي بدموع حسيته في لحظة هيبكي هو انا جرحته طب أذيته هو انا غلط
ولا إيه 💔
بليل......كنت قاعدة لوحدي في الاوضة بحزن ومش مبسوطة
ببص للبلكونة ناحية بلكونة عمر وبفكر فيه وفي اوضته المظلمة وازاي لغاية دلوقتى مفتحش البلكونة ويكلمني زي كل مرة لاكن قطع سرحاني مكالمة من مروان........
•تابع الفصل التالي "رواية لهفة البدايات" اضغط على اسم الرواية