Ads by Google X

رواية عشق وجنون الصياد الجزء (2) الفصل الثاني عشر 12 - بقلم اسيل باسم

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق وجنون الصياد كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات 

رواية عشق وجنون الصياد الجزء (2) الفصل الثاني عشر 12

هبطت طاائرته فنزل منهاا بكل غرور لا يليق الا بالصياد
جاسر ” اطلع علطول على الفيلاا ي ادم
ادم ” حاضر ي بيه
بعد دقاائق وصلواا للفيلاا
سليم ” اناا كلمت المستشفى ال بيتعامل معهاا صخر وعرفتلك اسم الدكتور ال هو بيتاابع معه واسمه محمد عبده
جاسر ” عنواان بيته
اعطاه سليم العنوااان وغادر جاسر مع ادم فبقى هو
تنهد بعمق وقرر مهااتفة زوجته الغااضب منه
حياة ” واخيرا افتكرت انه ليكي زوجة تكلمهااا
سليم ” حقك علياا ي عمري كله انتي
بس جاااسر محتااجني ضروري ااعمل ااي
حياة بحزن ” ربناا معاكم ي حبيبي مفيش اخباار عن حور
سليم ” ااهو بندور بس هنلاقيهاا
حياة ” ماااماا مبتعرفش انه حور انخطفت واناا مش قاادرة اخبى عليهااا اكتر من كده ي سليم
سليم ” شوية وقت وهنلاقيها ي روحي خلي باالك منهاا ومن نفسك ومن ابننااا تماام
حياة ” من عنيااا ي قلبي
…….
في المستشفى
د برجاء ” ابوس ايدك ي باشاا متخربليش بيتي
جااسر ” الحل بين اديك ي دكتور
السجن ولاااا تااخذني لعند صخر الحديدي
د ” صخر باشاا بقاله كتير مكلمنيش ولا استدعااني حتى
لكمه اادم بشدة في بطنه حتى تاااوه باالم
قذف له جااسر الملف بتااعه صخر ” الحاالة بتاااعت صخر دي انااا سببهااا ي دكتور لو خاائف على نفسك انت هتساعدني وهتدخلني بيته
د ” حاضر ي بيه بس بلااش تااذيني ارجوك
جاااسر ” رجالي هيفضلوا معاك ٢٤ ساعة متعملش حااجة غبية تندم عليهااا بقية حيااتك ي دكتور
د ” صخر بيه عنده متلازمة **** ودي بتحصل لماا الدماغ يتعرض لضرباات خارجية او ضغط حاااد في خلايا المخ
هو مش هيقدر يتحكم في اعصاابه من غير الادوية يعنى هو خطر على ال حوليه ي بيه
جاسر بهدوء ” يعنى
د ” هو احتماااال يقتلهااا لو عرف انك عايز تاخذهاا منه
جاسر ” مش هيلحق ي دكتور صدقني
…….
بعد يومين
عند صخر
دخل لعندهااا وجدهاا تمسك قميصه وتقبله بحب والشوق يقطر من عنيهااا على شكل لالئ
صخر بغضب وهو يخطف منهاا القميص ” القميص ده بيعمل معاكي ااي ي حور مش قلتلك ترميه في الزباالة
حور ” انت عايز مني اااي كفااية حرمتني من اني اشوفه رجعلي القميص ارجوك هو ال بقاالي من ريحته
امسك شعرهاا بين يديه بغضب ” انتي لساا بتفكري فيه مش كده ي حور انطقي اااعمل ااي معااكي اقت** لك عشان تبطلي تحبيه ولا ااعلمك ااي بس
حور بالم ” انت بتوجعني ي صخر اابعد عني ارجوك
صخر بغضب ” وانتي كمان عمال توجعيني انتي عارفة اني بكره وبكره اي حاجة تخصه بس انتي مصممة توجعيني
بس اناا دلوقتي هخليك تدوقي الوجع عشان تبطلي تفكري فيه
صفعهااا بقوووة والقااهاا على سريره بغضب
نظرت له باالم ووخووف حينما شااهدته ينزع حزاامه ويلفه حول يديه
حور برعب ” صخر اارجوك متعملش فياا كده ارجوك
لم يسمع لهااا كل مااايراه هو حبها له عند هذه الفكرة نزل بالحزااام على جسدهاا يضربهاا بعنف وهي تصرخ وتصرخ ولا ااحد يسمعهااا وهو مازال على حاله يضربهاا من غير رحمة توقف حينمااا وجدهاا جاامد لا تتحرك ترك الحزام من بين يديه بعيون متسعة من الصدمة
صخر وهو يمسك وجههاا الفاقد للحيااة ” حور حبيبتي حوريتي اصحي حور ارجوكي اناا عملت اااي بس ي ربي حور
لكن لم يقاابله سواء الصمت صرخ بهاا وهي مازالت لا ترد
امسك رااسه بااالم فالم تمكن منه وهو يصرخ ااااااه
ااخذ هااتفه واتصل بالطبيب بايدي مرتعشة
…..
في الجهة الاخرى
احس بنغزر قوية في صدره احس باالم وفكرت انهااا ليست بجواااره تجننه اكثر تجعله يريد قتل العااالم كله حتى تبقى معه فقط
ادم بخوف من حالته ” الدكتور اتصل وقاال انه صخر كلمه وووو
لم ينتظر سمااع البااقى وانطلق لحبيبته على الفور
كاد ادم يغادر خلفه اوقفه سليم
سليم ” هو جاسر مااله رايح فين كده
ادم ” الدكتور اتصل وقااال صخر طلبه وعايزه ضروري لانه
سليم ” لانه
ادم ” المداام حور اغمي عليهااا
سليم بغضب ‘ يعنى ال *** اكيد عملهاا حااجة
ادم ” احتمال كبير هو بقى شخص مضطرب عقلياا كل حاجة متوقع منه
سليم ” يلا احناا كمان لازم نقف جنب جاسر يلا
…..
اخذه معه جاسر الطبيب وتنكر هو على هيئة ممرض
وصلواا الي بيت اخر المدينة لا توجد سواءهاا في الجوار تملاه الحراااسة المشددة سمح للطبيب وجاسر بالدخول دون تفتيش باامر من صخر دخل وهو يتفحص المنزل بدقة وعينه تدور على اامل ان تلتقى عينه بغابتهااا الاسرة
خ ” جاسر بيه مستني حضرتك فووق ي دكتور
صعدواا للاعلى وهما يسيراان على الروااق توقف جااسر بصدمة وهو يسمع مااا يقاال بالدااخل
التفت وجد حبيبته من في الداااخل وبجاانبهاا تجلس امراءة الواضح انهاا دكتورة
مسك الطبيب من تلاليب قميصه و دخل معه غرفتهاا
الطبيب بفزع ” ااانتوااا مين وازااي تدخلوا بالطريقة دي
اخرج جاسر مسدسه ووجهه ناحية رااسهاا
جاسر ‘كلمة كماان وهت** موتي
اومااءت الطبيبة راسهاا بخوف

جاسر ” هي مااالهااا
الطبيبة ” هي
جاسر بنفاذ صبر ” هي مالهاا انطقي
الطبيبة بخوف ” هي سقطت ..
جاسر بصدمة ” يعنى ااي مش فاهم هي كويسة
الطبيبة ” المداام كاانت حاامل بس للاسف اجهضت الطفل ال كاان في بطنهاااا مات..
 

google-playkhamsatmostaqltradent