رواية عشق وجنون الصياد الجزء (2) الفصل الرابع عشر 14 - بقلم اسيل باسم
رواية عشق وجنون الصياد الجزء (2) الفصل الرابع عشر 14 - بقلم اسيل باسم
دخل جاسر اوضة صخر لقااه حاطط المسدس في رااسه وقااعده تحت
صخر " فيك ااي زياادة عني عشاان تحبك اانت ومتحبنيش
انااا مستعد ااعمل ااي حاجة عشاان تحبني
جاسر بحزن " على حسااب وجعهاا وتعاستهاا ولا على حسااب مووو* ت اابني
صخر " اناا اكيد مكنتش اعرف انهااا حامل
اناا اصلا مش عاارف اازااي عملت كده فيهااا هي حب حياتي هي السبب ال اناا عايشة عشاانه
دخلت حور بتعب واتنهدت برااحة انه جاسر معملش فيه حاجة
حور وهي بتقفه قداام جااسر " جاسر حبيبي يلااا نروح خذني من هنااا لو سمحت مش عايزة اافضل هناا دقيقة كمان
جاسر " مش قبل ماااخذه روحه
حور " اانت مش هتبقى قاات*ل ي جااسر
عقاابه عند ربناا هو ال هيعااقبه
جاسر " وبخصوص اابننااا ال ماا** ت مين هيجبله حقه
حور بلهفة " اناا كلمت الدكتورة من شوية بخصوص الموضوع ده وقالتي اني لس.....
صرخت بعنف حينماااا جذبهااا صخر من شعرهاا تقدم منه جااسر لكنه وضع المسدس فووق راااسهااا
صخر " ااوعى تقرب والا هفضي المسدس ده كله في دمااغهاا
جاسر بغضب " هي مالهااش دعوة في ال بيناا انت بتكرهني انااا لو عاايز تااذيني ااذيني بس بلااش هي
صخر وهو يدفن رااسه في شعرهااا "
ازااي ملهااش دعوة بس هي محور حياااتي كلهاا وانت عايز تاخذهاا مني بالبساطة دي
الدنياا كلهاا مستخسرهاا علياا ليه مش اناا انساان ذي ذيكوااا عاايز يحب ويتحب ويعمل عيلة مع ال بيحبهاا بس ازااي مااانت لازم تتدخل في حياتي وتسرق كل حاجة حلوة في حياااتي
جاسر بخوف عليهاا " اهدااء ي صخر ومتعملش حاجة تندم عليها كل ال عاايزه هعطيك اياااه ...ااااه
حور بصراااخ " جااسر
نادته بلهفة وهي تشااهده وقع على ركبته باالم حينماا اطلق صخر عليه الناار
صخر " اناا مش عاايز غيرهاا
عندك خياارين ملهمش تالت ي جاسر ي اماا تطلقهاا وهتجوزهاا ااو هقت** لك وكماان هتبقى لياا
حور ببكااء " جااسر
صخر بحزن " زعلانة عليه للدرجاادي هاا قولي ي حور
اغمضت عينهاا بااالم وهي تشااهد تلك الدماء التى تخرج من رجله وهو يتاالم بشدة
جاسر بتعب " سبهااا ي صخر عدااوتك معاياا
صخر " لا بالعكس عداوتي معهاا هي كماان على ادى ماا بحبهاا على ادى ما بقيت بكرهاا
ليه ماا بتحبنيش انااا مجنون بحبك اانتي المفروض تحبني
حور " الحب هو مش غصب ي صخر
انااا لقيت نفسي بعشق جاسر ااعمل ااي مش باايدي مبقدرش اطلعه من قلبي هو حيااتي كلهاا
صخر جنون " طب ااي راايك هااخذ حيااتك منك ي حور
امشي معي يلاااا
حور بصراخ " جاااسر
التفت جااسر بتعب وهو يجاهد لكي يقف حور
لكن صخر قد سحبهااا معه غصب عنهااا حتى خرجااا من المنزل بااكمله وهي تضربه بكل مااتطوله يدهاا ورجلهاا
صفعهااا بقوووة حتى سقطت هي ارضااا
صخر بجنون " متخلنيش ااتجنن عليكي احسنلك ي حور امشي من سكات احسنلك فاهمة
سحبهاا مجددا حتى وصلااا الي حاافة الجبل
تنهد صخر بتعب ثم امسك يدهاا برجاء " محدش هيسبناا نعيش مع بعض لكن هنموووت مع بعض اناا وانتي
حور ببكااء " فووق عشاان خاطري ي صخر ال بتعملوه ده غلط اارجوك
صخر " الغلط انك ترجعيله الغلط انك تسيبني وتفضليه هو علياا الغلط انك تحبيه هو وانااا لاا
احنااا مش قدرنا نعيش مع بعض بس على الاقل هنمو** ت مع بعض ..
اغمضت حور عينها وهي تنااجيه بقلبهاا وعقلهااا
تفاجااات بصرخاات تصدر من صخر فتحت عينهاا على وسعهاا وهي تشاهد تلك الدماء تخرج من صدره وكل جسمه
نظرت خلفهاا وجدت جاسر يطلق عليه الناااار
ابتعدت عن صخر بفزع لكن يديه كااانت لهاا راائ اخر
حااولت الفكاااك منه وتقدم اليهم جاسر بتعب لكي يساعدها وهو يجر في رجله المصااابة
شاهد صخر اقترااابه منهم فامسكها بهاا بقوة وجسدهاا يتهواااى الي الاسفل وقد سحبهااا معه هي ايضااا
حور بصراخ " جااااسر
ركض نحوهااا جااسر برعب
شاااهد سقوطهاا من الاسفل بعيون غير مصدقة
جاسر بصرااخ " حور حور
فجاااة اصبحت الروية مظلمة اصبح كل شي مظلماا اختفى العااالم من حوله وهي ايضاااا سقط جسده لكنه شعر بااحدماا يمسكه بااحكااام
وفجااة عم الصمت ولم يبقى سوااء الظلام والسواد الدامس
صحيح اننااا لم نتمكن من العيش مع بعضناا لكني ارحب بالموووت جواااارك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق وجنون الصياد ) اسم الرواية