رواية عشق وجنون الصياد كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق وجنون الصياد الجزء (2) الفصل الثامن 8
جاسر ابعد عشان خااطري هيقتلك ابعد ارجوك
كانت تهذي بهذه الكلماات وهي ناائمة
وهو يجلس بجانبهاا يفكر بغضب في ماا وصلت اليه بسبب ذااك الحق** ير
ايقظه من شروده صراخهاا بااسمه
انتفض يركض لهااا
جاسر بقلق ” حور حبيبتي ي حور
حور ببكااء وهي تتفحصه ” ااانت كويس مش كده
جاسر ” كويس ي قلبي بس طمنيني عليكي انتي
لفت انتباهاا يديه الشبه محروقتين ” ااي ده ي جااسر
مالهااا ايديك
جاسر بتوتر ” انحرقت لمااا كنت في المطبخ امس
حاجة بسيطة متقلقيش
اخذت تهز راسهاا للاعلى والاسفل ودموعهااا لا تاابى التوقف
حور ” فاكرني غبية من امتى وانت بتدخل المطبخ ي جاااسر فاكرني مش هعرف انه هو السبب في الحرق ده ذي مااا كان هيقتلك النهااارده
اناااا لازم امشي من هنااا وجودي معااك بقى خطر على حيااتك لازم ابعد لازم امشي
جاسر ” انت بتقولي ااي ي حور
حور ” طلقني
جاسر بغضب ” ااانتي مستوعبة نفسك بتقولي ااي
حور بغضب ” ااه مستوعبة كل ال بيحصل حيااتك بقت خطر بسببي اناا مش مستعدة اخسرك انت كل حيااتي ي جاسر قلبي ميقدرش على بعدك
جاسر بحب ” وهعيش ازااي من بعدك ي روحي
حور ” هتعرف تعيش من غيري صدقني انت بس طلقني
واناا هروح لبعيد ومش هتشوفني تاااني ااااااه
امسك كتفيهاا بغضب وهو يضغط على يدهاا بعنف وهو
جااسر بجنون ” كلمة طلاق مش عايز اسمعهااا تااني منك والا انااا ال هق** تلك ي حور فاااهم
انتي مش هتسيبيني مكااانك جنبي وبس انتي ملكي انااا وبس فاااهمة
حور بضعف ” جاااسر
انقض عليهاا يقبلهاا بشغف وعنف استسلمت له بضعف
ابتعد وهو يسند جبينهاا بحب
جاسر ” ابن ال *** هيتحااسب على ال عملوه بس مش دلوقتي
حور ” اناا خاايفة ااوي ي جاسر
جاسر ” عيب مراات الصيااد تبقى خاايفة واناا موجود
طول مناا جنبك مش عاايزك تخاافي من حاأجة
احتضنته حور بحب ” الله يخليك لياا
جااسر وهو يخرجهاا من حضنه ” دلوقتي هتدخل واحدة تجهزك عاايزك تطلعي احلى واحدة اليووم
حور باستغرااب ” هو في اااي اليوم
جاسر ” فرحنااا
حور ” فرحنااا انااا وانت يعنى
جاسر وهو ينظر للوقت ” اناا مجهز كل حااجة انتي اجهزي بس ي عمري يلا انااا هنزل سلام
قال كلامه وخرج وهي مااازالت لم تستوعب الصدمة التى القااااه
دخلت الميكب الارتست ومعهااا مجموعة من البناات لعندهاا
حور ” هو بيتكلم بجد هبقى مرااااته
……
كااان يجلس بهدوء في غرفة الصااالة يقلب في القنواات بملل حتى
ثوااني وهاائج كالثور حينما شاهد اعلان لزوااج الصيااد على ابنة عمه
حمل مسدسه وخرج وماااكاد يخرج من المنزل حتى اوقفه مجموعة من الرجااال
صخر بغضب ” انتوااا بتعملواا ااي قداامي ابعدوا عن طريقي احسن ليكوو
ح ” حضرتك ممنوع تطلع من البيت صخر بيه دي اوامر حسام بيه
صخر ” ميهمنيش حساام بيه قاال ااي اناا لازم اطلع ودلوقتي حاالا فابعد عن طريقي انت و هو احسنلك
ح ” حضرتك كده هتضطرني استخدم معااك القوة صخر بيه
وضع صخر مسدسه على رااسه ” وانااا عايز اعرف ازااي هتستخدم القوة دي معااياااا ي *****
ااتى المزيد منهم يشهرون اسلحتهم في وجهه
ح ” اتفضل ي بيه ادخل لجواا
تنهد صخر بغضب فهو في موقف يحسد عليه رجع للداخل بهدوء
…..
بعد وقت
المكب ارتست ” ماشااء الله ي مدااام حور طالعة حلوة ده حاسر بيه هيصيبه ازمة قلبيه من جمالك
اخفضت رااسهاا بخجل ماازادها جمالا فوق جمالهااا
سمعواا صوت طرقاات على البااب فتحت احدااهن الباب دخل جاسر مع خروجهم ولم يبقى الا سواءهاا
اخفضت راسهاا بخجل من نظرااته الجرئية
وقف اماامهااا ورفع وجههاا ليصبح بمستوى بصره
جاسر ” انتي جميلة ااوي حورية من الجنة نزلت عشااان تملى عليااا حيااتي وبس
لم تجد مااا تقوله اخفض بصره ناخية شفتيهاا ينوى تقبيلهااا لكنهااا وضعت كفهااا على فمه
حور بخجل ” مينفعش ال ميكب
جاسر ” هتدفعي تمن الحركة دي ي حورية بس لما يتقفل علينااا في اوضة واحدة
ضربته حور بغيظ وخجل على صدره وهو يقهقة بسعاادة امسك يدهاا وخرج معهااا الي للخاارج
نظرت بااانبهااار فالقصر مزين باكمله ولاحظت انه لاا يوجد سواااء الاشخااص المهمة والمعروف فقط
نظر نحو…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق وجنون الصياد ) اسم الرواية