رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الفصل الثاني و العشرون 22
صقر بغضب: اخدها معايا ازاي انا هركز في اي ولا اي
حور بعصبيه: انت مالك بيا
جمال بهدوء: يابني خليها تروح معاك
صقر: يعني اخلي بالي منها ولا اركز في الي انا رايح عشانه
حور بعصبيه: مالكش دعوه بيا انا هعرف اخد بالي من نفسي
صقر بغضب: افرضي حصلك حاجه
حور بغضب: وانت مالك بص انا هسافر يعني هسافر انت فاهم وخرجت
صقر ببرود: شايف عندها
جمال بتعب: معلش يابني استحمل الي حصل ليها مش سهل وهي مش هترتاح غير لما تموت صابر بإيديها
صقر بهدوء: خلاص ماشي هنسافر النهارده
____________
عند حور كانت تخرج علي غضبها في الملكمه
وفونها رن
جنه: الو حور وحشتني
حور بحب: وانتي كمان يا جنتنا
جنه بحب: انتي هتجي امتا
حور بجمود: جنه انا مسافره النهادره
جنه بقلق: اي مسافره رايحه فين
حور ببرود: رايحه امريكا
جنه بخوف: عشان صابر
حور بجمود: ايوا هوا هيكون هناك
جنه بدموع: بلاش ياحور بلاش تروحي
حور بهدوء : لازم اروح ده قبل كل حاجه شغلي
جنه: حور انا هستناكي لازم ترجعي
حور بإبتسامة: ان شاءلله هرجع
جنه بحب وبعض الخوف: وانا في انتظارك
حور: خالد فين ده واحشني جدٱ
جنه: استني هخليكي تكلميه
خالد بلهفه: حور طمنيني عليكي
حور بحب: الحمدلله كويسه وحشتني
خالد بحب: وانتي كمان وحشتيني جدا المهم هتعملي اي
حور بجمود: هسافر النهارده
خالد بقلق: ما بلاش السفريه دي ياحوري وكلفي حد تاتي بيها
حور بوجع: ماينفعش ده صابر
خالد بخوف اكبر: حور اسمعي الكلام خلي صقر يقوم بالسفريه دي
حزر برفض: خالد ابوس ايدك سبني اعمل الي يريحني انت ماشوفت الي انا شوفته ولا سمعت الي سمعته
خالد يقلق: خلاص ياحوري اعملي الي يريحك بس عشان خاطري خلي بالك من نفسك
حور بحب: حاضر وقفلت
____________
ناهد: ناوي تعمل اي
احمد: اعمل اي في اي
ناهد: مع نور ناوي علي اي
احمد بحب: انتي عارفه ان بحب نور
ناهد: ومستني اي
احمد بقلق: عوز اشوف الي هيحصل مع حور وجنه
ناهد: حبيبي ارتباطك رسمي بنور مش هيقصر علي اي ور وجنه في حاجه
وانا شايفه ان البنت كويسه وبلاش تسبها تضيع من ايدك
احمد: طيب هنروح نطلبها من مين هي عايشه لوحدها
ناهد: هلاص نروح ليها ونطلب ايديها وهي لو عوزنا نروح نطلب من حد اكيد هتقول
احمد: خلاص يا امي خليني اخد معاد معاها ونروح ليها
ناهد: طيب ياحبيبي ياريت يكون بسرعه
احمد: حاضر يا امي
ناهد: ربنا يسعدك يابني
____________
جاسر وياسمين كانو ماشين في الشارع وكان الجو هادي
جاسر: ياسمين
ياسمين: نعم
جاسر: انا عوز اخد معاد مع ابوكي
ياسمين: ليه
جاسر بحب: هجي اشرب معاه الشاي
ياسمين: لا اشربه في بيتك احنا مش عندنا شاي
جاسر: ياستي هجيب الشاي واجي اشربه عندكم
ياسمين بغباء: ليه هوا انتو مش عندكم مكان تشرب فيه الشاي
جاسر: يارب صبرني انا عارف اني انا الي جبته لنفسي
ياسمين: مالك ياجاسر
جاسر: مالي بقولك عوز اجي اشرب الشاي مع ابوكي
يعني عوز اجي اتقدم ليكي ياهبله
ياسمين: كانت بتكلم تجي وفاجاه صرخت انت بتتكلم بجد
جاسر بضحك: ايوا وربنا يصبرني عليكي
ياسمين بحب: تعرف اني بحبك اوي
جاسر: وانا كمان بعشقك
رغم اني عرفتك من فتره قليله لكن فعلٱ حبيتك
ياسمين كانت بتبص ليه بسعاده
___________
صقر بإنشغال: يلا ياحور طايرتنا كمان ساعه
حور بدموع: انا جهزه
صقر كان مش واخد باله منها وكان بيعمل شويه اوراق
صقر:طيب اطمني علي اخواتك
حور بحزن: ايوا
صقر رفع عينه وشاف دموع حور
صقر بقلق: مالك ياحور في اي
حور بضعف: انا خايفه
صقر بزهول: خاايفه .. .. الكوبرا خايفه
حور بانهيار: ايوا هي الكوبرا دي مش انسانه مش من حقي احس بالخوف مش من حقي ابين اي حاجه
مش من حقي رد عليا
صقر بحزن: اكيد من حقك انتي في الاول والاخر انسانه
حور بدموع: انا خايفه احسن ماقدرش اخد حق اهلي
صقر بدعم: حور انا معاكي وانا وانتي هنجيب حق اهلك عوزك تكوني مطمني
حور من غير تفكير اترمت في حضنه
صقر في الاول اتصدم من قربها منه وكان ماسك نفسه بالعافيه
حور بعد وقت بعدت عنه
وبصتله بعيونها الي شبه القطط
صقر من غير تفكير كان بيقرب منها وكان خلاص هيبوسها
لكن هي بعدت بسرعه
حور: لا يا آدم مش عوزه اخسرك
آدم: خايفه عليا من نفسك
حور: انا ماليش حق اني احب ولا اعيش حياه طبيعيه ذي اي بنت
آدم: لا ياحور صدقني انا ماعنديش اي مشكله
حور: لا خلينا كده احسن وسابته وخرجت
____________
محمد بغضب: يعني اي
هايدي بهدوء: يعني الي سمعته
محمد بعصبيه: ازاي الكلام ده
هايدي: ده الي حصل
محمد: يعني حور اتخلت عننا ازاي وهي الي بعتنا هنا
هايدي بهدوء: المهم دلوقتي هنتصرف ازاي
محمد بعصبيه: اكيد هنرجع مصر في اسرع وقت انا ليا كلام مع اللواء جمال لو اوصل
هايدي بقلق: انا بدأت اخاف صابر مش سهل
محمد بجمود: ماتخفيش انا معاكي
هايدي: ربنا يستر
____________
حور: يوسف
يوسف: نعم
حور: جهز نفسك انت ومريم في مهمه وانتو الي هتعملوها
يوسف: انا ومريم
حور بغمزه: ايوا اي خدمه
يوسف: مش عارف اقولك اي بجد انتي جمعتنا كلنا
حزر بمرح ولاول مره: عشان بس تعرفو قمتي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية