رواية في ظلال الذئاب الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم حبيبة الشاهد
رواية في ظلال الذئاب الفصل الخامس والعشرون 25
الفصل الخامس والعشرين
تاني يوم وصلت روز هي وياسر دخلوا الغرفة
لم تنتبه إلى ذلك الشخص الذي يتابعها بأعيُنه حضنت ياسين
و دفنت وجهها في حضنه: أنت كويس مين اللي عمل كدا فيك
ياسين وضع يده على شعرها بحب: متخافيش عليا أنا بقيت كويس
روز ببكاء: أنت وحشتني أوي
ياسين: وأنتي كمان ياقلبي وحشتيني
ياسر بغيرة: روز سيبي ياسين يستريح
خرجت من حضنه بخجل نظرت إلى يده المكـ.. سورة : أنا أسفة مشفتش أيدك
ياسين: ولا يهمك يا حبيبتي شوفتي مين موجود
روز جففت أعينها وقامت بتوتر من نظرات ياسر لها
ياسين: أسلام أخونا
روز بصدمة : أخونا
أسلام كان واقف متابعها هو وياسيمينا
ياسين: أنا عارف أنك سمعتي يوسف وهو بيتكلم مع نجاح هانم بس أنا هعرفك بقيت الحكاية بابا بعد ما رجع من دراسته برا مصر أكتشف أن البنت اللي حبها متجوزة وحامل من صاحب عمره عم ياسر جوزك بابا قابل ماما وأتجوزها علشان ينسي ندى حبيبته بس لما جت هي خلفت وهو أتاخر في الخلفة بقت نجاح هانم توحشهم في عينه أكتر وأكتر
ياسر قطعه: الطفل دا مـ.. ات وهو عنده سنة تقريباً كان مع عمي برا البيت وعمل حـ.. ادثة والطفل مـ.. ات
ياسين: لما ندي خلفت تاني وبعديها بفترة قصيرة جابت التالت زاد حقده ليها مع أنه كان معاه أنا وأسلام وماما كانت حامل فيكي عرف يدخل بيت ندي وحازم مش موجود وهددها أنها لا تطلق يا هيحرمها من ولادها بس هي علشان بتحب حازم رفضت وهو بعد رفضها ليه أتجنن خالص وأنتـ..حر وبعديها نجاح هانم قالت أنه أتقـ.. تل ودخلت في دمغنا أن حازم هو اللي قـ.. تل دياب وبعديها أسلام وماما أختفوا وطلعت شهادة وفاة كاذبة وقالت أنها عملت حـ..ادثة وهي برا ومـ.. اتت هي وأسلام
روز ومكنتش مصدقة اللي بتسمعه وأنها ليها أخ غير ياسين رجليها مبقتش شيلاها
سندها ياسر من الخلف قبل ما تقع
ياسر بقلق: أجمدي أنا عارف أن اللي أتقال صعب بس لازم تبقي قدها
روز بدموع: يـ..يعني مـ.. ماما لسه عايشة
أسلام بدموع: اه لسه عايشة على أمل أن هيجي في يوم وهتشوفكوا
روز ببكاء: هي أزاي تعمل فينا كدا للدرجة دي الحقد يوصل للقـ..تل والحرمان حرمتني من أمي 25 سنة مكنتش بصعب عليها وهي شيفاني محتاجة أمي جنبي في كل لحظه وهي عارفة أنها موجودة وتتدعي الحزن على فراقها
ياسر حاول يلمس روز: روز أهدي
روز بصريخ: أبعد متلمسنيش متلمسنيش أرجوك دخلتنا دايرة الأنتقام على حسبنا حسبنا أحنا بس أخويا اللي أتجوز مراته علشان يكـ.. سرها بأسم الأنتقام ويوسف أبن عمي اللي قرر نفس الغلطة وأتجوز أختك بسبب الأنتقام وأنت زيهم عملت نفس اللي عملته بس بشكل مختلف
ياسر بعصبية : أنا مش زيهم مش زيهم هما أتجوزوا علشان الأنتقام بس أنا أتجوزتك علشان بحبك أيوا متستغربيش أنا حبيتك من أول مره شوفتك فيها اه الجواز كان غصب عنك بس لو مكنتش عملت كدا جدتك مكانتش هتسيبنا في حالنا
ياسر أكمل بحدة : أنا رحمتك من حاجات كتيرر كانت هتحصل فيكي بسببهم
روز بتشعر بدوخة
قرب عليها ياسر بخوف: أنتي كويسة
مسكها قبل ما تقع وسندها وقعدها على الأريكة قربت عليها ياسمينا: حد يجيب مياااه بسرعة
ياسر بيجيب مياه بسرعه ياسمينا وضعت الكوب على فمهت أرتشفت روز القليل منها
ياسمينا بتحضن روز بدموع وهمس: لازم تقفي على رجلك متبقيش ضعيفة زيي
رفعت روز وجهها الأحمر من البكاء: أنتي مين
ياسمينا أبتسمت وجففت دموعها: أنا ياسمينا وممكن تقوليلي يا ياسوو عادي مرات أسلام أخوكي
في فرنسا خرجت فتون من غرفتها بتعب تفاجأت بوجود فارس أمام غرفتها تلاشت النظر إليه وكانت هتمشي
فارس: أستني عندك أحنا لسه مخلصناش كلامنا
فتون: مفيش كلام بينا علشان ميخلصش
فارس قرب عليها بغضب ومسك أيدها بعـ.. نف: شكل لسانك هيوحشك مين أبو اللي في بطنك
فتون بخوف: ميخصكش علشان تعرف
صفعها على وجهها بحدة
صرخت من شدة الصفعة
طلعت سحر من غرفتها نظرت إلى فارس بصدمة قربت عليه ودفعته بعيد عن فتون
سحر: انت مجنون بتعمل أي بتـ.. ضرب بنت خالتك
فارس بعصبية : شوفي بنت اختك اللي بتدافعي عنها عملت أي
نظرت سحر إلى فتون: عملتي أي
هزة رأسها ببكاء: كان غظب عني صدقيني غظب عني
سحر بخوف: هو أي
فتون برعشة وخوف لاحظها فارس: أنـ.. أنا حـ.
قاطعتهم سحر بصفع ومسكتها من شعرها بصريخ: من مين حامل من مين
فتون بألم وهي ماسكة بطنها ببكاء: من أيهاب
تركتها سحر بصدمة قرب عليها فارس بحدة
رجعت فتون للخلف ببكاء وألم: متقربش خليك عندك
سحر: حصل أزاي وأمتي
فتون بتعب: مـ..من شهرين و كنت برا الأوضة بليل وسمعت حاجة بتقع على الأرض دخلت عنده وكان شارب و.. وي
لم تستطيع الأكمال وبكت
قرب عليها فارس بخطوات غاضبة : أنتي مش عارفة تلبسيها لمين جاية تلبسيها لـ أخويا يا "" "
فتون ببكاء: صدقني أنا مش بكدب ومقدرتش أقول لحد وكنت ماشية من هنا
قرب عليها ودفعها بيده بحدة وغضب
فارس: أنتي واحد رخـ... يصة
فتون من دفعته رجعت للخلف بضهرها على السور وأتقلبت من الدور التاني
وقف فارس مصدوم هو وسحر
فاق من صدمته نزل بسرعة وهو يراها تنـ.. زف من رأسها وأسفل بطنها قرب عليها بسرعها وحملها وخرج
بعد فترة دخل عيادة صديقه قرب على غرفة الكشف وفتحت سحر الباب ودخل وضعها على الفراش
توم صديقه: أخرج أنت وطنط علشان أشوف شغلي
خرج فارس وسحر
خرج فارس من العيادة وراح البيت دخل نظر إلى دمـ.. ائها اللي على الأرض بخنقة وصعد دخل غرفة شقيقه فضل يرمي كل حاجة على الأرض بعصبية وضـ.. رب باب الكومودينه بقدمه الباب أتكـ..سر نفخ وهو بينظر إلى الأرض بضيق لمح شئ داخل الكومودينه قرب عليه بسرعة شال بقيت الباب المكـ.. سر طلع..
لاب توب فتحه وفضل يدور عليه فتح مذكرة من المذكرات لأن أيهاب بيكتب كل حاجة بتحصل معاه وجده كاتب اللي عمله مع فتون قفل الاب بدموع
فارس مسك راسه بتعب: مستحيل مستحيل تعمل كدا ليه عملت كدا ليه هي الأنسانة اللي حبتها
عند فتون خرجت من غرفة العمليات ودخلت غرفة عادية
قربت سحر على توم
سحر: عاملة أي دلوقتي
توم: عندي خبرين الأول مش كويس والتاني كويس
سحر بدموع: هي كويسة
توم: الخبر الأول الجنين للأسف نزل
سحر: طب هي عاملة اي
توم: حالتها مستقر وقدرنا نوقف النـ.. زيف بس في خبر حلو أن الجنين التاني حالته مستقرة
سحر بفرحة : هما
توم: أتنين واحد نزل والتاني ثابت هي دلوقتي نايمة من أثر البينج وهتفوق في أي وقت
توم مشي ودخلت سحر غرفة فتون نظرت إليها بحزن
بعد فترة دخل فارس نظر إليها بحزن وخرج جلس أمام الغرفة ووضع يده على رأسه بتعب
في منتصف الليل فاقت فتون بتعب حركت نظرها في الغرفة وقعت عنيها على سحر النائمة قامت بتعب مع على الفراش مسكت بطنها بألم قربت على سحر مسكت حقيبتها بهدوء وأخرجت منها بعض الأمول وخرجت بهدوء نظرت في العيادة لم تجد أحد سمعت صوت فارس في غرفة الطبيب خرجت بسرعة نزلت أخذت أوبر ووصلت أمام منزل سحر نزلت من السيارة دخلت المنزل أبدلت ملابسها ولمت ملابسها وكل شئ يخصها في الحقيبة وحملتها بتعب نزلت ركبت الأوبر وطلعت على المطار
بعد شهر دخل ياسين برفقة شقيقه منزل نجاح
نظرة إليهم بصدمه وهي ترا ولدة ياسين تدخل معاهم
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية في ظلال الذئاب ) اسم الرواية