رواية متوحدة في قلبي الصعيدي الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم بسملة مصطفى
رواية متوحدة في قلبي الصعيدي الفصل الخامس والعشرون و الاخير 25
فرح زين ونور خلص علي خير
وزين اخد نور وسافروا علي طول
شهر العسل بتاعهم كان في المالديف
وصقر اخد حور للفيلا
صقر لقي حور نامت في العربيه وهما في الطريق
صقر شالها بحذر علشان متصحاش
طلع صقر علي اوضته هوا وحور وحطها علي السرير بحذر وغطاها
دخل يغير هدومه وجه قعد جنبها
صقر:انتي من ساعه ما قولتيلي وانا مش مصدق نفسي
انا حاسس اني في حلم مش مصدق انك حامل
مش مصدق ان في نونو هيشرف الدنيا بعد كام شهر ويكون هوا الرابط الكبير االي بينا
هوا اللي هيقوي علاقتنا انا فرحان قووي بجد يا حور يديمك في حياتي يا نن عيون صقر
جيتي وغيرتي حياتي غيرتيها للاحسن بحبك يا احلي حاجه حصلت ليا في حياتي
واخدها صقر في حضنه ونام
في يوم من الايام
حور كانت واقفه بتلبس علشان راحه للدكتوره
بتلبس دريس كلنت بتلبسه في الاول مدخلش فيها
حور بعياط :انا تخنت يا صقر ازا بقيت وحشه صح
انا مفيش حاجه من هدومي القديمه داخله فيا
صقر بحب :لا يا حبيبي انتي زي القمر
حتي لو تخنتي بقيتي زي الملبن
انتي قمر في كل حالتك يا حوريتي
حور اقتنعت الي حد ما
وخلصت ونزلوا راحوا للدكتوره
مر شهور
كان زين وحور رجعوا من السفر وقاعدين مع صقر وحور في الفيلا
بناء علي رغبه صقر انهم يكونوا مع بعض علشان يكونوا ذكريات حلوه كتيره مع بعض
في يوم جديد
وفي الصباح كانوا متجمعين علي الفطار
زين بضحك :بقيتي بطه يا حور
كفايه اكل البت هتيجي تخينه
صقر بصوت واطي :بس بلاش
هرمونات الحمل هتشتغل اهو
حور بغضب طفولي :انا بقيت زي البطه بجد يا صقر
انا تخنت انا قولتلك انا تخنت قزلتلي لا يا حبيبتي انتي زي القمر
صقر :قولتلك اسكت
حور قعدت تعيط وفجاه
حور بصراخ:الحقوني بولد
زين بضحك :قديمه دي يا مرات اخويا
اتعودنا علي كده
حور صرخت اعلي من المره اللي قبلها
حور:انا مش بكذب والله انا بولد
صقر بتوتر :طب اعمل اي
زين بضحك علي حاله اخوه:خدها المستشفي يا صقر
صقر شالها وركب العربيه وساق بسرعه علشان يوصل
صقر اول ما وصل طلب ترولي بسرعه
الدكاتره اخدوها علي العمليات
صقر كان متوتر قووي
وصل زين ونور المستشفي
زين قعد جمب صقر يطمنه انها هتبقي كويسه
بعد فتره الدكتوره خرجت وماسكه في ايديها بنت
صقر عيونه دمعت وهوا شايف قطعه منه ومن حبيبته قدامه
اخذها من الدكتور وباسها واذن في ودنها
اخدها زين منه وباسها وداها ناحيه نور تشوفها
نور :ما شاء الله زي القمر طالعه لابوها وامها
الدكتوره اخذتها ومشيت
وبعد فتره حور خرجت لاوضه عاديه
كان صقر قاعد علي كرسي جمبها وماسك ايديها لحد ما تفوق
حور فاقت بعد فتره
حور :صقر
فين بنتي
صقر جاب ليها البنت وشالتها ودمعت حور اول ما شالتها
صقر :هتسميها اي
حور :اي رايك اسميها ليل
صقر:اسم جميل
حور قعدت يومين في المستشفي وكانت نور بتعمل اكل وبتروح ليها وخرجت حور بعد ما اتحسنت
صقر كان مسندها لحد ما وصلت للاوضه ووراه نور ماسكه البنت
نور :محتاجه اساعدك في حاجه
حور:شكرا يا نور
تعبتك معايا يا حبيبتي
نور :تعبك راحه يا حبيبتي
نور مشيت وصقر قعد جمبها ومسك ايديها باسها بكل حب
(نور حامل برده يا جماعه)
بعد كذا شهر تكرر هذا الموقف ولكن كان مع نور وجابت ولد
زين ونور سموا ابنهم ادهم
عدا سنين والاخوات عايشين في سعاده
بعد اربع سنين
كانت حور جابت ليل ويزن (بناء علي رغبه.صقر انه يسمي اسم مشابه لاسم اخوه) ورزان
وزين ونور جابوا ادهم وميرا واسر
بعد كام سنه
كان يزن بقي عنده اربع سنين وكان اول يوم ليه في الحضانه
يزن جري علي اوضه امه
قعد يزن يشب لحد ما حاول يوصل لاوكره الباب ودخل جري علي امه
يزن :مامي مامي
حور صحيت :نعم يا قلب ماما
يزن :عايز البث(البس) علشان اروح الحضانه
حور :حاضر يا حبيبي
كان صقر صحي
صقر مسكها من دراعها قبل ما تقوم :مين ده اللي حبيبك
حور :ها لا انت اللي حبيبي
صقر ضحك عليها وسابها ودخل يغير
حور غيرت ليزن ولبسته
صقر خرج ومسك ايد ابنه علشان يوصله للحضانه
يزن ترك ايد صقر وجري وقف قدام امه
يزن :ماما عايز بوثه (بوسه)
صقر مسكه من قفاه :عايز اي يا اخويا
يزن :عايز ابوث ماما يا صقر
صقر بصدمه :ده بيقولي صقر كده من غير بابا
حور :معلش يا حبيبي
نزل الولد كده غلط وهيزعل
يزن عمل نفسه زعلان
صقر بصله ودور وشه ليه :ده زعلان انا اللي زعلان والله
يزن طلع لسانه
صقر بص له بصدمه وبعد كده نزله ومسك ايده علشان يوديه الحضانه
صقر اخده ووصله قبل ما ينزل
صقر بحنيه :مفيش حضن لبابي يا حبيب بابا
يزن حضنه ونزل
صقر رجع علي بيته
كان الكل متجمع لأولاده قدام الشاشه بيتفرجوا علي فيلم مع بعض
صقر ميل علي حور وباسها قدامهم
صقر :اصبحتي جزء مني من يوم ان كتب اسمك علي اسمي
اصبحت شيئ مهم في حياتي
جئت وتسللت الي قلبي وأصبحت قطعه منه
بحبك يا حوريه الصقر
زين ميل علي نور وباسها
زين :بحبك يا اغلي حاجه في حياتي
منذ ان دخلتي حياتي وتحولت حياتي لحياه جميله بوجودك
اصبحتي قطعه مني ولا أستطيع التخلي عنها
بعشقك يا نور الزين
صقر حاوط حور وعياله بذراعه وبصلهم وهوا مبتسم
وكذلك زين ونور وعياله
صقر اخد صقر ليه هوا وحور وأولاده وزين كذلك
وبعدين اخدوا صوره جماعيه مع بعض
تمت بحمد الله
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية متوحدة في قلب الصعيدي ) اسم الرواية