رواية العروسه الهاربه وانتقام الشيطان الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم سلمى محمود
رواية العروسه الهاربه وانتقام الشيطان الفصل الخامس والعشرون 25
وأحمد اتعصب وقال بغضب: جيت برجلك للموت يا أسد العشماوي
فتح الباب وطلع أسد مسكه من قفاه ورفع ايده أحمد بإستسلام وضحك أسد وقال بإبتسامة: على فين يا روحمك
أحمد بصدمه: أسد العشماوي!!!!!!!!!!!
أسد بإبتسامة هو وبيهمس في ودنه: وهو فيه إبليس تاني ليكِ غيري يا أعور.
أحمد رفع إيده وقال: ربحت يا ابن العشماوي
أسد: دايمًا، الربح ده لعبتي.... امشي
كان ماشي أحمد ونزلوا من على السلم وفتح باب القصر وطلع سلاحه أسد وضرب في السماء
بصوا ليه رجالة أحمد والكل وجه اسلحتُه عليه
أسد شد على رقبته وقال: خليهم ينزلوا اسلحتهم يا اعور.
أحمد بصوت عالي:نزلواااااا يلاااااا
أسد ضحك وطلع الكلبشات حطها ليه في ايده ولوى دراعه وقال: حلوه الغوايش يا أعور على مقاسك!
أحمد بغضب كان باصصله وقال أسد برفع حاجب: ياما بتلبسها للناس ظُلم ولفت الأيام ولبستها
ضربه بالقلم والعدسات وقعت من عينه الشمال وهو اتضايق ورفع وشه كانت عين بيضاء وعين طبيعية سواد ورفع وشه: خلي كلابك تشوفك على حقيقتك.
بنجاب ضحك وقال: آه يا شيطان اه
أسد كان معدي بيه وفجأة واحد من العصابة سحب بنجاب لعنده وقال: سيب احمد بيه يإما هقتل العجووووز يلاااا
بنجاب كان باصصله وقال: ما تسمع ليه اقتله خلص عليه هلأ انا مو مهم
أسد بهدوء: راجلك بيلعب بالنار
أحمد بإبتسامة: ليه النار هتإذيك ياك يا ابن العشماوي
أسد بهدوء: النار مش بتإذي الشيطان يا أعور لإنه مخلوق منها.
نزل أيان وقتها من عربيته وجري ليهم وحط سلاحه على راس الراجل اللي ماسك بنجاب وقال: نزل سلاحك يا سوسن.
أسد بصله بصدمه وبنجاب ضحك وقال: وانا حكيت والله ان الحرب هيدي نقصاك.
أسد كان باصصله وأيان كان باصص في عيون أسد وابتسموا
أسد بصوت عالي: يلعننننننننك يا صاحبي
أيان بإبتسامة قال بصوت عالي: ويلعنك يا صديقيييييي.
بنجاب بضحك: لك هيدي الصداقة.
كان أيان واقف جمب بنجاب ورافع راسه
أسد صفر للشباب وقال: شباب
سابوا اسلحتهم ونزلوا فيهم ضرب ضرب لغاية ما وقعوا خالص رجالة أحمد وقال: اربطوهم على القِسم، وادفنوا الجثث.
الكل اطاع الاوامر
أسد بصله وقال: محتار اعمل فيك ايه ياخي
ضربه على راسه اغمى عليه وقال: لغاية ما أفكر.
شالوه اتنين من رجالة بنجاب وربطوا رجلية حطوه في شنطة العربية من ورا
أسد كان واقف ونزل قرب من أيان وقال: اي والله
أيان هز راسه وبصله
وبنجاب قال: هييي ماشاء الله
نور وقتها كانت بترن على أسد
أسد فتح وقال: ايوا يا نور
نور بدموع وصوت مقهور: الحق يا أسد، يُسر مش في المستشفى.... يُسر مفقودة......
أسد هاج زي الأسد وطلع هو وأيان وبنجاب على المستشفى اول ما وصلوا نزلوا يجروا
أسد وصل لـ نور وقال: فيييين... فين الدكاترة
مرام بدموع: هي مطلعتش من المستشفى وحسن راح يشوف الكاميرات
أيان بغضب ضرب على الحيطه وقرب من أسد شده من قميصه وصرخ: امكككككك اللي وصلتها للحالة دي امك
بنجاب بعدهم عن بعض وقال: لك بدنا ندور عليها مو وقت خناق.
أسد جري والكل كان بيدور أسد طلع اسانسير وكان آخر دور في المستشفى كان بيجري لمحها هي وقاعده على كُرسي مُتحرك ومنزله راسها في الأرض ولابسه لبس المستشفيات وشعرها كان نازل عند رقبتها وكانت قريبه من الحاشة قريبة اوي
أسد قرب منيها بخطوات ضعيفة وقال: يُسر
بصت ليه يُسر بدموع وقالت: ابعد عني
أسد بهدوء شاورلها وقال: اوعي يا يُسر إياكِ تفكري تفكير بس
يُسر بدموع بصت لتحت وقالت: انتحر؟
أسد بدمع: إياكِ.
كان قريب منها وشدها لورا تجاهه وقالت: ابعد عني
أسد كان قريب منها ونزل على رُكبته على الأرض وقتها طلع أيان وارتاح لما شافها بخير واتنهد وانحني بضهره وسند على ركبته
أسد بصلها وهي بصتله وقالت: مفيش كلام يتقال صح!
أسد دمعته نزلت لما بص على رجليها وقال: أنا آسف واللهِ آسف مقدرتش احميكِ.
أيان كان باصصلها بدموع على منظرها
يُسر بدموع: رجليا فين يا أسد، ها أنا مش حاسه بيهم، هترجعهملي بأسفك.
أسد بدموع أكتر مسك إيدها وقال: سامحيني يا بت جبل.
يُسر بدموع زاحت إيده وقالت: وعدتني انك تحميني وفي النهاية انا اللي وقعت، انت موفيتش بوعدك عارف يا ابن العشماوي لما تخلف بوعدك مع اللي بيفهم بالوعود تتلبش، اما لما تخلف بوعدك مع اللي مش بيفهم بالوعود عادي... عادي لانك ملوش قيمة عندك.
وصرخت بإنهيار هي وبتضربه على صدره: رجليااااااا فين.
كانت بتبكي وانفجرت هو حضنها وكانت بتبكي وتزيحه بقوة وصرخت فيه بدموع هي وبتزيحه: انا اثبت ليكِ ان ابويا مش هو اللي قتل أبوك، اوفي بوعدي ليك وطلقني.
أسد بصلها بدموع ووقف وقال بقلة حيلة وقال هو وباصص في عينيها ولأول مره قلبه يتكسر: وأنا من الناس اللي بتفهم وتوفي بالوعود وتتلبش، انتِ طالق يا بت جبل.
•تابع الفصل التالي (رواية العروسه الهاربه وانتقام الشيطان) اضغط على اسم الرواية