رواية حكاية قمر كاملة بقلم وردة في البستان عبر مدونة دليل الروايات
رواية حكاية قمر الفصل الخامس و العشرون 25
ليل : محدش عملي حاجة ياقمر .. ممكن تسبيني بقا
قمر : ياليل ريحيني انتي عارفة انا مبقدرش اشوفك كدا .. طب محدش جه جنبك .. زعلانة ليه .. علشان مجبتيش الهدوم اللي وعدتك بيها .. حاضر والله هروح للولية اخد منها الجمعية واجبلك اللي انتي عاوزة بس متزعليش .. اضحكي يلا ياليل علشان خاطري
ليل ابتسمت : خلاص ياقمر انا كويسة
قمر : أيوة كدا ياحبيبتي.. اوعي تزعلي تاني .. انا هروح دلوقتي اخد الجمعية ولا تزعلي نفسك ابدا .. ومشيت
ليل انفجرت من العياط تاني
___________________________
كريم نزل متعصب ع صوت التليفزيون عالي وتونة بترقص ع الاغنية .. راح خد الريموت وطفي التلفزيون
تونة بعصبية بصيتله : انت بتطفي التلفزيووووه لييييه
كريم بصلها بقرف و لسه بيلف ضهره راحت تونة نطت ع قفاه وراحة تعضه
تونة: انا بكررهك ياوللااا انت ونعمة لشوهلك قفاك
نور ونجلاء جم يجروا ع الصوت: انتي بتعملللي اييه
نور شدتها ومسكتها : ليه كدا يا تونة عملك ايه
نجلاء ماسكة كريم وكريم عاوز يضرب تونة : اهدي ياكريم .. عيب كدا يا تونة.. مينفعش تعملي كدا عيب
تونة بعصبية : هو اللي قفلي التلفزيوووه .. هو مش بيحبني
نور : دادة خدي كريم ع اوضته
كريم بيشد نفسه مش عاوز يطلع
نور : علشان خاطري ياكريم اطلع يلا
تونة : غور
نور بتتكلم جد : فتون مش عاوزة مشاكل مع كريم تاني لو سمحتي .. كريم وضعه مختلف عن باقي البيت .. متقربيش لكريم تاني لو بتحبيني مفهوم
تونة هزت رأسها .. ومشيت وهي زعلانة وبتعيط
________________________________
نجلاء : كريم ياحبيبي اهدا .. متزعلش منها دي ضيفة عندنا .. عيب نعامل الضيوف وحش
نور دخلت حضنت كريم : حبيبي انت كويس .. متزعلش خلاص مش هتقرب منك .. وانت كمان متجيش جنبها يا كريم وتزعلها .. تونة طيبة بس هي اتولدت ف مكان غير اللي احنا فيه .. ممكن تستحملها علشاني انا
كريم هز راسه بالموافقة
نور : حبيب اختك انت
عايدة : نجلاء كنزي بنتك جت تحت
نجلاء بفرحة : كنزي جت .. عن اذنكم هروحلها
نور : واحنا كمان هنيجي معاكي نسلم عليها .. يلا يا كريم
كنزي طلعت تجري حضنت نجلاء: وحشتينييي اووي اووي ياماما
نجلاء: وحشتيني اكتر ياحبيبتي .. انا مصدقتش لما ابوكي قالي انك جاية .. خلاص هتعيشي معانا
كنزي : أيوة عمو احمد هو اللي قالي اعيش هنا .. وهينقل ورق كليتي هنا كمان
نجلاء: الحمدالله يارب .. كدا ابقا مطمنة عليكي وانتي جنبي
نور : اهلا ياكنزي .. عاملة ايه
كنزي : الحمدالله يانور كويسة ..
نور : سمعت انك هتقعدي معانا فرحيني وقولي الكلام صح
كنزي بفرحة : أه اه هعيش معاكم
نجلاء : انتي مكلتيش ياحبيبتي طول الطريق تعالي معايا المطبخ اجبلك اكل
كنزي : يلا
كريم بيبص لمح تونة قعدة بعيد بتعيط .. بصلها ومشي
_____________________________
قمر راجعة مبسوطة ومعاها كياس كتير ف ايدها ودخلت لقيت تونة وليل نايمين
قمر : ايه دا نايمين ليه دول غريبه .. قومي يابت انتي وهي شوفوا جبتلكم ايه يلا
ليل صحيت وهي عينها ورمة .. قمر شافتها اتضايقت بس عملت كأنها مشفتهاش
قمر : بصي يالولو جبتلك ايه ياحبيبتي .. بصي الفستانين دول هيبقوا عليكي حلوين اوي .. وجبتلك البلوزة دي و السلوبتا دي عجبتني اوي قولت مش خسارة فيكي .. وشوية ميكياچ علشان تدلعي نفسك .. بصي اتفرجي الحاجات حلوة ازاي .. كل دول ليكي ولو عوزتي تاني قولي بس متزعليش ابدا
ليل حضنتها وعيطت
قمر : بس لو تقوليلي ايه اللي جواكي ياحبيبتي
ليل مسحت دموعها: متقلقيش انا هبقا كويسة
قمر : طيب الحاجة عجبتك
ليل : حلوين اوي اوي ياقمر .. ربنا يخليكي ليا
تونة بزعل : وانا مجبتليش حاجة
قمر : وانا اقدر أنساك ياصغير انت تعالي .. بصي الفستان دا حلو ازي وجبتلك تيشيرتين وشورت وبنس لشعرك وجبتلك اللعبة دي كمان مع اني عارفة انها هتتكسر
تونة : انا عاوزة مايوهه انزل بيه بالبسين
قمر: حاضر هجبلك بس مش هتنزلي هنا.. انا هوديكي بسين تاني تنزلي فيه براحتك
تونة : امتا
قمر : قريب بس اصبري عليا شوية
تونة : حاضر
ليل : انتي مجبتيش لنفسك حاجة
قمر : جبت عبايتين
ليل : عباية ليه ماتشتري هدوم عادي زي اللي جبتهملي
قمر : لا طبعا انا خدت ع العباية خلاص .. ملبسش غيرها
ليل: ع راحتك
_________________________
اسر راجع وبيبص ع المكان اللي قعدة في ليل وبعدين دخل ع الفيلا ..
احمد : حماتك بتحبك تعالي اتعشي معانا
اسر بيبص ملقاش ليل
زين بخبث : تعالي كل وهنخلي عايدة تناديلك ع تونة تفتح نفسك ع الاكل
اسر : لا مش عاوز انا طالع انام
احمد : عملت ايه ف الكلية يااسر … لو محتاج حاجة اطلب من ليل هتساعدك ..
زين : اه صح دي ليل معاه ف نفس الكلية .. *غمز لأسر* اكيد هتساعدك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حكاية قمر ) اسم الرواية