رواية حين تقع في الحب بقلم ندي علي حبيب الجزء الرابع عبر مدونة دليل الروايات
رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل الخامس و العشرون 25
( في شقة عاصي وندي )
عاصي اخد ندي من ايدها ودخلها الشقه وقفل الباب برجله وبص عليها كانت ندي بتفرق في ايدها
عاصي فك ايدها من بعض وبص ليها :مالك ايدك متلجه كدا ليه
ندي بصت ليه :مفيش انا كويسه بس عوزه اشيل العدسه من عيني علشان وعجتني بس
عاصي ساب ايدها :بصي اخر الطرقه اوضة النوم ادخلي غيري وظبطي نفسك علي ما اشرب سجاره واجيلك
ندي شالت فستانها من قدام وراحت علي الاوضه فتحتها وانبهرت من جمال الاوضه وترتيبها واسمها اللي مكتوب علي الحيطه بنور وترتيب الاوضه دخلت وقفلت الباب وراها
ندي :يعني هو مجهز كل التجهيزات دي ومظبط كل حاجه ليا علشان النهارده تكون دخلتنا وانا عوزه اقوله ميقربش مني علشان انا مرعوبه مش خايفه بس
وراحت علي الدولاب لقت قميص نوم ابيض بروب لحد بعد الركبه وايده شفافه ومنفوشه والقميص كت ومن الحرير وعريان شويه من عند الصدر وطوله واصل لأول فخدها طلعته وحطيته علي السرير
ندي بصت علي القميص بتردد:ماهو اكيد مش هنام ببجامه من بجامتي في يوم زي دا …..ياربي علي التوتر اللي انا فيه اعمل اي دلوقتي …….انا هلبسه واللي يحصل يحصل ووقفت قدام المرايه وفكت الفستان بسهوله
ندي :اي دا هو اتفك معايا بسرعه ليه اومال اللي يتوكسو في المسلسلات مش بتفك ليه ويجي البطل بطلته الحلوه ويفكه ليها وقالت بغرور وهي بتبص لنفسها في المرايه بس احنا نختلف علي الاخرون يا باشا …….انا فيا مزاج اضحك والنبي واخدت القميص ودخلت الحمام قلعت العدسه والرموش
ندي وهي بتدعك في عينها :وتسألوني عن الراحه النفسيه اقولكم لما شلت العدسه من عيني وفضلت تغسل في وشها كتير
ندي بغيظ :يعني البت كانت بتعمل ليا مكياج بضمير اووي كدا ليه ونشفت وشها وراحت اخدت دوش نضيف
( في الصاله عند عاصي )
عاصي دخل الاوضة التانيه غير هدومه واخد دوش دافي يريح اعصابه فيه وطلع كان بالبورنص وقف قدام المرايه وفضل ينشف في شعره بالفوطه
عاصي :طيب دي مرعوبه اطمنها ازااي ؟
ولبس بجامه من الحرير لونها اسود ومفيش فيها غير 4 زاير ومفتوحه كلها من عند الصدر مبينه عضلات صدره المشدود وحط مزيل عرق وروق علي نفسه ومسك فونه
عاصي بتردد:المفروض ادخل ولا استني بقاا ؟ احنا نستني كمان 10 دقايق كمان
( عند ندي )
وقفه قدام المرايه ومبرقه :يخربيت كدا يولاد دا القميص ولا قميص هيفاء وهبي ازاي امي تيجيب الكلام دا ……يكونو العقارب عملين فيا مقلب وجابو البتاع العريان دا …. وقالت بغمزه هشخلعك يا عاصي ولبست الروب علي القميص ورجعت شعرها لورا بعد ما نشفته بستشوار وراحت فتحت الدرج اللي في الدولاب وطلعت كيس اللي اشتريته من المول لما كانت مع عاصي كان عباره عن زجاجة برفان للإثاره ورشت منه علي رقابتها وفي اماكن تانيه
ندي بصت علي نفسها ببتسامه :يخريبت كدا رجلي بينه دا كل حاجه بينه يعني انا كنت في يوم عوزه البس زي الاتراك وامشي مينه الحجات كدا يسوااادي طيب كويس ان جدي كان بيمنعني ……هو عاصي اتأخر ليه ليكون ناام ولقت الباب بيتفتح وبيدخل عاصي
عاصي واقف بيبص عليها بصدمه :انا مش عارف اتكلم هو في حد جسمه حلو كدا
ندي حطه راسها في الارض بكسوف وحرج كبير وعماله تشد الروب عليها :انت اللي عيونك حلوه
عاصي قرب منها ومسك ايدها :احم بصي يا ندوش احنا اتجوزنا وانتي بقيتي مراتي رسمي انا عارف انك صغيره ومقدر دا بس اكيد عرفه اللي بيحصل في ليلة زي دي صح
ندي هزت راسها بكسوف :عرفه
عاصي رفع ايدها لشفايفها وباسها :طيب انتي جهزه لحاجة زي دي
ندي رفعت عيونها ليه :بص انا هكون صريحه معاك انا خايفه ومتوتره ومن خوفي مخليني مش عرفه اعمل اي حاجه وانا علي قد معرفتي بالي بيحصل بس مش عرفه انا المفروض اعمل ايه او ايه المطلوب مني انت فاهمني صح
عاصي قرب من خدها اليمين وباسها :فهمك بس انا مش عاوز منك غير انك تكوني معايا وتحسي بيا وبس وقرب من شفايفها ولسه هيبوسها ندي بعدت
ندي بخوف :استني استني عوزه اقولك حاجه انا عوزه اشرب
عاصي راح علي المطبخ يجيب ليها مايه
ندي حطت ايدها علي قلبها :اهدي كدا الراجل هيفكرك متخلفه احم لازم اتقوي
عاصي جاب ليها مايه :اشربي يا حبيبتي
ندي اخدت الميه وشربت وبصت لعاصي
عاصي مسك ايدها وبص في وشها :ممكن نهدي شويه الموضوع مش محتاج كل الخوف اللي فيكي دا يا ندي
ندي هزت راسها وغمضت عنها عاصي قرب من شفايفها وباسها برقه :انا بحبك ومستحيل اضايقك بحركة مني متقلقيش والبوسه اتحولت من رقيه للهفه وحب وشوق ندي مش عرفه تتجاوب مع عاصي خاالص
عاصي بعد عنها شويه ونزل اكتاف الروب اللي هي لبساه وبسها من كتفها الشمال برقه مبالغ فيها وبعدين نزل شويه كمان ابتسم لما لاقي اسمه مرسوم تحت كتفها وباسها منه
ندي مش فايقه لاي حاجه غير انها حاسه بلهفه ولمسه عاصي وبس
عاصي فضل ينزل في الروب بتاع ندي لحد ما نزله كله علي الارض هنا ندي فتحت عيونها بكسوف رهيب
ندي :عاصي
عاصي حط صباعه علي شفايفها :هششش خليكي معايا وبس وقرب من شفايفها وباسها تاني وبعدين بعد قلع التيشيرت اللي كان لبسه
ندي بصت علي عضلات صدره وشكله الرجولي بتوهان وإعجاب وقربت منه وحطت ايدها علي صدره وبدأت تمشيها من اول رقابته لاخر صدره وعاصي مغمض عينه ومش مركز غير علي حركة ايدها وبس
ندي اتجرأت وحطت ايدها علي رقابته عاصي ورفعت نفسها وباسته من شفايفه وهو اتصدم في الاول ولكن اندمج معاها ورفعها من وسطها هنا ندي اتورت اوووي وخافت اكتر لما حطها علي السرير وبدء يبوس في رقابتها وهو نازل ندي نفسها طالع نازل غمضت عيونها بخوف وقالت في
نفسها :مفيش حاجه هو بيحبني ومستحيل يأذيني
ندي بخوف بصت لعاصي :عاصي
عاصي :خليكي واثقه فيا وفي حبي ليكي
وسابت نفسها وقلبها لعاصي ونختم اليوم بإن ندي اصبحت زوجت عاصي قولا وفعلا
……………………..
في الفيلا عند ادهم
ياسمين بتشتت وهي قعده علي السرير وادهم قدمها :يعني انت ظابط ايطالي
ادهم اللي ماسك ايدها ببتسامه :بظبط كدا
ياسمين :طيب هربان ليه بقااا
ادهم :علشان محدش يعرف ان ظابط غير ناس تتعد علي الصوابع لكن الباقي مفكر ان ضلع مافيا وعلشان كدا لازم افضل مختفي لحد ما الحقيقه تبان
ياسمين :انا مش فهمه اووي بس انت وحشتني اووي يا ادهم
ادهم حضنها :انا بنسبه ليا انك عرفتي اني مش ضلع مافيا دي كفايه عليا اووي ان موت اموت مرتاح
ياسمين بخضه :بعيد الشر عنك يا ادهم متقولش كدا والله اسيبك وامشي
ادهم ببتسامه وهو بيبوسها :وحشتيني ياسمينتي
ياسمين ببتسامه اخدت ايده وحطه ايده علي بطنها :انا حامل يا ادهم
ادهم بيبوس ايدها :عارف
ياسمين بستغراب:مين قالك
ادهم :انا عارف من غير ما حد يقولي علشان انا مقدرش اسقط ابني وحته مني ومنك ومن قبل ما اروح السجن عارف انك حامل
ياسمين حضنته :انا بحبك يا ادهم
ادهم :وانا بمووووت فيكي تعالي نعد شويه في البلكونه واخد ايدها وقعدو يتكلمو ويضحكو لحد ما ياسمين نامت ادهم نقلها علي السرير ونيمها في حضنه
ادهم بعشق :هتفضلي صبري في الدنيا يا ياسمين هفضل اغير عليكي لاخر عمري وهفضل متملك في حبك للأبد بس هتغير علشانك وعلشان طفلنا
………………..
في الصباح
الكل صحي متأخر من النوم وكلهم متجمعين علي السفره
محمد :يجدع دا طرقه هدتنا كلنااا هده بنت كلب
عمر ببتسامه :بس مش هننكر ان امبارح يوم كان زي العسل
غسان بضحك :في واحد من البلد من اهل ندي كان قاعد في اول القاعه بيحشش المهم في واحد داخل القاعه والراجل بقااا اي متشيك علي الاخر اتكعبل وقام واقع علي الارض يسكت المحشش بقا ويعمل نفسه مش واخد باله لاء قام الراجل واقف وميت من الضحك الراحل وقع شوفته وقع ازاي بالله كنت بتكلم مع اللواء امجد موت من الضحك علي منظره
نور بضحك :انا مش بضحك علي الموقف انا بضحك ان غسان بيقولك بيحشش طيب يا حبيبي مش تقريبا من مهمتك انك تقبض عليه ولا اي
غسان وهو بيشرب الشاي :والله اضايقت بس قولت مش هنكد علي عاصي
اسر طلع من اوضته :الولا قافل فونه
حبيبه :وندي كمان
يمني :يوه مش عرسان يولاد وبعدين اتنو بترنو عليهم ليه اصلا
اسر بضحك :انا عاوز اطمن علي عاصي يكون قصر برقبتنا ولا حاجه
قاسم :غسان فكرتني بصبحيه محمد فاكر
غسان بضحك :الو اي يا محمد اخبارك اي اقفلل انا ناقص
الكل ضحك عليهم
محمد :ماهو برضو حد يرن علي حد العصر طب دا كلام يناس
غسان :يلاااا دا انا الساعه 11 الصبح كنت بفطر تحت
عمر :ياعم مالك ما احنا مش غسان الالفي برضو
نور بهمس للبنات :احنا نقوم نعد في مكان تاني علشان هيدخلو في تفاصيل محرجه
نورهان قامت :يلا علي البلكونه يا بنات احنا
البنات قامو وراحو علي البلكونه قعدو فيها وفضلو يضحكو ويهزرو
نورهان بستغراب:هي ياسمين فين ؟
نسمه :اجهزو للي هقولو ادهم خرج من السجن وايجة الفرح امبارح واخد ياسمين ومشي
نورهان ونور ويمني بصو لبعض
نور :نعم يا نسمه بتقولي اي يا غاليه
نورهان :افهم بس يعني ياسمين بيته برا البيت من امبارح
يمني بضحك :ومع ادهم
نور بسرعه :طب والحمل ؟
نسمه بضحك :انتي دماغك شمال علطول كدا هو اي اتنين يعدو مع بعص يبقااا ما يمكن بيتكلمو
نور ببتسامه :ربنا يفرحها ويسعدها يارب
يمني :ندي كانت مرعوبه امبارح وانا بسلم عليها البت ايدها متلجه يتري عمله اي دلوقتي
نور :ايوااا امبارح حولت اطمنها بس فعلا قلقانه عليها عوزه اطمن عليها
نسمه :حركة قفلة الفون دي حركة الحمار ابنك
نورهان بضحك :حصل
…………….
في اوضة حبيبه
فرحه راحه في الاوضه :ياتري البت ندي عمله اي
نيرا جايه في الاوضه :قفلين الفون الاتنين
حبيبه اللي قعده في السرير :في اييييه يابشر دول عرسان والنهارده الصبحيه ولسه الساعه 12 الضهر مش كدا يعني
فرحه بتفكير :حبيبه بتكلم صح احنا علي الاقل مش هنحاول نوصل ليها بحد غير بكرا او لما اهلها يجيو ليها
حبيبه :بس كدا اتهدو وتعالو اعدو جنبي بقااا
…………………..
في شقة عاصي وندي
عاصي صحي وتني دراعه علي المخزه وحط راسه عليه وبص لندي
عاصي بيشيل شعرها من علي وشها : ندووش وباس شفايفها ندي
ندي حركت راسها النحيه التانيه بغيظ :اسكت خليني انام شويه بقا
عاصي بخبث نزل تحت الغطي وبقا فوقها :هتصحي ولا نكمل اللي كنا بنعمله بليل
ندي فتحت بسرعه :لاء هقوم بس ابعد علشان بجد جسمي وجعني اووي
عاصي بعد عنها ونام جنبها واخدها في حضنه :الاول صباحيه مباركة ثانيا جسمك وجعك ازاي
ندي دفنت وشها في حضنه بتعب :مش عرفه اشرح بس انا حسه ان جسمي متفكك من بعده
عاصي بهمس في ودنها:دا علشان نايمه عريانه والتكييف علي السخن والاوضه سخنه ومفيش غير الغطي الخفيف دا
ندي بوجع :طيب عوزه هدومي وسبني انام
عاصي مسح علي شعرها علشان هو مقدر تعبها دا :طيب هسيبك تنامي براحتك بس خدي شور علشان ترتاحي شويه
ندي بتعب :مش عوزه اخد حاجه يا عاصي عوزه انام بس علشان مش قادره
عاصي شد البنطلون بتاعه من علي الارض ولبسه وشالها :قومي هسعدك
ندي بعتراض:يا عاصي لاء سبني انام وبعدين بطل قلة ادب تساعدني في اي
عاصي باسها من شفايفها بنغش :يابت انا جوزك وبعد اللي حصل امبارح دا المفروض خلاص مفيش كسوف بقااا وحطها في البنيو
ندي بصرخه :اوعي تشيل الغطي يا عاصي والله اصوت
عاصي قعد جنبها :عرفه يا ندوش لما العروسه بتصوت هنا بيقولو ايه عليها
ندي بصت ليها بفضول والبنيو بيتملي:بيقولو ايه ؟
عاصي بيرجع شعرها لورا :بيقولو العريس فرحانه بعروسته يعني لو فضلتي تصوتي من هنا لبكرا محدش ليه دعوه
ندي رجعت راسها لورا :انا مش هرد عليك يا عاصي علشان تعبانه وهبطانه بس لما استرد صحتي هوريك بقاا
عاصي باسها من خدها :استرديها بسرعه بقاااا
ندي بصت ليه :انت مش هبطان ولا تعبان ولا مجهد ولا اي حاجه من الحجات دي خالص
عاصي بضحكة رجوليه :خالص دا انا فيا طاقه تهد بيت حاليا
ندي بصت ليه :طيب انا هبطانه وحسه ان مرهقه ليه
عاصي بغمزه ليها :من مجهودي
ندي رشت عليه ميه بغيظ:انت سافل يا جوزي وقليل الادب كمان اطلع برا بقا علي ما اخد شور
عاصي برفع حاجب :اطلع برا دا كلمة كبيره اووي في حقي احنا هنتشارك الشور يا قلبي
ندي قامت من البنتو وهي لفه الملايه حوليها وبتقول بتحذير :عاصي متحاولش تقرب مني علشان هتزعل مني بجد
عاصي شدها وفتح الدوش :اموووت في زعلك دا بقااا وباسها بعنف
ندي حولت تبعد :يا عاااصي ابعد بالله عليك
عاصي جاب الشامبو وحط علي شعرها :اهدي
ندي بغضب :بتحط شامبو ليه يا علصي هنقع وهنتعور ابعد
عاصي شدها عليه :خدي بس دا احلي حاجه في الدنيا الشور المتشارك دا وبيشيل الملايه
ندي مسكت فيها بقوه وكسوف :ابعد ايدك يا عاصي ايه السفاله دي
عاصي قرب من وشها بقوه :عليا الطلاق لهناخد الشور دا سوا
ندي بصدمه :بتحلف عليا بطلاق يا عاصي ؟
عاصي شد الملايه وبعدها بعيد واخدو الشور سوا
……………………….
في اوضة حبيبه تلفون نيرا رن
نيرا :الو صباح الخير
كريم :صباح اي بقا احنا دخلين علي العصر
نيرا بغيظ:غلطانه ان بتكلم يعني
كريم بضحك :حقك عليا ياستي انتي عمله اي النهارده وروحتي ولا لسه بيتكم
نيرا :لاء لسه هروح بليل بس انا عوزه اقولك ان انت لازم تيجي انت وجدك يا كريم لماما
كريم :انا متصل علشان اقولك شوفي ولدتك فاضيه انتي علشان نيجي يا نيرو
نيرا بضحك :بحب اسم نيرو منك اووي
كريم :لاء علي كدا اقولها علطول بقا ياست نيرو
نيرا :انا مش عرفه ايه اللي انا فيه دا حسه بحجات كتير اووي وو كريم انت بتعمل اي
كريم :باخد شور كملي سمعك
نيرا :يخربيتك بتكلمني وانت بتاخد شور ليه ياكريم وقفلت في وشه ….. مينفعش اقفل في وشه اكيد زعل وراحت ترن رنت كاميرا غصب عنها كريم فصل عليها ورن تاني
كريم بضحك وهو بينشف وشه :يعني بقولك باخد شور تقومي ترني كاميرا يخربيتك
نيرا بكسوف :والله مقصد غصب عني بجد والله العظيم اسفه
كريم بضحك :موتني من الضحك يا نيرو
حبيبه وفرحه دخلو وفضلو يبصو عليها
كريم :المهم قوليلي يا نيرو انتي مبسوطه بالخطوبه
نيرا بصت لحبيبه وفرحه بتوتر :ايوا مبسوطه
حبيبه بهمس :افتحي الاسبيكر
نيرا بهمس :لاء
كريم بستغراب:علي صوتك مش سامع
فرحه راحت لصقت في الفون تسمع
نيرا :طيب هقفل دلوقتي واكلمك بعدين يا كريم ممكن
كريم :تمام سلام وقفل في اي البت دي حد جنبها ولا اي
نيرا بغضب :عجبكم كدا يعني
حبيبه وفرحه ببتسامه :اوووي
نيرا قامت وسابتهم :عيال سمجه اقسم بالله
………………
عند ياسمين
ياسمين :ادهم قطع الكبده بضمير علشان مش عوزه اقطعك مكانها
ادهم ساب السكينه وبصلها ببرائه :ياسمين انتي بقيتي قاسيه في حقي اووي طيب مش عامل بقا
ياسمين بضحك :خلاص انا اسفه يا روحي بس هي مش بتقطع زي نا انت بتعمل كدا
ادهم مسك السكينه ومسك الكبده وقطعها بمهاره :اي رأيك
ياسمين سقفت :ما انت بتعرف تعمل اهو يا قلبي اومال مغلبني من الصبح ليه
ادهم باس خدها وهو بيغسل ايده :بدلع عليكي وحط ايده علي الحوض وحاصرها
ياسمين :ادلع يا قلبي ادلع وباست خده الشمال وباست خده اليمين
ادهم مد شفايفه ليها :وهنا كمان
ياسمين باسته بضحك :دلعني بقااا
ادهم بخبث :ما انتي حامل هدلعك ازاي
ياسمين حطت ايدها علي بوقها وبرقت :يا قليل الادب يا سااافل ادهم ضحك وفضلو يجهزو الاكل
…………………
في شقة غسان
غسان قاعد علي الكنبه :والله العظيم تعبت من المنهده كل يوم يا روحي اخر حقنه والله العظيم
نور :كداب قولتلي كدا امبارح واهو في وحده تانيه اهي
غسان :يا حبيبي ما الدكتوره اللي بتكتب مش انا
نور :دكتوره حماره ومبتفهمش اي حاجه في اي حاجه
غسان مسك ايدها وشدها نيمها علي رجله واداها الحقنه بالقوه
نور قامت وهي بتصوت من الوجع :بكرهك يا غسان ورحت حضنته
غسان مسح علي ضهرها بحب :بالشفا يا قلبي معلش خلاص خلصنا اخر وخده
نور بعياط:مش هروح لدكتوره دي تاني علي جثتي لما اروح ليها تاني
غسان بطتبيل ليها :ابوها بنت كلب مش هنروح تاني ليها حاضر
نور :ايوا كدا عارف اصلا مبتفهمش حاجه
غسان :حصل حماره اصلا يلاا اعدي علي ما اجيب ليكي حاجه تكليها
نور قعدت وقامت تاني :مش عرفه اعد يا غسان الحقنه زيت وبتوجع اووي
غسان :تعالي معايا المطبخ يا حبيبي واخدها وراح علي المطبخ فتح التلاجه اجيبلك تكلي اي
نور :هاتلي كوباية عصير برتقان
غسلن صب ليها العصير وصب ليها :اشربي يا حبيبي يلا
نور اخدت الكوبايه:غسان عاصي محدش سأل عنه
غسان قفل التلاجه وقعد جنبها :يا روحي النهارده الصباحيه بتاعته يعني لازم ياخد رحته
نور :ندي كانت مرعوبه وهيا طلعه امبارح
غسان :كل بنت بتكون كدا في اليوم دا فاكره ليلة فرحنا عملتي اي
نور بضحك :فاكر دي كانت ليله
غسان بضحك :الواحد يومها حس براحه عمره محسها
نور ضيقت عينها وبصت ليه :انت تقصد حاجه سفله صح
غسان بضحك :هي الحقنه طابت
نور افتكرت :بتفكرني ليه هتوجعني تاني كدا
غسان بضحك :خلاص انسي السؤال يا قلبي بس بقولك اي احنا كنا بنقول حاجه امبارح الصبح وايجة يمني قطعت علينا ما تيجي نكمل وغمز
نور عيطت :لاء يا غسان
غسان :اشمعنا ؟
نور :بطني وجعاني بس لو عاوزني اكيد مقدرش امنعك
غسان باس راسها بحنان :وانا مش عاوز غير رحتك يا قلبي تعالي نطلع نعد في البلكونه شويه
نور بغيظ:ما انت ركبت الستاره مبقتاش شيفين حاجه في الشارع
غسان :علشان محدش يشوفك يا قلبي وانتي قعده واخدها واخد لب وراح علي البلكونه وفضلو يكلو لب ويحبو في بعض
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حين تقع في الحب ) اضغط على أسم الرواية