رواية احببتها رغم عجزها كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببتها رغم عجزها الفصل السابع و العشرون 27
مازن… في حاجه يابرنس فاطمه بصت ورها
شريف… ها لا مافيش حاجه
مازن… تمام يلا روح مكانك
شريف… تمام
فاطمه… شكرا خالد بصلها ورجع قعد مكانه فاطمه بصت عليه وهو مبصلهاش
الفرح خلص ومازن خد كيان وطلع فوق اوضتها وفاطمه دخلت اوضتها وجت تنام لاقي رساله وصلتلها
_اول مره احس اني بحبك بس منكرش اني بكرهك برضو بس بدات احس بشعور من نحيتك بالحب اووي ومش عارف هتنسي مازن وتحبيني ولا اي
الصبح
كيان صحت لقت مازن صاحي وعمال يبصلها
كيان بكسوف… صباح الخير
مازن… قصدك صبحي مباركه ياعروسه
كيان بكسوف… الله يبارك فيك
مازن… عامله اي دلوقتي
كيان… الحمدلله قوم عشان اقوم اغير
مازن… متقومي انتي انتي مالك بيه
كيان… قوم انت الاول وبطل رخامه بقا
مازن.. هههههه لسه بتتكسفي يابطتي
كيان ضربه علي كتفه…. قوم بقا وبطل
مازن… طيب تعالي احكيلك علي حاجه
كيان… قوم هي الساعه كام
مازن…الساعه 11
كيان…. وحيات امك وده كله نايمين
مازن بصدمه… هو جعفر حضر ولا اي ياوقعه مطينه
كيان…. ههههه خفه سايبنا نايمين ليه كل ده يلا نقوم عشان نصلي الصبح قبل الضهر وننزل تحت
مازن…. وربنا عيله فصيله غيري قومي ابت انا مش هقوم
كيان…. عيل بارد
مازن… مش اكتر منك
كيان بطفوله…. هو ده اللي قولت مش هشتمك ابدا عبوشكلك غور وسابته وقامت
تحت
فاطمه… صباح الخير
بوسي… اي النوم ده كله امال العريس والعروسه يصحو ايمتا
فاطمه… ههههه وانا اي عرفني ياختي
بوسي… فيكي حاجه لم اخرتي في النوم
فاطمه…مش عارفه حاسه اني مخنوقه اووي
بوسي… ليه كدا
فاطمه… عشان حاجات كتير
كيان وهي نازله من علي السلم…. صباح الورد علي اجمل وردتين
فاطمه وبوسي.. صباح الفل علي اجمل عروسه النهارده
فاطمه بصوت واطي لبوسي… متحكيش قدامها حاجه عني
بوسي…. حاضر بس هتحكيلي
فاطمه… حاضر
كيان… الوردتين بتاعوتي بيحكو في اي مع بعض من وراي
فاطمه… عيب عليكي هنحكي في اي بس فين العريس
كيان… مرزوع فوق
فاطمه وبوسي بصدمه… مرزوع اتخانقتو ولا اي
كيان بعياط…. الصبح بقوله يلا ننزل تحت وسيبنتني نايمه ليه قالي انتي عيله فصيله وبارده
فاطمه…. وحيات امك مهو عايزه يقولك اي في يوم الصباحيه الواحد بيبقا حابب يقعد مع مراته وانا متاكدها ان لسانك شتمه عشان انتي جعفر مسيطر عليكي اوووي
مازن وهو نازل من علي السلم…. بنت حماي العثل ياناس اديها خدي حق اخوكي
فاطمه… من عنيه انت تؤمر بس
بوسي… اتلمو انتو الاتنين محدش ليه دعوه بمرات اخوي حبيبتي
كيان بعياط طفولي… شوفي هم الاتنين اتلمو علي بعض عليا يرضيكي
بوسي…. ولا يهمك ياروحي انا معاكي
كيان… حبيبتي انتي انا مش هكلمهم تاني وحضنتها
مازن بهزار… هو انا ممكن احضن فاطمه عادي زي محضنتي اختي
كيان بغيرها… وحيات امك اعملها كدا وانا اوريك هعمل فيك اي
مازن بخوف هزاري…. يالهوووي الحقوني فاطمه لو حصلي حاجه اختك هتبقا السبب ماشي
فاطمه…. ههههه حاضر
مازن… فين الفطار أنا جعان اوووي متقومي تجهزيلي الفطار ياكيان
كيان… وانا مالي روح جهزو لنفسك او خلي بنت حماك تجهزلك هي مش اختك
مازن…. هههههههه هموت ياخربيتك يلا بقا بطلي هزار
كيان… حاضر وقامت وسابتهم
بوسي بعدما كيان مشت…. اتلم عشان ممكن تزعل من هزارك وانت عارف ان هي بتغير اوووي عليك ها فتتلم
مازن… حاضر اقوم اروح وراها وانتو خليكم هنا
فاطمه… تمام روح
بوسي… ها احكي مالك مازن وكيان مشي
فاطمه… تعالي نطلع فوق طيب ونسيبهم براحتهم
بوسي … تمام يلا
مازن دخل لاقي كيان بتجهز الاكل راح حضنها
مازن بحب… كياني بيعمل فطار اي
كيان بطفوله… مالكش فيه واوع عني انت مش كنت عايز تحضن فاطمه
مازن بضحك…. ههههه طيب انتي تصدقي اني ممكن احضن ولا اقرب من واحدها
كيان… لا
مازن… طيب لم انتي عارفه ليه زعلتي وتقمصتي زي العيال الصغيره
كيان بطفوله…. عشان بغير عليك من كلامك مع اي واحدها حتي لو اختك
مازن… ههههه وانا مستحيل احب ولا اعشق حد غير كياني عشان عقلي وقلبي بيدمنوها هي وبس
كيان بكسوف… بس طيب واوع احسن حد يدخل علينا
كيان…. محدش ليه عندي حاجه واحد ومراته
كيان… تعال طيب جهز معايا الفطار بس
مازن…. حاضر يلا شوفي بسمع كلامك كيف عشان انتي كمان تسمعي كلامي
كيان… عشان بابي شطور وبنوته اش شطورها
مازن… ههههه قلبتي طفله ليه كدا بس بابي بيحب يكون بنته شطورها زي بابها
كيان… لا مينفعش عشان لازم بنته تكون شقي وبابها يكون شاطر ومحترم
مازن…. ههههه وبابي بيحب بنوته وشقوتها وكل حاجه فيها
كيان….. وبنوته كمان بتعشقه
مازن…. طيب بنوته ناوي تعمل لبابها اكل ولا هتجوعه وهو ماكلش اديلو يجي يومين
كيان…. هههه حاضر من عيوني
عند فاطمه وبوسي
فاطمه…. وبس ياستي كل ده اللي حصل
بوسي… طيب هتعملي اي دلوقتي
فاطمه… معرفش بصي سيبها للوقت وهو هيبين كل حاجه
بوسي… امممم تمام فكي طيب كدا ويلا ننزل نشوف ولعو في البيت ولا لسه هههه
فاطمه… ههههههه حرام عليكي انا لسه صغيره وعايزه اعيش
بوسي…. هههههه يعني انا اللي كبيره مانا كمان عايزه اعيش
فاطمه… طيب خلاص خلينا هنا عشان نعيش ومعاهم ربنا تحت
بوسي… ههههه ماشي
بليل مازن ومعتز وفاطمه وبوسي وكيان قاعدين في الجنينه وعملين يهزرو
مازن… فطوم متقومي تعملي لينا انتي والبت بوسي دي حاجه نشربها بدل انتو قاعدين تاكله بس ليل نهار
فاطمه… مش باكل من عندك انا باكل من عند عمو محمد فقوم بوسي
بوسي… ولا أنا باكا من عندو ميقوم مراته تعملو انت مش خلاص بقيت متجوز
خالد دخل وهم بيهزرو ويتخانقه علي مين يقوم
خالد…. سلام عليكم
مازن والكل… وعليكم السلام
مازن… مالك مكشر ليه كدا اقعد معانا
خالد…. لا مش فاضي خد الملف ده عشان هروح واحتمال مجيش بكرا
مازن… ليه فيك حاجه
فاطمه عامله نفسها متجالها وجوده
خالد… مافيش حاجه هتعوز حاجه بس
مازن…. استني طيب اجي معاك عايزك في حاجه
خالد… تمام تعال
مازن طلع مع خالد بر يتكلمه
مازن…. ها في اي احكي
خالد بزهق…. ابوي وامي ياعم جيبلي واحدها في البلد وعايزيني اتجوزها وقال اي بنت عمي ومينفهش تتجوز واحد غريب وانا مش بحبها
مازن… طيب كلمهم وقولهم
خالد… عمال اتكلم معاهم وانت عارف الصعيدها وبالاخص الناس الكبيره
مازن… اهد طيب وان شالله خير
خالد…. يارب انا بكرا مش هاجي عشان مش قادر
مازن…. تمام خلي بالك من نفسك ولو عوزت حاجه رن عليا
خالد… حاضر سلام
مازن… سلام
كيان… هات يامعتز بقا
مازن… في اي
كيان… بوسي خدت الفشار كله وادتو لمعتز ومش راضي يديني
مازن… اديها يلا وخلص
معتز… تدفعو كام
مازن… اديها واتلم طيب
كيان… مالك وخالد ماله
مازن… خالد ابوه وامه عايزين يجوز غصب عنه بنت عمه
فاطمه بحزن بصت لبوسي… طيب هطلع انا انام عشان عايزه انام
مازن… مالك خليكي قاعدها معانا
بوسي.. خليها تطلع تنام
فاطمه بحزن… لا مش قادرها تصبحو على خير
مازن والكل… وانتي من اهل الخير ومازن بص لكيان والاتنين بصه لبوسي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببتها رغم عجزها ) اسم الرواية