رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الفصل السابع و العشرون 27
صقر بغضب وهوا ماسك الفون: والله ماهرحمك
ومشي راح بسرعه يطمن علي حور
دخل
الدكتور: استاذ صقر
صقر بقلق: في اي
الدكتور بإبتسامة: مافيش حاجه انا شايف ان حاله الانسه حور بتتحسن
صقر بأمل: بجد
الدكتور: ايوا الحمدلله رفضها للحياه بدأ يقل وان شاءلله تفوق قريب
صقر: تمام
وخرج الدكتور وبعد شويه دخل الشباب والبنات عشان يطمنو علي حور
جنه بخوف: حور عامله اي
صقر بإبتسامة: اطمني لسه الدكتور كان هنا وقالي انها بدأت تتحسن
خالد سابهم يتكلمو وراح عند السرير بتاع حور
خالد بتعب: حور يلا قومي
وحور بتحلم انها مع اهلها ومش عوزه تسبهم وترجع لوحدها من غيرهم
خالد حرك حور شويه
صقر بخوف: بتعمل اي
جنه: سبوه يعمل الي هوا عوزه خالد مش مش حاسس بأي حاجه دلوقتي
خالد حرك حور شويه وطلع نام جنبها واخدها في حضنه ونام
الكل دموعهم نزلت عليهم وعلي الي بيحصل ليهم
احمد بحزن جامد: مانمش من ساعه ماحور دخلت المستشفى
نور بدموع: يارب حور تفوق بقا
صقر: طيب انا هروح اعمل حاجه وارجع تاني
وخرج
ياسمين: جنه حببتي اجبلك حاجه تاكليها
جنه بجمود: ماليش نفس
اسر بحزن: جنه لازم تاكلي عشان تبقي كويسه وتعرفي تقفي جنب خالد وحور
جنه بحده: قولت ماليش نفس
احمد: خلاص يا اسر سبها براحتها
اسر: بس كده هتتعب
احمد: مش هتوافق تاكل انا عارف عنيده
نور: وهي عندها يجي اي جنب عند اختها
___________
صقر: هاني
هاني بضحك: يااااه لسه فاكرني
صقر بضحك: ياعم مانت عارف
هاني: امال انت هنا بتعمل اي
صقر: لا انا كنت هنا في مهمه
هاني: وخلصت ولا لسه
صقر: خلصت
هاني: امال مارجعتش ليه
صقر: محتاج منك خدمه
هاني بضحك: بقا الصقر بيطلب مني خدمه ياعم دا انت بتأمرني علطول
صقر بحده: هااااني
هاني: احم خدمه اي
صقر طلع فونه: شايف الراجل ده
هاني بتركيز: ماله…
استنا ده اللواء طلعت
صقر بغضب: عوز اعرف مين الي بيشتغل معاه وكل حاجه تخصه
هاني: خلاص اعتبره حصل يومين ويكون عندك كل حاجه
صقر: لا يوم واحد بس ويكون كل حاجه عندي
هاني بإبتسامة: حاضر
_____________
صقر رجع المستشفى هشان يطمن عاي حور
صقر: ها في جديد
احمد بحزن: لا خالد نايم من ساعتها ومش بيتحرك زلا هوا ولا حور
صقر بقلق: طيب الدكتور ماجاش بشوفه ليه
نور بحزن: جنه رافضه اي حد يجي جنبهم حتي الدكتور
صقر بص لجنه لقاها قعده بعيد شويه عن السرير ومش بتخلي اي حد يقرب منه
جاسر: احنا هنسبهم كده
يوسف: واحنا في ايدينا اي نعمله
محمد: اكيد في ايدينا حاجه نعملها مش معقول نقف كده
هايدي: حور عوزه سبب قوي عشان ترجع للحياه تاني
نور: صح لس اي هوا السبب القوي الي حور ممكن ترجع عشان لحياتها
صقر كان بيفكر وإبتسم
صقر بحب: انا عارف السبب
احمد: ومستني اي
جاسر: يلا قولنا اي هوا السبب
صقر سابهم وراح عند حور وقف يتأمل في جمالها وقد اي هي فعلٱ حور من الجنه
ونزل لمستواها وقبلها بكل حب وشوق وشغف وكان يقبلها بعمق
البنات اتكسفو وخبو عنيهم
الشباب بإحراج: انت بتعمل اي
صقر بهدوء بعد عن حور
صقر بهمس: حوري اصحي
وفعلٱ حور بدأت تفتح عنيها
صقر بإبتسامة: وحشتني
حور اتكسفت ماردتش عليه وبصت جنبها لقت خالد نايم وحاضنها اوي ابتسمت
حور بهمس: خالد
خالد فتح عنيه بضعف
خالد بهمس: حمدالله على السلامة
حور بإبتسامة: الله يسلمك ياقلبي
جنه بدموع: حور الحمدلله انك قومتي بالسلامه
الشباب والبنات كلهم سلو علي حور
_____________
هاني كان بيراقب طلعت عشان يعرف هوا مع مين
وشاف شاب بيتكلم مع طلعت
الشب: لسه عايشه
طلعت: انا مش عارف هي ذي القطط بسبع ارواح
مش راضيه تموت
الشب: طيب اهدا احنا لسه في ايدينا حاجات نعملها
الشب: هقولك……..
هاني كاني بيصور كل ده وبعته لصقر
صقر كان قاعد مع حور ووصلته رساله
صقر فتحها واصدم وبص ليوسف بصدمه
صقر: انت…..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية