رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الفصل الثامن و العشرون 28
صقر بصدمه: ازاي….
حور: في اي
صقر: ها لا مافيش حاجه عن اذنكم
خرج والبنات والشباب كلهم قعدو مع حور
وحور بالها مشغول في صقر واي الرساله الي جتله دي
احمد بسعاده: انتي مش عارفه ياحور احنا كنا خايفين عليكي قد اي
حزر ابتسمت: شكرا ياجماعه ليكم كلكم
نور بحب: شكرٱ علي اي انتي كنتي اخت لينا كلنا رغم غضبك وعصبيتك بس كنتي ديمٱ بتقربينا من بعض
جاسر: صح حمدالله علي سلامتك يا رعد
حور ضحكت: رعد مين الي قال عليا الاسم ده
يوسف بضحك: ياستي انتي عصبيتك وحشه اوي وصوتك بس كان بيهز قاعه التدريب فقولنا عليكي الرعد
مريم بمرح: والنبي هوا في رعد قمر اوي كده
كل ده وخالد قاعد ساكت بس بيبص لحور كانه عوز يعاقبها علي انها سابت الحياه وماكنتش عوزه ترجع تاني
حور: خالد ساكت ليه
احمد: عارفه ياحور خالد من يوم مادخلتي المستشفى لا بياكل ولا بينام
حور بزعل: ليه ياخالد
خالد بحده: وانتي ليه سبتني ها ردي دخلتي الغيبوبه بمزاجك
حور عارفه ان خالد متعلق بيها بطريقه كبيره اوووي لدرجه لما حد فيهم بيحصله حاجه التاني بيحس بيها وبيعيش نفس الاحساس
حور بصت علي جنه لقتها قاعده بعيد عن الكل وضمه رجليها ليها ودموعها بتنزل
حور بقلق: جنه
جنه اول ماسمعت صوتها صوت عياطها طلع وبقا بيزيد والكل مستغرب اي الي بيحصل
حور بخوف: جنه حببتي انا كويسه
جنه مازالت مستمره في العياط وخالد ماسك ايد حور كأنها هتهرب منه
حور: خالد سيب ايدي خليني اشوف جنه
خالد ساب ايديها من غير ولا كلمه وحور قامت بصعوبه وراحت لجنه
حور بحنان: جنه حببتي انا هنا اهدي
جنه بعياط: انتي كنتي مش عوزه تقومي انا كنت قاعده بحمي السرير بتاعك وانتي نايمه عليه
حور بإبتسامة: بس انا خلاص قومت اهو دلوقتي
جنه جريت علي حضنها وخالد كمان قام راح وحضنهم هما الاتنين
والكل الي وقفين دموعهم نازله
حور بحنيه: انا مش هسبكم تاني
جنه: بجد طيب انا جعانه
الكل ضحك عليها
حور بإبتسامة: بس كده يلا عشان ناكل
خالد بضحك: تصدقي يابت ياجنه انا واقع من الجوع
حور برفع حاجب: انتو ماكنتوش بتاكلو ولا اي
احمد بإبتسامة: لا ماحدش فيهم كان بياكل
حور بصت ليهم بندم وحست انها غلطت لانها استسلمت بسهوله وسابت اخواتها
حور بهدؤء:طب يلا عشان ناكل انا كمان جعانه
____________
صقر: فين
هاني: بص انا جبت كل تحركتهم في الملف ده
صقر بغضب: حسابهم معايا تقيل ورحمه ابويا ماهرحمهم
هاني خاف من صقر والي هيعمله لانه عارف الصقر وكمان لما بيحلف برحمه ابوه يبقا جحيم الصقر هيتفتح وصعب انه يتقفل
هاني بقلق: قولي ناوي علي اي
صقر ببرود: مالكش دعوه انت مهمتك لحد كده خلصت
هاني بقلق: آدم ده اللواء طلعت
صقر بغضب: اسمي الصقر
هاني بخوف: اسف ياصاحبي
صقر بحده: اخرج ياهاني
هاني خرج
وصقر علق صوره طلعت علي الحيطه الي عليها الصور الاشخاص الي عوز ياخد حقه منهم هوا وصوره الشب الي كان معاه
صقر ببرود: انتو بقا غلطكم الوحيد انكم اذيتو بنتي
____________
هاند بسعاده: انت رجعت امتا
حسن: النهارده وحشتني اوي ياناهد عشان كده خدت اول طياره نازله مصر وجيت
ناهد بحب: وانت كمان ياحسن وحشني اوي
حسن: امال فين احمد الواد ده وحشني اوي
ناهد: احمد مش في مصر مسافر بقاله شهر مش عارفه فين بظبط بس قالي انه شغل
حسن: طيب ربنا معاه
ناهد: يارب هقوم احضرلك الاكل
حسن: لا انا هطلع اخد دش وانام لاني تعبان جدٱ من السفر
ناهد بحب: مش ياحبيبي اطلع نوم الهنا
حسن بحب باس ايديها: تصبحي علي خير
ناهد بحب: وانت من اهل الخير حبيبي
حسن طلع وناهد من الفرحه كلمت احمد وقالت ليه ان ابوه رجع مصر
___________
الشب: انا مش هقعد كده وهي لسه عايشه
طلعت بسخريه: عوز تعمل اي يعني
الشب بغضب: عوزه اخلص منها البت دي وقفه في طريقنا
طلعت: كان غيرك اشطر البت دي كان الموت حالف ما ياخدها والحياه حالفه ماتسبها
الشب بشر: طب ما احنا ممكن نعمل…..
طلعت بإعجاب: تصدق فكره
الشب: خلينا بقت نخلص منها عشان نركز في شغلنا
_____________
خالد: حور
حور: نعم
خالد: انتي لازم تسيبي المجال ده
حزر بغضب: مستحيل عارف يعني اي مستحيل
خالد بحده: حوووور اسمعي الكلام
حور بزعيق: لااااا مش هسمع الكلام فاهم وشغلي مش هسيبه
خالد بغضب: افهمي انا خايف عليكي
حور بعصبيه: ماتخافش لكن شغلي مش هسيبه سامع
خالد بزعيق: خلاص الي عوزه عملتي صابر واخدي حقك منه عوزه تاني
حور بحده: عوزه تاي معاه اكيد صابر ماكنش لوحده
جنه بهدوء: حور اسمعي كلام خالد
حور بتحذير: ماحدش يقولي سيبي شغلك لاني مش هسيبه انتو فاهمين
خالد بعصبيه: انتي عنيده ليه ها شوفتي عندك وصلنا لحد فين
حور بعصبيه: وصلنا انا جبت حق ابويا وامي
وحق وحقك انتي كمان صح
جنه سكتت وماعرفتش تتكلم
احمد: ياجماعه اهدو
خالد بغضب: لازم تسيب الشغل ده مش هايجيب غير وجع القلب
حور اتعصبت اوي وسابتهم ومشيت
نور: اهدا ياخالد مش كده
ختلد قعد بحزن
___________
حسن: صباح الخير
ناهد بحب: صباح الفل
حسن: يااااه الواحد واحشه النوم في بيته اوي
ناهد بضحكه: نوام الهنا هروح اجهز العشا
حسن: ماشي
وبعد شويه
ناهد بحب: يلا ياحسن الاكل جاهز
حسن: الله الله اي الاكل الحلو ده
ناهد: حسن انت ناوي تسافر تاني
حسن بحب مس ايديها: لا انا قولت كفايه لحد كده وخليني اقعد معاكي
ناهد بحب: طب الحمدلله كويس انك هتقعد هنا معايا بدل ما انا قاعده لوحدي علطول
حسن: امال احمد راح فين
ناخد: ربنا معاه شغله واخد كل وقته ونور واخده الوقت الي باقي
حسن بضحك: مين نور دي
ناهد بسعاده: البنت الي بيحبها دي بت حلوه اوي
حسن: احكيلي
ناهد: بص……
حسن: طيب ومستني اي مايخطبها
ناهد: هي دلوقتي معاه في المهمه
حسن: هي شورطيه
ناهد بفخر: ايوا دي شاطره اوي في شغلها
حسن: بس بعد ما احمد يتجوزها مافيش شغل
ناهد: احنا مالناش دعوه دي حاجه بينهم هما الاتنين
حسن: يعني اي هتشتغل
ناهد: لو ابنك موافق يبقا ليه لا
______________
صقر رجع بس مالقاش حور
صقر بهدوء: امال حور فين
احمد بحزن: مش عارف سابتنا ومشيت
صقر لاحظ حزن الكل
صقر: اي الي حصل
نور: حصل وحكتله كل حاجه
صقر بلوم: ليه عملت كده ياخالد
خالد بعصبيه: انا خايف عليها افهموني
يوسف: انا هروح اشوفها فين
صقر بغضب: اقف عنك………
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية