Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم وردة في البستان

الصفحة الرئيسية

   رواية حكاية قمر كاملة بقلم وردة في البستان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حكاية قمر الفصل الثامن و العشرون 28

كريم ساكت .. وزين شافهم قعدين مع بعض وهو ف اوضته واستغرب
قمر بصت ف الرسمة : دي مامتك صح .. كانت حلوة اوي زيك .. عارف ياكريم انا كمان مامتي مشيت وسابتني .. بس في فرق بينا .. انت مامتك سابتك غصب عنها .. انما انا كانت بارادتها ..
كريم وقف رسم وبقا يسمعها
قمر سرحت : كان نفسي تفضل معايا .. انا كنت بحبها اوي .. لما سابتني زعلت جدا جدا .. *بصيتله* بس ممتنعتش عن الكلام .. عارف ليه ؟
كريم كمل رسم ومبصلهاش
قمر : علشان كل واحد في ايده يختار حياته تمشي ازاي .. ومفتكرش ان منعك للكلام دا راحه ليك .. انا عارفة وحاسة بيك انت قد ايه موجوع ونفسك تتكلم .. انا موجودة ف أي وقت حابب تتكلم فيه هسمعك .. يلا بقا انا هقوم علشان شكلي صدعتك ..
هو انا كمان ممكن لما اكون مخنوقة اجي احكيلك
كريم ساكت
قمر : السكوت علامة الرضا طبعا .. يلا اسيبك بقا علشان متضربنيش ..ومشيت وكريم بصلها وابتسم وزين متابعهم من فوق وهيموت ويعرف قالتله ايه خليته يبتسملها كدا
_____________________________
احمد رجع البيت
حازم : ازيك ياعمي عامل ايه
احمد : الحمد الله ياحبيبي .. انت اخبار شغلك ايه
حازم : اهو كويس الحمدالله
زين : جاي بدري يعني في حاجة ولا ايه
احمد : اه .. انا طالع ع المكتب خلي عايدة تنادي قمر تجيلي ع المكتب
زين : نعم !! عاوزها في ايه دي
احمد : بعدين هبقا افهمك اعمل اللي قولتلك عليه بس .. علشان مستعجل وهرجع الشركة تاني
زين واقف متعصب : عااااايدة
عايدة جاية تجري: خير يازين بيه
زين : نادي ع الزفتة اللي اسمها قمر .. وخليها تطلع لبابا ف المكتب
عايدة: حاضر يابيه
حازم : مالك في ايه يمكن عاوزها علشان حوار بيتها
زين : مش حوار بيت .. محدش بيدخل المكتب غير لما يكون الموضوع مهم ياحازم
حازم : طيب اهدي وهو قال هيفهمك
__________________________
قمر : خير يااعايدة
عايدة: احمد بيه عاوزك ف مكتبه
قمر بقلق : متعرفيش عاوزني في ايه
عايدة: لا والله ياقمر..
قمر : ربنا يستر ..
ليل : في ايه
قمر : الأستاذ احمد عاوزني
ليل : وانتي قلقانة من ايه .. هو مش قال هيصلح البيت . . يمكن عاوزك علشان كدا
قمر : تصدقي صح ..
ليل : طيب يلا روحي
________________________
نجلاء : بقا كدا ياكنزي عجبك اللي عملتي ف الراجل دا
كنزي : والله ياماما غصب عني انا قولتلك مش بعرف
عايدة: اتعلمي ياختي اومال هتتجوزي ازاي
كنزي : ماهو من نبرك دا مش هتجوز
نجلاء : لا دا من خيبتك ياموكوسة
كنزي : اعااا انتي بتنصريها عليا ياماما .. * عيطت * طب والله مانا قعدة معاكم ف المطبخ بقا ها .. وهقول لبابا لما يجي ها بقا .. *ورجعت تاني خطوتين* .. وهتجوز غصب عنك يام أربعة وأربعين انتي ماشي ماشي
نجلاء : البت اتجننت
عايدة : عاملة شبه العيال الصغيرة
نجلاء : ماتبس ياختي انتي كمان .. نازلة تهزيق ف البت من الصبح وساكتة
عايدة: هو انا قولت حاجة
نجلاء : اسكتي طب وشوفي بتعملي ايه
______________________________
قمر داخلة وزين واقفلها ع السلم
قمر بتتكلم ف سرها : يارب اديني الصبر ومتعاركش مع الجدع دا
زين : ع فين
قمر : الأستاذ احمد طلبني ف مكتبه .. ف حاجة
زين : وهو عاوزك في ايه
قمر بتريقة : اديني خمسة انجم واقولك
زين : انتي هتهزاري معايا
قمر : أستغفرك ربي واتوب اليك .. بقولك ايه علشان انا مافيش خلق اتخانق معاك .. عاوز تعرف عاوزني في ايه اتفضل اطلع واعرف غير كدا متسألنيش ماشي .. عن اذنك بقا
زين واقف متغاظ
تونة شديته من البنطلون: يابو طويلة .. ياابو طويلة
زين بعصبية : عاوزة ايه انتي كمان
تونة : عاوز تعرف هو عاوزها في ايه
زين : حتي لو عاوز اعرف مش عاوز اعرف منك .. اخلعي بقا من قدامي
تونة : خلاص انت حر .. دانا كنت هقولك ان سمعته بيقول هيكتبلها الفيلا باسمها .. خلاص بقا مالكش ف الطيب نصيب
زين شدها وهو متعصب : عرفتي الكلام دا منين يابت انتي
تونة : سيب ايدي طب واقولك
زين سابها راحت طلعت تجري بسرعة وطلعت برا الفيلا خالص
وزين الكلام اللي قالته هيجننه
_____________________
الباب خبط
احمد : ادخلي ياقمر
قمر داخلة متوترة : عايدة قالتلي ان حضرتك عاوزني
احمد : أيوة ياقمر اقعدي
قمر : خير يااستاذ
احمد : خير ان شاءالله .. *طلع صورة* دي صورتك يا قمر صح
قمر مسكت الصورة اتصدمت : أيوة دي صورتي .. جبتها منين
احمد : قبل مااقولك جبتها منين .. عاوز اسألك كام سؤال
قمر بقلق : اتفضل
احمد : فتون اختك انتي وليل ؟
قمر بتوتر : اه يااستاذ هو في حاجة
احمد : طيب .. انتي والدك ووالدتك متوفين صح
قمر : استاذ احمد خش ف الموضوع ع طول لو سمحت
احمد : ردي ع السؤال طيب
قمر : اه اتوفو
احمد : امتا
قمر : بعد اذنك ..
احمد : استني .. انا مخلصتش كلامي
قمر : وانا مش فاهمة كلام حضرتك هيوصلنا لايه .. انا عاوزة اعرف وبعدين ارد ع الأسئلة
احمد : ماشي ياقمر هفهمك ..
*حكالها الحوار الي دار بينه وبين عبد الحميد وان عبد الحميد يكون صاحبه وكل اللي حصل *
وقمر سمعت اللي حصل لابوها وان هو مات وهي كانت عايشة وعندها امل يجي ف يوم وتشوفوا .. وكانت هتعيط اتملكت أعصابها
قمر : وحضرتك عاوز مني ايه دلوقتي
احمد : كل حاجة بتقول ان انتي البنت دي .. بس اللي مستغربوا ان عبد الحميد مقاليش ان عنده بنت تالتة .. عاوز افهم فتون دي بنت مين وازاي اختك
قمر سرحت : فتون تبقا ….
_____________________________
ياتري فتون هتطلع بنت مين .. هنعرف ف الاجزاء الجاية تابعوا ..

google-playkhamsatmostaqltradent