رواية نجمة القاسي الفصل التاسع والعشرون 29 - بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي الفصل التاسع والعشرون 29
بتظهر حبيبه:بتقول باين كده هربت مع عشيقها سابتك با قاسي.
قاسي:مكنش شايف قدامه نزل بي ايده علي وش حبيبه.
الكبير:شاف كده خد بعضه مشي بسرعه قبل م حد يشوفه.
فارس:الوووو يا كبير نجمه معايا في العربيه واخدها ورايح علي المخزن اهو.
الكبير: ماشي بسرعه قبل م حد يلحقك انا هاجي وراك بعد م الأجواء تهدي.
ملاك:تطلع من حضن ليث بتصوت بي اسم اختها بتقول نجمه اختي راحت فين يا قاسي.
قاسي:واقف في نص القاعه ماسك راسه شايف أن دنيا بتلف حواليه مش مصدق الي حصل دلوقتي قال نجمههههههههههههههههه انتي فين طلع يجري برا القاعه يدور عليها.
ليث بخوف:بيمسك ملاك بيقول اهدي خالث هنلاقيها متخافيش تعالي دلوقتي نمشي من هنا نروح نشوف قاسي هيعمل اي.
ملاك:عيطت نزل عليها بصدمه بتقول اختي كانت معانا دلوقتي بتعيط من الفرحه نجمه اختي راحت فين.
ليث:عشان خاطري اهدي خالث تعالي معايا كده في خطر في المكان دا انا مش عاوز اخسرك يا ملاك امشي معايا ابوس ايدك.
ملاك:مشيت مع ليث حاسه انها في حلم مصدقاش الي حصل. دلوقتي شايفه اختها قدام عنيها بالفستان..
قاسي: مشي في الشارع زي المجنون ينده عليها نجمههههههههههه.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في مكان التاني في المخزن قعده نجمه مربوطه في الكرسي بتعيط بخوف بتقول انا فين يا قاسيييييييييي انت فين.
دخل فارس:فتح نور ويقفل نور يقول بوم تك بوم تك اهلا نجمه الي عذبتني عقبال م نلاقيها في الاخر تكوني عروسه قاسي باشا.
نجمه:بخوف انت مين عاوز اي مني انا معرفكش.
فارس:اممممم منا عارف انك متعرفنيش بس انا اعرفك في حد غالي اوي يعرف كل حاجه عنك.
نجمه:انا معملتش ليكوا حاجه انتوا مين عاوزين مني اي.
فارس ضحك:وقال شقطي قاسي بيه ازاي دا انتي شكلك مش سهله خالث يا نجمه.
نجمه:ممكن تشيل الي علي عيني عاوز اشوف انت مين.
فارس:تؤتؤ هنشيل لما كبير يوصل يا نجمتي.
نجمه بغضب:انا مش نجمه حد انا نجمه قاسي وبس ابعد عني أنت ميننننننن ياقاسي.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
صالح:قاعد علي الكورنيش منظر نجمه هي داخله بفستان الفرح في ايد راجل غريب غير ايده مش قادر ينسا المنظر…………ليه يارب مدام هي مش من نصيبي ليه زرعت كل الحب دا في قلبي انا بحبها هحب ليها الخير دلوقتي بدعي ليها سعاده في حياتي.
هنا شاف اسم ابوه علي تلفون:رد قال ايوا يابابا عامل اي الفرح خلص ولا اي.
الكبير:لا دا حصل كارثه نجمه هربت من الفرح شكلها مغصوبه علي الجوزاه يابني.
صالح:قام بتقول اي بابا اكيد في حاجه غلط انت مش شايف شكلها هي داخله فرحانه ازاي.
الكبير:انا هكدب ليه يابني العروسه هربت الفرح باظ دي فرصتك اطلع دور عليها زمانها محتاجه ليك.
صالح:لا انا هروح لي قاسي بيه افهم الموضوع ممكن لقدر الله حد اخدها.
الكبير بغضب:يابني انت طالع متخلف ليه انت عاوزه كده يشك فيك شكله.
صالح:كل العمل اي يا بابا.
الكبير:انزل دور عليها أن شاء الله هتلاقيها…….
خليت فارس كمان يدور عليها.
صالح: ماشي يا بابا انا هقفل دلوقتي عشان ادور عليها.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند قاسي:ركب العربيه بيدور في شوار المخازن الي موجوده بيقول مين الي قدر وخدك مني انا هشيله من علي وجهه الاورض وفضل يخبط بي ايده علي درسكون بغضب.
فارس:وده ملاك الفلا بتاعته وقال اوعي تخرجي بره انا رايح ادور علي قاسي اعرف هو فين.
ملاك:هي بتعيط ابقا طمني ونبي يا فارس عشان خاطري.
فارس:حاضر يا ملاكي طلع وقف الجارد الحراثه علي الفلا مسك الفون بتاعه هو بيركب العربيه بيرن علي قاسيييييييييي.
قاسي:رد وقال ليث نجمه راحت فين مين اخدها مني مقدرش افكر.
ليث:متخافش انا جاي ليك حالا قولي انت فين.
قاسي: قال العنوان وقال مين اخدها يا ليث نجمه راحت فين.
ليث:اهدي معايا كده افتكر مش حطت جبي اس في اي حاجه نجمه لبسها.
قاسي:افتكر قال اه الخاتم بتاعها.
ليث:استني انا جيلك احنا كده عرفنا مكانها.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند الكبير:وصل المخزن ودخل وقال مهمتك خلصت يا فارس الي عليك بس بعد م نظبط الدنيا ترن علي صالح تقوله لينا نجمه.
نجمه بخوف:انتوا مين عاوزين مني اي ارحموني عاوزه ارجع لي قاسي.
الكبير ضحك:وراح قعد قدامها وقال اهلا بنت الغالي اخبارك اي عرفاني.
نجمه: ركزت في الصوت بتقول الصوت دا مش غريب عليا بس مش عارفه بتاع مين هو انت مين.
فارس:ياهااااا لي درجه دي نسيتي صوت عيلتك ولا امبراطوريه قاسيييييييييي نستك
نجمه:انا مش فاهمه حاجه حد يشيل الي علي عيني دا انتوا مين.
الكبير:شال من علي عنيها رباط وقال بخ عمك رؤف
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية نجمة القاسي) اضغط على أسم الرواية