رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الفصل الثاني 2
بارت تاني اهو عشان خاطر عينكم الحلوه بس تفاعل كتير بقا
حسين: لسه برضو مصممه علي رايك
: طبعٱ انت اكتر واحد عارف اني مش هسيب حقي
حسين: ياينتي خلاص دي حكايه عده عليها زمن
: حتي لو عده عليها عمر تاني برضو هاخد حقي وحق اهلي وحق اختي
حسين بيأس: انا عارف ان الكلام معاكي مش هيجيب فايده
: ماتخفش عليا انا بميت راجل ولا نسيت
حسين: لا مانستش انتي فعلٱ بميت راجل
: خليك انت بس قاعد بتتفرج عليا وانا برجع حقي
حسين: طيب خليني اساعدك
بغضب: ده حقي انا وانا الي هرجعه
حسين: خلي بالك من نفسك عشان اختك مالهاش حد غيرك
بجمود: انا بعمل كل ده عشانها اصلٱ
حسين متاكد انك هتقدري عليه
: صدقني انا هخله يتمنا الموت في كل لحظه وفي كل ثانيه
حسين: ربنا معاكي يابنتي
____
جمال: ها وصلتو لحاجه
جاسر: لسه يافندم كل الي وصلنا ليه ان في مجموعه نازله مصر
جمال بحده: فين في مصر ياحضرت الرائد
جاسر بإحراج: لسه مش عارفين يافندم
جمال بسخريه: وياطره بقا عارف المعاد ولا لسه برضو
جاسر بإحراج: اكيد هنعرف يافندم
جمال بغضب: الي هوا امتا ياحضرات انتو واخدين بالكم ان بقالنا شهرين مش عارفين نوصل لحاجه
محمد: يافندم احنا بنتعامل مع منظومه كبيره اكيد من الصعب اننا نعرف اي معلومه بسهوله
جمال بسخريه: صح بس المفروض ياحضرت الرائد ان مهمتك تجيب المعلومات ومافيش حاجه اسمها صعب ولا اي
يوسف: الي حضرتك تشوفه يافندم
جمال: كده مش قدامي غيرها
وعمل اتصال
جمال: انا محتاجها في مهمه
: في طريقها ليك
جمال: وانا في الانتظار
جمال: اتفضلو ياحضرات اقعدو في شخص علي وصول دلوقتي
بعد شويه تدخل
جمال مرحب بيها: اهلٱ اهلٱ المكتب نور
ببرود: اي المهمه
جاسر بغضب: مستحيل انت جايب بنت ذي دي تقوم هي بالمهمه
جمال: الزم حدودك ياحضرت الرائد
جاسر: انت خليت فيها حدود دي بنت مكانها المطبخ واخرها تروق الشقه جايبها تقف قصاد منظومه كبيره ذي دي
جمال كان هيكلم بس هي بصتله انه يسكت
: وانت زعلان ليه ولا خايف علي شكلك عشان لما انجح في المهمه دي
جاسر بسخريه: تنجحي مين يماما انتي اخرك هلبس اي النهارده هخرج فين النهارده ده اخركم
: بتريقه: ماتجي نبدل الاماكن انت تروح تساعد في عمايل البيت وانا اعمل المهمات بدلك عشان مش عارف تعملها
جاسر بغضب: انتي ازاي تكلمني كده
ببرود: مش دي الحقيقه
محمد بتريقا: يعني مش هتخافي علي شكل جسمك ولا علي ضوفرك الحلوه انها تبوظ
: تؤ اصلي مش بفكر ذيكم سبت التفكير ده ليكم
جاسر اتعصب جامد وكان هيضربها
وهي بحركه سريعه منها عرفت تلوي دراعه
: بلاش تفكر تعملها لاني مش هسمحلك فاهم
وقالت بصوت عالي: يلا عشان نتكلم عن المهمه
وقعدو كلهم وجاسر عوز يضرب البنت دي
ومحمد قاعد مستغرب ان بنت هي الي هتقوم بالمهمه الي هما مش عارفين يعملوها
ويوسف متابع الموضوع وهوا ساكت خالص
جمال: بصي انا كلمتك لان سمعت عنك كتير انك شاطره اوي في شغلك
: ادخل في الموضوع علطول اي المهمه
جمال بإحراج: احم بصي ___
والكل استغرب ازاي مديرهم سامحلها تكلمه كده وسكت عادي
: تمام اي المعلومات الي حضرتهم جمعوها
محمد بفخر: بصي ____
بسخريه: بجد هي دي المعلومات الي عرفتوها بس
محمد بغباء: اي حلو
: ده اصغر واحد في الفريق بتاعي يجبلي معلومات اخطر من دي بكتر وبصت لجاسر واتكلمت بسخريه: واضح ياحضرت الرائد انكم شايفين شغلكم كويس عشان كده عوزنا نقعد في البيت ننضف وندخل المطبخ
:بثقه: يومين واجبلك كل المعلومات عنهم
جمال بثقه: متاكد عشان كده طلبتك
وقامت مشيت
_____
: عوازكم تجهزو عندنا مهمه جديده
احمد: فريق الافاعي ديمٱ جاهز لاي مهمه
: بثقه: بس المهمه دي مختلفه
نور: اي ان كانت هي اي احنا جاهزين
: كويس بصو هتعملو اي _
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية